نصب آیفون تصویری سوزوکی به همراه نقشه سیم کشی

برقکاریآیفون صوتی و تصویریساختمان

نصب آیفون تصویری سوزوکی از جمله کارهایی است که با کمی دقت و دانش به راحتی امکان‌پذیر است. رعایت چند نکته مهم در زمان نصب آیفون تصویری از اهمیت خاصی برخوردار است که در ادامه این مقاله به ذکر آن‌ها می‌پردازیم. نصب آیفون تصویری سوزوکی شاید در نگاه اول سخت و تخصصی باشد اما اگر در برقکاری سررشته داشته باشید با رعایت نکات ایمنی به‌راحتی می‌توانید از عهده این کار برآیید. قبل از نصب باید درباره نقشه نصب و دکمه‌های آیفون تصویری سوزوکی اطلاعاتی جامع داشته باشید.

در ادامه این مقاله قبل از آشنایی با نحوه نصب آیفون تصویری سوزوکی درباره تاریخچه شرکت سوزوکی و محصولات آن صحبت خواهیم کرد.

درباره‌ی شرکت سوزوکی

شرکت سوزوکی از جمله شرکت‌های پیشرو در صنایع لوازم خانگی و سیستم‌های امنیتی در خاورمیانه به شمار می‌رود. عمده فعالیت‌های این شرکت از سال 2010 شروع شده و هدف اصلی از تولیدات خود را روی هزینه‎ کمتر و کیفیت بالاتر متمرکز ساخته است. سوزوکی از چند شرکت مختلف در زمینه‌های تجهیزات صنعتی، پتروشیمی، لوازم الکترونیکی اتومبیل و فناوری اطلاعات تشکیل شده است. به‌کارگیری صنعتگران بومی و تولید محصولات با کیفیت بالا این شرکت را به برندی ممتاز تبدیل کرده است.

شرکت سوزوکی

آشنایی با دکمه‌های آیفون تصویری سوزوکی

بعد از آشنایی کلی با شرکت سوزوکی برای اطلاع از چگونگی نصب آیفون تصویری سوزوکی باید اطلاعات کاملی درباره جزئیات این محصول داشته باشیم. شناخت دکمه‌های آیفون تصویری سوزوکی و نحوه عملکرد آن‌ها از جمله این موارد مهم است.

مطلب پیشنهادی روش تست دوربین آیفون تصویری

دکمه‌های آیفون تصویری سوزوکی

در صفحه مانیتور آیفون تصویری سوزوکی در سمت راست سه کلید اصلی را می‌بینیم که از بالا به پایین به شرح زیر هستند:

  1. کلید برای مشاهده تصویر: این کلید زمانی کاربرد دارد که نمی‌خواهید درب منزل را باز کنید اما کنجکاو هستید بیرون و اطراف درب ورودی منزلتان را چک کنید.
  2. کلید ذخیره کردن اطلاعات: عملکرد این کلید، ذخیره کردن تصاویر در زمان گفتگو است و ساعات زنگ خوردن و تصاویر افرادی که زنگ زده اند را نیز ذخیره می‌کند.
  3. کلید باز کردن در: این کلید را می‌توان از مهم‌ترین دکمه‌های آیفون تصویری سوزوکی دانست. بعد از این که صدای زنگ را شنیدید و تصویر را چک کردید با فشار دادن این دکمه درب منزل شما باز می‌شود.

چند کلید دیگر هم در کنار مانیتور قرار دارند که می‌توانید منوی آیفون را با کمک آن‌ها تنظیم کنید. این کلیدها وظیفه بالا و پایین بردن منو، ورود یا اینتر و بازگشت به منوی قبل را بر عهده دارند.

نحوه راه‌اندازی و نصب آیفون تصویری سوزوکی دو طبقه

بعد از آشنایی با دکمه‌های آیفون تصویری سوزوکی به سراغ روش نصب این مدل آیفون می‌رویم. برای نصب آیفون تصویری سوزوکی دو طبقه 6 مرحله مهم را باید در نظر بگیرید. مرحله اول شناخت دقیق نوع آیفونی است که خریداری کرده‌اید. مرحله دوم آشنایی با نوع سیم کشی است که در ساختمان اعمال شده است. مرحله سوم انجام دقیق مراحل نصب و راه‌اندازی آیفون تصویری دو طبقه است. مرحله چهارم به چگونگی نصب پنل بیرونی آیفون تصویری درب منزل مربوط می‌‌شود.

نحوه راه اندازی و نصب آیفون

مرحله پنجم مربوط به برقکاری است و مراحل اتصال برق به مدارهای داخلی سیستم آیفون را مشخص ‌می‌کند. آخرین مرحله هم به تست نهایی عملکرد آیفون بعد از نصب منتهی خواهد شد.

مطلب پیشنهادی آموزش نصب آیفون تصویری تابا

نحوه راه اندازی و نصب آیفون تصویری

یک رشته سیم 5 عددی وظیفه اصلی انتقال صدا و تصویر و همچنین جریان برق را در نمایشگر آیفون تصویری سوزوکی بر عهده دارند. هر یک از این 4 سیم در نصب آیفون تصویری سوزوکی وظیفه مشخصی دارند و با رنگی خاص از هم متمایز شده‌اند.

رنگ بندی این سیم‌ها به صورت قرمز، آبی، زرد، سفید و مشکی بوده و عملکرد آن‌ها به شرح زیر است.

  • سیم قرمز: وظیفه سیم قرمز انتقال صدا یا Voice در زمان نصب آیفون تصویری سوزوکی دو طبقه است.
  • سیم آبی: سیم آبی رنگ به عنوان منفی ولتاژ 14 ولت در پروسه سیم کشی برای نمایشگر در داخل منزل بکار می‌رود.
  • سیم زرد: سیم زرد رنگ نقش مثبت ولتاژ 14 ولت را در سیستم آیفون تصویری رنگی بر عهده دارد.
  • سیم سفید: وظیفه سیم سفید انتقال تصویر در سیستم آیفون تصویری است.
  • سیم مشکی: رنگ مشکی در سیم‌های آیفون تصویری مربوط به تحریک صدای زنگ می‌شود.

طریقه نصب آیفون تصویری سوزوکی دو طبقه

در پروسه نصب آیفون تصویری بسته به تعداد واحدها و طبقه‌ها از یک سوئیچر استفاده می‌شود. سوئیچرها در مدل‌های 2، 4، 6، 8 و 10 بوده و افراد بر حسب تعداد طبقات ساختمان مورد نظر و تعداد واحدها مدل مناسب را انتخاب می‌کنند.

مطلب پیشنهادی آموزش نصب آیفون صوتی تابا

فرض کنید ساختمان شما دو طبقه و چهار واحدی است. برای نصب آیفون به سوئیچر 4 نیاز دارید. در ادامه نقشه نصب آیفون تصویری سوزوکی دو طبقه را خواهیم دید.

محاسبه رایگان هزینه نصب آیفون تصویری!

طریقه نصب آیفون

همانطور که پیش از این گفتیم 5 رشته سیم با رنگ بندی مختلف از منبع پنل آیفون تصویری به مانیتور آیفون تصویری متصل می‌شوند. وظیفه این سیم‌ها انتقال صدا و تصویر و باز کردن درب ورودی است. همچنین این مجموع سیم‌ها جریان برق را از طریق یک ترانس 12 آمپری به پنل بیرونی درب منزل شما وصل می‌کنند.

مطلب پیشنهادی نصب آیفون تصویری آلدو 

در اتصال این سیم‌ها به نمایشگر داخل خانه، برای قسمت قفل از خروجی AC مربوط به ترانس و برای برق پنل از خروجی DC استفاده می‌شود. از خروجی AC مربوط به ترانس دو سیم را به پشت پنل آیفون منتقل می‌کنیم. این کار برای اتصال قفل و افزایش امنیت درب ورودی خواهد بود. یکی از این سیم‌ها به سیم مربوط به در باز کن در پشت پنل متصل می‌شود و سیم دوم را به مجموعه سیم دو رشته‌ای پشت قفل وصل می‌کنیم. دو رشته سیم را هم از قفل به پشت پنل آیفون می‌فرستیم و یک رشته سیم را هم به سیمی که از ترانس آمده متصل می‌کنیم.

نکته مهم این است که سیم آورده شده از ترانس به سمت قفل را هم می‌توان به‌صورت مستقیم و هم غیر مستقیم وارد قفل کرد.

دانلود دفترچه راهنمای آیفون تصویری سوزوکی

دانلود دفترچه راهنمای ECO720m دانلود دفترچه راهنمای ECO720m دانلود دفترچه راهنمای پنل تصویری هیتوشی دفترچه راهنمای آیفون سوزوکی سری سان دانلود دفترچه راهنمای مدل SZ-413IM دانلود دفترچه راهنمای آیفون تصویری مدل SZ-413IM دانلود دفترچه راهنمای مدل SZ-415IM دانلود دفترچه راهنمای مدل SZ-425IM دانلود دفترچه راهنمای مدل SZ-725-M دانلود دفترچه راهنمای مدل SZ-727

جمع‌بندی

سوزوکی از جمله برندهای مطرح در زمینه تولید قطعات الکتریکی و لوازم خانگی در جهان است. این برند ژاپنی در حوزه تولید تجهیزات امنیتی از جمله آیفون تصویری شهرت زیادی پیدا کرده و محبوبیت بالایی دارد. آیفون تصویری سوزوکی به دلیل عملکرد ساده و راحت خود توجه بیشتر افراد را به خود جلب کرده است. اما به همان اندازه نصب آیفون تصویری سوزوکی پیچیده و حساس است. از این رو توصیه می‌شود اگر تخصص کافی در برقکاری ندارید نصب این سیستم امنیتی را به افراد متخصص و حرفه‌ای بسپارید.

4.1/5 - (18 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا