نحوه اتصال ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب

تصفیه آبلوله کشی و تاسیسات

آشنایی با نمای کلی ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب برای نصب اصولی و درست سیستم خانگی شما لازم و ضروری است. اگر تصمیم دارید برای خانه یا محل کارتان دستگاه تصفیه آب نصب کنید باید با نقشه ورودی و خروجی آب تصفیه کن آشنا باشید.

با نکاتی که در این مطلب ارائه می‌شود شما می‌توانید از عهده نصب دستگاه تصفیه آب خانگی بر بیایید؛ چنانچه در این زمینه نیاز به مشاوره بیشتر یا خدمات دارید به وبسایت آچاره مراجعه کنید و از طریق ثبت سفارش در صفحه مربوطه با نصاب تصفیه آب مشاوره رایگان داشته باشید.

نکات کلیدی

  • یکی از مهم‌ترین مراحل نصب دستگاه تصفیه آب خانگی یا صنعتی وصل کردن شلنگ آب ورودی است.
  • عدم آشنایی با نحوه درست نصب انواع ورودی و خروجی تصفیه آب خانگی به عملکرد نادرست دستگاه منجر خواهد شد.
  • شیر ورودی دستگاه تصفیه باید حتما به آب سرد وصل شود. آب گرم فیلترهای تصفیه آب مخصوصا فیلتر اول را خراب می‌کند.
  • مرحله دوم راه اندازی دستگاه تصفیه آب نصب شیر برداشت آب دستگاه است.
  • شیر برداشت معمولا روی سینک ظرفشویی تعبیه می‌شود.

راهنمای نصب ورودی و خروجی آب تصفیه کن

برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی دو حالت وجود دارد. در حالت اول این احتمال وجود دارد که دستگاه تصفیه آب شما مدل قدیمی باشد. در این شرایط برای نصب دستگاه باید شلنگ‌های آن را قبل از باز کردن با برچسب مشخص کنید.

حتی می‌توانید ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب را با علامت‌هایی مشخص کنید تا در زمان نصب به مشکل نخورید.

اگر دستگاه تصفیه آب را تازه خریداری کرده‌اید و برای اولین بار می‌خواهید آن را نصب کنید. در این شرایط توصیه می‌کنیم نصب دستگاه تصفیه آب را به نصاب باتجربه و حرفه‌ای بسپارید.

در غیر اینصورت ممکن است به دلیل آشنا نبودن به مراحل کار و ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب، دستگاه تصفیه را خراب کنید و هزینه‌های تعمیرات هم به شما تحمیل شود.

ورودي و خروجي دستگاه تصفیه آب

نقشه ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب

با توجه به این موضوع که می‌خواهید از طریق آموزش مجازی دستگاه تصفیه آب را نصب کنید مراحلی که توضیح می‌دهیم را گام به گام انجام دهید. با این کار مطمئن هستید که پروسه نصب دستگاه تصفیه آب را با موفقیت تکمیل خواهید کرد.

1. مرحله اول: وصل کردن شلنگ آب ورودی به دستگاه تصفیه آب

برای نصب دستگاه تصفیه آب خانگی یا صنعتی اولین و مهم‌ترین قطعه، شلنگ آب ورودی است. نصب این شلنگ اهمیت زیادی دارد و اگر به درستی انجام نشود نتیجه‌ای جز افت فشار آب ورودی نخواهد داشت.

علاوه‌بر این عدم آشنایی با نحوه نصب درست ورودی و خروجی تصفیه آب خانگی باعث عملکرد نادرست دستگاه خواهد شد. به دلیل افت فشار آب شیر لوپرشر به خوبی عمل نمی‌کند و دستگاه تصفیه آب به طور مداوم خاموش و روشن خواهد شد.

خاموش و روشن شدن مداوم دستگاه تصفیه آب باعث سوختن ترانس تامین‌کننده جریان برق 24 ولت دستگاه می‌شود. شیر ورودی آب به شیر پیسوار در قسمت زیرین سینک ظرفشویی یا هر شیر تامین‌کننده آب دستگاه تصفیه متصل است.

زمان نصب دستگاه تصفیه آب و اتصال ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب، حتما باید شیر ورودی را به آب سرد وصل کنید. چون آب گرم باعث خراب شدن فیلترهای تصفیه آب مخصوصا فیلتر اول دستگاه می‌شود. برای نصب شیر ورودی آب به دستگاه تصفیه باید سر شلنگ را به مهره متصل به شیر ورودی وصل کنید.

ورودی و خروجی تصفیه آب خانگی

سر دیگر شلنگ به فیلتر اول دستگاه وصل می‌شود. این فیلتر به رنگ آبی و شفاف است و در سمت راست و پایین دستگاه قرار دارد. این روش نصب مخصوص دستگاه‌های تصفیه آب خانگی زیر سینکی است و به محل ورودی آب به دستگاه بستگی دارد.

بیشتر اتصالات جدید در دستگاه تصفیه آب از نوع اتصال سریع هستند. به این معنی که با فشار دادن به داخل اتصال، شلنگ در جای خودش ثابت می‌شود. برای باز کردن شلنگ کافی است ضامن اتصال را به سمت پایین فشار دهید و نگه دارید. سپس شلنگ را به بیرون بکشید.

 مشاهده رایگان قیمت نصب تصفیه آب

2. مرحله دوم: وصل کردن شلنگ شیر برداشت آب

مرحله دوم اجرای نقشه ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب، نصب شیر برداشت آب تصفیه شده از دستگاه است. این شیر روی سینک ظرفشویی تعبیه می‌شود ؛اگرچه می‌توانید آن را هر جایی که مناسب‌تر است نصب کنید.

برای نصب شیر برداشت در مرحله اول باید سوراخی به قطر 12 میلی‌متر روی سینک ظرفشویی ایجاد کنید. سپس شیر برداشت را از قسمت رزوه‌دار آن داخل سوراخ روی سینک قرار دهید. برای محکم کردن شیر برداشت باید مهره را از زیر و داخل سینک ببندید و محکم کنید.

در مرحله بعد شلنگ را وارد مهره‌ای کنید که از یک طرف دارای سوراخ کوچک‌تر است. مهره سفید را دور شلنگ قرار دهید و به قسمت رزوه‌دار شیر برداشت محکم کنید. برای اطمینان از محکم شدن مهره باید شلنگ را کمی بکشید و چک کنید که شلنگ از داخل مهره بیرون نیاید.

سر دیگر شلنگ را باید به قطعات زیر سینکی وصل کنید. این قطعات شامل خروجی فیلتر زرد و آبی است که روی دستگاه تصفیه آب به صورت خوابیده قرار گرفته‌اند. این مرحله آسان‌تر از مرحله قبل است. فقط برای فشار دادن و جا انداختن شلنگ درون اتصالات به کمی زور بازو نیاز دارید.

ورودی و خروجی آب تصفیه کن

3. مرحله سوم: وصل کردن شلنگ متصل به فاضلاب

مرحله سوم نصب ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب، وصل کردن شلنگ فاضلاب است. نقش فیلتر ممبران یا همان R.O جدا کردن املاح اضافی از آب مصرفی است. این فیلتر دارای دو خروجی در قسمت انتهایی هوزینگ است که یکی از این خروجی‌ها باید به لوله فاضلاب متصل شود.

فاضلاب در اینجا به معنای املاح گرفته شده از آب است که باید از طریق فاضلاب دفع شود. برای نصب شلنگ فاضلاب، باید سوراخی به قطر 7 میلی‌متر را روی لوله فاضلاب ایجاد کنید. بست مخصوص فاضلاب را به دور لوله ببندید و یک سر شلنگ را وارد سوراخ بست کنید.

مهره را محکم کنید و به سراغ سر دیگر شلنگ بروید. سر دیگر شلنگ باید به کپسول فاضلاب متصل شود. چک کنید که شلنگ محکم شده باشد و راه عبور آب داخل آن بسته نباشد. بررسی عدم وجود انسداد در لوله تخلیه بسیار مهم است و باید حتما انجام شود.

ورودی و خروجی تصفیه آب خانگی | ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب

اگر لوله درین دستگاه تصفیه آب بسته باشد املاح زائد از فیلتر ممبران به فاضلاب تخلیه نمی‌شود و فیلتر ممبران بعد از 24 ساعت خراب می‌شود. این اتفاق نتیجه‌ای جز هزینه بالای تعویض فیلتر و فشار به پمپ و در نهایت سوختن آن را نخواهد داشت.

 نصب و تعمیر دستگاه تصفیه آب با آچاره!

4. مرحله چهارم: وصل کردن شلنگ مخزن به دستگاه تصفیه آب

آخرین مرحله اجرای نقشه ورودي و خروجي دستگاه تصفیه آب اتصال شلنگ مخزن است. در این مرحله تانک یا مخزن به دستگاه تصفیه آب وصل می‌شود و دستگاه آماده بهره‌برداری خواهد بود. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید.

در گام اول باید شیر مخزن به ورودی مخزن وصل شود. سپس یک سر شلنگ را به شیر مخزن متصل کنید. سر دیگر شلنگ را به سه راهی فیلتر سفید رنگی پست کربن نام دارد وصل کنید. این فیلتر سفید رنگ در بالای دستگاه تصفیه آب قرار دارد.

بعد از این مرحله دستگاه تصفیه آب خانگی یا صنعتی شما آماده کار است. می‌توانید با خیال راحت شیر آب ورودی به دستگاه تصفیه را باز کنید و دو شاخه برق را به پریز بزنید. دستگاه شروع به تصفیه آب می‌کند و با باز کردن شیر ظرفشویی می‌توانید از این آب سالم استفاده کنید.

جمع‌بندی

به طور کلی ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب به چهار شیر محدود می‌شود. شیر ورودی آب شهری به فیلتر ممبران، ورودی آب تصفیه شده و بدون املاح به مخزن، خروجی آب و املاح به لوله فاضلاب و خروجی آب تصفیه شده بدون املاح به شیر برداشت.

اگر برای نصب هر کدام از این شیرها به مشکل برخوردید بهتر است با متخصصان با تجربه تماس بگیرید. اشتباه در مراحل نصب ورودی و خروجی دستگاه تصفیه آب عواقبی چون خرابی دستگاه و ایجاد هزینه‌های هنگفت به دنبال خواهد داشت.

سوالات متداول

دستگاه تصفیه آب دارای چند فیلتر است؟

دستگاه تصفیه آب با توجه به مدل و برند آن دارای 4 فیلتر است که مهم‌ترین و آخرین آن فیلتر ممبران می‌باشد.

بسته شدن شلنگ فاضلاب چه خطراتی دارد؟

اگر شلنگ فاضلاب دستگاه تصفیه آب به هر دلیلی بسته شود املاح زائد از فیلتر ممبران به فاضلاب تخلیه نمی‌شود و فیلتر ممبران بعد از 24 ساعت خراب می‌شود.

محل نصب شیر برداشت کجاست؟

شیر برداشت آب تصفیه شده معمولا روی سینک ظرفشویی نصب می‌شود. اما گاهی ممکن است روی دیوار هم تعبیه شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا