تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

کد خطای FE ماشین لباسشویی LG چیست و چگونه رفع می‌شود؟

لوازم خانگیماشین لباسشویی

برنامه شستشوی ماشین‌های لباسشویی ال جی با پر شدن محفظه با آب شروع می‌شود. اگر لباسشویی درست کار کند، وقتی آبِ کافی وارد محفظه شود، جریان ورودی آب متوقف شده و شستشو آغاز می‌شود. گاهی ممکن است ماشین لباسشویی جریان ورودی آب را متوقف نکند و به پر کردن دیگ ادامه دهد که در این صورت آب سرریز می‌شود.

زمانی که کد خطای FE ماشین لباسشویی LG روی نمایشگر نشان داده می‌شود، به این معنی است که دستگاه شما بیش از حد از آب پر شده است. محتمل‌ترین دلایل نیز شامل خرابی شیر ورودی آب، خرابی پرِشر سوئیچ، یا خرابی لوله سوئیچ است. متاسفانه در اغلب موارد این قطعات قابل تعمیر نیستند و باید تعویض شوند تا کارکرد معمولی ماشین لباسشویی از سر گرفته شود. در ادامه این مقاله به صورت دقیق‌تر به علت ایجاد کد خطای FE در ماشین لباسشویی ال جی و نحوه رفع آن‌ می‌پردازیم همچنین میتوانید از خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در محل سایت آچاره کمک بگیرید.

کد خطای FE ماشین لباسشویی LGمعنی کد خطای FE ماشین لباسشویی LG چیست؟

هنگامی که ماشین لباسشویی ال جی کد خطای FE را نشان می‌دهد به این معناست که با خطای پر شدن بیش از حد محفظه مواجه شده است. به عبارت دیگر، لباسشویی در زمان مناسب و به مقدار مناسب از آب پر نشده و ممکن است سر ریز شود. زمانی که این اتفاق رخ داد، اولین اقدام شما باید خاموش کردن ماشین لباسشویی و جدا کردن آن از منبع برق باشد. در مرحله بعد، جریان آب را هم قطع کنید تا از سرریز شدن بیشتر آب جلوگیری شود.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

علل ایجاد کد خطای FE در ماشین لباسشویی ال جی

کد خطای FE و سرریز شدن آب احتمالا ناشی از خرابی دریچه ورودی آب، معیوب بودن پرشر سوئیچ ، یا گرفتگی و آسیب دیدگی لوله سوئیچ است. در ادامه تمامی علل احتمالی را بررسی کرده و راه‌حل آن را ارائه می‌دهیم.

علل ایجاد کد خطای FE در ماشین لباسشویی ال جی

خرابی شیر ورودی آب

شیر ورودی آب برای کنترل جریان آب به ماشین لباسشویی LG شما طراحی شده است. این شیر ورودی در پشت ماشین لباسشویی قرار دارد. این قسمت جایی است که شلنگ ورودی آب به ماشین لباسشویی شما متصل می‌شود و اولین نقطه تماس هنگام ورود آب به دستگاه است. زمانی که لباسشویی شروع به شستشو می‌کند، شیر ورودی اجازه می‌دهد تا آب به داخل محفظه جریان یابد. هنگامی که آب به مقدار کافی وارد محفظه شد، برای جلوگیری از ورود آب اضافی، شیر بسته می‌شود.

شیر ورودی قطعه‌ای است که توسط جریان الکتریکی کنترل می‌شود. بنابراین اگر دچار مشکل شود ممکن است از نظر الکتریکی یا مکانیکی دچار مشکل شده باشد. اگر شیر ورودی آب ماشین لباسشویی ال جی شما دچار نقص الکتریکی شود، سیگنالی از دستگاه برای بسته شدن و توقف جریان آب دریافت نمی‌کند.

بنابراین وقتی دریچه ورودی باز بماند تا زمانی که آب سرریز شده و کد خطای FE فعال شود؛ دیگ را از آب پر می‌کند. نقص مکانیکی شیر آب نیز زمانی رخ می‌دهد که تجمع مواد معدنی در داخل شیر مانع بسته شدن آن شود و باز ماندن شیر باعث سرریز شدن آب شود.

خرابی شیر ورودی آب

وقتی شیر ورودی آب از لحاظ الکتریکی یا مکانیکی نقص داشته باشد باید تعویض شود و نمی‌توان آن را تعمیر کرد. برای این کار ابتدا باید پنل روی شیر را بردارید تا به شیر ورودی دسترسی پیدا کنید. همچنین می‌توانید کانکتور الکتریکی متصل به شیر آسیب دیده را جدا کرده و پیچ‌های نگهدارنده آن را باز کنید. سپس شیر ورودی جدید را همانند قبل نصب کنید.

نقص کلید فشار یا پرِشر سوئیچ

کلید فشار یا پرشر سوئیچ ماشین لباسشویی ال جی یک وظیفه مهم دارد؛ آن هم این است که به ماشین لباسشویی می‌گوید چه مقدار آب داخل محفظه دستگاه وجود دارد. کلید فشار این کار را با سنجش فشار آب داخل لباسشویی توسط لوله متصل به آن انجام می‌دهد. زمانی که آب به اندازه کافی در داخل محفظه وجود داشته باشد فشار موجود، کلید را فعال می‌کند. این کار باعث می‌شود که دستگاه جریان ورودی آب را متوقف کند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

دلیل محتمل خرابی پرشر سوئیچ سایش بیش از حد است. به‌خصوص اگر ماشین لباسشویی شما قدیمی باشد. زمانی که این اتفاق می‌افتد، سوئیچ نمی‌تواند با دقت کافی میزان آب داخل محفظه را تشخیص دهد. بنابراین به پر شدن از آب ادامه می‌دهد، چرا که سیگنالی برای متوقف کردن جریان آب دریافت نکرده است.

نقص کلید فشار یا پرِشر سوئیچ

کلید فشار قابل تعمیر نیست و نیار به تعویض کامل قطعه دارد. در تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی LG پرشر سوئیچ در داخل دستگاه و در سمت بالای آن قرار دارد. ابتدا پنل بالایی ماشین لباسشویی (در مدل‌هایی که درب آن از جلو باز می‌شود) یا محفظه کنترل (در مدل‌هایی که درب آن از بالا باز می‌شود) را بردارید.

پس از انجام این کار به راحتی می‌توانید کلید فشار را پیدا کرده و شناسایی کنید. کانکتور را برداشته و پرشر سوئیچ را آزاد کنید. پرشر سوئیچ به یک لوله متصل است که به محفظه ماشین لباسشویی منتهی می‌شود. بنابراین باید لوله را از محفظه جدا کنید. در نهایت پرشر سوئیچ نو را همانند قبل نصب کرده و لوله آن را به محفظه متصل کنید.

گرفتگی یا آسیب دیدگی لوله پرشر سوئیچ

در بخش قبل خواندیم که پرشر سوئیچ به همراه لوله‎ای که به محفظه دستگاه متصل است کار می‌کند. گاهی ممکن است پرشر سوئیچ سالم باشد اما لوله متصل به آن مسدود شده یا دچار آسیب شده باشد. آسیب دیدگی لوله یا گرفتگی آن می‌تواند باعث پر شدن بیش از حد دستگاه از آب و ایجاد کد خطای FE ماشین لباسشویی LG شود.

برای رفع این مشکل باید لوله را برداشته و لوله جدیدی جایگزین آن کنید. اگر سوئیچ به خوبی کار می‌کند نیازی به تعویض آن نیست و تنها باید لوله متصل به آن را تعویض کنید.

گرفتگی یا آسیب دیدگی لوله پرشر سوئیچ

چگونه می‌توان کد خطای FE ماشین لباسشویی ال جی را پاک کرد؟

موثرترین و بهترین کار برای پاک کردن کد خطای FE عیب یابی و رفع مشکل اصلی است. تا زمانی که مشکل اصلی را حل نکنید، این خطا باقی می‌ماند و حتی اگر برای مدتی کوتاه از بین رود، باز هم پس از مدتی ظاهر می‌شود. پس از رفع مشکل اصلی می‌توانید با تنظیم مجدد ماشین لباسشویی ال جی، خطا را پاک کنید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

ریست ماشین لباسشویی ال جی

فرآیند تنظیم مجدد ماشین لباسشویی ال چی کار ساده‌ای است. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  1. دستگاه خود را خاموش کنید و آن را از منبع برق کاملا جدا کنید.
  2. دکمه پاور را به مدت 5 ثانیه نگه دارید.
  3. پس از 5 ثانیه، دکمه را رها کنید و ماشین لباسشویی شما ریست می‌شود. در این مرحله می‌توانید دوباره آن را به منبع برق متصل کنید و مانند همیشه از آن استفاده کنید.

ریست ماشین لباسشویی ال جی

تست لباسشویی ال جی پس از تعمیر

پس از آن که لباسشویی خود را تعمیر کردید، حتما امتحان کنید که دستگاه شما درست کار می‌کند یا خیر. بهتر است دستگاه خود را روی کوتاه‌ترین زمان شستشو تنظیم کنید. زمانی که دستگاه شروع به کار کرد و ماشین لباسشویی سرریز نشد و همچنین کد خطای FE روی نمایشگر آن ظاهر نشد به این معناست که دستگاه شما درست شده است و می‌توان دوباره از آن استفاده کرد. حتی برای بررسی دقیق‌تر می‌توانید دستگاه را روی حالت عیب‌یاب بگذارید تا اگر مشکلی داشت روی نمایشگر نشان داده شود.

تست لباسشویی ال جی پس از تعمیر

سخن آخر

ماشین لباسشویی شما ممکن است گاهی اوقات دچار مشکل شود. یکی از مشکلاتی که ممکن است با آن روبرو شوید، پر شدن بیش از اندازه محفظه دستگاه و سرریز شدن آب از داخل آن است. زمانی که کد خطای FE ماشین لباسشویی LG روی نمایشگر ظاهر شود، بهتر است ماشین لباسشویی خود را خاموش کرده و از منبع برق جدا کنید و شروع به عیب‌یابی و پیدا کردن ریشه مشکل کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید