تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

آموزش تعمیر کنترل تلویزیون و بررسی علت خرابی آن

لوازم خانگیتلویزیون

کنترل تلویزیون، یکی از مهم‌ترین اجزای تلویزیون است که با استفاده آن افراد می‌توانند میزان صدا و کانال‌های موجود در تلویزیون را، به آسانی و از مسافت دور تغییر دهند. به علت استفاده مداوم، ممکن است با خرابی آن رو‌به‌رو شده و مجبور به تعمیر کنترل تلویزیون شوید. قبل از حل مشکل، باید علت خرابی مشخص شود. مهم‌تر از آن، باید بدانیم که آیا کنترل تلویزیون قابل تعمیر است یا خیر؟! پس در ادامه با ما همراه باشید تا بیش‌تر به این موضوع بپردازیم.

علت خرابی کنترل تلویزیون چیست؟

رایج‌ترین و مهم‌ترین خرابی کنترل تلویزیون، مربوط به دکمه‌های آن یا به دلیل باتری‌های آن باشد. بنابراین باید از سالم بودن باتری‌های به‌کار‌رفته مطمئن شدساید علت‌های خرابی کنترل عبارتند از:

  • آسیب برد، به دلیل آب‌رفتگی کنترل
  • صدمه دیدن باتری‌ها به دلیل قرار گرفتن در دمای بالا
  • افتادن از ارتفاع و یا شکستگی بر اثر ضربه
  • وجود مشکل در سنسور‌های مادون قرمز تلویزیون

علت خرابی کنترل تلویزیون چیست؟

تعمیر کنترل تلویزیون هنگام خرابی دکمه

به احتمال زیاد همه ما با خرابی برخی دکمه‌های کنترل تلویزیون مواجه شده‌ایم. اگر شما هم از این موضوع خسته شده‌اید و دنبال راهی برای برطرف کردن این مشکل هستید، با ما همراه باشید. پیشنهاد می‌کنیم مقاله استفاده از موبایل به عنوان کنترل تلویزیون را نیر مطالعه کنید چون برایتان مفید خواهد بود.

اگر دقت کرده باشید، در زیر دکمه‌ها موادی سیاه رنگ وجود دارد. چون این ماده از جنس نیمه‌رسانا است، به هنگام برخورد با خطوط روی برد، باعث اتصال خطوط شده و به IC کنترل سیگنال می‌فرستد. بدیهی است که با استفاده زیاد از یک دکمه، آن ماده از بین رفته و دکمه به درستی کار نخواهد کرد. برای تعمیر کنترل تلویزیون به هنگام کار نکردن دکمه، به 2 روش زیر توجه کنید: تعمیر کنترل تلویزیون به هنگام خرابی دکمه

تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

  • با تهیه رنگ رسانا می‌توانید بستر زیر دکمه‌ها را ترمیم کنید. نحوه کار بدین صورت است: بعد از باز کردن کنترل، دکمه‌های آن را درآورده و روی برد و زیر دکمه‌ها را با الکل، تمیز کنید. گوش‌پاک‌کن را به رنگ آغشته و زیر دکمه‌ای که کار نمی‌کند را، رنگ کنید. بعد از این‌که یک روز در هوای آزاد ماند، کنترل را ببندید.

  • می‌توانید از یک فویل آلومینیومی رسانا استفاده کنید. مقداری از فویل بسیار نازک را برش داده و زیر دکمه قرار دهید؛ از یک چسب هم برای تکان نخوردن استفاده کنید. این روش زیاد اصولی نیست اما گاهی جواب می‌دهد.

تعمیر کنترل تلویزیون به هنگام خرابی دکمه با چسب رسانا

تعمیر کنترل تلویزیون ال‌جی

همانطور که اشاره کردیم، اول از همه باید علت خرابی مشخص شود. در تعمیر کنترل تلویزیون ال‌جی نیز، اولین قدم مطمئن شدن از سالم بودن باتری است. قدم بعدی، شستن و پاک‌سازی قطعه‌های ریموت کنترل است.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

تعمیر کنترل تلویزیون ال‌جی برای این کار می‌توانید از پنبه آغشته به الکل و یا استون استفاده کنید؛ یعنی بعد از باز کردن کنترل، با استفاده از پنبه آغشته به الکل و یا استون، آلودگی را از روی قطعات داخلی ریموت کنترل پاک کنید. اگر به هنگام بررسی باتری، متوجه شدید که روی باتری آلودگی وجود دارد و یا به‌صورت جزئی سولفاته شده، به روش زیر عمل کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

  • با پنبه و یا گوش‌پا‌ک‌کن آغشته به آب لیمو، قسمت‌های سولفاته شده و قسمت فنری را پاک کنید.
  • می‌توانید از کاغذ سنباده، برای تراشیدن قسمت‌های سولفاته شده استفاده کنید. توجه کنید که این کار را به آرامی انجام داده و در‌نهایت با یک دستمال، آن را تمیز کنید.

تمیز کردن کنترل تلویزیون

مطلب پیشنهادی آب رفتن داخل کنترل تلویزیون و اقدامات لازم

علت از کار افتادن تمام دکمه‌های کنترل چه می‌باشد؟

پنج علت وجود دارد که موجب می‌شود تمام دکمه‌ها از کار بی‌افتد و شما مجبور به تعمیر ریموت کنترل تلویزیون شوید.

1. تمام شدن باتری کنترل

طبیعی است که با کار نکردن دکمه‌ها اول باتری را چک کنید؛ چرا‌که اصلی‌ترین و مهم‌ترین قسمت هر مدار الکتریکی، باتری می‌باشد. می‌توانید از تعویض باتری، برای پی بردن به سالم بودن یا نبودن استفاده کنید. بیشتر بخوانید: تقویت آنتن تلویزیون برای رسیدن به تصویری شفاف

2. آسیب دیدن کریستال

ممکن است بر اثر ضربه، کریستال بشکند و یا آسیب وارده پایه‌های آن را از لحیم جدا کند. به هنگام خرید کریستال باید دقت کنید تا اعداد روی آن‌ها شبیه باشد.

3. آسیب لامپ LED  جلویی کنترل

به دلیل ظریف بودن پایه‌های آن، ممکن است از لحیم جدا شود.

4. به‌هم ریختن لحیم پایه‌های IC

فهمیدن این مشکل به یک متخصص نیاز دارد که پس از لحیم، مشکل کنترل بر‌طرف می‌شود.

مطلب پیشنهادی علت کار نکردن کنترل تلویزیون

5. کار نکردن گیرنده فوتوالکتریک تلویزیون

از آن‌جایی که کنترل فرستنده و تلویزیون گیرنده است، معیوب شدن گیرنده موجب کار نکردن فرستنده نیز می‌شود.

تعمیر کنترل جادویی تلویزیون سامسونگ و ال‌جی

کنترل هوشمند تلویزیون مثل موس عمل می‌کند. در‌واقع می‌توان با استفاده از آن، مکان‌نما را در قسمت‌های مختلف صفحه نمایش حرکت داد و گزینه مد‌نظر را انتخاب کرد. به دلیل استفاده مکرر از کنترل، گاهی اوقات ممکن است که به درستی کار نکند. بنابراین باید اقدام به تعمیر کنترل تلویزیون کنید. این کنترل‌ها چون هوشمند هستند، از طریق وایرلس با تلویزیون ارتباط برقرار می‌کنند.

بنابراین به احتمال قوی باتری آن‌ها ضعیف شده است و باید در اولین گام، باتری‌های آن چک شود. گام بعدی تعمیر ریموت تلویزیون، اطمینان از اتصال تلویزیون و بی‌سیم کنترل می‌باشد. شاید برایتان سؤال پیش بیاید که چگونه این کار را انجام دهید؛ ساده است، باید دکمه‌های Back و Home را به‌صورت هم‌زمان فشار دهید. بعد از چشمک زدن دکمه LED کنترل، کنترل ریست شده و در‌نهایت با زدن OK کل مراحل ریجستری انجام می‌شود. اگر هم‌چنان کنترل کار نکرد، باید یک کارشناس برد‌های آن را بررسی کند.

مطلب پیشنهادی آیا اتصال گوشی به تلویزیون قدیمی ممکن است؟

قبل از مراجعه به تعمیرکار چه اقداماتی باید انجام داد؟

شایع‌ترین مشکل در رابطه با تعمیر ریموت تلویزیون، مربوط به باتری‌ها است. شما می‌توانید باتری‌هایی را که دچار فرسودگی یا کمبود انرژی هستند، با باتری‌های جدید تعویض کنید. پیشنهاد ما به شما این است که از قرارگیری صحیح قطب مثبت و منفی باتری‌ها، مطمئن شوید. اگر کنترل از راه دور دارید، باید از عملکرد صحیح سنسور مادون قرمز مطمئن شوید.

برای این‌کار در اولین گام، باید محل حس‌گر مادون قرمز را با یک دستمال تمیز، پاک کنید تا مطمئن شوید که چیزی محل حس‌گر را مسدود نکرده باشد. مورد بعدی این است که باید دقت کنید تا از کار کردن لامپ مادون قرمز کنترل، اطمینان حاصل کنید. اگر مشکل شما مربوط به این دو مورد نبود، باید برای تعمیر کنترل تلویزیون، به یک تعمیرکار حرفه‌ای مراجعه کنید. بیشتر بخوانید: تقویت آنتن تلویزیون برای رسیدن به تصویری شفاف

مطلب پیشنهادی کامل‌ترین راهنمای تمیز کردن کنترل تلویزیون

نتیجه‌گیری

یکی از پر‌کاربرد‌ترین وسایلی که مردم از آن استفاده می‌کنند، تلویزیون می‌باشد. همان‌طور که می‌دانید کنترل تلویزیون نیز، همراه آن به خریدار ارائه می‌شود. با‌توجه به استفاده دائمی از کنترل، ممکن است با خرابی آن رو‌به‌رو شوید. اولین سؤالی که ممکن است برایتان پیش آید، این است که آیا کنترل تلویزیون قابل تعمیر است؟ همانطور که توضیح دادیم، پاسخ آن مثبت است. بنابراین لازم است برای تعمیر کنترل تلویزیون اقدام کنید. امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله مفید واقع شده باشد. اگر پرسشی دارید می‌توانید در بخش نظرات درج کنید تا پاسخگو باشیم.

3.7/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید