تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

علت کار نکردن چشمی تلویزیون مارشال چیست؟

لوازم خانگیتلویزیون

امروزه تمام تلویزیون‌ها دارای سنسور کنترل از راه دور هستند که در قسمت جلوی دستگاه قرار دارد. تلویزیون‌های مارشال نیز دارای چنین ویژگی هستند و در قسمت جلوی تلویزیون‌های مارشال سنسوری تعبیه شده‌ است که از راه دور دستورات ارسال شده توسط کنترل را دریافت می‌کند.
کنترل تلویزیون، از راه دور سیگنال مادون‌قرمز (IR) استاندارد را برای چشمی تلویزیون مارشال می‌فرستد و تلویزیون نیز از هر فرمانی که ارسال شود، اطاعت می‌کند. عملکرد این سنسور فوق‌حساس در برخی مواقع دچار مشکل می‌شود و دیگر نمی‌تواند سیگنال IR را از کنترل دریافت کند. اما این به معنی معیو‌ب‌بودن آن نیست؛ زیرا مواردی وجود دارد که ممکن است سنسور در آن سیگنال IR را مشاهده نکند.

شما می‌توانید سنسوری که سیگنال مادون‌قرمز را ثبت نمی‌کند، با استفاده از چند وسیله معمولی خانگی تعمیر کنید. توجه داشته باشید که انجام این کار به دلیل کار نکردن چشمی تلویزیون مارشال، به‌هیچ‌وجه گارانتی تلویزیون را باطل نمی‌کند.

عیب‌یابی اولیه چشمی تلویزیون مارشال در منزل

با انجام نکات ذیل می‌توانید تنها با چند وسیله ساده مانند: پیچ‌گوشتیِ جواهر‌سازی لبه تخت، هوای فشرده، الکل مقطر، سواپ پنبه و باتری، به عیب یابی چشمی تلویزیون مارشال در منزل بپردازید.

  1.  برای شناسایی علت کار نکردن چشمی تلویزیون مارشال و تعمیر کنترل تلویزیون، ابتدا مطمئن شوید که تلویزیون شما از فناوری IR (مادون‌قرمز) استفاده کرده و از فناوری‌های دیگری مانند بلوتوث یا Wi-Fi استفاده نمی‌کند.
    در این رابطه می‌توانید به بررسی دفترچه راهنمای کنترل تلویزیون مارشال بپردازید. گوشی‌های هوشمند و برخی از کنترل‌های هوشمند از فناوری IR استفاده نمی‌کنند.
    برای اطمینان می‌توانید لبه جلویی کنترل را چک کنید. شما در این ناحیه باید با یک لامپ کوچک در لبه جلویی کنترل روبه‌رو شوید.
  2.  مطمئن شوید که کنترل از راه دور مناسبی را برای تلویزیون در اختیار دارید.
    به این منظور از کنترلی که همراه خود دستگاه است، استفاده کنید. پشت کنترل‌ها نام شرکت سازنده تلویزیون ثبت شده است.
    همچنین شما می‌توانید با دقت دفترچه راهنمای کنترل تلویزیون مارشال را مطالعه کنید.

چشمی تلویزیون مارشال

  1.  تلویزیون را خاموش کنید.
    سپس یک مینی دوشاخه هدفون را به جک خروجی کنترل از راه دور که در پشت برخی از مدل های تلویزیون قرار دارد، وصل کنید.
    تلویزیون را روشن کنید و مینی دوشاخه هدفون را از جک بیرون بکشید تا محدودکننده‌ای که باعث غیرفعال‌شدن سنسور ریموت می‌شود، پاک شود.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

  1.  سنسور IR تلویزیون را پیدا کنید. اگر نتوانستید آن را پیدا کنید، به دفترچه راهنمای کاربر مراجعه کنید.
    سنسور ریموت را در معرض هوای فشرده قرار دهید تا هرگونه آلودگی از روی آن پاک شود.
    به این منظور می‌توانید یک سواپ پنبه را در الکل مقطر مرطوب کنید. با سواپ پنبه‌ اطراف سنسور از راه دور را پاک کنید.
    شما با استفاده از یک پارچه تمیز و بدون پرز و آغشته به الکل نیز می‌توانید به‌آرامی جلوی سنسور ریموت را پاک کنید.خرابی کنترل تلویزیون مارشال
  2.  برای حذف آلودگی و تمیز کردن چشمی تلویزیون مارشال، ابتدا تلویزیون را خاموش کنید و سپس با استفاده از یک پیچ‌گوشتی جواهرسازی لبه صاف، سنسور کنترل را از تلویزیون جدا کنید.
    برای این کار نوک پیچ‌گوشتی لبه صاف را با دقت در درز بین سنسور از راه دور و تلویزیون قرار دهید.
    با تکان‌دادن نوک آن سنسور کنترل از تلویزیون جدا می‌شود. سپس سنسور را با یک حرکت محکم اما ملایم از تلویزیون بیرون بکشید.
  3. کانکتور سنسور از راه دور را از درگاه اتصال تلویزیون جدا کرده و یک سواپ پنبه‌ای را به الکل مقطر آغشته کنید. سپس انتهای کانکتور سنسور از راه دور را با سواپ پنبه‌ای مالش داده و انتهای درگاه اتصال داخل تلویزیون را هم با سواب پنبه‌ای مالش دهید.
  4. در نهایت پورت اتصال داخل تلویزیون را با هوای فشرده خارج کنید و کانکتور سنسور از راه دور را دوباره در درگاه اتصال داخل تلویزیون قرار دهید.
    سنسور کنترل از راه دور را داخل تلویزیون فشار دهید تا به‌خوبی در موقعیت خود قرار بگیرد و صدای جا خوردن آن شنیده شود.
    سپس تلویزیون را روشن کنید. توجه داشته باشید که به‌صورت ناخودآگاه به سنسور ریموت آسیب نرسانید؛ وگرنه باید آن را با سنسور جدید تعویض کنید.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

تعمیر ریموت کنترل تلویزیون مارشال

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص خرابی کنترل تلویزیون مارشال این است که، آن را در نزدیکی یک رادیو قرار داده و دکمه‌ روشن یا خاموش را فشار دهید، اگر در این زمان، صدای رادیو دچار اختلال یا نویز شد، می‌توان نتیجه گرفت که کنترل به‌درستی کار می‌کند.

روش دوم این است که اگر کنترل با امواج مادون‌قرمز کار می‌کند، با استفاده از دوربین گوشی خود آن را مشاهده کنید.

به این صورت که کنترل را درست مقابل دوربین گوشی بگیرید و دکمه روشن یا خاموش آن را فشار دهید، آنگاه اگر کنترل سالم باشد، از صفحه موبایل خود نور قرمز رنگی را مشاهده خواهید کرد.تعمیر چشمی تلویزیون مارشال

کنترل تلویزیون‌ مارشال را در فاصله حدود ۴ فوت ( ۱۲۱ سانتی‌متر) از تلویزیون بگیرید و دکمه روشن و خاموش را فشار دهید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

اگر با این کار تلویزیون روشن نشد، ایراد می‌تواند از باتری‌ها باشد. باتری‌های ضعیف می‌توانند بر قدرت سیگنال تأثیر بگذارند.

محفظه باتری ریموت کنترل را باز کنید. باتری های تازه را در محفظه باتری قرار دهید و دوباره امتحان کنید. در این شرایط تمیز کردن کنترل تلویزیون میتواند کمک‌کننده باشد.

سخن پایانی

موارد بالا روش‌های صحیح و در عین حال ساده برای عیب‌یابی چشمی تلویزیون مارشال در منزل بودند. با توجه به موارد ذکرشده، اگر باز هم کنترل تلویزیون ایراد داشت یا خود تلویزیون روشن نشد، باید در اسرع وقت به یک تعمیرکار ماهر در این زمینه مراجعه کنید.

فراموش نکنید که کارشناسان کاربلد آچاره به‌منظور تعمیر تلویزیون مارشال و چشمی تلویزیون مارشال در کنار شما خواهند بود و دستگاه شما را با دستمزدی رقابتی و اقتصادی در منزل‌تان تعمیر می‌کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید