تعمیر جاروبرقی تعمیر جاروبرقی

علائم سوختن موتور جاروبرقی را بشناسید!

جاروبرقیلوازم خانگی

جاروبرقی وسیله‌ای کاربردی برای نظافت خانه و از بین بردن گرد و غبار است. جاروبرقی‌ها با توجه به میزان کارکردی که دارند مستعد خرابی گاه به گاه هستند. با این حال اکثر مشکلات جاروبرقی به‌راحتی قابل رفع می‌باشد. یکی از این مشکلات ممکن است سوختن جاروبرقی باشد. با ما همراه باشید تا با علائم سوختن موتور جاروبرقی بیشتر آشنا شوید.

تمیز نگه داشتن خانه می‌تواند به خودی خود یک کار طاقت‌فرسا باشد و داشتن تجهیزات مناسب مانند جاروبرقی می‌تواند این کار را راحت‌تر کند. در عین حال استفاده غیر اصولی از این دستگاه برقی و روشن ماندن طولانی مدت آن می‌تواند مشکلات مهمی ایجاد کند. اگر حین استفاده از جاروبرقی بوی سوختگی را استشمام کردید، این می‌تواند یکی از علائم سوختن موتور جاروبرقی شما باشد.

در این مرحله برای پیدا کردن علت سوختن موتور جاروبرقی خود به این سؤالات پاسخ دهید:

  • آیا قدرت جاروبرقی شما کم می‌شود و دوباره بطور خودکار روشن می‌شود؟
  • آیا در جایی از دستگاه جرقه می‌بینید؟
  • آیا جاروبرقی شما مکش خود را از دست داده است؟
  • آیا حین جارو کشیدن بوی سوختگی را از دستگاه احساس می‌کنید؟

جاروبرقی‌ها دارای چند قطعه مهم هستند که در کنار هم کار می‌کنند. وجود مشکل در هر یک از این قطعات می‌تواند روی عملکرد جاروبرقی تأثیر بگذارد. اگر جاروبرقی شما در حین مکش بوی سوختگی می‌دهد ممکن است موتور آن سوخته باشد. البته قبل از تست موتور جاروبرقی بهتر است فیلتر و کیسه جاروبرقی را بررسی کنید.

اگر کیسه جاروبرقی پر شده است یا فیلتر آن مسدود شده باشد به موتور فشار وارد شده و باعث داغ شدن آن می‌شود. اگر این دو مورد را بررسی کردید و باز هم با بوی سوختگی مواجه شدید ممکن است موارد زیر یکی از دلایل سوختن موتور جاروبرقی شما باشد.

راه‌های تشخیص سوختن موتور جاروبرقی

در ادامه راهکارهایی برای تشخیص سوختگی موتور جاروبرقی ارائه می‌شود:
تعمیر جاروبرقی
تعمیر جاروبرقی

بوی سوختگی جاروبرقی

مهم‌ترین علامت وجود مشکل در جاروبرقی شما بوی سوختگی است. اگر در حین استفاده از جاروبرقی خود متوجه بوی نامطبوع سوختگی شدید این اتفاق می‌تواند نتیجه مشکلات مختلفی باشد. برای محافظت از دستگاه و ایمنی شخصی شما، باید سریعاً برای یافتن علت مشکل و تعمیر آن اقدام کنید.

شایع‌ترین علت بوی سوختن از جاروبرقی آسیب دیدن تسمه جاروبرقی است. اگر جاروبرقی شما بوی سوختگی لاستیک دارد و یا مکش خود را از دست داده تسمه آن را بررسی کنید زیرا احتمالاً پاره شده است.

تسمه ممکن است دچار پارگی یا کشیدگی شود که همه این‌ها باعث ایجاد بوی سوختگی شبیه لاستیک سوخته می‌شوند. تسمه را باید تعویض کنید تا مشکل برطرف شود. ممکن است خدمات پس از فروش جاروبرقی با توجه به دستورالعمل‌های موجود در دفترچه راهنما تسمه را تعویض یا تعمیر کند.

بیشتر بخوانید بوی سوختگی جاروبرقی و دلایل احتمالی آن

گاهی اوقات ممکن است بوی سوختگی نشانه سوختن موتور جاروبرقی باشد. سوختن و از کار افتادن موتور جاروبرقی به دلایل مختلفی رخ می‌دهد اما رایج‌ترین آن‌ها استفاده بیش از حد از جاروبرقی یا صرفاً استفاده از جاروبرقی با موتور قدیمی است که به مرور زمان فرسوده شده است.

بوی ایجاد شده به‌واسطه این مشکل شبیه به سوختن سیم یا پلاستیک سوخته و ذوب شده است. تعویض موتور باید توسط یک متخصص تعمیر جاروبرقی مورد اعتماد یا متخصص خدمات پس از فروش انجام شود. گاهی اوقات موتور به طور کامل نمی‌سوزد بلکه فقط برای چند لحظه بیش از حد گرم می‌شود و فقط نیاز به خنک شدن دارد.

[buatton color=”red” size=”small” link=”https://achareh.co/landing/vacuum-cleaner” icon=”” target=”true” nofollow=”false”]مشاهده رایگان هزینه تعمیر انواع جاروبرقی![/button]

داغ شدن موتور از علائم سوختن موتور جاروبرقی

گرمای بیش از حد موتور معمولاً به این دلیل رخ می‌دهد که کیسه جاروبرقی پر است، فیلتر تمیز نشده یا انسدادی در لوله وجود دارد. اگر جاروبرقی شما به طور غیرمنتظره‌ای خاموش شد ابتدا جاروبرقی را خاموش کرده و آن را از پریز جدا کنید.

انسداد می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد موتور جاروبرقی شود. این اتفاق به این دلیل است که موتور برای رسیدن به همان مکش باید بسیار سخت‌تر کار کند. جاروبرقی را از برق بکشید. لوله‌ها، کانال‌ها، تله‌ها و هر جای دیگری که گرد و غبار و کرک می‌تواند جمع شود را بررسی کنید.

داغ شدن موتور از علائم سوختن موتور جاروبرقی

فیلترها از قسمت‌های مهم جاروبرقی در برابر گرد و غبار و کثیفی محافظت می‌کنند. با این حال فیلترهای کثیف می‌توانند باعث داغ شدن موتورها شوند. این مشکل به دلیل وقفه در جریان عادی هوا رخ می‌دهد. برای اطمینان از اینکه موتور به خوبی به عملکرد خود ادامه می‌دهد باید فیلترها را به‌طور منظم بشویید. علاوه بر این زمانی که فیلترها پس از استفاده طولانی مدت از بین می‌روند باید آن‌ها را تعویض کنید.

بیشتر بخوانید 4 علت بوی بد جاروبرقی و رفع بوی نامطبوع جاروبرقی

اگر جاروبرقی به حدی داغ باشد که دود از آن خارج شود آن را خاموش کرده و از برق بکشید. دود احتمالاً نشان دهنده فرسودگی اجزای موتور است. اگر جاروبرقی هنوز شامل گارانتی می‌شود آن را به محلی که از آن خریده‌اید برگردانید. اگر خارج از گارانتی است برای تعمیر آن از تعمیرکار جاروبرقی کمک بگیرید.

کم شدن قدرت مکش

زمانی که جاروبرقی مکش خود را از دست می‌دهد معمولاً به چند مشکل رایج مربوط می‌شود: میله برس درهم، گرفتگی فیلترها، کیسه پر از گرد و غبار یا مسدود شدن راه‌های هوایی. رفع این موارد می‌تواند به طور چشمگیری قدرت تمیز کردن جاروبرقی شما را بهتر کند.

کیسه‌های جاروبرقی تمام گرد و غبار و کثیفی را جمع‌آوری می‌کنند. این کیسه‌ها به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که هوا از آن‌ها خارج می‌شود اما گرد و غبار و مواد آلرژی‌زا در داخل آن‌ها جمع می‌شود. مشکل اصلی این است که وقتی کیسه‌ها پر از خاک و گرد و غبار می‌شوند این امر می‌تواند از بین رفتن مکش جاروبرقی منتهی شود.

بیشتر بخوانید

تعمیرات انواع برندهای جاروبرقی در آچاره

با گذشت زمان و استفاده طولانی مدت، یک لایه بسیار نازک از ذرات داخل کیسه جاروبرقی را می‌پوشاند و حتی پس از تخلیه کیسه نیز این لایه باقی می‌ماند. این بدان معنی است که کیسه جریان هوای مناسب مورد نیاز برای خروج هوای ورودی را از دست می‌دهد. همان‌طور که جریان هوا محدود می‌شود مکش نیز کاهش می‌یابد. بنابراین یک روش مهم برای جلوگیری از سوختن موتور جاروبرقی بررسی و تعویض کیسه آن است.

لوله‌های وکیوم وصل شده به جاروبرقی گاهی اوقات دلیل کاهش مکش این وسیله برقی هستند. لوله‌ها ممکن است به خاطر مو، گرد و غبار، نخ یا هر چیز دیگری که از انتهای دیگر شلنگ عبور نکند مسدود شوند. راه‌های هوایی داخل دستگاه نیز باید بررسی شود. هر جا راه هوایی وجود دارد آن را بررسی کنید.

روشن نشدن جاروبرقی

نبود برق، معیوب بودن سیم برق، خرابی موتور یا سیم‌های خراب در جاروبرقی می‌تواند مانع روشن شدن جاروبرقی شود. از سالم بودن پریز برقی که برای جاروبرقی استفاده می‌کنید مطمئن شوید. اگر شک دارید که پریزی که استفاده می‌کنید خراب است از پریز دیگری استفاده کنید. اگر جاروبرقی روشن نمی‌شود و می‌دانید پریز برق مشکلی ندارد سیم برق را بررسی کنید و در صورت آسیب آن را تعویض کنید.

اگر کیسه جاروبرقی شما پر است آن را خالی کنید. پر بودن کیسه جاروبرقی می‌تواند دلیل روشن نشدن آن باشد. دکمه روشن و خاموش را هم چک کنید. شاید شکسته یا آسیب دیده باشد.

صداهای عجیب به دلیل سوختن موتور جاروبرقی

جاروبرقی شما ممکن است به معنای واقعی کلمه برای درخواست کمک فریاد بزند! اگر جاروبرقی صداهای غیرمعمولی تولید می‌کند یا به نظر می‌رسد که به سختی کار می‌کند این می‌تواند نشانه خرابی قطعه‌ای در جاروبرقی باشد. تعمیر قطعات معیوب جاروبرقی معمولاً کم هزینه‌تر از خریدن یک جاروبرقی جدید است. اگر کیسه گرد و غبار جاروبرقی شما مسدود شده باشد و هوای کافی از آن عبور نکند باعث ایجاد صداهایی در جاروبرقی می‌شود. در اسرع وقت کیسه آن را خالی و تمیز کنید.

اگر صدای جاروبرقی شما ناگهان زیاد شد فیلتر را بررسی کنید چون ممکن است کثیف شده باشد. زمانی که فیلترهای یک جاروبرقی بیش از حد کثیف می‌شوند جاروبرقی ممکن است با صدای بلندتر شروع به کار کند. فیلترها را تمیز کنید و دوباره سر جایش قرار دهید.

بیشتر بخوانید تعمیر موتور جاروبرقی انواع برندها: سامسونگ، بوش، ال

جمع‌بندی

کارآیی جاروبرقی خود را بهتر کنید. جاروبرقی شما نیروی کمکی است که برای انجام انواع کارهای نظافتی به آن نیاز دارید و کارهای شما را سریع و کارآمدتر می‌کند. می‌توانید از جاروبرقی برای تمیز کردن فرش، دیوار و سقف و پاک کردن گرد و غبار کتاب‌ها و قفسه‌های اتاق خود استفاده کنید. می‌توانید مبلمان و تشک‌ها را با آن تمیز کنید و پنجره‌ها و پنکه‌های سقفی را جاروبرقی بکشید.

اما نکته مهم این است که باید از آن مراقبت کنید تا بتواند به شما کمک برساند. تمیز کردن و تخلیه به موقع کیسه جاروبرقی، مراقبت از لوله‌ها و بررسی مداوم اتصالات برق جاروبرقی از جمله مهم‌ترین اقدامات مراقبتی هستند که انجام به موقع آن‌ها احتمال سوختن موتور جاروبرقی شما را به صفر می‌رساند و عمر جاروبرقی شما را افزایش می‌دهد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر جاروبرقی

درخواست تعمیر  و عیب یابی انواع جاروبرقی!

 

کلیک کنید