تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

یکی از برندهای کولرگازی موجود در بازار ایران، کولرگازی ایران رادیاتور است. کارخانه ایران رادیاتور از باسابقه‌ترین کارخانه‌های موجود در ایران در زمینه تولید انواع رادیاتورهای آلومینیومی و فولادی شوفاژ، پکیج‌های شوفاژ دیواری و زمینی، مشعل‌های گازسوز، گازوئیل‌سوز و دوگانه‌سوز است و اخیراً نیز در زمینه تولید کولرگازی فعالیت خود را شروع کرده است. این کارخانه تنها یک نوع محصول کولرگازی در پنج ظرفیت مختلف و با رده مصرف انرژی A تولید می‌کند. در این مقاله از مجله آچاره با تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور آشنا خواهید شد.

معرفی کولرگازی ایران رادیاتور

در این بخش با برخی از ویژگی‌های کولرگازی ایران رادیاتور آشنا خواهیم شد. این کولرگازی کم‌مصرف (با گرید انرژی A)، مقاوم در برابر خوردگی است که آن را برای استفاده در کلان‌شهرها مناسب می‌سازد، مجهز به کمپرسور GMCC (که یکی از بهترین انواع کمپرسور در بازار ایران می‌باشد). این کولرگازی در پنج ظرفیت مختلف (9000، 12000، 18000، 24000 و 30000BTU/hr) تولید می‌شود و از گاز مبرد R410 A که از گازهای دوستدار محیط‌ زیست می‌باشد استفاده می‌کند.

از ویژگی‌های بارز این گاز سردکردن محیط در کمترین زمان ممکن و با بیشترین عملکرد ممکن است و عملکرد بهینه این کولرگازی در دماهای منفی 7 درجه سانتیگراد تا 43 درجه سانتیگراد می‌باشد. از دیگر قابلیت‌های این دستگاه که مطابق با دیگر دستگاه‌های بروز دنیا می‌باشد، قابلیت سرمایش سریع توربو است که دمای اتاق را بسیار سریع می‌تواند خنک کند. در این وضعیت دستگاه از حداکثر فعالیت کمپرسور خود بهره می‌برد و می‌تواند در کمترین زمان ممکن محیط اتاق را خنک کند.

بیشتر بخوانید سیم کشی کولر گازی

تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور

برای تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور باید از کنترل از راه دور استفاده کنید. هنگام سوارکردن باتری‌ها برای اولین‌بار یا در زمان تعویض باتری‌های قدیمی، نیاز به تنظیم دستگاه کنترل از راه دور خواهید داشت. این کار بسیار آسان است زیرا به‌محض قراردادن باتری‌ها عبارت‌های cool و HEAT را مشاهده خواهید کرد که چندین بار روشن و خاموش می‌شوند که در صورت مشاهده عبارت cool با فشردن دکمه‌های کنترل، فقط در وضعیت گرمایش تنظیم می‌شود.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

این دستگاه، به‌منظور ایجاد شرایط محیطی مطلوب و آرام برای افراد در اتاق طراحی شده است و می‌تواند به‌صورت کاملاً خودکار هوا را خنک و خشک کند و درصورتی‌که دارای سیستم گرمایشی باشد می‌تواند در فصل سرما هوا را گرم نیز کند. هوایی که توسط فن از شبکه موجود در صفحه جلو به داخل کشیده می‌شود از میان فیلتری که مانع از ورود غبار و خاک می‌شود می‌گذرد و گرما یا سردی آن به مبدل حرارتی منتقل شده و سرد یا خشک یا گرم می‌گردد.

تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور

بیشتر بخوانید نحوه باز کردن و برداشتن رادیاتور شوفاژ

گرمایی که از فضای اتاق گرفته شده در فضای خارجی دفع می‌شود. هنگامی که این چرخه تکمیل می‌شود، فن هوای مطبوع را مجدداً به داخل اتاق باز می‌گرداند. مسیر جریان هوای خارج شده توسط پره‌های کوچک تعیین می‌شود. در واقع این پره‌ها به طور خودکار به‌طرف بالا یا پایین حرکت می‌کنند و به‌وسیله این پره‌های هدایت‌کننده افقی، جریان هوا به سمت راست و چپ می‌رود.

کلید swing وظیفه روشن‌کردن پره‌های هدایت‌کننده عمومی را برعهده دارد تا جریان هوا را به‌طور متوالی به‌طرف بالا و پایین و همچنین به سمت چپ و راست تنظیم گردد.

سیستم سرمایش استفاده شده در کولرگازی ایران رادیاتور اتاق را خنک می‌کند و به کاهش رطوبت آن کمک می‌کند. برای روشن‌کردن سیستم سرمایش (cool)، دکمه (MODE) را فشار دهید تا علامت مربوط به سرما در روی صفحه ظاهر شود. اگر با استفاده از دکمه‌های بالا و پایین یا شاخص دما را روی درجه‌ای کمتر از دمای موجود در اتاق تنظیم کنید، سیستم سرمایش شروع بکار می‌کند. در تصویر زیر می‌توانید آموزش دکمه‌های کنترل کولر گاری ایران رادیاتور را مشاهده کنید.

آموزش دکمه‌های کنترل کولر گاری ایران رادیاتور

خدمات پیشنهادی سرویس کولرگازی در محل

تایمر کولر گازی ایران رادیاتور

علامت ساعت برای نشان‌دادن راه‌اندازی خودکار دستگاه تهویه مطبوع در زمان معین است. در آغاز باید دکمه TIMER را فشار دهید و بعد درجه دما را به‌وسیله دکمه‌های بالا و پایین تنظیم کرده و مجدداً دکمه TIMER را فشار دهید تا روی صفحه‌نمایش تفاوت زمانی را با نقطه شروع مشاهده کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

برای فعال ساختن وضعیت پروانه (پنکه) دکمه MODE را فشار دهید تا علامت مربوطه روی صفحه‌نمایش ظاهر گردد. با فشار بر دکمه FAN سرعت پروانه به یکی از صورت‌های زیر قابل تنظیم است:

  1. آهسته
  2. متوسط زیاد
  3. خودکار

حالت DRY در تنظیمات کولرگازی ایران رادیاتور

وضعیت خشک (DRY) رطوبت هوا را کاهش می‌دهد تا فضای اتاق را مطبوع کند. جهت فعال ساختن وضعیت خشک، دکمه (MODE) را فشار دهید تا علامت مربوطه روی صفحه‌نمایش ظاهر شود. به‌این‌ترتیب سیستم سرمایش خودکار و پروانه روشن خواهد شد.

فعال‌کردن سیستم حسی (FEEL)

برای فعال‌کردن سیستم حسی (FEEL) خودکار، دکمه (MODE) را تا ظاهرشدن علامت آن روی صفحه‌نمایش، فشار دهید. در سیستم حسی حسگرهای داخل (FEEL) سرعت پروانه و درجه دما را با توجه ‌به میزان دمای اتاق، برای آسایش هر چه بیشتر کاربران، به‌طور خودکار تنظیم می‌کنند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

فعال‌سازی وضعیت خواب (MODE SLEEP)

برای فعال‌سازی وضعیت خواب (MODE SLEEP) دکمه (SLEEP) موجود در کنترل از راه دور را فشار دهید تا علامت مربوطه QUITE AUTO ظاهر گردد. در وضعیت خواب (MODE SLEEP) دستگاه دمای اتاق را به‌طور خودکار تنظیم می‌کند تا برای شرایط خواب شبانه مناسب باشد.

در وضعیت خشک و سرمایش، دستگاه دما را پس از هر 65 دقیقه یک درجه افزایش می‌دهد. پس از گذشت دو ساعت از زمان روشن شدن دستگاه، دما تا 2 درجه افزایش خواهد یافت و در وضعیت گرمایش، دمای دستگاه پس از گذشت دو ساعت از زمان روشن شدن آن به مقدار 2 درجه کاهش می‌یابد. پس از گذشت 15 ساعت از زمان روشن‌کردن وضعیت خواب در تنظیمات کولر گازی ایران رادیاتور، دستگاه تهویه مطبوع به طور خودکار خاموش خواهد شد. همچنین این دستگاه دارای حالت محافظت است که در شرایطی که اختلاف دمای بیرون و داخل اتاق بسیار زیاد باشد دستگاه به‌صورت اتوماتیک متوقف می‌شود.

سخن آخر

کارخانه ایران رادیاتور در تولید کولر ‌گازی‌های خود تمام سعی خود را کرده است که دستگاهی مطابق با استانداردهای جهانی و مناسب برای مناطق مختلف ایران تولید کند. بازخوردها از عملکرد این دستگاه نشان می‌دهند که این کولرگازی در میان عموم مردم توانسته است جایگاه و اعتبار خوبی به دست آورد. تنظیمات و نحوه کارکرد این دستگاه ساده است و می‌تواند محیط آرام و مناسبی را بر اساس نیازهای شما به وجود آورد.

4.4/5 - (117 امتیاز)

17 دیدگاه

  1. سلام ما از کولر گازی ایران رادیاتور استفاده می‌کنیم در حالت سرمایشی بعد یه مدت باد گرم میزند دلیلش چیه

    1. سلام. احتمال زیاد گازش کم است جدا از اینکه پنل نیاز به شست و شو و سرویس دارد.

  2. سلام ما حدود یک ماه است که این کولر رو خریدیم اوایل نصب خیلی خوب خنک میکرد ولی الان اون حالت اولیش رو از دست داده حتی به نصاب گفتیم و چک کرد و گفت هیچ ایرادی نداره ولی با این همه باز هم سرمای خوبی نمیده فقط باد پنکه داره علتش چی میتونه باشه

      1. سلام چرا اتوماتیک نمیکنه . زمانی که شما می‌گذارید دمای ۲۳ فقط کار میکنه اتوماتیک نمیکنه

    1. سلام احتمالا فیلتر ها کثیف شده اند در اثر گردوغبار.درب اسپلیت را باز نمایید وفیلترها رو چک کنید

  3. سلام.
    منظور از علامت مثلث، بالای صفحه نمایش، سمت چپ چیست؟ و چرا روی عدد ۲۳ است؟
    آیا دستگاه قابلیت تولید یون منفی به منظور گرفتن غبار معلق در اتاق و تلطیف کردن هوا را دارد؟

  4. سلام تورو خدا یه فکری به حال سرو صدای زیاد کمپرسور باشید همسایه ها شاکی شدن
    خیلی صداش زیاده چرا نباید هیچ کس پاسخگو باشه

    1. دلیلش نوع پره های من درآوردی کمپرسور است که بدرد محیط های خانگی نمی‌خورد و فقط برای سردخانه ها و محیط های تجاری خوب است…

  5. سلام میخام درجه سرمایش رو روی ۱۷بزارم اما از ۲۱پایینتر نمیاد قبلا می امد،اما الان نه،جرا؟

    1. برد دستگاه مشکل پیدا کرده فرمان نمیگیره.
      اگر سیستم رو روی اتومات گذاشته باشید نمیتونید پایین تر بیارید

  6. باسلام من خریدم هم صداش اذیت میکنه هم سرمایش خوبی نداره .از طرفی هم نصاب های طرف قرارداد باوجدان نیستن من شاکی هستم وحلالشون‌نمیکنم

    1. کولر ۳۶ ایران رادیاتور دارم . دوماه نصب کردم . اصلا خنک نمیکنه قبل این ۳۰ هزار نصب بود بیشتر از این سرد میکرد . . گازش تکمیله . نمایندگی اوند چک کرد گفت مشکلی نداره . سرما در حدی هست ک فقط خنکت کنه

  7. اقا اسپیلت ها برخیشون اصلا پنلش تو اتاق صدای فنش نمیاد ولی ایران رادیاتور مث تراکتور که موتور صدا میده و صدای پنکه ش هم قابل شنیدنه. مارکهای خارجی اصلا متوجع هیچ صدایی از پنل تو خونه نمیشی. کلا کار خ بی نیست. صداش همسایه ها رو عاصی کرده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا