تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون و 5 راه‌حل آن

لوازم خانگیتلویزیون

پورت USB امروزه در تمامی تلویزیون‌ها قرار داده شده که به شما اجازه می‌دهد اطلاعات هارد اکسترنال یا فلش را وصل کرده و روی نمایشگر تلویزیون تماشا کنید. این اطلاعات می‌تواند موسیقی، عکس و فیلم‎‌های شما می‌باشد. گاهی اوقات ممکن است که پورت از کار بی‌افتد؛ در این مواقع، باید علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون را شناسایی کنیم.

برای این کار راه‏‌های مختلفی وجود دارد. می‏‌توانید آن را به یک متخصص تعمیر تلویزیون بسپارید یا درصورت تجربه کافی در این زمینه، خودتان تعمیرش کنید. درکل این مشکل بسیار رایج است و برای اکثر افراد اتفاق می‌افتد. در ادامه با ما همراه باشید تا علت خراب شدن پورت USB را باهم بررسی کنیم.

اگر پورت USB کار نکرد باید چه کاری انجام دهیم؟

احتمال دارد برای شما هم سؤال پیش آمده باشد که علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون چیست. به هنگام کار نکردن پورت، در اولین قدم باید اقدام به عیب‌یابی و سپس تعمیر پورت نمایید. ممکن است که پورت USB، مشکل جزئی مثل گرد و غبار داشته باشد. در این زمان پس از تمیز کردن آن، سیستم عامل را آپدیت و سپس درایو USB را به FAT32 فرمت کنید.

مشکلات رایج پورت‌های usb

علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون و اقدامات لازم

اگر شما هم با مشکل کار نکردن پورت USB در تلویزیون مواجه شدید، بهتر است طبق مرحله زیر عمل کنید:

کار نکردن پورت usb در تلویزیون

  • بررسی وضعیت پورت‌های موجود

سوختن پورت USB می‌تواند علت خراب شدن پورت USB و شناسایی نشدن فلش و هارد در تلویزیون باشد. اگر پورت USB را چک کردید و متوجه شدید که خراب شده یا سوخته است، حتما برای رفع مشکل اقدام کنید. حال می‌توانید خودتان این‌کار را انجام دهید یا از یک فرد متخصص کمک بگیرید.

البته همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم، در بسیاری از مواقع وجود گرد و خاک در پورت‌ها، علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون می‌شود. پس قبل از هرچیزی بررسی کنید که درگاه‌ها کاملا تمیز باشند.


تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

  • آپدیت کردن سیستم عامل تلویزیون

به‌روز نبودن سیستم عامل تلویزیون علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون است. حتی امکان دارد که به‌روز نبودن فریم ورک،  علت نخواندن فلش در تلویزیون و باز نشدن هارد باشد. برای آپدیت کردن سیستم عامل خود، ابتدا باید وارد قسمت تنظیمات تلویزیون شده و سپس بخش نسخه سیستم عامل تلویزیون را چک کنید. در پایان اگر سیستم شما آپدیت نبود و نیاز به آپدیت کردن داشت، این‌کار را انجام دهید.

مطلب پیشنهادی 5 مدل از بهترین مادربردهای گیمینگ

  • فرمت کردن USB به FAT32 و exFAT

اغلب فلش‌هایی که مشاهده می‌کنید به صورت دیفالت در فرمت NTFS هستند. علت نخواندن فلش در تلویزیون این است که خیلی از برند‌های تلویزیون، از این فرمت پشتیبانی نمی‌کنند. پس راه‌کار چیست؟ شما باید فلش را به FAT32 یا exFAt فرمت کنید تا امکان متصل‌کردن آن به تلویزیون را داشته باشید.

فرمت کردن usb

علت این است که بیش‌تر تلویزیون‌های امروزی از این فرمت پشتیبانی می‌کنند. اگر اقدام به  انجام این‌کار کردید، حتما از اطلاعات داخل فلش بک‌آپ بگیرید. بک‌آپ گرفتن باعث می‌شود که شما اطلاعات فلش را داشته باشید و آن را به لپ‌تاپ یا کامپیوتر منتقل کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

5 راه‌حل برای مواقعی که فلش روی تلویزیون بالا نمی‌آید!

خیلی  از مواقع این مشکل پیش آمده که فلش را به تلویزیون وصل می‎‌کنید، اما بالا نمی‌آورد. در این مواقع ممکن است شما علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون را هم ندانید؛ پس چگونه باید مشکل را برطرف کرد؟ در ادامه 5 علت نخواندن فلش در تلویزیون و راه‌حل آن را شرح دادیم:

  1. خراب بودن پورت؛ علت باز نشدن فلش در تلویزیون

خراب بودن پورت می‌تواند علت باز نشدن فلش در تلویزیون باشد. پیش‌تر گفتیم که کثیفی و گرد و غبار می‌تواند علت خراب بودن پورت USB باشد. سوختگی پورت نیز در بالا نیاوردن فلش در تلویزیون بی‌تاثیر نیست. اگر مشکل از کثیفی پورت بود، با یک دستمال آن را پاک کنید. بعضی تلویزیون‌ها ممکن است دارای چندین پورت باشند. اگر یکی از آن‌ها کار نکرد، روی دیگری امتحان کنید.

خراب بون پورت usb

  1. به‌روز نبودن سیستم عامل تلویزیون؛ علت وصل نشدن فلش است

گاهی وقت‌ها علت باز نشدن فلش در تلویزیون، آپدیت نبودن سیستم عامل است. ممکن است با یک به‌روزرسانی ساده، اطلاعات فلش شما بالا بیاید. اگر خودتان مهارت لازم برای این‎کار را ندارید، می‌توانید به سایت شرکت سازنده تلویزیون مراجعه کنید.

مطلب پیشنهادی نبایدها و بایدهای شارژ موبایل در ماشین

  1. تغییر دادن فرمت USB در ویندوز مک

پشتیبانی نشدن فلش در تلویزیون به علت فرمت NTFS file system است. تلویزیون‌های امروزی از فرمت‌های FAT32 یا exFAT پشتیبانی می‌کنند و بهتر است فلش‌هایتان را روی این حالت فرمت کنید.

  1. حل مشکل بالا نیاوردن فلش در تلویزیون با تنظیمات کارخانه

شما می‌توانید برای رفع علت بالا نیاوردن فلش در تلویزیون، آن را ریست فکتوری یا همان تنظیمات کارخانه بکنید. البته این‌کار را درصورتی انجام دهید که مطمئن هستید مشکل از فلش است. در نظر داشته باشید که با ریست فکتوری تمام اطلاعات شما پاک شده و همه‌چیز به حالت اول برمی‌گردد.

فلش کردن

مطلب پیشنهادی آموزش تعمیر کنترل تلویزیون

برای ریست کردن، اول تلویزیون را روشن کنید و به قسمت منو(Menu) و سپس به بخش Support > Self Diagnosis بروید. درنهایت، دکمه ریست را فشار دهید. در مرحله بعد، باید یک پین وارد کنید؛ معمولا 0000 را باید وارد کرده و تایید کنید. درآخر ممکن است تلویزیون برای اعمال تغییرات خاموش و روشن شود، پس نیازی به نگرانی نیست.

  1. چگونگی متصل‌کردن فلش با ری‌استارت‌کردن تلویزیون

اگر فلش شما به هر دلیلی روی تلویزیون شناسایی نشد، باید چه‌کار کنید؟ برای رفع علت نخواندن فلش در تلویزیون، باید به بخش تنظیمات تلویزیون بروید و روی قسمت External Devices Manager کلیک کنید. در این بخش تمامی گوشی و تبلت‌ها را پاک کنید، سپس تلویزیون را خاموش و فلش را جدا کنید. مجدد تلویزیون را روشن کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

دلیل اصلی خرابی پورت USB در تلویزیون

در این بخش می‌خواهیم به شما علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون را توضیح دهیم. به‌طورکلی پورت‌ها دو وظیفه دارند که باید انجام بدهند. اولین وظیفه آن، متصل کردن فلش برای انتقال داده و دیتاها است. دومین وظیفه آن، این است که با عبور دادن میزان مشخصی از جریان برق به شارژ و راه‌اندازی دستگاه‎‌ها کمک می‌کند.

مقدار آمپری که از پورت USB عبور می‌کند، می‌تواند یک هارد‌دیسک یا فلش‌درایور را راه‌اندازی کند. پورت‌های یواس‌بی(USB) در تلویزیون، جریان کمی را از خودشان عبور می‌دهند. باتوجه به این ویژگی، فلش‌ها فقط برای منتقل‌کردن تصاویر و موسیقی و ویدئوها کاربرد دارند.

مطلب پیشنهادی آیا اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی

اگر برای شارژ کردن گوشی هوشمند از پورت USB تلویزیون استفاده می‌کنید، به خاطر گرمای زیاد پورت دچار آسیب‌دیدگی می‌شود. اگر به دنبال علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون هستید، ما به شما یک توصیه داریم. سعی کنید هیچ دستگاهی را به صورت طولانی‌مدت به پورت USB تلویزیون وصل نکنید.

علت باز نشدن فلش در تلویزیون و عدم شناسایی آن

علت باز نشدن فلش در تلویزیون می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. در این قسمت به چند مورد از علت‌های عدم شناسایی فلش در تلویزیون را شرح دادیم:

  • علت اول می‌تواند مربوط به سوختگی خود فلش باشد.
  • خرابی قطعات داخل فلش نیز، یکی از علت‌های خرابی است.
  • بخش ورودی فلش می‌تواند ایراد داشته باشد و درون پورت تلویزیون جا نگیرد.
  • خرابی ورودی USB
  • ویروسی بودن فلش
  • پر بودن ظرفیت فلش هم می‌تواند علت باز نشدن فلش در تلویزیون باشد.

در صورت بررسی و عیب‌یابی، اگر هیچ‌یک از موارد بالا درست نبود، باید برای تعمیر آن اقدام کنید.

خرابی ورودی USB

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون

نتیجه‌گیری

USB یکی از وسایلی است که امروزه با کمک آن می‌توانیم اطلاعات موردنظرمان، از‌جمله عکس، فیلم و آهنگ را به آن انتقال دهیم. همچنین می‌توانیم با متصل‌کردن آن به پورت USB لپ‌تاپ یا تلویزیون، به تماشای محتویات داخل فلش بپردازیم. به‌طورکلی این ابزار بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود و ما می‌توانیم تا سقف مشخصی، هرنوع اطلاعاتی را به آن منتقل کنیم.

طبیعتا خراب شدن این وسیله، خوشایند نخواهد بود. به هنگام خرابی فلش، باید به بررسی علت کار نکردن پورت USB در تلویزیون بپردازیم. در این مقاله به بررسی علت خراب شدن پورت USB و موارد دیگر پرداختیم که با کمک آن‌ها می‌توانیم مشکل را حل کنیم. در غیر این‌صورت، با متخصص تماس بگیرید تا برای رفع مشکل اقدام کنند. امیدواریم که مطالب مفید واقع شود. با‌تشکر

3.5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. سلام
    من فلش میزنم ب پورت USB تلویزیون شناسایی نمیکنه بعد ب پورت دیگ میزنم شناسایی میکنه یعنی الان پورت تلویزیون سوخته؟ اخه بعدش گوشیم رو با کابل وصل کردم ب تلویزیون گوشیم در حال شارژ بود ولی فلش نمیاره نمیدونم مشکل از چیه

    1. با سلام، پورت usb دارای 4 پین است که 2 عدد برای انتقال دیتا و 2 عدد برای انتقال جریان است. اینکه دستگاه شارژ می‌شود ولی فلش شناسایی نمی‌شود احتمالا به این دلیل است که 1 یا 2 پینی که مربوط به انتقال دیتا هستند ایراد دارند.

  2. سلام وقت بخیر
    من فلش کی تازه خریدم ۳۲ گیگ و سرعتش زیاده (usb2) ب تلویزیون وصل میکنم میاره بالا ولی روی فایل ک میزنی میگه ساپورت نمیکنه و ولی همون فایل رو با فلش قدیمی ک ۸ گیگ هست ب راحتی میاره بالا و سرعت فلش قدیمی خیلی پایین تر هس
    دلیلیش چیه و اگه اون فلش قدیمی بعد از این که فلش جدید وصل کنم اونم نمیاره بالا فایل رو
    ؟؟؟؟
    لطفاً راهنمایی کنید؟
    آیا پورت USB تلویزیون ضیعف شده ک با سرعت بالا مشکل براش پیش میاد ؟

    1. سلام دوست عزیز
      احتمالا تلویزیون از فرمت فلش قدیمیتون که FAT یا FAT 32 هست پشتیبانی میکنه و از فرمت فلش های جدید که عموما exFAT یا NTFS هست پشتیبانی نمیکنه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید