تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل

چوب و کابینتساختمانمبلمان

یکی از اصلی‌ترین بخش‌های تغییر و تزئین دکوراسیون منزل، چیدمان و سالم بودن مبلمان است. ممکن است در اثر استفاده زیاد یا مداوم از مبلمان، فوم درون‌ آن‌ها خراب شود که می‌تواند تاثیر منفی در ظاهر خانه بذارد. پس در این حالت نیاز است با کمترین هزینه نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. اگر برای اولین بار هست که می‌خواهید نسبت به تعمیر مبل اقدام کنید باید در خصوص جنس و تفاوت بین فوم سرد و گرم اطلاعات بیشتری به دست آورید و بدانید که کدام یک از فوم‌ها برای مبلتان مناسب است. ما در این مطلب از وبلاگ آچاره قصد داریم در رابطه با تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل صحبت کنیم.

فوم در مبل چیست؟

فوم یکی از بخش‌های اصلی تمام مبلمان است که به صورت فوم سر و گرم در بازار موجود است. فوم به زبان ساده یعنی لایه‌های ابر مانندی که به شکل صنعتی تولید می‌شوند. از مهم‌ترین انواع فوم مبل می‌توانیم به فوم سرد یا گرم، فوم ویژه، فوم عدسی، نمدی، پنبه‌ای، پشمی، فنری، پلی اورتان و پلی استر اشاره کنیم. در این مطلب می‌خواهیم درباره تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل صحبت کنیم.

فوم سرد چیست؟

یکی از انواع فوم‌های مبل‌ها، فوم سرد است که در کوره و در دمای کم با حرارت غیر مستقیم ساخته می‌شود، به همین خاطر مولکول‌های فوم بهتر شکل می‌گیرند. از مهم‌ترین مزایای این فوم‌های سرد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • خاصیت ارتجاعی بالایی دارد و خیلی زود به حالت اولیه خود باز می‌گردد.
  • فوم‌ سرد نرم است و شما با نشستن روی آن‌ احساس راحتی می‌کنید.
  • عمر و دوام طولانی‌تری دارد.
  • قیمت آن بالاتر از فوم گرم است.
  • از این نوع فوم بیشتر در تعمیر مبل راحتی استفاده می‌شود.

معمولا در صنعت مبل‌سازی یا تعمیرات مبلمان از این فوم در ضخامت ۱۰، ۱۳ یا ۱۵ سانتی‌متری استفاده می‌شود.

فوم گرم چیست؟

فوم گرم هم مانند نمونه قبلی در کوره ساخته می‌شود اما با این تفاوت که در دمای بالا و حرارت مستقیم شکل می‌گیرد؛ پس این فوم برای مبلمان منزل و مکان‌های دیگر مناسب نیست چراکه عمر کوتاهی دارد.

ویژگی‌های فوم گرم عبارت‌اند از:

برای اینکه بتوانید تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل را بهتر تشخیص دهید، باید با ویژگی‌های هر یک از فوم‌ها آشنایی داشته باشید. به همین دلیل در ادامه به ویژگی‌های این فوم اشاره می‌کنیم.

  • فوم گرم سفت‌تر از فوم سرد است.
  • از این فوم بیشتر برای تعمیر قسمت کف مبل و صندلی خودرو استفاده می‌شود.
  • به مرور زمان و در اثر استفاده زیاد، خاصیت خود را از دست می‌دهد.
  • قیمت پایین‌تری دارد.

تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل چیست؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم فوم سرد برخلاف فوم گرم در دمای کم و با حرارت غیر مستقیم ساخته می‌شود. این نوع فوم قیمت بالاتری دارد اما عمر و دوام بیشتری دارد. به همین دلیل می‌توانید در دراز مدت از مبل خود استفاده کنید. هم‌چنین فوم سرد نرم‌تر است و زمانی که روی آن می‌نشینید احساس بهتری به شما دست می‌دهد.

 تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل

کدام فوم برای تعمیر مبلمان بهتر است؟

احتمالا این سوال را بارها از زبان افراد مختلف شنیده‌اید که فوم سرد بهتر است یا گرم. برخی از افراد برای تعمیر مبل توصیه می‌کنند از فوم سرد استفاده کنید و برخی دیگر استفاده از فوم سرد را کار اشتباهی می‌دانند. سوال اینجاست که کدام یک از فوم‌ها بهتر هستند. انتخاب نوع فوم بر اساس نوع مبل، شرایط و تعمیرات آن متفاوت است و اصلا درست نیست برای تعمیر مبل فومی را برتر از دیگری در نظر بگیریم. اما شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که پس کدام یک از فوم‌ها برای مبل ما بهتر است و باید زمان تعمیر از آن استفاده کنیم. با توجه به توضیحات بالا و بیان تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل بهتر است از فوم سرد استفاده کنید. اما آیا می‌دانید که چطور باید فوم سرد و گرم در مبل را از هم تشخیص دهید؟ در ادامه همراه ما باشید تا شناخت بیشتری در این خصوص به دست آورید.

برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

ساده‌ترین راه تشخیص فوم سرد و گرم در مبل چیست!؟

زمان خرید بهتر است دقت کنید فوم قابلیت ارتجاعی دارد یا خیر! برای این ‌کار بهتر است کمی فوم را با دست خود کمی به داخل فشار دهید. اگر فوم سریع به حالت اولیه خود بازگشت یعنی فوم سرد است در غیر این صورت فروشنده فوم گرم را به جای فوم سرد به شما قالب کرده است. فوم‌های گرم زمان فشرده شدن گود یا سوراخ می‌شوند و دیر به حالت اولیه خود باز می‌گردند.

فوم سرد بهتر است یا گرم

چطور فوم مبل را در خانه تعمیر کنیم؟

اگر می‌خواهید خودتان در خانه فوم مبل را تعمیر یا تعویض کنید نیاز به وسایل مهم زیر دارید. بدون وجود آن‌ها امکان تعمیر مبلمان منزل وجود ندارد.

  • متر برای اندازه‌گیری دقیق فوم مبل
  • خودکار برای علامت زدن روی فوم
  • کاتر برای بریدن فوم در اندازه مناسب
  • چسب برای چسباندن تکه‌های فوم
  • فوم سرد یا گرم برای تعویض فوم وارفته مبل

بعد از آماده‌سازی وسایل نیاز است ۶ مرحله زیر را به ترتیب و با دقت انجام دهید.

6 مرحله برای تعمیر فوم مبل در خانه

اگر با تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل آشنا شده‌اید اما می‌خواهید صفر تا صد این کار را خودتان انجام دهید، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. در غیر این صورت می‌توانید این کار را برای صرفه‌جویی در زمان و وقت خود به تعمیرکاران حرفه‌ای مبلمان منزل بسپارید.

  1. رویه قسمت نشیمن‌گاه مبل را باز کنید و فوم خراب‌شده را از آن خارج کنید. اگر امکان باز کردن رویه وجود ندارد از کاتر کمک بگیرید.
  2. فوم سرد یا گرم را روی رویه پارچه‌ای مبل قرار دهید و آن را در اندازه صحیح برش دهید.
  3. اندازه را مجددا چک کنید و سپس با خودکار و متر روی فم علامت بزنید. بهتر است دو الی سه سانت بیشتر از اندازه واقعی فوم را مشخص کنید.
  4. از تیغ کاتر برای بریدن فوم استفاده کنید. سپس از چسب برای چسباندن تیکه‌های اضافی استفاده کنید.
  5. فوم برش‌خورده را داخل رویه پارچه‌ای قرار دهید.
  6. حالا می‌توانید تغییرات تعویض فوم در مبل را به آسانی مشاهده کنید.
برای تعمیر مبلمان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

نتیجه‌گیری

عمر مبل‌ها مثل هر یک از وسایل منزل به مرور زمان و استفاده زیاد کم می‌شوند. یکی از قسمت‌هایی که خیلی زود دچار فرسودگی یا شل‌ شدگی می‌شود، فوم مبل است. این وارفتگی می‌تواند باعث بد قیافه شدن مبلمان منزل یا محل کار شود؛ پس پیش از وقوع این اتفاق نسبت به تعمیرات مبل اقدام کنید. اما آیا می‌دانستید می‌توانید بدون نیاز به جابه‌جایی مبلمان، آن ها را در محل به افراد متخصص بسپارید؟ آچاره این امکان را برای شما فراهم کرده است. برای آشنایی با نرخ تعمیرات مبلمان کلیک کنید. امیدواریم در این مطلب به تمام سوالات خود در خصوص تفاوت فوم سرد و گرم در تعمیرات مبل رسیده باشید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا