تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

6 دلیل روشن نشدن خشک کن ماشین لباسشویی LG و نحوه تعمیر

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی ال‌جی تبدیل به یکی از پرچم‌داران بازار جهانی شده است و طرفداران زیادی دارد. یکی از مشکلات رایج این ماشین‌های لباسشویی روشن نشدن خشک کن است. اگر شما هم در خانه خود یک خشک کن ال‌جی دارید که روشن نمی‌شود تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

حل مشکل روشن نشدن خشک‌ کن ماشین لباسشویی ال جی

اگر دستگاه شما مشکل تسمه درام داشته باشد روشن نخواهد شد. ممکن است تسمه لیز خورده یا شکسته باشد. سوختن فیوز حرارتی در محفظه دمنده، شکسته شدن سوئیچ درب، یا خرابی برد کنترل نیز می‌تواند باعث روشن نشدن خشک کن LG شود. با این حال، اگر احساس می‌کنید برق به خشک کن نمی‌رسد اتصالات آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که خشک کن به برق وصل است. در ادامه دلایل احتمالی روشن نشدن خشک‌کن LG و کارهایی که می‌توانید برای رفع این مشکل انجام دهید را بررسی خواهیم کرد.

1.     تسمه درام شکسته است

تسمه درام موتور و درام(یا دیگ) خشک کن را به هم متصل می‌کند. هنگامی که موتور خشک کن می‌چرخد، انرژی خود را از طریق تسمه به درام منتقل می‌کند. در نتیجه، لباس‌های داخل خشک‌کن می‌توانند آزادانه در طول چرخه خشک‌ شدن بچرخند. تسمه درام از لاستیک ساخته شده و دور قسمتی از موتور و درام می‌پیچد. تسمه در طول مسیر دور یک تِنسیونر(tensioner) و یک یا چند قرقره نیز می‌پیچد. این قطعات تسمه را همیشه تحت کشش نگه می‌دارند تا بتواند به طور مؤثر درام را بچرخاند.

تسمه درام شکسته است

تسمه درام چرا خراب می‌شود؟

با گذشت زمان، لاستیک تسمه درام به دلیل اصطکاک ناشی از چرخاندن درام و قرارگیری تحت کشش دائم خراب و فرسوده می‌شود. اگر تسمه به موقع عوض نشود، در نهایت به طور کامل پاره خواهد شد. هنگامی که این اتفاق رخ می‌دهد، هیچ اتصالی وجود ندارد که موتور را به درام وصل کند؛ بنابراین حتی اگر موتور و بقیه اجزای خشک کن به‌درستی کار کنند، باز هم خشک کن روشن نمی‌شود زیرا درام نمی‌چرخد.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

نحوه تعمیر تسمه درام ماشین لباسشویی ال جی

برای رفع این مشکل، باید یک تسمه درام جدید تهیه کنید. قبل از انجام هر اقدامی برای تعمیر ماشین لباسشویی LG، ابتدا خشک کن را از برق جدا کنید. این کار خطر برق گرفتگی را از بین می‌برد و باعث جلوگیری از صدمات احتمالی می‌شود. حال برای تعویض تسمه درام ماشین لباسشویی ال جی طبق مراحل زیر عمل کنید:

  1. ابتدا پانل جلویی و دیواره جلویی خشک کن را بردارید تا به درام دسترسی پیدا کنید. این کار ممکن است شامل باز کردن پیچ و مهره‌ای باشد که این قطعات را در جای خود نگه می‌دارد.
  2. سپس تسمه درام پاره شده را با دقت از درام جدا کنید.
  3. برای نصب تسمه جدید، در حالی که قسمت آجدار تسمه درام رو به پایین است، به آرامی آن را روی درام بلغزانید.
  4. سپس به صورت زیگزاگ تسمه را دور قرقره هرز گرد و قرقره موتور حلقه کنید.
  5. تسمه باید به درستی تراز شود که برای انجام این کار می‌توانید به صورت دستی درام را بچرخانید.
  6. چرخاندن درام برای تراز کردن جلوی درام روی غلتک‌ها مفید است.
  7. وقتی این کار تمام شد، می‌توانید با قرار دادن دیواره جلو و پانل جلویی در سر جای خود، کار را تمام کنید.

2.     قرقره شکسته یا تسمه درام لیز خورده است

همان‌طور که در بخش قبل ذکر شد، تسمه درام برای چرخاندن دیگ لباسشویی داخل خشک کن طراحی شده است. تسمه علاوه بر پیچیدن دور درام، به وسیله یک سری قرقره نیز در یک راستا و تحت کشش نگه داشته می‌شود. یکی دیگر از دلایلی که موجب روشن نشدن خشک کن LG می‌شود این است که تسمه از روی درام لیز خورده است. اگر تسمه تحت کشش قرار نگیرد یا در حین استفاده با خشک کن ناهماهنگ باشد، ممکن است این اتفاق رخ دهد. لیز خوردن تسمه درام یک علامت است و دلیل اصلی مشکل نیست. به عنوان مثال، ممکن است یک قرقره شکسته باشد که نتواند تسمه را در یک راستا و تحت کشش نگه دارد.

قرقره شکسته یا تسمه درام لیز خورده است

نحوه برطرف کردن مشکل لیز خوردن تسمه درام

اگر تسمه لیز خورده است، باید دوباره به درستی دور درام پیچیده شود. با این حال، اگر علت اصلی لیز خوردن تسمه شکستگی قرقره باشد، حتما باید تعویض شود. برای تعویض قرقره مراحل زیر را دنبال کنید:

  1. با برداشتن پانل‌های جلویی و بالایی خشک کن کار را شروع کنید.
  2. در مرحله بعد، برای دسترسی آسان به محل قرارگیری قرقره‌ها، باید درام را از دستگاه خارج کنید.
  3. می‌توانید با انبردست، حلقه‌ای که قرقره هرز گرد را در جای خود نگه می‌دارد بردارید.
  4. سپس می‌توانید به‌راحتی قرقره‌ شکسته را بیرون بیاورید و آن را با یک قرقره جدید عوض کنید.
  5. هنگامی که قرقره جدید به‌درستی در جای خود قرار گرفت، می‌توانید درام را به جای خود برگردانید و تسمه را دور آن بپیچید.
  6. باز هم یادتان باشد که سمت آجدار تسمه را رو به پایین نگه دارید و تسمه را به‌صورت زیگزاگ دور قرقره‌ها بپیچید.
  7. در نهایت، پانل‌هایی که در ابتدا برداشتید را به جای خود برگردانید و محکم کنید.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

3.     فیوز حرارتی دمنده سوخته است

عملکرد خشک ‌کن‌ ماشین لباسشویی ال‌جی به یک یا چند فیوز حرارتی متکی است که در دمنده یا نزدیک به منابع گرمایی قرار دارند. این نوع فیوز اگر دمای خشک کن بیش از حد بالا برود می‌سوزد و برق خشک کن قطع می‌شود تا از آسیب بیشتر به دستگاه یا حتی بدتر از آن آتش گرفتن خشک کن جلوگیری شود.

فیوز حرارتی دمنده سوخته است

علت سوختن فیوز حرارتی

اگر خشک کن ال‌جی شما به دلیل سوختن فیوز حرارتی روشن نمی‌شود، به این معنی است که چیزی باعث داغ شدن بیش از حد خشک کن شده است. برای اینکه خشک کن دوباره کار کند، ابتدا باید فیوز حرارتی را عوض کنید. گام بعدی عیب‌یابی خشک کن و یافتن علت اصلی گرم شدن بیش از حد آن است.

نحوه رفع مشکل سوختن فیوز حرارتی:

از آنجایی که فیوز حرارتیِ آسیب دیده، در مجموعه‌ی دمنده قرار دارد، می‌توانید از طریق پنل پشتی خشک‌کن به آن دسترسی پیدا کنید.

  1. پانل پشتی خشک‌کن را بردارید و به دنبال چرخ دمنده بگردید. می‌توانید فیوز حرارتی را ببینید که با اتصالات الکتریکی متصل به آن در خشک کن نصب شده است.
  2. پیچ و مهره‌های نگه‌دارنده فیوز حرارتی را باز کرده و اتصال برق آن را جدا کنید.
  3. سپس فیوز حرارتی سوخته را با فیوز حرارتی جدید عوض کرده و دوباره در جای خود محکم ببندید.

4.     سوئیچ درب خراب شده است یا درب بسته نمی‌شود

خشک کن ماشین لباسشویی ال‌جی شما فقط زمانی شروع به کار می‌کند که درب به درستی بسته شود. خشک کن قبل از شروع به کار کردن بررسی می‌کند که آیا درب به‌طور کامل بسته شده است یا خیر. زمانی که درب به درستی بسته شده باشد، سوئیچ به خشک کن اجازه می‌دهد تا چرخه خشک کردن شروع شود.

سوئیچ درب خراب شده است یا درب بسته نمی‌شود

علت خراب شدن سوئیچ درب چیست؟

با گذشت زمان، ده‌ها و صدها بار درب خشک کن خود را باز و بسته می‌کنید. این کار باعث سایش سوئیچ درب و خرابی آن می‌شود. هنگامی که این اتفاق می‌افتد، سوئیچ به اشتباه احساس می‌کند که درب خشک کن هنوز باز است و از روشن شدن دستگاه جلوگیری می‌کند.

نحوه رفع خرابی سوئیچ درب خشک کن:

برای رفع این مشکل، باید کلید درب خشک کن را تعویض کنید. همان‌طور که از نام آن پیداست، سوئیچ دقیقاً در اطراف درب قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است و همین موضوع تعویض آن را هم ساده می‌کند.

  • درب خشک کن را باز کنید و اطراف آن را برای پیدا کردن سوئیچ درب به‌خوبی نگاه کنید.
  • هنگامی که سوئیچ درب را پیدا کردید، می‌توانید پیچ‌هایی که سوئیچ را به درب خشک کن متصل کرده باز کنید و آن را از پشت پانل جلویی بیرون بکشید.
  • حالا سوئیچ قدیمی را با یک سوئیچ جدید عوض کنید.

برق خشک کن قطع می‌شود

5.     برق خشک کن قطع می‌شود

در برخی از خانه‌ها، خشک‌ کن‌ به جای وصل شدن به پریز دیواری، مستقیماً به یک فیوز برق وصل می‌شود. اگر خشک کن موقع کار کردن ناگهان قطع شده باشد ممکن است دلیل آن عدم دریافت برق باشد. یک فیوز ممکن است به دلایل زیادی مانند افزایش ناگهانی جریان منبع تغذیه یا نقص الکتریکی در خشک کن از کار بیفتد.

برق خشک کن قطع می‌شود

نحوه رفع مشکل قطعی خشک کن:

برای رفع این مشکل، کافی است فیوز مربوط به خشک کن را پیدا کرده و دوباره آن را روشن کنید. اگر فیوز بدون هیچ مشکلی روشن بماند، ممکن است به دلیل عوامل خارجی مانند افزایش برق در هنگام رعد و برق از کار افتاده باشد.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

6.     برد کنترل دچار مشکل شده است

برد کنترل مغز خشک کن ماشین لباسشویی ال جی شماست. این دستگاه دارای قطعات الکتریکی و الکترونیکی زیادی است که هر قسمت از خشک کن شما را برای اجرای یک چرخه موفق هماهنگ می‌کند. با بررسی دقیق‌تر، ممکن است علائم سوختگی یا بوهایی از صفحه کنترل خشک کن پیدا کنید. این‌ها نشانه‌های واضحی هستند که نشان می‌دهد برد کنترل، احتمالاً در اثر برق‌گرفتگی یا فرسودگی طولانی‌مدت آسیب دیده است.

برد کنترل دچار مشکل شده است

نحوه رفع خرابی برد کنترل:

ساده‌ترین راه‌حل برای این مشکل تعویض کامل برد کنترل است. برای یافتن و شناسایی برد کنترل به دفترچه راهنمای خشک کن ماشین لباسشویی ال‌جی یا برگه فنی دستگاه مراجعه کنید. حتما قبل از تعویض برد از تابلو عکس بگیرید تا هنگام نصب برد جدید به عنوان مرجع از آن استفاده کنید.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید