تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت بوق زدن یخچال ال‌جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

به جرأت می‌توان گفت که ال‌جی یکی از بهترین شرکت‌های تولید کننده  لوازم آشپزخانه است که یخچال فریزرهای آن نیز در میان مردم از محبوبیت بالایی برخوردارند. یخچال‌های ال‌جی که در بیشتر منازل مشاهده می‌شوند، در طول زمان ممکن است با مشکلات متعددی روبرو شوند که یکی از آن‌ها آلارم‌ها یا صداهای بوق مانندی هستند که برای هشدار به مالکان یخچال به صدا در می‌آیند. بنابراین این آلارم‌ها به خودی خود مشکل محسوب نمی‌شوند و تنها برای مطلع کردن مالکان این یخچال‌ها از وجود نقص یا یک مسئله غیر عادی در یخچال به صدا در می‌آیند. تکنولوژی پیشرفته‌ به کار رفته در یخچال‌های ال‌جی به این صورت است که برای خرابی‌های مختلف، صداهای متفاوتی به عنوان آلارم تولید می‌کنند. این آلارم‌ها شدت و ضربه‌های متفاوتی دارند و علاوه بر اینکه نوع مشکل یخچال را بیان می‌کنند، شدت ضربه‌های این بوق‌ها نشان‌دهنده‌ میزان جدیت مشکل یخچال نیز می‌باشند. بنابراین در این یخچال‌ها نوع صدای بوق خود گویای علت بوق زدن یخچال ال‌جی می‌باشد که در اینجا به برخی از این آلارم‌ها و علت آن‌ها می‌پردازیم.

علت بوق زدن یخچال ال‌جی

1. باز بودن درب یخچال

رایج ترین علت بوق زدن یخچال ال‌جی باز ماندن درب یخچال است که به احتمال زیاد همه با آن مواجه شده اند. در صورت باز ماندن درب یخچال، به علت خروج سریع هوای سرد و همچنین روشن ماندن لامپ یخچال، پس از مدت کوتاهی که معمولا برابر با یک دقیقه است، بوق مربوط به باز ماندن درب یخچال به صدا در می‌آید که با بستن درب یخچال، این صدا قطع می‌شود.

2. کمپرسور یخچال

اگر از بسته بودن درب یخچال اطمینان دارید، اما همچنان صدای بوق شنیده می‌شود، علت بوق زدن یخچال ال‌جی گرم شدن یا کار نکردن مناسب کمپرسور یخچال است. این مشکل در صورتی پیش می‌آید که شما دمای یخچال را تا حد غیر استانداردی پایین آورده باشید که موتور یخچال در ایجاد آن دما ناتوان باشد. این آلارم که معمولا با شنیده شدن صداهای بد از موتور یخچال نیز همراه می‌شود، باعث داغ شدن بیش از حد بدنه یخچال فریزر ال جی نیز می‌گردد.

3. قرار دادن بیش از حد وسایل داخل یخچال (پر بودن بیش از حد یخچال)

پر کردن بیش از حد یخچال و قرار دادن بیش از حد وسایل در داخل یخچال نیز از عواملی است که موجب به صدا در آمدن آلارم یخچال و صدای بوق می‌شود. این آلارم نیز تقریبا همانند آلارم هشدار دهنده‌ باز ماندن درب یخچال است و بوق‌های کوتاه و آرامی دارد که از عدم توانایی موتور یخچال برای خنک کردن داخل آن خبر می‌دهد. در صورتی که علت بوق زدن یخچال ال‌جی پر بودن بیش از حد آن باشد، برای رفع این مشکل باید وسایل اضافی را از داخل یخچال خارج کرد، زیرا این وسایل اضافی ممکن است جلوی فن‌های یخچال را گرفته و موجب شوند که گردش هوا به خوبی انجام نشود که در نتیجه دمای یخچال بالا خواهد رفت و موتور یخچال نیز برای خنک کردن آن تحت فشار قرار می‌گیرد.

علت بوق زدن یخچال ال‌جی

4. قرار دادن وسایل گرم داخل یخچال

از موارد دیگر علت بوق زدن یخچال ال‌جی قرار دادن وسایل گرم در داخل یخچال می‌باشد. با قرار دادن وسایل گرم در داخل یخچال ال‌جی، دمای داخلی یخچال بالا می‌رود و در نتیجه کمپرسور یخچال برای خنک کردن هوای یخچال تحت فشار قرار می‌گیرد؛ در این شرایط در زمانی که دمای داخلی یخچال بالا رفته است، صدای بوق هشدار دهنده شنیده خواهد شد. برای رفع این مشکل همواره باید از قرار دادن وسایل گرم داخل یخچال خودداری شود تا با بالا رفتن دمای داخل یخچال، آلارم هشدار دهنده به صدا در نیامده و موتور یخچال نیز برای خنک کردن مجدد آن تحت فشار قرار نگیرد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

5. خراب شدن سنسور درب یخچال

اگر از باز نبودن درب یخچال و پر نبودن بیش از حد یخچال اطمینان دارید و وسایل گرم نیز در داخل یخچال قرار نداده اید، اما باز هم شاهد بوق زدن یخچال می‌باشد، در این شرایط به احتمال زیاد علت بوق زدن یخچال ال‌جی خراب شدن سنسور درب یخچال است که این مشکل معمولا به مرور زمان و با استفاده‌ی زیاد از یخچال به وجود می‌آید؛ اما با استفاده‌ مناسب از یخچال و باز و بسته کردن آرام درب، تا حد امکان می‌توان از بروز این مشکل جلوگیری کرد.

برای رفع این مشکل باید با تکنسین تعمیر یخچال تماس گرفته شود تا در صورت خراب بودن سنسور درب یخچال، این قطعه را تعویض کند. که در این صورت پس از راه اندازی مجدد یخچال دیگر شاهد صدای آلارم هشدار دهنده یخچال نخواهید بود.

6. خرابی یا پارگی لاستیک درب یخچال

در صورتی که یخچال مورد نظر به مدت زیادی مورد استفاده قرار گرفته است و صدای بوق‌های کوتاه از یخچال شنیده می‌شوند، به احتمال زیاد این آلارم هشدار دهنده خبر از خرابی یا پارگی لاستیک درب یخچال می‌دهد. چرا که استفاده‌ زیاد از یخچال به مرور زمان موجب دفرمه شدن و یا حتی پارگی لاستیک درب یخچال می‌شود. همین امر موجب می‌شود که با خروج هوای سرد درون یخچال، دمای داخل یخچال بالا رفته و در نتیجه آلارم هشدار دهنده‌ یخچال به صدا در آید. برای رفع این مشکل، تکنسین تعمیر یخچال لاستیک درب یخچال را تعویض خواهد کرد.

علت بوق زدن یخچال ال‌جی

7. خرابی برد یخچال

دیگر علت بوق زدن یخچال ال‌جی خرابی برد آن است. از مهمترین قطعات یخچال‌های ال‌جی برد آن‌هاست که پس از کمپرسور، گران ترین قطعه‌ یخچال نیز به شمار می‌آید و از لحاظ عملکرد نیز با خراب شدن این قطعه، عملکرد یخچال به طور کلی با مشکل مواجه می‌شود. اگر برد یخچال خراب شود، این خرابی همواره با آلارم‌های غیر عادی همراه خواهد بود که به صورت بوق‌های نامنظم شنیده می‌شود و همزمان دمای نامناسبی نیز در فضای داخل یخچال وجود خواهد داشت.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مطلب پیشنهادی : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

علت بوق زدن یخچال ال‌جی

حتما باید توجه شود که صدای آلارمی که ناشی از خراب شدن برد یخچال می‌باشد، ممکن است گاهی قطع شده و دوباره وصل شود. اما با این حال اگر نادیده گرفته شود، کمپرسور یخچال را دچار خرابی خواهد کرد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

8. تراز نبودن محل قرار گیری یخچال

از موارد دیگر علت بوق زدن یخچال ال‌جی می‌توان به تراز نبودن محل قرارگیری یخچال اشاره کرد. در صورتی که یخچال در یک محل ناهموار قرار گرفته باشد، ممکن است سنسور درب یخچال به مرور خراب شده و در نتیجه صدای آلارم یخچال به گوش برسد؛ و یا با تراز نبودن محل قرارگیری یخچال ممکن است درب یخچال باز مانده و بوق هشدار دهنده‌ یخچال به صدا درآید. این مشکل از آن جهت قابل توجه است که اگر درب یخچال، در زمانی که افراد خانواده در منزل نیستند، باز مانده باشد، به کمپرسور که برای خنک کردن دمای داخل یخچال تلاش می‌کند، فشار زیادی وارد شده و در نتیجه موجب خراب شدن کمپرسور خواهد شد؛ بنابراین حتما باید از تراز بودن محل قرار گیری یخچال اطمینان حاصل شود.

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی علت بوق زدن یخچال ال‌جی پرداختیم. یخچال از اساسی‌ترین و مهمترین لوازم برقی است که وجود آن برای هر خانه ای یک الزام است و از آنجایی که قیمت بالایی دارد، سهل انگاری در نگهداری و تعمیر آن مشکلات زیادی به همراه خواهد داشت؛ بنابراین توصیه می‌کنیم در صورت بروز هرگونه مشکلی در کارکرد یخچال ال جی از تکنسین‌های متخصص در زمینه‌ تعمیرات یخچال کمک بخواهید.

برای ثبت سفارش تعمیر انواع یخچال در اصفهان هم اکنون می توانید اقدام کنید.

4.4/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید