تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

معایب یخچال فریزرهای ال جی و مشکلات رایج مصرف کنندگان

لوازم خانگییخچال و فریزر

وقتی صحبت از کیفیت به‌میان می‌آید، شکست دادن ال‌جی کار سختی است!  این شرکت بیش از 50 سال است که محصولاتی بادوام تولید می‌کند، بنابراین می‌توانید به سیستم‌های تبرید آن اطمینان کامل داشته باشید.

با این حال، این دوام به این معنی نیست که محصولاتش در برابر مشکلات مصون هستند. در هر یخچالی ممکن است مشکلاتی پیش بیاید، به‌خصوص اگر زیاد از آن استفاده شود. درک اینکه چرا یخچال شما به‌درستی کار نمی‌کند اولین قدم در عیب‌یابی این مشکل است.

با در نظر گرفتن این موضوع، باید مراقب این مشکلات رایج یخچال ال‌جی باشید. در این مقاله قصد داریم درباره معایب یخچال فریزرهای ال‌جی و مشکلات رایج مصرف‌کنندگان آن صحبت کنیم.

بررسی مشکلات رایج یخچال ال‌جی

یخچال‌های ال‌جی در سرد نگه داشتن مواد غذایی عملکرد خوبی دارند. آن‌ها همچنین نسبتاً مقرون به صرفه نیز هستند؛ اما غیرعادی نیست که یخچال ال‌جی شما مشکلاتی داشته باشد. بیاد داشته باشید در همه حال اولین اقدام بررسی دفترچه راهنما است، این راهنمای یخچال ال‌جی نیز به شما کمک می‌کند تا راه‌حلی برای رفع مشکلتان پیدا کنید.

این مقاله راهنمای عیب‌یابی یخچال ال‌جی حتی تصادفی‌ترین مشکلات را نیز حل می‌کند.عیب‌یابی یخچال ال‌جی

1. کمپرسور خطی یخچال ال‌جی کار نمی‌کند

یخچال‌های جدید با جدیدترین فناوری عرضه می‌شوند که باعث می‌شود کارآمدتر و بی‌صداتر باشند و آسان‌تر تعمیر شوند. برای یخچال ال‌جی، به معنای فناوری کمپرسور خطی است یعنی کمپرسور فقط زمانی کار می‌کند که ماشین به آن نیاز داشته باشد در نتیجه ایجاد اصطکاک و گرمای کمتری نسبت به کمپرسورهای معمولی دارد. این فناوری همچنین در مصرف انرژی کارآمد و بی‌صدا است، بنابراین غذای شما برای مدت طولانی‌تری تازه می‌ماند بدون اینکه سروصدا شما را آزار دهد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر
یخچال ال‌جی ممکن است از نظر زیبایی ظاهری دلپذیر باشد، اما در سیستم کمپرسور خود با یک شگفتی ناخوشایند همراه است. بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که با واحد کمپرسور یخچال خود دچار مشکل شده‌اند. یخچال‌های کمپرسور خطی ال‌جی اغلب با یک سیستم آب‌بندی معیوب مواجه می‌شوند که می‌تواند باعث کار نکردن کمپرسور یخچال شود. اگر با این مشکل مواجه هستید، وقت آن رسیده باشد که با یک شرکت تعمیر یخچال حرفه‌ای تماس بگیرید.

اگر دستگاه شما کار می‌کند، اما خنک نمی‌شود، احتمال خرابی قطعه وجود دارد. جزء مرکزی هر یخچالی کمپرسور است که گاز را فشرده می‌کند تا دمای خانه شما در داخل یخچال خنک شود. به مرور زمان این قطعه فرسوده می‌شود و کاملاً از کار میفتد. اگر یخچال شما کار می‌کند، اما اصلاً خنک نمی‌شود، ممکن است مشکلی در کمپرسور وجود داشته باشد.

2. یخچال ال‌جی خنک نمی‌شود

همه ما می‌دانیم که ال‌جی یک برند بسیار محبوب و رایج برای یخچال است. با این حال، یخچال ال‌جی از نظر قابلیت‌های خنک‌کننده، بهترین برند نیست. متأسفانه، این امر باعث شده است که بسیاری از مصرف‌کنندگان به صورت آنلاین در مورد تجربیات بد خود در مورد این کالا شکایت کنند و از سایر مصرف کنندگان بخواهند که از خرید این کالا خودداری کنند.یخچال ال‌جی خنک نمی‌شود

اگر یخچال ال‌جی شما به درستی خنک نمی‌شود، ممکن است نتوانید علت دقیق بروز این مشکل را پیدا کنید. در این مورد، دانستن علائم خرابی یخچال و نحوه عیب‌یابی آن‌ها بسیار مهم است. مشکلات مختلفی می‌تواند منجر به علائم مختلفی شود، بنابراین بهتر است با فهرست کردن مشکلاتی که تجربه می‌کنید شروع کنید.

کمپرسور معیوب؛ از مشکلات رایج یخچال ال‌جی

کمپرسور یخچال طوری طراحی شده است که به شیوه‌ای خاص کار کند. این برای اطمینان از این است که سیستم خنک کننده دستگاه قادر است به طور مؤثر کار کند و مواد غذایی داخل آن را تازه و خنک نگه دارد؛ بنابراین، وجود کمپرسور برای عملکرد مناسب هر یخچال مهم است و ممکن است ایراد یا خطایی رخ دهد که منجر به مشکلات متعددی مانند سرد نشدن مناسب یخچال یا گرم ماندن بیش‌از حد یخچال شود.

اگر یخچال ال‌جی شما به‌درستی خنک نمی‌شود، مشکل از کمپرسور است. کمپرسورها معمولاً در پشت یا پایین یخچال قرار دارند. می‌توانید با برداشتن پنل پشتی و سپس گوش دادن به صدای آن در زمان کار کردن، کمپرسور را آزمایش کنید. اگر صدا از یخچال شما نمی‌آید، مشکل دیگری وجود دارد و باید توسط یک فرد متخصص بررسی شود.

کثیف بودن کویل‌های کندانسور

کویل‌های کندانسور جزء ضروری یخچال هستند. جایی است که حرارت از داخل یخچال خارج می‌شود و در نتیجه هوای خنک ایجاد می‌شود. هوای خنک در سرتاسر یخچال به گردش درمی‌آید و هوای گرم از طریق دریچه‌ها به بیرون دمیده می‌شود. اگر یخچال دمایی را که روی آن تنظیم کرده‌اید حفظ نمی‌کند، ممکن است مشکل از واحد کندانسور یا به دلیل کثیف بودن کویل‌های یخچال باشد. برای اطلاعات بیشتر تمیز کردن کندانسور یخچال به‌صورت اصولی را مطالعه کنید.

اطمینان حاصل کنید که یخچال را از برق کشیده‌اید و خط آب از یخچال جدا شده است. برای دسترسی به سیم‌پیچ‌ها باید واحد کندانسور را بردارید. کندانسور را می‌توان با برداشتن پیچ‌های پشت یخچال و بیرون کشیدن آن جدا کرد. کویل های واحد کندانسور را که از قسمت پشتی دستگاه قابل دسترسی هستند، بررسی کنید. اگر کثیف است، با یک برس سفت یا هوای فشرده تمیز کنید. قبل از وصل مجدد خطوط آب‌رسانی آن‌ها را خشک کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

موتور کندانسور معیوب

زمانی که یخچال شما صداهای عجیبی تولید می‌کند یا به نظر می‌رسد مانند گذشته خنک نمی‌شود، باید کویل‌های کندانسور خود را از نظر وجود مواد زائد که ممکن است با پره‌های فن تداخل داشته باشند بررسی کنید. این می‌تواند باعث کاهش جریان هوا یا حتی جلوگیری از چرخش آن‌ها شود که باعث می‌شود کل یخچال و فریزر شما خاموش شود و کار نکند.

علائم رایج این مشکل شامل گرم بودن بیش از حد یخچال، غذای بی‌مزه و حتی افزایش قیمت قبض برق است. اگر متوجه هر یک از این مشکلات شده‌اید، ممکن است لازم باشد موتور فن کندانسور خود را تعویض کنید.

اگر «موتور کندانسور» یخچال شما مشکل دارد، یک فرد متخصص می‌تواند این قطعه را برای شما تعویض کند. پس از تعویض موتور، به سادگی دستگاه را روشن کرده و بگذارید تا خنک شود.

برای سرویس یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

موتور کندانسور معیوب

موتور فن اواپراتور کار نمی‌کند

در یخچال شما، فن اواپراتور هوای سرد را از فریزر به داخل یخچال به گردش در می‌آورد. اگر متوجه انباشتگی نامرتب در جلوی فن یخچال شدید، احتمال زیادی وجود دارد که یخچال شما به درستی خنک نشود. فن با چرخش در یک حلقه بسته خود را تمیز می‌کند، اما زمانی که بیش‌از حد جلوی آن را با وسایل پر کنید، ممکن است گرفتگی ایجاد شود؛ بنابراین هرگونه تجمع آلودگی را با جاروبرقی تمیز کنید و بررسی کنید که موتور آزادانه کار کند.

با استفاده از مولتی‌متر اطمینان حاصل کنید که موتور اواپراتور یخچال و سیم پیچ به درستی وصل شده‌اند. اطمینان حاصل کنید که موتور خنک کننده به سیم پیچ‌های اواپراتور متصل است و تداوم بین این اتصالات را بررسی کنید. اگر کار نمی‌کند، باید یک موتور جدید بخرید و آن را تعویض کنید. تعویض هر دو قسمت توصیه می‌شود زیرا گاهی اوقات تنها با تعویض یکی مشکل حل نمی‌شود.

رله شروع معیوب

هنگامی که رله استارت یخچال شما به درستی کار نمی‌کند، باعث می‌شود کمپرسور به‌درستی کار نکند. شما می‌توانید با تست تداوم آن مشکل را تعیین کنید. تست رله را می‌توان از قسمت پایین دستگاه با باز کردن پنل پشتی انجام داد. رله را پیدا کنید و سپس از یک مولتی متر برای تست تداوم آن استفاده کنید. در صورت عدم تداوم، رله باید تعویض شود.

3. مشکلات رایج یخچال ال‌جی در بخش یخساز

یخ‌سازها جزء مهمی از هر یخچال هستند. آن‌ها تأثیر زیادی بر عملکرد دستگاه دارند، به همین دلیل است که داشتن دستگاهی که عملکرد خوبی داشته باشد بسیار مهم است. متأسفانه برخی از مشکلات یخ‌ساز در همه برندها رایج است. دلایل و راه‌حل‌های احتمالی را در زیر بررسی می‌کنیم:

مشکلات یخ‌ساز یخچال ال‌جیفیلتر آب معیوب

فیلترهای آب یخچال راهی آسان برای بهبود کیفیت آب آشامیدنی شما در خانه هستند. این فیلتر انواع ناخالصی‌ها از جمله سرب، مس، کلر و سایر آلاینده‌هایی را که می‌توانند برای سلامتی شما مضر باشند را از آب پاک می‌کند. علاوه بر این، فیلتر آب یخچال می‌تواند به افزایش عمر یخ‌ساز یخچال شما کمک کند.

به محض اینکه متوجه تغییر در آب، سرعت جریان یا عدم وجود یخ شدید، می‌توانید تشخیص دهید که در فیلترتان مشکلی وجود دارد.

مشکل کلید برق

اگر یخ‌ساز یخچال ال‌جی شما یخ نمی‌سازد، ابتدا بررسی کنید که کلید آن روشن باشد. همچنین بررسی کنید که دستگاه پخش آب روشن باشد.

برخی از مشتریان مشکلی در یخ‌ساز گزارش کرده‌اند، جایی که با روشن کردن کلید آن کار نمی‌کند. برای رفع این مشکل، باید یخ‌ساز را به صورت دستی یا خودکار همان‌طور که در دفترچه راهنما توضیح داده شده است، ریست کنید.

تنظیمات دمای اشتباه

بهترین دما برای یخچال ال‌جی شما 4 درجه سانتی‌گراد است. این دمای پایین برای عملکرد بهینه و بهره‌وری انرژی بهترین است.تنظیمات دمای اشتباه

خرابی برد کنترل

برخی از یخچال‌های ال‌جی می‌توانند با استفاده از یک پرتو مادون قرمز میزان یخ موجود در دستگاه یخ را تشخیص دهند. وقتی دستگاه برق نمی‌گیرد، یا اگر مشکل مکانیکی در دستگاه وجود داشته باشد، نمی‌تواند بگوید واقعاً چقدر یخ در سطل وجود دارد.

اگر در بیرون آوردن یخ از یخچال خود با مشکل مواجه هستید، به احتمال زیاد این مشکل ناشی از برد کنترلی است که دستگاه را تنظیم می‌کند. اگر این برد کنترل از کار بیفتد، آب همچنان به یخ ساز می‌رسد، اما قادر به تولید یخ نخواهد بود. برای رفع این مشکل، باید برد کنترل را به طور کامل تعویض کنید.

درب به درستی بسته نشده است

یخچال‌های ال‌جی به یک قفل درب اتوماتیک مجهز شده‌اند که وقتی در باز است، دستگاه پخش‌کننده آب و یخ را قطع می‌کند. این امر خطر نشت و چکه‌هایی را که به طور بالقوه می‌تواند به خانه شما آسیب برساند یا خطری برای سلامتی باشد، از بین می‌برد. اگر آب و یخ‌ساز یخچال شما آب، یخ یا هر دو را نمی‌فرستد، بررسی کنید که آیا درب تا آخر بسته شده است یا خیر.درب به درستی بسته نشده است

برای رفع این مشکل، سعی کنید تراز درب را با باز کردن پیچ‌ها، قرار دادن درب در جای خود و سپس سفت کردن مجدد آن‌ها، تنظیم کنید. اگر سوئیچ درب مشکلی دارد، آن را با سوئیچ جدید تعویض کنید.

4. مشکل نویز یخچال ال‌جی

یخچال یکی از اجزای حیاتی آشپزخانه است و به تازه نگه داشتن مواد غذایی شما کمک می‌کند. با این حال، اگر بخشی از آن خراب شود، می‌تواند برای شما واقعاً آزاردهنده باشد.

فن اواپراتور را بررسی کنید

اگر فن اواپراتور مسدود شده است، سعی کنید تیغه فن را به صورت دستی بچرخانید تا آن را تعمیر کنید. انسداد در فن می‌تواند باعث سر و صدای زیاد یا جریان کم هوا شود، بنابراین این یک مشکل رایج است. موانع، چرخش صحیح تیغه فن اواپراتور را محدود می‌کند. ابتدا هرگونه انسداد در تیغه فن را بردارید. همچنین اگر موتور آسیب دیده باشد، ممکن است صدای زیادی ایجاد کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

فن کندانسور را بررسی کنید

هنگام عیب یابی یخچال خود، مهم است که در رویکرد خود سیستماتیک باشید. با خاموش کردن دستگاه و جدا کردن آن از برق شروع کنید. اگر می‌توانید، پانل دسترسی عقب را بردارید (در برخی مواقع ممکن است لازم باشد تمام قسمت پشتی یخچال را بردارید) و موتور کندانسور را برای هر چیزی که مسیر آن را مسدود کرده است، بررسی کنید. همچنین می‌توانید تیغه فن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که همه قطعات آن آزادانه کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید: 18 علت سرد نکردن یخچال فریزر قدیمی

5. نشتی آب یخچال ال‌جی

نشت آب یخچال یکی از رایج‌ترین نگرانی‌های فنی در یک دستگاه است. این نشتی غیرمعمول نیست و با انجام مراحل زیر می‌توانید این مشکل را حل کنید.نشتی آب یخچال ال‌جی

خط تخلیه یخ‌زده/ گرفتگی

اگر آب از یخچال شما سرریز شود، می‌تواند به کابینت زیر یخچال آسیب برساند و به کف آشپزخانه نشت کند. برای جلوگیری از این اتفاق، باید به چند نکته توجه کنید. اول از همه، بررسی کنید که آیا فاضلاب یخچال شما یخ‌زده یا مسدود شده است. اگر چنین است، باید یخ را آب کنید یا گرفتگی‌ها را با آب داغ پاک کنید.

مونتاژ مخزن

برخی از کاربران با نشتی در یخچال مواجه شده‌اند. شما باید هر چند وقت یک‌بار اتصالات مخزن را بررسی کنید. اگر متوجه نشتی شدید، حتماً آن را تعویض کنید وگرنه آب به روی کف‌پوش آشپزخانه نشت می‌کند. همچنین شیر ورودی آب و ترک‌های محفظه را در صورت وجود چک کنید.

3.6/5 - (7 امتیاز)

4 دیدگاه

  1. یخچال من الجی دودی پنج در بسیار زیبا و عالی تنها عیبی که داره اینه که با ضربه یا برخورد با در کابینت رنگ دودی میپره درسته خش نمیشه ولی سریع رنگ با کوچکترین ضربه میپره وخیلی ناراحتم چون چندین جای یخچال این شکلی شده

    1. سلام با توجه به اینکه وسط یخچال های پنج درب ستون نداره،سنگینی ایجاد نمیکنه و به طبقه ها فشار نمیاد؟؟؟!!!

  2. ما یک ماه که یخچال رو خریدیم الان بعد از یک ماه داخل یخچال گرمه مثل کمده دو روزه که به نمایندگی زنگ زدیم فعلا کسی رو نفرستادن..کلی از وسایل یخچال خراب شد.واقعا جای تاسفه زمانی که من یخچال رو خریدم به این امید بودم که حداقل ۱۰ سال برام کار کنه فک نمیکردم به این زودی خراب بشه ..خلاصه که یخچال فریزر دوقلو ال جی اشغاله نخرید…😤

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید