8 علت خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل!

لوازم دیجیتالموبایل

وقتی با گوشی آیفون خود در حال مکالمه هستید، چند گزینه پیش روی شماست. شما می‌توانید تماس را بی‌صدا کنید. همچنین می‌توانید از صفحه‌کلید استفاده کنید. در برخی مواقع نیز می‌توانید تماس را قطع کنید و یک مخاطب جدید برای ایجاد تماس کنفرانسی اضافه کنید.
اما اگر صفحه آیفون در حین مکالمه روشن نشد چه اتفاقی خواهد افتاد؟ در حین تماس نمی‌توانید از هیچ یک از عملکردها استفاده کنید. با توجه به این مسئله، در این مقاله به بررسی خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل می‌پردازیم.

 راهکارهای خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل

۱. دکمه کناری را فشار دهید و صفحه را روشن کنید.

هنگامی که به تماسی پاسخ می‌دهید و آیفون خود را نزدیک گوش خود می‌گذارید، حسگر مجاورت تلفن وارد عمل می‌شود. در این لحظه صفحه نمایش را در حین تماس خاموش می‌کند.

برای اطمینان از اینکه دکمه اشتباه را در حین تماس فشار نمی‌دهید می‌توانید تمرین کنید. وقتی آیفون را از گوش دور می‌کنید، حسگر مجاورت وارد عمل شده و صفحه نمایش را روشن می‌کند.

اما اگر حسگر موفق به انجام این کار نشد، می‌توانید دکمه کناری آیفون خود را فشار داده و نمایشگر را به‌صورت دستی روشن کنید.

تعمیرات موبایل را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.

  • تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل
  • تعمیر باتری گوشی
  • تعمیرات نرم‌افزار موبایل
  • تعمیر سخت‌افزار گوشی
  • تعمیر هنگ کردن و داغ شدن موبایل
  • تعمیر سوکت شارژ گوشی
تعمیرات تخصصی موبایل با آچاره
تعمیرات موبایل را به کارشناسان خبره آچاره بسپارید.
  • تعمیر و تعویض ال سی دی موبایل
  • تعمیر باتری گوشی
  • تعمیرات نرم‌افزار موبایل
  • تعمیر سخت‌افزار گوشی
  • تعمیر هنگ کردن و داغ شدن موبایل
  • تعمیر سوکت شارژ گوشی
تعمیرات تخصصی موبایل با آچاره
خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل

۲. محفظه سخت و پوشش‌ها را بردارید.

کیس‌‌‌سازان معروف محفظه‌های خود را در آمازون یا والمارت می‌فروشند. این شرکت‌ها قاب‌ها و کاورهای دقیق آیفون را برای محافظت بیشتر از آن تولید می‌کنند. اگر از یک قاب سخت برای گوشی آیفون خود استفاده می‌کنید، می‌تواند عملکرد دکمه کناری را به‌هم بزند.

شما باید این قاب‌ها و پوشش‌های سخت را بردارید. اگر صفحه آیفون شما همچنان در حین تماس سیاه می‌شود، به خواندن ادامه دهید تا روش‌های عیب‌یابی دیگری را امتحان کنید.

۳. غیرفعال کردن دسترسی Reduce Motion

گزینه Reduce Motion انیمیشن‌ها را از IOS حذف می‌کند و باعث می‌شود سرعت گوشی شما بیشتر شود. این موضوع در رابطه با مدل‌های قدیمی آیفون مانند iPhone 7/iPhone 8 مفید است. اگر گزینه Reduce Motion را فعال کرده‌اید، باید آن را غیرفعال کنید. با غیرفعال کردن این گزینه از خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل جلوگیری خواهید کرد.

مراحل غیرفعال کردن این گزینه به شرح زیر است:

مرحله 1: برنامه Settings را در آیفون خود باز کنید و به منوی Accessibility بروید.

مرحله 2: حرکت را انتخاب کنید.غیرفعال کردن دسترسی Reduce Motion

مرحله 3: تغییر حالت Reduce Motion را از منوی زیر غیرفعال کنید.Reduce Motion

 FORCE RESTART IPHONE .4

گاهی اوقات بعد از تماس ممکن است نتوانید به صفحه اصلی آیفون دسترسی پیدا کنید. گزینه راه‌اندازی مجدد در اینجا کار نخواهد کرد؛ زیرا در وهله اول نمی‌توانید صفحه را ببینید. در عوض، می‌توانید آیفون را به اجبار ریستارت کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیرات تخصصی موبایل!

برای آیفون X یا مدل‌های جدیدتر، دکمه افزایش صدا را فشار داده و سریع رها کنید، همین کار را برای دکمه کاهش صدا نیز انجام دهید. در نهایت دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید. دکمه کناری را فشار دهید تا لوگوی اپل ظاهر شود. اکنون می‌توانید دکمه را رها کنید.

FORCE RESTART IPHONE

۵. محافظ صفحه را بردارید

محافظ‌های ضخیم صفحه نمایش می‌توانند حسگر مجاورت آیفون شما را خراب کنند. سنسور نمی‌تواند تشخیص دهد که چه زمانی گوشی را کنار گوش خود قرار داده‌اید یا آن را حرکت می‌دهید.

شما باید چنین محافظ صفحه‌ای را از آیفون خود بردارید و دوباره تماس بگیرید. در حین تماس متوجه سیاه شدن صفحه نخواهید شد.

۶. بازنشانی همه تنظیمات

یک تغییر تنظیمات اشتباه می‌تواند موجب خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل شود. به‌خصوص اگر گوشی را نزدیک صورت خود نگیرید. برای بازنشانی تنظیمات روی آن، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: برنامه تنظیمات را در آیفون باز کنید و به منوی عمومی بروید.

مرحله 2:  Reset یا Transfer iPhone را انتخاب کنید.

خاموشی صفحه گوشی آیفون

مرحله 3: روی Reset ضربه بزنید و Reset All Settings را انتخاب کنید.Reset All Settings

7. DELETE COMPASS APP

بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که با حذف برنامه پیش‌فرض Compass، توانسته‌اند از خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل جلوگیری کنند.

اپلیکیشن Compass را در صفحه اصلی آیفون خود پیدا کنید و روی آن ضربه طولانی بزنید. روی Remove Compass ضربه بزنید و Delete Compass را از منوی زمینه انتخاب کنید.DELETE COMPASS APP

8. IOS را به‌روز کنید

اپل برای ارائه به‌‌روزرسانی‌های باکیفیت سیستم‌‌عامل مشکل داشته‌ است. باگ اخیر معرفی‌شده در جدیدترین نسخه iOS می‌تواند باعث بروز مشکل خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل شود.

پس به تنظیمات آیفون بروید و منوی عمومی را باز کنید تا جدیدترین بیلد iOS را نصب کنید.بروز رسانی IOS

۹. از مرکز اپل دیدن کنید

آیا تمام ترفندهای بالا را به کار بردید و همچنان با مشکل خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل مواجه شدید؟ اگرچه بعید است، اما این احتمال وجود دارد که حسگر مجاورت آیفون شما به جایگزینی نیاز داشته باشد. یک قرار ملاقات در نزدیک‌ترین مرکز خدمات اپل رزرو کنید.

مشکل خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل را توضیح دهید. آن‌ها باید بتوانند مشکل را تشخیص داده و برطرف کنند. از تماس‌های آیفون بدون نگرانی از سیاه شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل لذت ببرید. قبل از پاک کردن کامل اطلاعات آیفون و شروع از ابتدا، می‌توانید ترفندهای بالا را مرور کرده و مشکل را برطرف کنید.

نتیجه‌گیری

در بالا تمام نکات راجب مشکل خاموش شدن صفحه گوشی هنگام برقراری تماس اپل ذکر شد. در صورت به کار بردن هر یک از ترفندها و عدم نتیجه‌گیری با توجه به مدل گوشی اپل خود، می‌توانید با استفاده از خدمات تعمیر موبایل آچاره مشکل خود را برطرف کنید.

4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا