تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما

لوازم خانگیماشین لباسشویی

قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما آپشنی مهم و ضروری برای کاربران این محصول می‌باشد. اما ممکن است در بعضی موارد، فعال نمودن این قابلیت مشکل‌ساز باشد. زیرا در بعضی از محصولات تولید شده این برند، دکمه قفل کودک مشخصا وجود ندارد و در چنین مواردی کاربران دچار مشکل می‌شوند. ولی شما می‌توانید با یادگیری چند ترفند ساده  پنل الکترونیکی ماشین لباسشویی خود را قفل کرده و از آسیب آن جلوگیری کنید.

در گذشته طراحی سیستم ماشین‌های لباسشویی به صورت الکترونیکی – مکانیکی بود. یعنی کارکرد بعضی از قسمت‌ها صرفا به صورت مکانیکی و دستی انجام می‌شد. به همین دلیل امکان دستکاری تنظیمات از جانب کودکان و آسیب دستگاه در این موارد بسیار بالا بود. اما در پی پیشرفت‌های روزافزون در عرصه تکنولوژی، ماشین‌ لباسشویی به عنوان یکی از وسایل پرکاربرد به قابلیت‌های فراوانی از جمله دکمه قفل کودک تجهیز شده است.

در طراحی جدید ماشین لباسشویی پاکشوما نیز مانند سایر برندهای معتبر جهانی از فناوری دیجیتال استفاده شده است و قفل کودک نیز یکی از آپشن‌های آن می‌باشد. در این مقاله اختصاصا به وجود قابلیت قفل کودک در ماشین لباسشویی پاکشوما خواهیم پرداخت.

کارکرد قفل کودک ماشین لباسشویی چیست ؟

ماشین لباسشویی یکی از وسایل کاربردی و ضروری زندگی امروز است. با توجه به افزایش قیمت کالاها، استفاده درست و جلوگیری از ورود آسیب به این تجهیزات امر مهمی است. از طرفی ماشین لباسشویی به دلیل نوع کارکرد و دریچه جادویی چرخانی که دارد همواره برای کودکان بسیار جذاب است.

معمولا کودکان با کنجکاوی فراوان سعی در فشردن دکمه‌های پنل ماشین لباسشویی دارند. این کار چه در زمان خاموشی وچه در زمان فعال بودن دستگاه می‌تواند آسیب‌های فراوانی از جمله سوختن برد کنترل، خراب شدن دکمه‌ها وهنگ کردن سیستم دیجیتال این دستگاه را به همراه داشته باشد.

به همین دلیل لازم است که به وسیله راهکاری مطمئن جلوی این خسارات گرفته شود. قفل کودک یکی از تدابیری است که در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه مصرف‌کنندگان قرار گرفته است. زیرا می‌توان به وسیله فعال نمودن قفل کودک به غیر از دکمه پاور سایر دکمه‌ها را غیرفعال کرد. به این ترتیب با فشردن دکمه‌ها، برد کنترل دستگاه هیچگونه پیامی دریافت نخواهد کرد و در نهایت هیچ اختلالی در عملکرد دستگاه پیش نمی‌آید.

یکی دیگر از کارکردهای قفل کودک که از مورد اول نیز بسیار مهم‌تر می‌باشد؛ حفاظت از کودکان نوپایی است که با ورود به داخل مخزن ماشین لباسشویی و بعضا قفل کردن درب دستگاه دچار حوادث دلخراشی می‌شوند. معمولا به دلیل اینکه جریان برق ماشین‌های لباسشویی به صورت دایمی برقرار است کودکان می‌توانند با فشردن دکمه‌ها درب ماشین لباسشویی را باز کرده و وارد آن شوند. در این شرایط نیز می‌توان با فعال کردن قفل کودک از بروز چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما

سیستم ماشین لباسشویی پاکشوما

همانگونه که اشاره شد نسل جدید ماشین‌ لباسشویی پاکشوما نیز با بهره‌مندی از تکنولوژی روز دنیا به فناوری دیجیتال تمام اتوماتیک مجهز شده است. بخش‌های مختلف این سیستم شامل فیلتر تخلیه، درپوش تخلیه، محفظه و درب شستشو، کنترل پنل الکترونیکی، کشویی برای ریختن پودر،پایه رگلاژ و کابل می‌باشد.

کنترل پنل الکترونیکی لباسشویی پاکشوما دارای دکمه‌های متعددی است که هر یک شامل یک برنامه پیش‌فرض می‌باشند. شاید یکی از ایراداتی که بر ماشین‌های لباسشویی دیجیتال و تمام اتوماتیک وارد است همین برنامه‌های پیش‌فرضی است که در حافظه دستگاه وجود دارد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

یعنی چنانچه در زمان برنامه دادن به دستگاه چندین دکمه به اشتباه و به صورت همزمان فعال شوند امکان هنگ کردن دستگاه وجود دارد. در چنین شرایطی ممکن است دستگاه ارور داده و کد خطا روی پنل نمایان شود. به همین دلیل وجود قابلیت قفل کودک یکی از ضروریاتی است که می‌تواند ماشین لباسشویی را از آسیب حفظ نماید.

بیشتر بخوانید : روش‌های عیب یابی ماشین لباسشویی پاکشوما

قفل کودک ماشین لباسشویی در کدام قسمت دستگاه قرار دارد؟

تقریبا ساختار وشکل ظاهری تمامی مدل‌های ماشین‌های لباسشویی برند پاکشوما مشابه هستند. بیشترین  تفاوت آن‌ها در ظرفیت و قدرت موتورمدل‌های مختلف است. قفل کودک یکی از دکمه‌های تعبیه شده در کنترل پنل الکترونیکی ماشین لباسشویی می باشد.

طریقه فعال کردن قفل کودک در ماشین لباسشویی پاکشوما

در تولیدات جدید ماشین لباسشویی پاکشوما دکمه قفل کودک به طور مجزا روی پنل الکترونیکی وجود دارد. اما در تولیدات قدیمی‌تر ممکن است شما چنین دکمه‌ای را به طور مجزا و مشخص مشاهده نکنید. در این صورت باید راهکارهای ساده‌ای که در ادامه بیان می‌شود را برای فعال کردن قفل کودک انجام دهید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

1. روش اول

اگر دکمه قفل کودک روی پنل الکترونیکی وجود داشته باشد با عبارت (Child Lock) و یا (Baby care) مشخص شده است. در اینصورت با فعال کردن این دکمه شما یک صدای کوتاه بوق خواهید شنید. سپس با نمایان شدن علامت CL روی پنل دستگاه، متوجه می‌شوید که دکمه قفل کودک فعال شده است.

2. روش دوم فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما

همچنین ممکن است در کنار بعضی از دکمه‌ها علامت قفل کودک ماشین لباسشویی مشخص شده باشد. در این شرایط نیز می‌توان با فشردن همزمان دکمه‌ها به مدت چند ثانیه از ایجاد تغییر در برنامه‌ریزی دستگاه پیشگیری کرد.

اما در بعضی از محصولات ممکن است این دکمه وجود نداشته باشد. به این ترتیب شما می‌توانید به سه روش بسیار ساده قفل کودک دستگاه را فعال کنید؛

بیشتر بخوانید : فعال و غیر فعال کردن قفل کودک ماشین لباسشویی آبسال

3. فعال کردن برای مدل‌های PAK-2051WH و PAK-2051LH

در این دو مدل شما می‌توانید با فشردن همزمان دکمه‌های Rinse + Half load برای مدت 3 تا 5 ثانیه، بدون اینکه خللی در عملکرد دستگاه ایجاد کنید، دکمه‌ها را غیر فعال کنید. برای بازگشت به وضعیت قبلی نیز لازم است همین کار را مجددا انجام دهید تا دستگاه به حالت عادی برگردد.

4. فعال کردن دکمه قفل کودک برای سایر محصولات برند پاکشوما

چنانچه در پنل دستگاه خود دکمه Temp و Option مشاهده کردید می‌توانید با فشردن همزمان این دو دکمه و نگهداشتن آن به مدت چند ثانیه قفل کودک را فعال کنید.

5. فعال کردن دکمه قفل کودک در ماشین لباسشویی پاکشوما

دکمه Prewash در ماشین لباسشویی به معنای پیش‌شستشو یا شستشوی اولیه است. در دستگاه‌هایی که مجهز به برنامه پیش‌شستشو هستند شما می‌توانید با زدن این دکمه به همراه دکمه Rinse به طور همزمان و نگهداشتن چند ثانیه‌ای آن‌ها، به‌راحتی برنامه دستگاه را قفل کنید. در تمامی موارد فوق با انجام مجدد مراحل گفته شده می‌توان قفل کودک را غیرفعال کرده و دستگاه را به حالت عادی برگرداند.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

آیا قفل کودک بعد از اتمام شستشو باز هم فعال می‌ماند؟

با توجه به اینکه تعبیه قفل کودک به منظور جلوگیری از ایجاد اختلال در برنامه‌ریزی دستگاه است، بنابراین بعد از اتمام شستشو نیز این دکمه فعال باقی خواهد ماند. در این صورت درب ماشین لباسشویی باز نخواهد شد و تمامی دکمه‌ها غیر از دکمه پاور(روشن/خاموش) همگی غیرفعال باقی می‌مانند. اگر چنانچه بعد از اتمام شستشو، دکمه قفل کودک ماشین لباسشویی شما غیرفعال شود نشان از اشکالی است که در عملکرد این دکمه وجود دارد.

بیشتر بخوانید : چگونه قفل کودک ماشین لباسشویی بکو را فعال کنیم؟

قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما

سخن پایانی

دستگاه‌های دیجیتال به همان اندازه که دقت و ظرافت در عملکرد خود دارند، بسیار آسیب‌پذیر نیز هستند. به همین دلیل سازندگان و طراحان سعی می‌کنند تا تدابیر ایمنی بالایی برای کارکرد بهتر و طول عمر بیشتر این دستگاه‌ها فراهم نمایند. این مسئله تبدیل به یک رقابت حرفه‌ای در بازار جهانی شده است. زیرا کاربران نیز برای استفاده از وسایلی که دارای چنین قابلیت‌هایی باشند، اشتیاق بیشتری دارند.

شما کاربران عزیزی که مصرف‌کننده چنین محصولاتی هستید می‌توانید با آگاهی کامل از این تجهیزات و آپشن‌ها ضمن استفاده بهینه از دستگاه خود، دوام و ماندگاری آن را ارتقاء بخشید. در این مقاله سعی شد در خصوص استفاده از قفل کودک ماشین لباسشویی پاکشوما که به همین منظور طراحی شده است اطلاعات جامعی در اختیار شما قرار گیرد. چنانچه در خصوص فعال کردن این آپشن ضروری دچار مشکل هستید می‌توانید با متخصصان مجرب تعمیر ماشین لباسشویی آچاره تماس بگیرید. تکنسین‌های آچاره در اسرع وقت برای بررسی و کنترل مشکل با شما تماس گرفته و یاریگر شما خواهند بود.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید