تعمیر لباسشویی تعمیر ماشین لباسشویی

کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ و نحوه رفع

لوازم خانگیماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی مای تگ از ضریب اطمینان بالایی برخوردار است، اما گاهی اوقات ممکن است دچار مشکلاتی در سیستم جریان آب شود و کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ بر روی صفحه نمایش دستگاه ظاهر شود. خطای lf در این برند مخفف عبارت long fill بوده و به این معنی است که آب در زمان برنامه‌ریزی شده در سیستم کنترل، دیگ یا درام را پر نمی‌کند. این کد تنها به شما نشان می‌دهد که آب داخل دستگاه کافی نیست اما دلیل آن را اعلام نمی‌کند و لازم است اطلاعاتی در این خصوص برای تعمیر ماشین لباسشویی کسب کنید. به کمک توضیحاتی که در ادامه آمده می‌توانید به راحتی مشکل را ریشه‌یابی کرده و آن را برطرف کنید.

کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ نشان‌دهنده چیست؟

مشکلات شلنگ تخلیه

چندین دلیل مختلف می‌تواند باعث ایجاد مشکل جریان آب در ماشین لباسشویی مای تگ شود. ممکن است مشکل از شلنگ تخلیه یا شلنگ ورودی آب و یا فیلتر دستگاه باشد. برای پیدا کردن دلیل کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ، قبل از هر چیز مطمئن شوید که شلنگ تخلیه به درستی به لوله متصل شده است.

شلنگ تخلیه باید به‌طور ایمن به دستگاه متصل شود، اما گاهی اوقات ممکن است کسی که آن را نصب می‌کند، این کار را به درستی انجام ندهد. شلنگ تخلیه باید 4.5 اینچ (114 میلی‌متر) در داخل لوله تخلیه قرار گیرد. یک نکته مهم در راهنمای نصب ماشین لباسشویی مای تگ این است که برای بستن شلنگ تخلیه به لوله تخلیه نباید از نوار چسب استفاده کنید زیرا این کار می‌تواند باعث ایجاد مشکلات زهکشی شود.

کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ

زمانی که می‌خواهید شلنگ تخلیه را بررسی کنید، مطمئن شوید که هیچ پیچ و تابی در آن وجود نداشته باشد. آب باید در یک مسیر مستقیم به ماشین لباسشویی و بدون هیچ پیچ خوردگی در جریان باشد. گاهی اوقات هم ممکن است کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ به علت گرفتگی لوله تخلیه دستگاه باشد.

برای بررسی این مورد، می‌توانید از وسیله‌ای که شبیه یک کابل بلند با انتهای خالی است استفاده کنید تا شلنگ تخلیه را از انتهای باز آن به داخل لوله فشار دهید. همچنین می‌توانید از سمت باز شلنگ تخلیه فوت کنید و سعی کنید تا گرفتگی را باز کنید.

تعمیر لباسشویی
تعمیر ماشین لباسشویی

ایرادات شلنگ‌های ورودی آب

مورد بعدی که باید هنگام نمایش ارور lf ماشین لباسشویی مای تگ بررسی کنید، وضعیت شلنگ ورودی است. دو عدد شیر ورودی وجود دارد که به شیرهای آب سرد و گرم متصل می‌شوند. گاهی اوقات، ممکن است این شلنگ‌ها شل شده یا نادرست نصب شده باشند. همچنین باید فیلترهای هر یک از شلنگ‌های ورودی را نیز بررسی کنید.

کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ

بررسی فیلترهای ورودی آب

قبل از بررسی شیرها و فیلترهای ورودی آب، شیر آب ورودی دستگاه باید بسته شود. با بستن شیرهای آب سرد و گرم، از وارد شدن آب به ماشین لباسشویی جلوگیری ‌کنید. اکنون می‌توانید شلنگ‌های ورودی آب را از ماشین لباسشویی جدا کنید. محل اتصال شلنگ‌ها به ماشین لباسشویی را پیدا کنید و سپس آن را از دستگاه جدا کنید. یک واشر لاستیکی در بالای شیر وجود دارد. آن را بردارید و تمیز کنید.

صفحه‌ای را مشاهده خواهید کرد. برای تمیز کردن صفحه‌ها باید بتوانید آن‌ها را بردارید. صفحه‌ها را با آب سرد بشویید. ممکن است صفحات جرم گرفته باشند؛ در این صورت باید جرم‌ها را به‌خوبی و به‌طور کامل پاک کنید. مراقب باشید تا هنگام تمیز کردن صفحات به فیلتر آسیب نرسانید.

بعد از اینکه فیلترهای شلنگ ورودی آب را تمیز کردید، آن‌ها را همراه با واشر لاستیکی دوباره داخل شلنگ قرار دهید. شلنگ را به ماشین لباسشویی وصل کنید و شیر آب را دوباره باز کنید. شما باید ماشین لباسشویی را ریست کنید و یک چرخه شستشو اجرا کنید تا مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به خوبی کار می‌کند.

کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ

سؤالات متداول

  1. هر چند وقت یک‌بار باید لوله‌های تخلیه یا شلنگ‌ها را بشوریم؟

شما مجبور نیستید شلنگ‌های ماشین لباسشویی مای تگ خود را به‌طور مرتب تمیز کنید. این موضوع بستگی زیادی به مقدار و جنس لباس‌های شما دارد. گرفتگی زمانی اتفاق می‌افتد که پرزها، موها و نخ‌های پارچه‌ای با گذشت زمان از لباس‌های شسته شده جدا و در شلنگ جمع شده و گیر می‌کنند. کسانی که دو یا سه بار در روز از ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند، باید بیشتر از کسانی که کمتر از ماشین لباسشویی خود استفاده می‌کنند، لوله‌های تخلیه و شلنگ‌ها را تمیز کنند.

محاسبه رایگان هزینه تعمیر لباسشویی!

  1. کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ به چه معناست؟

کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ به این معناست که مدت زمان زیادی طول می‌کشد تا ماشین لباسشویی شما پر از آب شود. اگر دستگاه سیگنالی از سنسور فشار آب که نشان می‌دهد آب در سطح مناسبی است، دریافت نکند، کنترل اصلی دستگاه خاموش می‌شود و با خاموش شدن صفحه کنترل کد خطای lf ظاهر می‌شود.

کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ

  1. روش ریست ماشین لباسشویی مای تگ خود چیست؟

می‌توانید ماشین لباسشویی مای تگ خود را در سه مرحله آسان ریست کنید.

  • دکمه start/pause ماشین لباسشویی را فشار دهید.
  • چرخه‌ای که می‌خواهید ماشین لباسشویی شما با آن شروع به کار کند انتخاب کنید.
  • آخرین کاری که باید انجام دهید این است که دکمه شروع را فشار دهید.

ماشین لباسشویی مای تگ شما اکنون ریست شده است و می‌توانید کار خود را ادامه دهید.

تعمیرات تخصصی لباسشویی با آچاره

  1. چگونه می‌توانم ماشین لباسشویی را روی حالت Diagnostic Mode تنظیم کنم؟

انتخاب حالت Diagnostic Mode باید خیلی با احتیاط انجام شود. چون قطعات متحرک دستگاه در حال کار هستند. برای قرار دادن ماشین لباسشویی روی حالت Diagnostic Mode:

  • مطمئن شوید که ماشین لباسشویی به برق وصل است، همه نشانگرها خاموش هستند و دستگاه در حالت آماده به کار است.
  • دکمه‌ای را روی کنسول ماشین لباسشویی به مدت سه ثانیه فشار داده و نگه دارید. این دکمه می‌تواند هر دکمه‌ای باشد به جز Start ،Stop یا Power. پس از رها کردن دکمه، مجدداً سه ثانیه دیگر دکمه را فشار داده و نگه‌دارید. این روند را یک‌بار دیگر هم انجام دهید.
  • این کار ماشین لباسشویی شما را در حالت Diagnostic Mode قرار می‌دهد و همه چراغ‌ها به مدت پنج ثانیه روشن می‌شوند و “88” روی صفحه نمایش زمان نمایش داده می‌شود. اگر مرحله بالا را انجام دادید و دستگاه روی حالت Diagnostic Mode قرار نگرفت، دوباره مرحله قبل را تکرار کنید، اما این بار از دکمه دیگری استفاده کنید. اگر باز هم نتوانستید وارد حالت Diagnostic Mode شوید، باید با یک تعمیرکار ماشین لباسشویی مای تگ تماس بگیرید.
  • هنگامی که ماشین لباسشویی روی حالت Diagnostic Mode قرار دارد، کدهای خطای ذخیره شده روی صفحه نمایش دستگاه نشان داده می شوند. در غیر این صورت، با نشان دادن “88” همه چراغ‌های نشانگر خاموش و روشن می‌شوند. در صورت عدم وجود خطا، Diagnostic Mode در پنج ثانیه آغاز می‌شود.
  • باید خطاهایی را که مشاهده می‌کنید بنویسید تا بتوانید آن‌ها را به تعمیرکار ماشین لباسشویی خود گزارش دهید.
  • برای خروج از حالت Diagnostic Mode، دکمه “stop” یا “start” را فشار دهید.

چگونه می‌توانم ماشین لباسشویی را روی حالت Diagnostic Mode تنظیم کنم؟

  1. آیا می‌توانم ماشین لباسشویی مای تگ را به صورت دستی تخلیه کنم؟

بله، می‌توانید ماشین لباسشویی مای تگ خود را به صورت دستی تخلیه کنید، اما به سطل، حوله و صرف زمان کافی نیاز دارد. مراحل تخلیه دستی ماشین لباسشویی مای تگ:

  • ابتدا ماشین لباسشویی را از دیوار دور کنید. با استفاده از دکمه روشن / خاموش ماشین لباسشویی را خاموش کنید و سپس آن را از برق بکشید. تمام اتصالات آب ماشین لباسشویی را از دستگاه جدا کنید.
  • در این مرحله، ابتدا باید همه لباس‌ها را از داخل دیگ ماشین دربیاورید. سپس یک پارچ یا سطل بردارید و آب داخل دیگ را تخلیه کنید.
  • بعد از این که تا حد امکان همه آب درون دیگ را خالی کردید سطلی برداشته و آن را زیر شلنگ تخلیه قرار دهید. شلنگ تخلیه را از دیوار جدا کرده و انتهای باز آن را داخل سطل قرار دهید تا آب باقی مانده به طور کامل خالی شود.
  1. چگونه می‌توانم کد خطای lf ماشین لباسشویی مای تگ را از روی صفحه نمایش پاک کنم؟

قبل از هر چیز باید برای اصلاح مشکلی که کد خطا نشان می‌دهد اقدام کنید. پاک کردن کد خطا بدون رفع مشکل هیچ فایده‌ای ندارد چون کد خطا دوباره ظاهر می‌شود. با این حال، می‌توانید هنگامی که ماشین لباسشویی ثابت شد، کد خطا را با دو بار فشار دادن دکمه pause/cancel و یا با یک بار فشار دادن دکمه off/on پاک کنید.

اگر کد خطا پس از فشار دادن دکمه‌ها ناپدید نشد، ماشین لباسشویی را به مدت یک دقیقه از برق بکشید سپس دوباره آن را به برق وصل کنید. اگر این روش هم کار نکرد، تمام لباس‌های شسته شده را از داخل ماشین خارج کنید و چرخه شستشو را دوباره راه‌اندازی کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر لباسشویی
تعمیر لباسشویی خود را به متخصصین ما بسپارید!

 

کلیک کنید