رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10

لوازم دیجیتالموبایل

بسیاری از ما با مشکل آنتن دهی گوشی‌ شیائومی خود مواجه هستیم. این اتفاق به مشکلاتی مانند قطع تماس، سرعت پایین اینترنت، کیفیت صدای ضعیف، پیام‌های متنی و ایمیل ارسال نشده و موارد دیگر منتهی می‌شود.
گاهی اوقات عملکرد اپراتور گوشی شیائومی برای داشتن آنتن در 99 درصد کشورمان کافی نیست. در این مقاله دستورالعمل‌های مفیدی در مورد چگونگی حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10 را مورد بررسی قرار خواهیم داد. همچنین اگر برای بررسی کامل و تعمیر موبایل در محل نیاز به نیروهای متخصص داشته باشید، تیم آچاره آماده‌ی ارائه‌ی خدمات به شما هستند.

نکات کلیدی

  • از آن‌جایی که سیگنال برای رسیدن به موبایل شما از موانع زیادی می‌گذرد، احتمال این‌که ضعیف باشد وجود دارد.
  • در صورت ورود گردوغبار به سیم‌کارت، ممکن است که آنتن‌دهی با مشکل روبرو شود.

چگونه قدرت آنتن دهی موبایل شیائومی نوت ۱۰ را افزایش دهیم؟

تلفن‌های هوشمند به بخش جدایی‌ناپذیری از زندگی ما تبدیل شده‌اند. از این رو آنتن‌دهی ضعیف آن‌ها می‌تواند ناراحت‌کننده باشد. در این مقاله تصمیم داریم درباره 5 ترفند برای تقویت آنتن دهی گوشی شیائومی نوت 10 صحبت کنیم: مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10

1. هر نوع کاور، قاب یا مانع آنتن گوشی هوشمند را بردارید

استفاده از کاور و قاب برای محافظت از گوشی هوشمند شما امری ضروری است. اما ممکن است علت مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10 باشد. باید گوشی را طوری در دست بگیرید که محدوده آنتن دستگاه را مسدود نکنید.

2. موانع بین گوشی هوشمند و دکل تلفن همراه را حذف کنید

حتماً از خود می‌پرسید که چگونه می‌توانید مانع بین گوشی شیائومی و دکل‌های تلفن همراه را برطرف کنید. تلفن‌های هوشمند سیگنال دکل تلفن همراه را دریافت می‌کنند. سیگنال خروجی از دکل از موانع متعددی عبور کرده و زمانی که به گوشی‌های هوشمند می‌رسد، ممکن است ضعیف شوند.

در ادامه چند کار را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی خود انجام دهید:

  • نزدیک پنجره یا یک منطقه باز حرکت کنید.
  • از اشیا یا دیوار ساخته‌شده از فلز یا بتن دور شوید.
  • تلفن هوشمند خود را از تجهیزات الکترونیکی و اشیاء فلزی دور نگه دارید.

3. باتری تلفن همراه خود را مدیریت کنید

صرفه‌جویی در مصرف باتری در زمانی که باتری کم است، یکی از آپشن‌های گوشی‌های هوشمند است. همچنین در زمان یافتن سیگنال هم تلفن‌های همراه ما باتری مصرف می‌کنند؛ بنابراین وقتی باتری موبایل شیائومی نوت ۱۰ شما کم است، جستجو در سیگنال برای گوشی دشوار می‌شود.

در چنین مواردی باید برنامه‌ها، بلوتوث، وای‌فای و سایر گزینه‌های اتصالی که استفاده نمی‌شوند را خاموش کنید. با تغییر تنظیمات آنتن گوشی شیائومی و کاهش مصرف باتری می‌توانید به رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10 کمک کنید.بهترین آنتن دهی گوشی شیائومی

4. سیم کارت خود را از نظر آسیب یا گردوغبار بررسی کنید

گاهی اوقات احساس می‌کنیم قدرت آنتن دهی گوشی ما به یکباره کاهش یافته است. این امر می‌تواند به دلیل گردوغبار یا هر نوع آسیب دیگری باشد که به سیم‌کارت وارد شده است. قدرت آنتن دهی گوشی شیائومی نوت 10 به سیم‌کارتی که استفاده می‌کنیم، بستگی دارد.

گردوغبار چیزی است که با وجود اقدامات احتیاطی وارد گوشی هوشمند ما می‌شود. بنابراین بهتر است سیم‌کارت خود را تمیز کنید و آن را سر جایش بگذارید. این کار می‌تواند به بهبود قدرت آنتن دهی موبایل شیائومی نوت ۱۰ شما کمک کند.

اگر این ترفند مؤثر نبود، می‌توانید سیم‌کارت خود را عوض کنید. ممکن است آسیب‌دیدگی سیم‌کارت علت اصلی مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10 باشد؛ بنابراین خرید سیم‌کارت جدید از دفتر خدمات گوشی همراه می‌تواند مشکل را برطرف کند.علت آنتن ندادن گوشی شیائومی

5. به شبکه 2G یا 3G برگردید

گاهی اوقات ساده‌ترین گزینه می‌تواند بهترین گزینه باشد. برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی شبکه را از 3G به 2G یا GSM تغییر دهید. شبکه GSM می‌تواند سیگنال را از فاصله 8 کیلومتری دریافت کند؛ در حالی که در 3G این فاصله به‌طور قابل‌توجهی کمتر است.

در شبکه 2G هم‌ می‌توانید در اینترنت گشت‌وگذار کنید؛ اگرچه ممکن است اتصال محدودتر باشد.

در برخی مناطق قدرت آنتن‌دهی شبکه 4G ضعیف است. تلفن‌های همراه طوری طراحی شده‌اند که وقتی دریافت سیگنال در حالتی خاص ضعیف است، حالت شبکه را به‌طور خودکار تغییر می‌دهند. اما گاهی به حالت اولویت شبکه ادامه می‌دهند و این ممکن است منجر به قطع مکرر تماس شود.

برای رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10 می‌توانیم حالت شبکه را به‌صورت دستی در تنظیمات گوشی خود انتخاب کنیم.

برای انجام این کار مراحل ذیل را انجام دهید:

  1. به تنظیمات بروید.
  2. در تنظیمات Connection گزینه More Networks را انتخاب کنید.
  3. سپس روی Mobile Networks ضربه بزنید.
  4. حالت Network را پیدا کنید.
  5. شبکه را از 3G به 2G تغییر دهید.
برای بررسی و تعمیر موبایل در محل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مشکلات رایج گوشی MI NOTE 10 و چگونگی رفع آن‌ها

در این بخش از مقاله، مشکلات رایج گوشی هوشمند MI NOTE 10 را مورد بررسی قرار می‌دهیم. اگر با هر مشکلی در موبایل شیائومی نوت ۱۰ خود مواجه هستید، می‌توانید با دنبال کردن مقاله ما به‌سرعت آن مشکلات را برطرف کنید.

1. مشکل عدم نمایش تماس ورودی در گوشی شیائومی MI NOTE 10

معمولاً بسیاری از کاربران با این مشکل روبه‌رو هستند. در ادامه راه‌حل‌هایی را برای این مشکل ارائه داده‌ایم.

راه‌حل‌ها:

  • ابتدا گوشی را ریستارت کرده و سپس بررسی کنید که آیا مشکل شما برطرف شده است یا خیر.
  • حالت پرواز را روشن و خاموش کنید.
  • تنظیمات پیش‌فرض برنامه تلفن را ریست کنید.
  • حالت Do Not Disturb را بررسی کنید.مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10

2. تخلیه سریع باتری در در گوشی شیائومی MI NOTE 10

اگر باتری گوشی شما به‌سرعت در حال خالی شدن است، با تغییر تنظیمات آنتن گوشی شیائومی مراحل ذیل را دنبال کنید. با انجام این مراحل می‌توانید بررسی کنید که چه چیزی باعث مشکل تخلیه سریع باتری گوشی هوشمند شما شده است.

  • اگر برنامه‌هایی مانند Phone Cleaner را نصب کرده‌اید، آن را حذف کنید؛ زیرا این برنامه‌ها در پس زمینه اجرا می‌شوند و باتری گوشی شما را مصرف می‌کنند.
  • برنامه را از خود پلی استور دانلود کنید؛ زیرا برنامه‌های شخص ثالث ممکن است حاوی بدافزارهایی باشند که در پس‌زمینه گوشی اجرا می‌شوند و باتری زیادی مصرف می‌کنند.
  • اگر GPS موردنیاز نیست، همیشه GPS را خاموش کنید.
  • نگه داشتن تلفن در حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای مدت طولانی نیز باعث تخلیه سریع باتری می‌شود.
  • اگر برنامه‌ای را نصب کرده‌اید که بک آپ باتری گوشی شما را افزایش می‌دهد، برنامه را حذف کنید.
  • استفاده از تنظیمات روشنایی بالای صفحه نمایش در تنظیمات آنتن گوشی شیائومی می‌تواند باتری آن را به‌شدت کاهش دهد. بنابراین از گوشی با روشنایی متوسط ​​استفاده کنید.
  • برنامه‌هایی که اخیراً استفاده کرده‌اید را از پوشه برنامه اخیر پاک کنید؛ زیرا باتری را به‌سرعت تخلیه می‌کند.
  • اگر NFC، بلوتوث و وای فای موردنیاز نیست، همیشه آن‌ها را خاموش نگه دارید.
  • با دنبال کردن تمام این مراحل، اگر احساس می‌کنید که باتری گوشی شما هنوز سریع تخلیه می‌شود، موبایل شیائومی نوت ۱۰ خود را به حالت Factory Reset برگردانید.

آنتن دهی گوشی شیائومی

3. مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی نوت 10

گاهی اوقات گوشی شیائومی نوت 10 شما با مشکلات شبکه همراه است و سیگنال مناسب را دریافت نمی‌کند. حتی ممکن است شبکه دیتای تلفن همراه شما کار نکند و نوساناتی را در شبکه تلفن مشاهده کنید. برای حل مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10 باید این مراحل را امتحان کنید:

  • سیم‌کارت را از گوشی خود خارج کرده و دوباره سیم‌کارت را وارد کنید.
  • حالت هواپیما را به مدت 30 ثانیه روشن کنید و پس از چند ثانیه دوباره آن را خاموش کنید.
  • تنظیمات شبکه را ریست کنید.
  • حتما یک بار گوشی خود را ریستارت کنید و بررسی کنید که آیا مشکل شما برطرف شده است یا خیر.

این مشکلی رایج است و شما می‌توانید با انجام تمام این مراحل آن را برطرف کنید. اگر هنوز با مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی نوت 10 خود مواجه هستید، بهتر است از تعمیرکار موبایل کمک بگیرید.

جمع‌بندی

هرچه تعداد کاربران گوشی همراه بیشتر باشد، سیگنال ضعیف‌تر می‌شود. وقتی شدت ترافیک افزایش یابد، پوشش رادیویی کمتر می‌شود. در مکان‌هایی مانند آسانسورها، پارکینگ‌های زیرزمینی، زیرگذرها و غیره هم با مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی MI NOTE 10 مواجه هستیم.

مشکلات آنتن دهی موبایل شیائومی نوت ۱۰ در کوه‌ها و جنگل‌ها بیشتر است؛ زیرا درختان می‌توانند مسدودکننده سیگنال باشند. با تمام این شرایط، رفع مشکل آنتن دهی گوشی شیائومی با دنبال کردن مراحل ساده ارائه‌شده در این مقاله، کار سختی نخواهد بود.

امیدواریم که این نکات برای شما مفید بوده باشند.

2.1/5 - (15 امتیاز)

1 دیدگاه

  1. ساعت ۲نیمه شب آنتن گوشی خودبه‌خود رفت. هیچوقت از دوسیم همزمان استفاده نمیکنم و برای تست سیم کارت شاتل رو فعال کردم که آن هم آنتن نداشت. گوشی بنده شیائومی poco x3 و سیم کارت اصلی ایرانسل دائمی هست. گوشی رو ری‌استارت (خاموش و روشن) کردم بی‌فایده بود حالت هواپیما رو فعال و غیرفعال کردم باز نتیجه‌ای نداشت. در ساعت ۳:۵۰ دقیقه نیمه شب پس از گذشت تقریبا ۲ساعت عدم سرویس‌دهی شبکه، خودبه‌خود درست شد و همه چی به حالت قبل بازگشت. دلیل رو نمی‌دونم اما خواستم بگم عجله نکنید کمی زمان بدهید تا شاید مشکل رفع بشه. بعضی دوستان به محض مشاهده این وضعیت گوشی رو به حالت کارخانه می‌برند و حتی ممکن است اطلاعات خودشان را با این کار از دست دهند. صبور باشید اگر مدت زمان طولانی ایراد رفع نشد سپس اقدامات دیگه رو انجام بدید. پاینده ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا