همه چیز درباره پارچه مبلی جاسمین

چوب و کابینتساختمانمبلمان

پارچه مبلی جاسمین از خانواده پارچه‌های مخمل است که دارای بافتی بسیار نرم و لطیف بوده و کمی براق‌تر از مخمل است. از گذشته تا به حال پارچه‌های مخملی بین انواع مختلف پارچه‌ها از محبوبیت خاصی برخوردار بوده و همیشه جای خود را در ویترین مغازه‌ها حفظ کرده‌اند. حال در این مقاله قصد داریم به پارچه مبلی جاسمین بپردازیم، پس اگر تمایل به کسب اطلاعات در این زمینه دارید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

پارچه مبلی از جمله عواملی است که نقش بسیار مهمی در زیبایی و دکوراسیون منزل دارد و علاوه بر این کارکردی حفاظتی از مبل‌ها در مقابل کثیفی و آلودگی‌ها دارد. انتخاب پارچه مبلی به عواملی از جمله جنس، مدل، رنگ و طرح پارچه بستگی دارد. در واقع باید توجه داشت که رنگ و طرح پارچه مبلی که قصد خریداری آن را دارید با سبک دکوراسیون منزل شما همخوانی داشته باشد و همچنین با توجه به افزایش روز افزون قیمت مبلمان و پارچه‌های مبلی، پارچه مبلی منتخب شما از کیفیت بالایی نیز برخوردار باشد. جاسمین از جمله محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین پارچه‌های مبلی داخلی و خارجی بوده که امروزه به عنوان با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین پارچه مبلی در بازار شناخته می‌شود.

بافت پارچه مبلی جاسمین

جاسمین دارای بافتی مخملی و بسیار نرم و لطیف است و دارای انواع بافت‌های مختلف از جمله بافت شل تا بافت محکم است. این پارچه‌ها ۱۰۰ درصد از جنس کتان هستند و به همین دلیل حساسیت بسیار کمی نسبت به آب دارند ( اما در هر صورت بهتر است برای تمیز کردن مبلمان از آب استفاده نشود و برای از بین بردن لکه‌های مبل از اسپری‌های مخصوص این کار استفاده شود) هرچه بافت پارچه مبلی جاسمین محکم‌تر باشد مقاومت پارچه نیز بیشتر بوده و شستن و تمیز کردن آنها نیز راحت‌تر می‌شود و همچنین براقیت خود را نیز دیرتر از دست می‌دهند.

کشور سازنده پارچه مبلی جاسمین

امروزه این پارچه به دو صورت ساخت چین و ساخت داخل عرضه می‌شود، که در اکثر مواقع در تراکم یکسان نمی‌توان از نظر ظاهری تفاوتی برای این دو قائل شد. اما متاسفانه برخی از فروشندگان به جهت کسب سود بیشتر و بازار گرمی می‌گویند که پارچه جاسمین فروشی آنها ساخت کشور ترکیه است، در حالی که در حال حاضر در بازار کشور پارچه جاسمین ساخت ترکیه وجود خارجی ندارد.

برای تعمیر مبل از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

پارچه مبلی پورشه یا  پارچه مبلی جاسمین

تنها پارچه‌ای که از نظر لطافت و نرمی کمی به جاسمین شبیه است، پارچه پورشه نام دارد. این دو مدل پارچه از نظر بافت بسیار شبیه به هم هستند، اما از نظر تراکم تفاوت‌هایی دارند به این صورت که تراکم و گرماژ پارچه جاسمین از گرماژ و تراکم پارچه مبلی پورشه بیشتر است و در صورتی که تراکم و گرماژ یک باشه بیشتر از پارچه دیگری باشد یعنی آن پارچه از طول عمر و مقاومت بیشتری برخوردار است.

رنگ بندی پارچه جاسمین

به طور معمول هر مدل پارچه‌ای دارای ۲۰ الی ۲۵ رنگ اصلی و فرعی است. پارچه پورشه که از نظر ویژگی‌های کیفی بیشترین شباهت را به پارچه مبلی جاسمین دارد دارای طیف رنگی بین ۳۰ تا ۴۰ رنگ است اما پارچه جاسمین دارای ۶۰ الی ۸۰ رنگ اصلی و فرعی است و خریدار با هر سلیقه‌ای می‌تواند به انتخاب از کالیته پارچه جاسمین برای مبلمان خود با توجه به دکوراسیون داخلی خود بپردازد.

برخی تصور می‌کنند که جاسمین مانند پارچه مبلی مایا، مازراتی و پورشه فقط برای مبل‌های راحتی و چستر مناسب بوده و فقط در این مبل‌ها کاربرد دارد، اما پارچه جاسمین علاوه بر اینکه در مبلمان راحتی کاربرد دارد، بلکه از آن در سایر مبل‌های استیل، کلاسیک و سلطنتی نیز استفاده می‌شود. از جمله دلایلی که موجب استفاده از این مدل پارچه در مبلمان استیل و سلطنتی می‌شود داشتن طرح‌های گلدار در کالیته این پارچه است و هر فرد می‌تواند به دلخواه و با توجه به سلیقه خود از طرح‌های گلدار پارچه مبلی جاسمین در نشیمن و تکیه گاه مبل‌های استیل و کلاسیک خود استفاده کند.

به طور میانگین در هر مبل چقدر پارچه جاسمین مصرف می‌شود؟

مقدار پارچه مصرفی در ساخت مبلمان بستگی به فاکتورهایی از جمله نوع مبلمان( اینکه مبل انتخابی شما استیل، راحتی، کلاسیک و غیره باشد) مدل مبلمان (اینکه مبل شما کوچک باشد، بزرگ باشد و یا اینکه بیشتر دارای بخش چوبی باشد و یا بیشتر بخش‌های آن پارچه ای باشد) و تعداد نفرات مبل انتخابی شما بستگی دارد. حال به طور میانگین برای یک ست ۷ نفره مبل راحتی از ۲۶ الی ۲۸ متر پارچه جاسمین استفاده می‌شود، که مسلما هر چقدر که تعداد نفرات بیشتر شود، میزان متراژ پارچه مصرفی نیز افزایش می‌یابد.

 کاربرد پارچه مبلی جاسمین در تهیه کوسن

از دیگر کاربرد‌هایی که پارچه جاسمین دارد می‌توان به استفاده از آن در تهیه کوسن مبل اشاره کرد. اصولا کوسن‌هایی که از پارچه‌های مخمل و براق تهیه می‌شوند جلوه بیشتری به دکوراسیون و فضای خانه می‌دهند و همچنین زیبایی بیشتری را در پذیرایی خانه به نمایش می‌گذارند. از آنجایی که پارچه یاسمین، پارچه مخملی، لطیف، نرم و براقی است، به همین دليل این پارچه بین گزینه‌های موجود بسیار مناسب جهت تهیه کوسن قرار گرفته است. برای تهیه کوسن اصولا به پارچه‌ای  به اندازه ۴۰ در ۴۰  نیازاست. (استفاده از کوسن‌هایی که از نظر رنگی در تضاد با دکوراسیون و هارمونی رنگ خانه هستند، موجب جلوه و زیبایی بیشتر فضا می‌شوند)

مطلب پیشنهادی:آشنایی با پارچه مبلی

 روش‌های خرید

از۲ راه می‌توان به خرید پارچه مبلی جاسمین پرداخت. در ادامه به بررسی این دو را خواهیم پرداخت.

روش اول تهیه پارچه جاسمین در نمایشگاه مبل هنگام خرید مبل: در صورتی که شما مبل مورد نظر خود را در یک فروشگاه مبل انتخاب کردید. می‌توانید از فروشنده بخواهید تا کالیته پارچه‌های مبلی جاسمین را در اختیار شما قرار دهد، تا بتوانید رنگ و طرح مورد نظر خود را انتخاب کنید.( نکته‌ای که در این زمینه باید به آن توجه کنید، این است که شاید فروشنده کالیته پارچه مبلی جاسمین را نداشته باشد و یا کالیته کامل که شامل تمام رنگ و طرح‌های این پارچه است، را نداشته باشد)

روش دوم تهیه پارچه جاسمین به صورت خرید اینترنتی: در این روش شما عکس کالیته مورد نظر خود را بدون وجود هیچ گونه محدودیت انتخاب کرده و کد عکس را اعلام کرده و به خرید اینترنتی آن می‌پردازید.

مطلب پیشنهادی:مزایا و معایب پارچه مبلی نانو

 قیمت پارچه مبلی جاسمین

از آنجایی که پارچه جاسمین بین پارچه‌های موجود در بازار از کیفیت بالایی برخوردار است و همچنین تقاضای مشتریان برای تهیه آن بالا است و از طرف دیگر به دلیل نوسانات نرخ ارز، قیمت جاسمین کمی نسبت به نمونه های مشابه بالاتر است قیمت پارچه جاسمین تولید چین در سال ۱۴۰۰ حدودا بین ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان بوده و قیمت نمونه داخلی آن در هر متر ۵ الی ۱۰ هزار تومان کمتر است، که البته این رنج قیمتی با توجه به عوامل مختلفی تغییر می‌کند.

  • مثلاً طرح گلدار پارچه جاسمین از قیمت بسیار بالاتری نسبت به نوع ساده آن برخوردار است .
  • همچنین از طرفی بافت پارچه جاسمین نیز در تعیین قیمت آن تاثیرگذار است
  • پارچه جاسمین دارای انواع مختلف طبیعی و مصنوعی است که این فاکتور نیز بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد.

 ویژگی‌ها و مزایای پارچه مبلی جاسمین

  • نفوذپذیری کم
  • مقاومت بالا در برابر لکه‌ها
  • تمیز شدن سریع و راحت
  • داشتن تنوع محل ساخت (دارای ساخت داخل و خارج )
  • کیفیت بالا
  • پرزدهی کم
  • تنوع رنگی بسیار بالا
  • مقاومت و استحکام بالا
  • تنوع در طرح (داشتن طرح های ساده و گلدار)
  • تنوع در رنگ( دارای کالیته رنگی بین ۶۰ تا ۸۰ )
  • قیمت مناسب
  • در مقابل نور رنگ خود را از دست نمی‌دهد.
برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

معایب پارچه مبلی جاسمین

به طور کلی پارچه جاسمین با توجه به مزیت‌ها و کیفیت بالا و قیمت مناسبی که دارد، ایراد چندان بزرگی ندارد و می‌توان ادعا کرد که این پارچه بی عیب است. اما در هر صورت هر ماده و هر جنس پارچه‌ای در بهترین حالت خود نیز ممکن است دارای یک سری ایرادات جزئی باشد، که در ادامه به ایرادات جزئی جاسمین خواهیم پرداخت.

  • احساس گرما در صورت نشستن طولانی از جمله ایراداتی است که می‌توان به این پارچه مبلی وارد کرد، که این موضوع می‌تواند در فصل گرما یا در مکان‌هایی با دمای بالا کمی مشکل ساز باشد.
  • پرز کم در سطح پارچه نیز از دیگر معایبی است که بر پارچه جاسمین وارد شده است. این پرزدهی کم از طرفی باعث می‌شود که رد و اثر دست کمتر بر روی مبل دیده شود، اما در اثر اصطکاک زیاد موجب فاصله گرفتن لایه‌های پارچه شده و باعث ظاهر شدن حالت پارگی در سطح پارچه می‌شود.

کلام آخر

در مقاله فوق سعی کردیم شما را با یکی از مرغوب‌ترین و محبوب‌ترین پارچه‌های مبلی موجود در بازار یعنی پارچه مبلی جاسمین و همچنین مزایا و معایب آن آشنا کنیم. این پارچه مبلی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در مبل‌های راحتی، استیل و سلطنتی کاربرد دارد و به نسبت کیفیت بالا و مزایایی که دارد، از قیمت مناسبی برخوردار است.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا