رنگ کردن موی مردان در خانه

زیبایی و سلامتسلامت و زیبایی آقایان

رنگ کردن موی مردان و نکاتی برای انجام آن موضوع این مطلب از مجله آچاره است برای یادگیری این نکات با ما همراه شوید.

 در واقع، تعداد زیادی از مردان بیشتر از آنچه شما تصور می‌کنید موهای خود را رنگ می‌کنند اولین قدم این است که بفهمید به چه رنگی می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید، اکثر مردانی که موهای خود را رنگ می‌کنند، می‌خواهند ظاهری طبیعی‌تر داشته باشند یا برای اینکه موهایشان روشن‌تر به نظر برسد یا موهای سفید را استتار کنند.

جورج پاپانیکولاس رنگ‌شناس می‌گوید: طور کلی توصیه می‌شود که بیش از دو درجه تیره تر از رنگ طبیعی خود یا یک درجه روشن تر از رنگ موهای خود موهایتان را رنگ نکنید. برای روشن تر کردن موها به “دکوپاژ” بیشتری نیاز است و رنگ‌های روشن‌تر حاوی مواد بیشتری مانند پراکسیدهیدروژن هستند که می‌تواند رنگ موهای شما را نارنجی یا برنجی کند.

نکته دیگری که باید از قبل در نظر بگیرید این است که چقدر می‌خواهید رنگ موی شما دوام داشته باشد. ممکن است تصور کنید که تمام رنگ موها دائمی هستند، اما در واقع انواع مختلفی از رنگ مو وجود دارد. رنگ دائمی کمرنگ می‌شود اما هرگز پاک نمی‌شود و برای تغییر کامل یا پوشاندن کامل موهای  روی سرتان بهتر است. رنگ نیمه دائمی و موقت در نهایت شسته می‌شوند. رنگ موی نیمه دائمی حدود شش تا هشت هفته برای شما ماندگاری دارد و با هربار شامپو زدن به تدریج محو می‌شود. رنگ موقت فقط می‌تواند رنگ را بر موهای شما آغشته کند و سریع‌تر از نیمه دائمی شسته می‌شود. رنگ‌های نیمه دائمی و موقت برای استتار کردن موهای سفید، اما نه کامل پوشاندن، ایده‌آل هستند.

چگونه موهای خود را در خانه مانند یک حرفه ای رنگ کنید

اکنون که رنگ خود را انتخاب کرده اید، مهم نیست که چه رنگی باشد، رنگ کردن موها به صورت عادی روشی یکسان دارد. رنگ و اکسیدان مورد نیاز را می‌گیرید و با توجه دستورالعمل موجود در رنگ آن‌ها ترکیب می‌کنید و بر موهای خود می‌مالید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
  • فضا و لوازم مورد نیاز را آماده کنید.

دستکش و برس و ظرف رنگ را آماده کنید. پیراهنی کهنه بپوشید که در صورت رنگی شدن مشکلی پیش نیاید.

  • موهای شما قبل از رنگ کردن باید تمیز باشد، اما نه خیلی تمیز

پاپانیکولاس می گوید: مطمئن شوید که موهایتان کاملا خشک است، اما روزی که موهایتان را رنگ می‌کنید، موهایتان را شامپو نکنید. “روز قبل آن را بشویید و هیچ محصول حالت دهنده‌ای به موهای خود نمالید. موهای شما باید روغن طبیعی خود را تولید کرده باشند.” روغن‌های طبیعی به‌عنوان یک سد محافظ عمل می‌کنند و نه تنها از پوست سر شما در برابر تحریک محافظت می‌کنند، بلکه می‌توانند از نفوذ بیش از حد رنگ نیز جلوگیری کنند. توصیه می‌شود سه روز قبل از رنگ کردن موهایتان از شامپو کردن موهایتان بپرهیزید.

  • قبل از اینکه موهایتان را در خانه رنگ کنید، پوست خود را چرب کنید.

قبل از شروع، وازلین یا آکوافور را در اطراف خط موی خود بمالید تا به عنوان مانعی در برابر هرگونه قطره رنگ عمل کند. بالای گوش‌هایتان و نیز پشت گردنتان را حتما چرب کنید.

  • اکنون شما باید موهایتان را رنگ کنید.

 معمولاً باید از جلوی سر شروع کنید اما اگر می‌خواهید همه موهایتان را رنگ کنید یا می‌خواهید موهای سفیدتان را بپوشانید بهتر است از عق به جلو موهای خود را رنگ کنید اگر کیت رنگ موی شما دارای برس است، می‌توانید از آن استفاده کنید یا می‌توانید از دستان خود استفاده کنید. برخی از مارک‌های رنگ مو برای افرادی با موهای بلند طراحی شده‌اند، بنابراین اگر موهای کوتاه‌تری دارید، ممکن است نیازی به استفاده از کل تیوپ نداشته باشید.

  • اجازه دهید رنگ به مدت کافی بر موهای شما بماند.

معمولا موها در طول ۲۵ الی ۳۰ دقیقه رنگ می‌گیرند اما برای اطمینان از اینکه رنگ مورد نظر شما به وجود آمده یا نه بعد از گذشت زمان کافی مقداری از رنگ را کنار بزنید اگر رنگ مورد نظرتان هنوز به‌وجد نیامده بود، رنگ مو را دیرتر بشویید.

بافت موی شما ممکن است در مدت زمانی که محصول نیاز دارد بر موهای شما بماند نیز نقش داشته باشد. موهای نازک سریعتر رنگ می‌گیرند. از طرف دیگر، موهای کلفت یا متراکم ممکن است مدت بیشتری طول بکشد تا رنگ به آن نفوذ کند. برای اینکه بدانید رنگ شدن موهایتان چقدر ممکن است طول بکشد، یک ناحیه کوچک مانند پشت گردن را امتحان کنید تا ببینید چقدر رنگ شدن موهایتان طول می‌کشد.

  • موها را به موقع بشویید

پس از گذشت زمان کافی، زیر دوش بروید تا رنگ موهایتان را بشویید. دستورالعمل‌های روی رنگ به شما توصیه می‌کنند که از شامپو باید استفاده کنید یا نه، اما یک قانون کلی وجود دارد مبنی براینکه اگر از رنگ دائمی استفاده کردید، پس از شستن کامل موهای خود می‌توانید شامپو بزنید. این کار به حذف رنگ اضافی کمک می‌کند. (اگر موهایتان را دکلره می‌کنید، حتما از شامپو استفاده کنید، در غیر این صورت سفیدکننده به واکنش دادن ادامه می‌دهد). اگر از رنگ موی نیمه دائمی یا موقت استفاده کرده اید، شامپو نکنید، زیرا این رنگ با هر شستشو کمرنگ می‌شود. چه شامپو می‌زنید یا نه موهای خود را با نرم‌کننده بشویید تا کوتیکول مو را ببندید و به کنترل خشکی و موخوره کمک کنید.

نکاتی برای رنگ کردن موهای سفید و خاکستری مردان در خانه

یکی از رایج‌ترین دلایلی که مردان بخاطر آن می‌خواهند موهای خود را رنگ کنند پوشاندن موهای سفید و خاکستری است. مطمئناً می‌توانید آن‌ها را با یک رنگ دائمی روی کل سرتان بپوشانید، اما اگر نمی‌خواهید همه موهای سفید را کاملا از بین ببرید، بهترین راه‌حل برای شما تکنیکی به نام ترکیب خاکستری است.در این این تکنیک به رنگ‌های نیمه دائمی نیاز دارید که فقط روی مو رسوب می‌کند از این رنگ برای حذف موهای سفید نقاطی مانند شقیقه‌ها استفاده کنید.

به دنبال رنگی باشید که مخصوص موهای سفید است، پیشنهاد می‌شود به جای شروع از جلوی سر، از پشت سر شروع کنید زیرا ظاهر طبیعی‌تری ایجاد می‌کند.

نکاتی برای سفید کردن موی مردان در خانه

با رواج رنگ مو در صنعت مد بلوند کردن مو برای مردان نیز به یک گزینه تبدیل شده است. فقط کافیست دکلره را بر موهای خود بمالید و منتظر شوید تا موهایتان رنگ باز کند. توجه داشته باشید موهای مشکی قبل از سفید شدن نارنجی می‌شوند و برای سفید شدن موهایتان باید چندین بار با فاصله موهایتان را دکلره کنید. موهای بلند نیز دیرتر رنگ باز می‌کنند. توصیه می‌شود از دکلره کردن موهایتان در فواصل کوتاه بپرهیزید زیرا موهای شما به شدت آسیب خواهند دید. موهای کوتاه به راحتی رنگ باز می‌کنند؛ اگر موهایتان کوتاه است نیازی به نگرانی نیست. گرمای پوست سر روند روشن شدن مو را تسریع می‌کند فقط کافیست از پشت سر به زدن دکلره بر موهایتان بپردازید.

نکاتی برای هایلایت کردن موی مردان در خانه

مردان می توانند موهای خود را در خانه هایلایت کنند، اما مانند سفید کردن، این کار بسیار پیچیده است. رنگی را انتخاب کنید که یک درجه روشن تر از رنگ طبیعی موی شما باشد و «از ابزاری مانند یک قلم مو کوچک استفاده کنید» تا به آرامی رنگ را در جایی که دوست دارید پخش کنید.از فویل استفاده کنید. رنگ را در رشته‌های ظریف بر موهای خود بمالید؛ موهای خود را در فویل بپیچید و پس از رنگ گرفتن آن‌ها را بشویید.

شامپو رنگ‌های مردانه

در بازار انواع مختلفی از رنگ مو موجود است اما برخی از آن‌ها مخصوص مردان هستند اگر قصد استفاده از شاپو رنگ را به جای رنگ دائمی دارید می‌توانید از شامپو رنگ‌ها استفاده کنید. فقط کافیست آ‌ن‌ها را بر موهای خود بمالید و پس از گذشت زمان کافی آ‌ن‌ها را بشویید.

نکاتی برای رنگ کردن ریش در خانه

برخی از افراد موهای سفید زیادی در میان ریش‌های خود دارند تا روی سر خود. برای رنگ کردن ریش خود، از رنگ‌های مخصوص ریش استفاده کنید و به خاطر داشته باشید که، هر 10 یا 12 روز یک‌بار، باید ریشتان را رنگ کنید زیرا ریش شما خیلی سریع رشد می کند.

نکاتی برای ماندگاری بیشتر رنگ موی مردان

تعویض شامپو و نرم کننده ضروری است. شامپوهای سنتی حاوی مواد پاک کننده خشن مانند سولفات هستند که می‌توانند به سرعت رنگ مو را از بین ببرند. در عوض از شامپوها و نرم کننده‌های بدون سولفات استفاده کنید یا به دنبال محصولاتی باشید که به طور خاص برای موهای رنگ شده فرموله شده‌اند. بسته به رنگی که موهای خود را رنگ کرده‌اید، ممکن است بخواهید از شامپویی استفاده کنید که به طور خاص برای آن رنگ طراحی شده است. شامپوهای مخصوص موی بلوند دارای رنگ بنفش هستند تا رنگ نارنجی موجود در موها را کاهش دهند و شامپوهای مخصوص موی قهوه‌ای دارای رنگ سبز هستند که قرمزی را خنثی می‌کند. اگر موهای شده رطوبت خود را از دست داده استفاده از ماسک‌های مو را فراموش نکنید.

آخرین نکته آقایان باید به برنامه ماهیانه برای رنگ کردن موهایشان متعهد باشند، به خصوص اگر از رنگ نیمه دائمی برای پوشاندن موهای سفید و خاکستری استفاده می‌کنند یا موهای کوتاه تری دارند که سریعتر از موهای بلند رشد می‌کنند. به طور منظم در فواصل یک ماهه رنگساژ کردن موهایتان را فراموش نکنید تا همیشه ظاهری منظم و مرتب داشته باشید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا