تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

آموزش تعویض ترموستات یخچال

یخچال و فریزرلوازم خانگی

یخچال فریزر جزو لوازم اساسی هر آشپزخانه است که کوچکترین مشکلی در آن می‌تواند موجب عقب افتادن‌ و مختل شدن بسیاری از کار‌‌های روزانه شود. اگر با مشکلاتی در زمینه‌ کنترل دما در یخچال خود روبه رو هستید، ‌‌به احتمال قوی این مشکلات ناشی از ایرادات ترموستات است. ترموستات نقش مهمی در کارکرد و فعالیت یخچال و همچنین فریزر شما از طریق کنترل دمای آن‌ها دارد. اگر با چنین مشکلاتی رو‌به‌رو شدید و مطمئن بودید که ایراد از ترموستات است، در این صورت ترموستات باید تعمیر شود و یا اینکه باید به تعویض ترموستات یخچال و فریزر خود بپردازید.

توصیه ما به شما این است که از یک تکنسین و تعمیرکار ماهر در زمینه تعمیرات یخچال و فریزر کمک بخواهید، ‌اما اگر خود شما در این زمینه دارای مهارت و توانایی هستید و یا اینکه به تعمیرکار یخچال دسترسی ندارید،‌ می‌توانید با مطالعه این مقاله خود به تنهایی با استفاده از چند وسیله کوچک به تعویض ترموستات یخچال و فریزر خود بپردازید. قبل از اینکه به مراحل تعویض ترموستات یخچال بپردازیم، ابتدا وسایل و ابزار‌های مورد نیاز جهت انجام این کار را نام می‌بریم. 

وسایل مورد نیاز جهت تعویض ترموستات یخچال  

  • ترموستات جدید 
  • انبردست  
  • پیچ گوشتی  
  • وسیله‌ای جهت گرفتن عکس مثل گوشی‌های دوربین دار 

 تعویض ترموستات یخچال

مراحل تعویض ترموستات یخچال و فریزر  

  • گام اول – اقدامات ایمنی: ابتدا برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی،‌ دوشاخه‌های یخچال فریزر خود را از پریز برق بیرون بکشید تا بدون ریسک و خطر برق گرفتگی به انجام فرآیند تعویض ترموستات  یخچال بپردازید. 
  • گام دوم- جدا کردن ترموستات: در این مرحله ترموستات باید در دسترس شما قرار گیرد، ‌که برای این کار اول باید درجه دما را دربیاورید، برای در‌آوردن درجه دما ابتدا یک پیچ گوشتی برداشته و آن را زیر درجه دما قرار داده و ‌به آرامی به سمت بالا فشار دهید تا درجه دما از جای خود خارج شود. بعد از انجام فرآیند فوق شفت ترموستات در معرض دید شما قرار می‌گیرد،‌ این شفت با یک مهره در جای خود محکم شده‌ است که باید این مهره را با استفاده از یک انبردست شل کنید.

تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

بعد از آن باید پیچی را که ترموستات را به بدنه داخلی یخچال محکم کرده را باز کنید. این پیچ احتمالا پشت درپوش کوچکی قرار دارد. حال برای باز کردن این پیچ، درپوش را بردارید و با یک پیچ‌گوشتی چهارسو این پیچ را بازکنید. حالا می‌توانید به آرامی ترموستات را از دیواره‌ی یخچال جدا نمایید.  

 تعویض ترموستات یخچال

  • گام سوم- جدا کردن اتصالات ترموستات: در این مرحله از تعویض ترموستات یخچال بعد از جدا کردن  ترموستات از دیواره‌ یخچال کاور‌ آن را درآورید، اگر ترموستات را به بیرون از محل قرار گیری آن فشار دهید این اتصالات را خواهید دید. حال قبل از اینکه سیم‌ها را درآورده و اتصالات را جدا کنید، ‌ابتدا یک عکس از این اتصالات بگیرید تا هنگام وصل کردن ترموستات جدید این سیم‌ها و اتصالات را درست سر جای خود مثل قبل وصل کنید. سپس به جداکردن اتصالات و سیم‌ها بپردازید.

نکته‌ای که در این مرحله باید به آن توجه کنید این است که بعضی از این اتصالات ممکن است شیارهایی داشته باشند که باید آن‌ها را با استفاده از پیچ‌گوشتی جدا کنید. 

مطلب پیشنهادی : تست ترموستات یخچال

  • گام چهارم- عوض کردن روکش لوله مویی ترموستات جدید: بعد از جدا کردن اتصالات ترموستات،‌ در مرحله بعدی کاری که باید انجام شود؛ درآوردن و جداکردن لوله مویی از داخل دیوار یخچال شما است. نکته‌ لازم توجه در این مرحله نیز این است که این لوله‌ مویی به راحتی و بدون هیچ فشاری باید خارج شود، و هیچ نیازی به نیروی اضافی نیست.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بعد از خارج کردن لوله مویی از دیوار یخچال، روکش این لوله را درآورید. حال لوله مویی ترموستات جدید را برداشته و صافش کنید و سپس روکش را روی آن بکشید و بعد لوله مویی جدید را داخل دیوار یخچال دقیقا همان جایی که لوله مویی قبلی از آن خارج شده بود، بفرستید. حال طبق عکسی که از وضعیت سیم‌ها و اتصالات هنگام جداکردن آن‌ها در مراحل قبل گرفته ‌بودید، این سیم‌ها و اتصالات را نصب کنید. 

  • گام پنجم- نصب ترموستات جدید: در این مرحله از تعویض ترموستات یخچال، باید ترموستات جدید را سر جای خود قرار دهید و مهره‌ شفتی را که از آن طرف دیگر بیرون آمده است، ‌با استفاده از انبردست سفت و محکم کنید. سپس سیم‌ها را طوری که به جایی و چیزی گیر نکنند و گره نخورند سرجایشان قرار داده و روکش ترموستات را رویش بکشید و تمام این مجموعه ترموستات را در دیوار یخچال درست‌ همان جایی که ترموستات قبلی را برداشتید، بگذارید. 

 تعویض ترموستات یخچال

  • گام ششم- نصب درجه دما: در آخرین مرحله از پروسه تعویض ترموستات یخچال شما باید پیچ جعبه‌ ترموستات را که در مراحل گذشته باز کرده بودید،‌ب بندید و درپوش را روی آن قرار دهید و در آخر پیچ درجه تنظیم دمای یخچال را روی شیفت بگذارید. 
برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

  • حال فرآیند تعویض ترموستات یخچال به اتمام رسیده است و شما می‌توانید با وصل کردن دوشاخه یخچال به پریز برق نحوه‌‌ کارکردن آن را بررسی کنید. 

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

نکاتی در جهت استفاده بهینه از یخچال و نگهداری ترموستات  

  • همیشه سعی کنید که دمای یخچال را روی درجه مناسب قرار دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر مطالعه کنید: همه‌چیز درباره دمای مناسب یخچال | تنظیم دمای یخچال 
  • سعی کنید از باز و بسته کردن زیاد درب یخچال خودداری کنید. 
  • برای اینکه یخچال درست‌ عمل کند باید نه زیادی پر و نه زیادی خالی باشد. 

 تعویض ترموستات یخچال

کلام آخر  

در مقاله فوق سعی کردیم شما را با یکی از ایراداتی که ممکن است برای یخچال فریزر شما به وجود آید آشنا کرده و ابزاری که برای رفع این مشکل نیاز است را نام ببریم و آموزش مرحله به مرحله حل آن را در اختیار شما بگذاریم. همچنان توصیه ما این است که درصورت بروز مشکل در ترموستات یخچال خود از یک تکنسین تعمیر یخچال جهت تعمیر یا تعویض ترموستات یخچال خود راهنمایی و کمک بگیرید. 

بیش از 4600 تعمیرکار یخچال ماهر در آچاره مشغول ارائه خدمت به شما در شهرهای مختلف هستند. شما می‌توانید با ثبت سفارش رایگان در سایت یا اپلیکیشن آچاره درباره مشکلات یخچال خود با تعمیرکاران صحبت کنید و استعلام قیمت رایگان بگیرید.

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

1/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید