آموزش کاربردی افزایش رم گوشی در اندروید

لوازم دیجیتالموبایل

کاربران گوشی‌های هوشمند معمولا بعد از مدتی متوجه می‌شوند که تلفن همراه آن‌ها کند کار می‌کند. یکی از دلایل کند شدن عملکرد تلفن‌های اندروید، مربوط به رم گوشی و پر شدن فضای ذخیره‌سازی است. در چنین شرایطی افزایش رم گوشی در اندروید می‌تواند ‌راهکار موثر و مقرون‌به‌صرفه‌ای باشد.

یکی از سوال‌هایی که ممکن است برای برخی از کاربران به وجود بیاید این است که رم گوشی چیست؟ در واقع رم گوشی همان حافظه تلفن است که می‌تواند هنگام کار کردن فرد با گوشی فایل‌های مختلفی را داخل خود ذخیره کند. به عنوان مثال زمانی که فرد با استفاده از تلفن همراه خود عکاسی می‌کند عکس‌های گرفته‌شده در رم گوشی ذخیره می‌شوند.

این مطلب از مجله آچاره به آموزش افزایش رم گوشی اندرویدی با کارت حافظه اختصاص دارد. با ما همراه باشید تا بررسی کنیم که چگونه رم گوشی‌های اندرویدی را افزایشی دهیم؟

در صورتی که گوشی شما دچار مشکلات نرم‌افزاری یا سخت‌افزاری است می‌توانید برای رفع مشکلات نرم‌افزاری گوشی و به‌هم‌ریختگی تنظیمات موبایل خود از طریق ثبت درخواست در بخش مربوطه و بخش تعمیر موبایل از کارشناسان و متخصصان آچاره به‌طور رایگان مشاوره دریافت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • از رم برای فضای مازاد در حافظه داخلی تلفن همراه استفاده می‌شود. اما به‌صورت فیزیکی در حافظه موبایل قرار ندارد.
  • یکی از کارهایی که باعث افزایش رم گوشي در اندروید می‌شود، استفاده کردن از کارت میکرو اس دی است؛ البته به شرطی است که گوشی شما روت شده باشد.
  • هنگام خرید کارت اس دی حداقل کلاس ۴ آن را خریداری نمایید.

رم مجازی اندروید چیست؟

پیش از آنکه به راهکارهای افزایش رم گوشی در اندروید بپردازیم بهتر است بدانیم که رم مجازی اندروید چیست و به چه دلیل به آن رم مجازی می‌گویند؟ در واقع رم مجازی به رمی گفته می‌شود که به‌صورت فیزیکی داخل گوشی‌های اندروید قرار نگرفته است و علت نام‌گذاری این رم به همین دلیل است.

رم مجازی اندروید از حافظه داخلی تلفن همراه برای فضاهای اضافی استفاده می‌کند. شایان ذکر است که رم مجازی دارای مزیت‌های مختلفی است و روان‌تر شدن کارکرد گوشی یکی از این مزایاست.

چگونه رم گوشی‌های سامسونگ را افزایش دهیم

زمانی که رم مجازی اندروید داخل تلفن همراه قرار می‌گیرد، فرد می‌تواند همزمان با چند برنامه کار کند. یکی دیگر از مزیت‌هایی که می‌توان برای این نوع رم نام برد، این است که رم مجازی می‌تواند به بهبود قابلیت مولتی تسکینگ بپردازد.

این قابلیت بیشتر برای گوشی‌هایی است که رم آنها ۴ یا ۶ است. گوشی‌هایی هم که رم آن بین ۸ تا ۱۲ است، به اندازه کافی قابلیت برای انجام کارهای مختلف را دارند. برای انواع گوناگونی از گوشی‌ها از جمله گوشی‌های سامسونگ هم به‎منظور افزایش رم گوشی در اندروید می‌توانید از این رم مجازی استفاده کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات موبایل!

افزایش رم گوشی در اندروید با کارت میکرو اس دی

یکی از کارهایی که باعث افزایش رم گوشي در اندروید می‌شود، استفاده کردن از کارت میکرو اس دی است؛ البته به شرطی است که گوشی شما روت شده باشد. در غیر این صورت این امکان را دارید که از طریق بهینه‌ سازی دستگاه، عملکرد تلفن همراه خود را به حداکثر برسانید.

قبل از هر اقدامی برای افزایش رم گوشی در اندروید ابتدا باید بررسی کنید تلفن همراه شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر. برای این کار می‌توانید برنامه‌ای به نام ram truth را نصب نمایید.‌ مرحله بعدی این است که به پارتیشن‌بندی کارت میکرو اس دی بپردازید.

آموزش افزایش رم گوشی اندرویدی با کارت حافظه

برای این که بتوانید پارتیشن‌بندی کارت میکرو اس دی را انجام دهید، باید از یک ابزار استفاده کنید. استفاده کردن از mini tool Partition vizart گزینه خوبی است‌.

  • برای افزایش رم گوشی در اندروید با استفاده از کارت میکرو اس دی، ابتدا باید کارت اس دی خود را داخل کارت خوان قرار دهید و سپس آن را به کامپیوتر شخصی خود متصل نمایید. از این طریق این امکان را دارید که پارتیشن‌هایی را در کارت اس دی ایجاد نمایید.
  • در مرحله بعدی باید mini tool Partition vizart را باز کنید و سپس کارت اس دی را که وارد کرده‌اید، فرمت نمایید.
  • پارتیشن‌سازی از طریق کلیک راست روی کارت اس دی امکان‌ پذیر است.
  • پارتیشن کارتی که بیش از ۴ گیگابایت است را به صورت اصلی انتخاب نمایید.
  • برای پارتیشن بعدی هم حداقل یک گیگابایت را در نظر بگیرید و سپس گزینه انجام شد را انتخاب کنید.
  • سپس مجدد روی آن کلیک راست نمایید تا یک پارتیشن دیگر هم ایجاد شود.
  • بعد از این کار باید پارتیشن اصلی را برگزینید، ولی این دفعه فایل سیستم را تغییر دهید.
  • برای این که بتوانید پارتیشن را تکمیل کنید، روی گزینه اعمال همه تغییرات کلیک نمایید.
  • در نهایت کارت اس دی مورد نظرتان را با دستگاه اندروید خود پیوند دهید.

عیب‌یابی و تعمیر موبایل با تیم آچاره

آموزش افزایش رم گوشی اندرویدی با کارت حافظه

در این بخش شرح می‌دهیم که افزایش رم گوشی در اندروید با کارت حافظه چگونه انجام می‌شود. برای این که بتوانید رم گوشی اندرویدی خود را افزایش دهید، باید به سه رکن توجه داشته باشید. یکی از ارکان کارت میکرو اس دی باکیفیت است. یک رکن دیگر گوشی یا تبلت اندرویدی روت‌شده و دیگری هم مربوط به نرم افزار مدیریت فایل است.

برای افزایش رم گوشی در اندروید با استفاده از کارت حافظه، باید در ابتدا از این موضوع مطمئن شوید که کارت حافظه با تلفن همراه شما سازگاری دارد. با استفاده از برنامه‌های مختلفی می‌توانید بفهمید که بین این دو سازگاری وجود دارد یا خیر. فراموش نکنید که برای افزایش رم گوشی در اندروید در وهله اول باید یک کارت حافظه باکیفیت انتخاب نمایید و از کارت اس دی قدیمی استفاده نکنید.

رم مجازی اندروید چیست

می‌توانید با پرداخت هزینه بیشتر، یک کارت حافظه باکیفیت خریداری کنید. هنگام خرید کارت اس دی حداقل کلاس ۴ آن را خریداری نمایید، اما باید بدانید که بهترین نوع کلاس آن ۱۰ است. برخی از گوشی‌ها اجازه نمی‌دهند تا روی آن ها از حافظه خارجی استفاده شود. بنابراین اگر تلفن همراه مورد نظرتان فقط از حافظه داخلی پشتیبانی می‌کند، بهتر است که از حافظه داخلی استفاده نمایید.

اما این کار ممکن است به‌مرور باعث کاهش عمر آن شود. در نظر داشته باشید که برنامه‌های مختلفی برای افزایش رم گوشی در اندروید وجود دارند.

چگونه رم گوشی‌های سامسونگ را افزایش دهیم؟

گوشی‌های سامسونگ یکی از انواع گوشی‌های موجود در بازار هستند که قابلیت استفاده از رم را دارند. امکان افزایش رم گوشی در اندروید برای گوشی‌های سامسونگ هم وجود دارد که در ادامه چگونگی این کار را شرح می‌دهیم.

برای افزایش رم گوشی در اندروید سامسونگ، در درجه اول باید اطمینان حاصل کنید که گوشی سامسونگ برنامه ram plus را پشتیبانی می‌کند. برای این کار باید اقدامات مختلفی را انجام دهید که اولین کار مربوط به وارد شدن به تنظیمات گوشی است.

وقتی وارد تنظیمات گوشی شدید، باید روی گزینه battery and device care کلیک نمایید. بعد از این کار باید گزینه memory را انتخاب کنید. اگر بعد از اتمام کار گزینه ram plus را رویت کردید، می‌توانید بفهمید که تلفن همراه شما این قابلیت را دارا است. مسلماً گوشی سامسونگ هم می‌تواند مانند گوشی‌های دیگر با استفاده از روش‌های مختلفی قابلیت افزایش رم را داشته باشد.

یکی از روش‌هایی که می‌توانید از آن استفاده کنید، افزایش رم گوشی در اندروید بدون نیاز به روت است. یکی دیگر از روش‌هایی که برای این کار وجود دارد، این است که باید در کارت اس دی یک حافظه مجازی ایجاد نمایید. این کار باعث می‌شود که حافظه گوشی افزایش پیدا کند و در نهایت عملکرد آن هم بهبود بیابد.

چگونه رم گوشی‌های اندرویدی را افزایش دهیم؟ | افزایش رم گوشی در اندروید

سخن پایانی

گاهی‌اوقات به‌دلیل پایین بودن حافظه، برخی از اطلاعات نمی‌توانند وارد رم شوند و به‌طورکلی رم جایی برای ذخیره کردن اطلاعات ندارد؛ اما کاربران این امکان را دارند که رم گوشی خود را در هر نوعی که هست، افزایش دهند.

شما هر نوع گوشی که داشته باشید، می‌توانید از یک راهکار مناسب برای افزایش رم گوشی در اندروید استفاده کنید به شرطی که گوشی شما از این قابلیت پشتیبانی کند.

منبع: www.joyofandroid.com

سوالات متداول

آیا افزایش رم گوشی در سرعت گوشی تاثیر دارد؟

بله. هر چقدر رم موبایل بیشتر باشد سرعت بهتری دارد.

رم مجازی سامسونگ را چگونه فعال کنم؟

  • به تنظیمات تلفن همراه وارد شوید.
  • Battrey and device care را انتخاب کنید.
  • سپس روی آپشن Memory ضربه بزنید.
  • اکنون گزینه RAM PLUS را انتخاب کنید.
  • میزان مورد نظر خود را بین اعداد 2، 4، 6 یا 8 گیگابایت تنظیم نمایید.
به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا