تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

ریست ماشین لباسشویی دوو در چند قدم ساده!

لوازم خانگیماشین لباسشویی

مانند بسیاری از لوازم خانگی هوشمند، ممکن است برخی مواقع مجبور به ریست ماشین لباسشویی دوو شوید. ماشین لباسشویی دوو دارای یک کامپیوتر در سیستم‌ خود است و این کامپیوتر همانند مغز این دستگاه عمل می‌کند. این مغز هوشمند در مواقعی که قطعی برق یا اتصالی رخ می‌دهد، از کار میفتد.
برای اینکه ماشین لباسشویی به کار خود ادامه دهد، باید آن را ریست کرد. در واقع شما با ریست کردن ماشین لباسشویی دوو می‌توانید، دستگاه را به تنظیمات پیش‌فرض خود برگردانید. اما سوالی که در اینجا مطرح می‌شود، این است که چه چیزی را ریست می‌کنید؟

گاهی مواقع شما شاهد یک کد خطا بر روی صفحه نمایشگر هستید. در این صورت مسئله نسبت به زمانی که دستگاه به‌درستی عمل شستشو را انجام نمی‌دهد، بسیار متفاوت است. در حقیقت‌ ریست ماشین لباسشویی، بازنشانی سریع دستورات است. این بازنشانی با قطع و سپس وصل مجدد دستگاه به برق موجب برطرف شدن مشکلات به‌وجودآمده می‌شود.

همچنین ماشین لباسشویی‌هایی وجود دارند که این مشکل را برای مدت طولانی در حافظه خود ذخیره می‌کنند. در این صورت باید ریست کردن را روی حالت پیش فرض کارخانه بگذارید.

شما با خواندن مقاله ریست ماشین لباسشویی daewoo می‌توانید به مشکلات احتمالی بعد از ریست‌شدن خاتمه دهید و عمر لباسشویی خود را بالا ببرید.

نکات کلیدی

  • ریست ماشین لباسشویی، تنظیمات وسیله را به حالت اولیه و پیش‌فرض آن برمی‌گرداند.
  • برای ریست این دستگاه ابتدا دکمه cancel را فشار دهید. سپس دکمه Pause یا Stop را بزنید. با این کار دستگاه ریست می‌شود.
  • در مدل‌های بدون دکمه ریست، باید لباسشویی را برای مدتی در حدود ۳۰ الی ۶۰ ثانیه از برق کشید. سپس دکمه کنترل را از روی حالت final spin خارج کنید و آن را روی حالت spin قرار دهید.

کاربرد ریست ماشین لباسشویی دوو

با توجه به قطعی برق ممکن است ماشین لباسشویی در حال کارکردن، از کار بیفتد، در چنین حالتی دستگاه احتیاج به ریست شدن دارد. در اکثر اوقات برای لباسشویی‌های قدیمی‌تر آن‌ها را از برق می‌کشیدند و مجدد به برق وصل می‌کردند. اما برای مدل‌های جدید دوو باید از دکمه ریست آن استفاده کرد. دکمه ریست کردن، تنها در زمان قطعی برق به کار نمی‌رود. هنگامی که شما با ظاهر شدن یک ارور بر روی صفحه دیجیتالی ماشین لباسشویی دوو روبه‌رو می‌شوید نیز باید قبل از تعمیر ماشین لباسشویی این روند را طی کنید.

با ریست ماشین لباسشویی دوو، در صورتی که مشکل سخت‌افزاری وجود نداشته باشد، خطاها و ایرادات کوچک آن برطرف می‌شود. در واقع شما با ریست ماشین لباسشویی، تنظیمات وسیله را به حالت اولیه و پیش‌فرض آن برمی‌گردانید. گاهی مواقع دلیل ریست کردن ماشین لباسشویی دوو فقط قطع‌ شدن برق نیست. بلکه وجود ارورهای مختلف و نوسانات برق نیز به این مسئله شدت می‌بخشد.ریست ماشین لباسشویی دوو

نکات مهم قبل از ریست کردن ماشین لباسشویی

اگر مدل ماشین لباسشویی شما قدیمی است، یعنی روی آن دکمه ریست ندارد. در این شرایط شما باید آن را از برق بکشید و بعد از ۳۰ الی ۶۰ ثانیه مجددا آن را به برق وصل کنید. با این کار دستگاه را ریست کرده‌اید. در صورتی که ماشین‌های مدرن لباسشویی دوو مهمان‌ خانه‌های شماست، می‌توانید هنگام بروز مشکل یا نمایش ارورهای لباسشویی دوو، از دکمه ریست استفاده کنید. اما قبل از ریست ماشین لباسشویی دوو باید نکات ذیل را رعایت کنید:

  1. ابتدا از سالم‌ بودن پریز و وجود جریان برق اطمینان حاصل کنید. برای این کار می‌توانید از یک فازمتر استفاده کنید یا وسیله برقی دیگری را به پریز متصل کنید.
  2.  با توجه به ظرفیت مخزن در آن لباس قرار دهید. ماشین لباسشویی دوو در صورت اضافه بار ممکن است ارور دهد.
  3.  درب دستگاه را بررسی کنید و آن را چندین بار باز و بسته کنید. مطمئن شوید تا شی یا لباسی در داخل قفل درب گیر نکرده باشد.
  4. شلنگ تخلیه را بررسی کرده و در صورت نیاز آن را تمیز کنید.
  5.  دوباره لباسشویی را روشن کنید؛ در صورت کار نکردن می‌توانید از دکمه ریست ماشین لباسشویی daewoo استفاده کنید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

چگونه ماشین لباسشویی دوو را ریست کنیم؟

اگر بر روی نمایشگر لباسشویی، خطا یا اروری را مشاهده کردید. ابتدا باید پیغام خطا را پاک کنید. برای این کار دکمه cancel را فشار دهید. سپس دکمه Pause یا Stop را بزنید. با این کار دستگاه ریست می‌شود.

در برخی دیگر از مدل‌ها، می‌توان با چرخاندن دکمه یا دستگیره چرخشی وسط این کار را انجام داد. گاهی مواقع استفاده از دکمه off نیز موجب ریست شدن ماشین لباسشویی دوو می‌شود. ممکن است لباسشویی روی یکی از برنامه‌های شستشو، دچار مشکل شود و متوقف شود. در این حالت می‌بایست با استفاده از دکمه روشن و خاموش به ریست ماشین لباسشویی دوو کمک کرد.ارور oe در لباسشویی دوو

ریست کردن ماشین‌ لباسشویی بدون دکه ریست

در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی دوو دکمه ریست وجود ندارد و باید به‌صورت دستی آن را ریست کرد. قبل از هر چیزی ابتدا به مطالعه دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی دوو بپردازید. در این مدل‌ها باید دستگاه را برای مدتی در حدود ۳۰ الی ۶۰ ثانیه از برق کشید. سپس دکمه کنترل را از روی حالت final spin خارج کنید و آن را روی حالت spin قرار دهید.

سپس شیر آبگیری را باز کنید و منتظر شوید تا کار خود را انجام دهد. اگر ماشین لباسشویی به‌درستی آبگیری کرد و کد خطا نیز از بین رفت، آنگاه می‌توانید آن را روشن کنید. در بعضی از مدل‌های دیگر، برای ریست ماشین لباسشویی دوو باید درب آن را ۶ بار باز و بسته کرد.

ارور oe در ماشین لباسشویی دوو چیست؟

به‌طور کلی هر گاه با ارور OE مواجه شدید، مشکل از عدم تخلیه آب توسط دستگاه می‌باشد. عدم تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی ممکن است بنابه دلایل مختلفی رخ دهد. از جمله:

  • خراب‌ بودن یا مسدودی شلنگ تخلیه لباسشویی: در این خصوص می‌توان با بررسی ساده شلنگ، آلودگی یا مانع را از آن خارج نمود. در برخی مواقع شلنگ تنها پبچ خورده است و نمی‌تواند آب را تخلیه کند. در صورت معیوب‌بودن نیز آن را تعویض کنید تا سبب بازگشت آب به داخل دیگ نشود.
  • خراب بودن و بروز اشکال از پمپ تخلیه لباسشویی: پمپ تخلیه خراب را تعویض کنید تا آب به بیرون نشت نکند.
  • مسدود شدن فلیتر پمپ تخلیه با آلودگی: فیلتر پمپ تخلیه وظیفه حافظت از پمپ‌ را برعهده دارد و مانع از عبور اشیاء ریز و خارجی به داخل پمپ می‌شود. آن را بررسی کنید تا کثیف نباشد و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.
  • آبگیری ماشین لباسشویی در زمان تخلیه: یکی دیگر از مواردی که باعث ظاهر شدن پیغام خطای OE می‌شود، آبگیری ماشین در زمان تخلیه فاضلاب است. برای حل این‌ مشکل ابتدا روند ریست ماشین لباسشویی دوو را پشت سر گذاشته و در صورت رفع نشدن مشکل با تکنسین ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید.
  • خراب شدن هیدروستات ماشین لباسشویی دوو: هیدروستات وسیله‌ای است که با فشار هوا میزان ورود آب به ماشین لباسشویی را کنترل می‌کند. در صورتی که خراب شود سطح آب واردشده به دستگاه بیشتر یا کمتر از حد معمول می‌شود. در هنگام بروز این‌مشکل نیز باید با تکنسین در تماس باشید.
  • خراب بودن شیر برقی ماشین لباسشویی: شیر برقی مسئول ورود آب به داخل دیگ را بر عهده دارد. در صورت بروز خرابی در آن، همواره دیگ از آب پر می‌شود و ممکن است شلنگ تخلیه نیز آب اضافی را خارج کند. در صورت دیدن ارور OE بدون تعلل با متخصص ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید.
  • خراب بودن تعدادی از سیم ها یا اتصالات برقی: اگر لباسشویی را در محیط مرطوب یا در معرض ضربه، قرار دهید، اتصالات برقی آن خراب می‌شوند. در این وضعیت برد دستگاه، سیگنال درستی از طرف هر یک از قطعات آن دریافت نمی‌کند و همین امر موجب ظاهر شدن ارور oe می‌شود. حتما از محافظ جریان برق استفاده کنید تا در زمان نوسان برق دچار مشکل نشوید.
  • خرابی بودن برد PCB: اگر از دسته افرادی هستید که هر روز و با یکی از برنامه‌های شستشوی لباس‌هایتان را می‌شویید، سخت در اشتباهید! استفاده مداوم از لباسشویی و تاکید بر روی یکی از برنامه‌ها موجب خرابی برد لباسشویی دوو می‌شود. این برد وظیفه اجرای تمامی فرامین موجود در یک لباسشویی دوو را بر عهده دارد.
    هنگامی که برد خراب می‌شود، فرمان تخلیه آب صادر نمی‌شود و از این رو با ارور OE روبه‌رو می‌شویم. در صورت مشاهده ارور OE ابتدا به موارد بالا مشکوک شوید.‌ در پایان اگر ایراد از برد باشد، باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام نمایید.

مراحل از بین بردن ارور OE

همان‌طور که پیشتر گفتیم، این ارور مربوط به تخلیه آب توسط ماشین لباسشویی است. پس در صورت مشاهده این ارور می‌بایست مسیر ورود و خروج آب به دستگاه را بررسی کنید و موانع را بردارید. برای رفع این ارور به‌صورت ذیل عمل کنید:

  1.  ابتدا شلنگ تخلیه را بررسی کرده و هرگونه انسداد آن را باز کنید.
  2.  هنگامی که آب را از شلنگ تخلیه خارج کردید، نوبت به بررسی فیلتر تخلیه می‌رسد. برای این کار در قسمت جلوی دستگاه دریچه‌ای وجود دارد که باید آن را پادساعت‌گرد بچرخانید. اکنون با دسترسی به فیلتر تخلیه آن را نیز بررسی کنید.
  3.  اگر مشکل حل نشد، می‌بایست با متخصص ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید. کارشناسان مجرب آچاره به این منظور در کنار شما هستند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

ارور RHD در ماشین لباسشویی دوو چیست؟

اگر در صفحه نمایشگر ماشین لباسشویی دوو با ارور rhd مواجه شدید، باید با متخصصان این حوزه تماس بگیرید. این ارور مربوط به برد الکترونیکی دستگاه است و شما نمی‌توانید در منزل به آن رسیدگی کنید. برد الکترونیکی به عنوان مغز لباسشویی عمل کرده و تمام برنامه‌ها را مدیریت می‌کند. پس درست کردن آن فقط باید توسط افراد متخصص صورت گیرد.

وای فای ماشین لباسشویی دوو

امروزه با پیشرفت فناوری، در برخی از مدل‌های ماشین لباسشویی وای فای یا کنترل از راه دور وجود دارد. در ماشین‌های لباسشویی دوو چنین قابلیتی موجود نیست.ارور rhd ماشین لباسشویی دوو

معایب ماشین لباسشویی دوو

  1. خراب شدن قفل یا میکروسوئیچ درب
  2.  ایجاد صدای بلند در هنگام کار
  3.  خراب‌ شدن برد
  4. انسداد و خرابی پمپ تخلیه
  5.  ایجاد سوراخ در جنت‌ها
  6.  خراب شدن بلبرینگ‌ها

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

باز کردن قفل ماشین لباسشویی دوو

در ماشین‌های لباسشویی دوو قفل شدن درب با ارور LE نمایش داده می‌شود. برای از بین بردن این ارور و باز کردن قفل ماشین لباسشویی دوو مراحل ذیل را طی کنید:

  1.  ریست کردن ماشین لباسشویی دوو: برای اطلاع از نحوه ریست‌ کردن در مدل‌های مختلف از ماشین لباسشویی دوو، می‌بایست به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. به‌طور کلی برای ریست کردن ابتدا درب را تا ۶ بار باز و بسته کنید. ماشین لباسشویی را در حالت Spin قرار دهید و دکمه پاور را نگه دارید. در برخی از مدل‌ها با قطع و وصل جریان برق، دستگاه ریست می‌شود.
  2.  بررسی درب لباسشویی: با بررسی زبانه درب و اطمینان از سالم بودن میکروسوئیچ آن، ارور LE را از بین ببرید. گاهی مواقع درب مشکل خاصی ندارد و فقط به‌خوبی بسته نشده‌ است.
  3. قفل کودک: ممکن است در صورت اشتباه کاربر دستگاه بر روی قفل کودک ماشین لباسشویی دوو رفته باشد. در چنین مواقعی با ریست ماشین لباسشویی دوو و حذف تنظیمات قفل کودک، درب آن را به‌راحتی باز کنید.معایب ماشین لباسشویی دوو

جمع‌بندی

در مقاله بالا به‌طور کامل نحوه ریست ماشین لباسشویی daewoo را جمع‌بندی کردیم. در رابطه با ارور بسیار مهم OE نیز اطلاعات جامعی در اختیار شما عزیزان گذاشتیم. همچنین نکات مهمی در خصوص ارور RHD متذکر شدیم.

معایب این محصول کره‌ای را بررسی کردیم و با نحوه باز کردن قفل ماشین لباسشویی دوو آشنا شیم. پس از خواندن این مقاله اگر همچنان مشکل شما در رابطه با ریست ماشین لباسشویی دوو حل نشد، حتما با متخصص ماشین لباسشویی دوو تماس بگیرید. فراموش نکنید کارشناسان حرفه‌ای آچاره در این شرایط در کنار شما هستند.

4/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید