نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u در 14 گام + انواع هود مخفی

لوازم خانگیهود و هواکش

با این که هود یکی از لوازم ضروری هر آشپزخانه‌ای محسوب می‌شود اما ظاهر آن می‌تواند زیبایی کلی این محیط را تحت‌تاثیر قرار داده و از این زیبایی بکاهد. به همین دلیل سازندگان در سال‌های اخیر نسبت به رفع این نقطه ضعف اقدام کردند که نتیجه آن معرفی هود مخفی به بازار بود. یکی از این سازندگان برند بیمکث بوده که امروزه هود آشپزخانه را در انواع مختلف طراحی کرده و در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد. اگر شما هم قصد خرید یک هود مخفی بیمکث را داشته باشید، ابتدا باید تدابیر لازم برای نصب این دستگاه را بیاندیشید تا در این روند با مشکلاتی از قبیل کمبود فضا و یا فضای نامناسب مواجه نشوید. در این مقاله از مجله آچاره با بررسی طریقه نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u، اطلاعات لازم به این منظور را در اختیار شما قرار خواهیم داد. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

انواع هود بیمکث

قبل از بررسی طریقه نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u بهتر است کمی با انواع مختلف هود بیمکث آشنا شویم تا هر تصمیمی را با توجه به تفاوت‌های آن‌ها اتخاذ کنیم. برند بیمکث در حال حاضر هودهای آشپزخانه خود را در 5 مدل تولید می‌کند که در ادامه توضیحات مختصری راجع به هر کدام از آن‌ها ذکر می‌کنیم.انواع هود بیمکث

1. هود زیرکابینتی

این نوع هود در ناحیه زیرین کابینتی که بالای اجاق گاز قرار دارد، نصب می‌شود و در بین انواع مختلف هود، بیشترین استفاده را در بین مصرف‌کنندگان به خود اختصاص می‌دهد. از مزایای این نوع هود می‌توانیم به قیمت مناسب و نصب آسان و از نقاط ضعف آن به صدای زیاد و مکش ضعیف نسبت به مدل‌های جدیدتر اشاره کنیم.

2. هود دیواری یا شومینه‌ای

برخلاف مدل زیرکابینتی، این هود به صورت مستقیم به دیوار متصل شده و در ناحیه فوقانی اجاق گاز نصب می‌شود. برای نصب این نوع هود دیگر نیازی به کابینت نبوده و شما در طی روند ساده‌تری قادر به نصب آن خواهید بود.

3. هود تلسکوپی

با این که هود تلسکوپی هم در قسمت زیرین کابینت قرار می‌گیرد اما فضای بسیار کمتری را نسبت به هود زیرکابینتی اشغال می‌کند. همچنین شما با استفاده از این هود می‌توانید فیلترها را بسیار راحت‌تر بشویید.

4. هود جزیره‌ای

این هود به صورت مستقیم به سقف متصل شده و از لحاظ موقعیتی یکی از بهترین گزینه‌های شما محسوب می‌شود. از مزایای هودهای جزیره‌ای بیمکث می‌توانیم به صدای کم، مکش مناسب و سنسور تشخیص دود اشاره کنیم.

برای تعمیر هود از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

5. هود مخفی

شما با خرید این نوع هود مشکل ظاهر نامناسب این دستگاه را برطرف کرده و در عین حال از مزایای آن استفاده می‌کنید. هود مخفی برخلاف دیگر مدل‌ها به صورت توکار و در ناحیه داخلی کابینت‌ها نصب می‌شود تا هیچ تاثیر منفی بر روی زیبایی این قسمت از منزل شما نداشته باشد.

هود مخفی

هود مخفی بیمکث مدل b2068u

این مدل هود مخفی که جزو پرطرفدارترین محصولات برند بیمکث است در سایز 70 سانتی‌متری تولید شده و در رنگ‌های سفید، مشکی و مشکی طلایی در دسترس مشتریان قرار دارد. در این بخش از مشخصاتی که باعث منحصربه‌فرد شدن هود مخفی بیمکث مدل b2068u می‌شوند، نام خواهیم برد تا شما بیشتر با این محصول آشنا شوید.

  • ابعاد: 34 * 41 * 73 سانتی‌متر
  • وزن: 19 کیلوگرم
  • مجهز به فیلتر آلومینیومی قابل شستشو
  • دارای حجم مکش 700 متر مکعب بر ساعت
  • موتور 4 دور مجهز به پروانه فلزی
  • صفحه کلید لمسی و کنترل از راه دور
  • بازه تولید صدای بین 52 تا 65 دسی‌بل (dB)

همان‌طور که مشاهده می‌کنید این مدل از هودهای مخفی بیمکث دارای مزایای قابل‌توجهی است و شما می‌توانید با اطمینان خاطر آن را به عنوان هود آشپزخانه خود انتخاب کنید. در این شرایط شما باید با طریقه نصب این هود هم آشنا باشید که در ادامه به مرور آن خواهیم پرداخت.

مطلب پیشنهادی:نحوه تعویض کلید هود

هود مخفی بیمکث مدل  b2068u

طریقه نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u

اگر شما هم هود مخفی خود را خریداری کرده‌اید و یا قصد خرید آن را دارید، باید از قبل با روند نصب این دستگاه آشنا بوده و با توجه به این روند، تصمیم‌های خود را اتخاذ کنید. به همین دلیل در این بخش از مقاله با بررسی طریقه نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u، مراحل این روند را مرور خواهیم کرد.

  • هشدار: در طول روند نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u نکات ایمنی را رعایت کرده و سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید. در صورت نیاز برای نصب این دستگاه حتما از کمک افراد دارای صلاحیت استفاده کنید.

1. فضا و کابینت را اندازه‌گیری کنید

در اولین قدم شما باید فضای بالای اجاق گاز را اندازه‌گیری کرده تا هود مدنظر خود و کابینت مربوطه را با توجه به ابعاد این فضا تهیه کنید. توجه داشته باشید که فاصله مناسب بین اجاق گاز و هود بین 60 تا 75 سانتی‌متر درنظر گرفته می‌شود. همچنین هود باید بعد از نصب به طور میانگین 5 تا 7 سانتی‌متر جلوتر از اجاق گاز قرار گرفته باشد.

پس از اندازه‌گیری ابعاد فضای فوقانی اجاق گاز، باید کابینتی که هود در آن قرار می‌گیرد، اندازه‌گیری شود. ابعاد این کابینت در تمام قسمت‌ها باید بین 4 تا 6 سانتی‌متر از هود مخفی بیمکث بزرگ‌تر باشد تا این دستگاه به خوبی درون آن قرار بگیرد.

اندازه‌گیر فضا کابینت

2. جریان برق را قطع کنید

در این مرحله بهتر است برق ساختمان را به کلی قطع کنید تا احتمال بروز خطرات احتمالی به صفر برسد.

3. فضا را برای نصب آماده کنید

اگر در حال حاضر هود قدیمی شما از موقعیت خود جدا نشده است، آن را کاملا از این ناحیه جدا کرده و فضا را برای نصب هود مخفی بیمکث آماده کنید. برای باز کردن هود قدیمی طی کردن مراحل ذیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

  • ابتدا فیلترهای هود را جدا کنید.
  • سپس اتصالات کاور بیرونی هود را باز کرده و این کاور را جدا کنید.
  • در قدم بعد اتصالات سیستم برق‌رسانی را جدا کنید.
  • در نهایت پیچ‌ها را به آرامی باز کرده و با احتیاط بدنه هود را خارج کنید.
  • پس از اتمام این مراحل عدم وجود جریان برق را با استفاده از فازمتر مجددا مورد بررسی قرار دهید.

4. هود مخفی جدید را از کارتن خارج کنید

پس از خروج هود مخفی بیمکث از داخل کارتن، باید برخی از اجزای این دستگاه را از یکدیگر جدا کنید. در صورت متصل بودن فن و فیلترها، آن‌ها را از یکدیگر جدا کرد و سپس گیره نگهدارنده سیم‌ها را باز کنید تا سیم‌ها آزاد شوند. همچنین در صورتی که طراحی کابینت ایجاب می‌‌کند، پنل بیرونی هود یا کفی را از بدنه دستگاه جدا کنید تا این دو بخش جداگانه نصب شوند.

هود مخفی

5. محل عبور اتصالات را تعیین کنید

در قدم بعد شما باید نقاطی که اتصالات هود مثل سیم‌ها یا دودکش از آن‌ها عبور می‌کند را تعیین کرده و نقاط مشخص‌شده را علامت‌گذاری کنید. به این منظور بهتر است یک شخص هود را با دست نگه داشته تا شخص دیگر روند علامت‌گذاری‌ها را با دقت کامل به اجرا برساند. در طول تمام مراحل توجه داشته باشید که تراز را رعایت کنید تا هود در بهترین حالت در موقعیت خود قرار بگیرد.

6. برش‌های لازم را ایجاد کنید

در این مرحله شما باید با استفاده از ابزارآلاتی مثل دریل، نقاط علامت‌گذاری شده را برش دهید. پس از کسب اطمینان از دقیق بودن این نقاط، برش‌های لازم را با توجه به اتصالات هود ایجاد کرده و فضا را برای نصب هود جدید آماده کنید.

7. سیم‌ها و سیستم تهویه را آماده کنید

پس از برش دادن نقاط مدنظرتان، سیم‌ها و اتصالات سیستم تهویه را برای متصل کردن هود به آن‌ها آماده کنید. به این منظور سیم‌ها و مجاری سیستم تهویه را از برش‌های ایجاد شده عبور داده و موقعیت آن‌ها را تنظیم کنید. در صورت نیاز برای ایمن کردن موقعیت این اتصالات از گیره، شاسی و … استفاده کنید. فراموش نکنید که سمت دیگر مجرای تهویه باید به بیرون از ساختمان منتهی شود، در غیر اینصورت علاوه بر کاهش بازدهی هود، سلامت کلی دستگاه نیز در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

سیم‌ها و سیستم تهویه

8. سیم‌ها را متصل کنید

با کمک یک شخص دیگر دستگاه را بالا گرفته و سیم‌ها را متصل کنید. پس از متصل کردن سیم‌ها، آن‌ها را عایق کرده و از محکم بودن اتصال اطمینان حاصل کنید.

9. پیچ‌های هود را نصفه بسته و تراز را چک کنید

در این مرحله بدنه هود را وارد کابینت کرده و با بستن پیچ‌ها به صورت نصفه، هود را در موقعیت مدنظر قرار دهید. در قدم بعد تراز دستگاه را به طور کامل چک کرده و از کج نبودن آن اطمینان حاصل کنید. فراموش نکنید که تراز هود علاوه بر کابینت، نسبت به دودکش هم بررسی شود.

مطلب پیشنهادی:آموزش تصویری تمیز کردن هود

10. پیچ‌ها را ببندید

پیچ‌ها را به صورت مستحکم و ایمن با استفاده از دریل ببندید. در این مرحله توجه داشته باشید که با محکم کردن بیش از حد پیچ‌ها، آن‌‌ها را هرز نکنید تا در آینده برای باز کردن این پیچ‌ها دچار مشکل نشوید.

بستن پیچ های هود

11. پنل بیرونی را متصل کنید

در صورتی که قصد نصب جداگانه بدنه و پنل بیرونی را داشته و آن‌ها را از هم جدا کرده‌اید، در این مرحله پنل بیرونی یا کفی هود مخفی بیمکث را با استفاده از پیچ و دریل به بدنه و کابینت متصل کنید.

12. سیم‌کشی هود را بررسی کنید

قبل از آغاز به کار دستگاه با بررسی سیم‌کشی و کسب اطمینان از صحت اتصالات، احتمال بروز مشکلات احتمالی را به حداقل ممکن برسانید. با مطالعه دفترچه راهنمای هود مخفی بیمکث مدل b2068u، از این که سیم‌ها به درستی در موقعیت خود قرار گرفته‌اند، مطمئن شوید. توجه داشته باشید که در این مرحله متصل بودن سیم زمین دستگاه را حتما مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز آن را وصل کنید.

13. اجزای هود را وصل کنید

اگر قبل از نصب دستگاه قطعاتی مثل فیلتر، لامپ و … را جدا کرده‌اید، در این مرحله اتصال آن‌ها با هود را برقرار کنید. در طول این روند عجله نکرده و این اجزا را با دقت تمام متصل کنید.

برای تعمیر هود از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

14. عملکرد صحیح هود را تست کنید

پس از به اتمام رسیدن مراحل قبلی، جریان برق را مجددا وصل کرده تا جریان برق وارد دستگاه شود. سپس با روشن کردن هود تمامی عملکردهای آن را تست کنید. در این روند چک کردن مجاری تهویه را فراموش نکرده و از سالم بودن سیستم تهویه نیز اطمینان حاصل کنید.

با پشت سر گذاشتن این مراحل، روند نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u به پایان رسیده و شما می‌توانید با اطمینان خاطر به استفاده از این دستگاه پرداخته و از زیبایی آشپزخانه خود لذت ببرید.

هود مخفی بیمکث مدل b2068u

جمع‌بندی

در این مقاله از مجله آچاره با بررسی طریقه نصب هود مخفی بیمکث مدل b2068u تلاش کردیم تا به شما در این روند کمک کرده و اطلاعات مهم را در اختیارتان قرار دهید. لازم به یادآوری است که رعایت نکات ایمنی اولویت اصلی بوده و شما تحت هیچ عنوانی نباید در طول این روند سلامت خود را در معرض خطر قرار دهید. بنابراین اگر در هر مرحله‌ای از نصب به کمک نیاز داشتید، این روند را متوقف کرده و با ثبت یک درخواست و یا تماس با شماره 1471، از خدمات کارشناسان کاربلد آچاره بهره ببرید. همچنین شما از طریق بخش نظرات می‌توانید سوالات خود را با این متخصصین در میان گذاشته و پاسخ خود را در زمانی کوتاه دریافت کنید. امیدواریم که مطالعه این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا