آموزش کوتاهی مو زنانه ساده با قیچی در خانه

زیبایی و سلامتشینیون و مدل مومو

برخی افراد ترجیح می‌دهند به‌جای رفتن به آرایشگاه و پرداخت هزینه‌های زیاد، خود در خانه برای کوتاهی مو اقدام کنند. تمامی افراد به‌ویژه خانوم‌ها روی مدل کوتاهی موی خود بسیار حساس هستند، بنابراین اگر قرار است که خود شما موهایتان را کوتاه کنید، لازم است که حتما در ادامه این مقاله همراه ما باشید. ما در این مطلب قصد داریم آموزش کوتاهی مو زنانه را به شما ارائه داده و در این خصوص نکات مهمی را بیان کنیم.

همان‌طور که می‌دانید چند سالیست که شیوع ویروس کرونا باعث شده تا افراد از رفتن به آرایشگاه پرهیز کنند. ترس از ویروس کرونا موجب شده تا عده‌ای از مردم ترجیح بدهند که کارهای آرایشگری مثل کوتاهی مو، حالت دهی مو، رنگ و…. را  خودشان در منزل انجام بدهند. اما انجام این کار بدون آموزش امکان‌پذیر نیست و ممکن است دردسرهای زیادی را به همراه داشته باشد.

نکات مهم برای کوتاهی مو زنانه در خانه

پیش از این‌که به سراغ آموزش کوتاهی مو زنانه در خانه برویم، بهتر است نکات مهمی را در این رابطه برای شما توضیح دهیم.

برای کوتاه کردن مو در خانه حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:

استفاده از وسایل استاندارد و مناسب

استفاده از لوازم و تجهیزات مناسب، در هر زمینه‌ای روی کیفیت کار تاثیر بسزایی دارد. در کوتاهی مو زنانه در خانه نیز استفاده از لوازم آرایشگری مناسب همانند قیچی‌های مخصوص،می‌تواند سبب بهتر شدن نتیجه کار شود. لازم است بدانید که قیچی آرایشگری به هیچ‌وجه به قیچی خیاطی یا مدل‌های دیگر شبیه نیست. بنابراین اگر تصور می‌کنید که می توانید به وسیله هر نوع قیچی موهای خود را اصلاح کنید، باید بگوییم که سخت در اشتباهید. قیچی‌های مناسب آرایشگری بسیار تیزند و موها را بدون جا انداختن کوتاه می‌کنند.

آموزش کوتاهی مو زنانه در خانه

شستن و خشک کردن موها

برای کوتاه کردن مو زنانه در خانه لازم است که حتما موها را  شسته و خشک کنید. همچنین بایستی مو به خوبی شانه شده و گره‌های آن باز شود تا کوتاهی به صورت منظمی انجام گیرد.

بیشتر بخوانید : آموزش مرحله به مرحله فر دائم مو زنانه 

آموزش کوتاهی مو زنانه در خانه

انتخاب مدل مو و میزان کوتاهی

فراموش نکنید که پس از قیچی کردن مو هیچ راه جبرانی وجود ندارد. بنابراین عجله نکنید و درست تصمیم بگیرید. در ابتدا بهتر است که به آینه نگاه کنید و مدل مویی که برای چهره شما مناسب‌تر است را انتخاب کنید و پس از این‌که آموزش کوتاهی مو زنانه در خانه را فرا گرفتید، شروع به قیچی کردن موها کنید.

برای این‌که بتوانید بهتر روی اندازه موها کنترل داشته باشید، توصیه می‌شود در هربار قیچی کردن تنها چند میلی‌تر را کوتاه کنید. این‌ امر باعث می‌شود که خراب‌کاری نکنید، زیرا مویی که قیچی می‌خورد، دیگر باز نمی‌گردد.

توجه به حالت موها

از دیگر نکاتی که درمورد کوتاهی مو وجود دارد، نوع حالت موها است. برخی افراد دارای موهای موج‌دار هستند. شما باید در نظر داشته باشید که مو پس از کوتاه شدن، چندسانتی رو به بالا می‌رود‌. به همین خاطر بهتر است موهای فر و موج‌دار را از آن‌ اندازه­ای که در نظر دارید، کم‌تر کوتاه کنید.

آموزش کوتاهی مو زنانه در خانه

وسایل مورد نیاز برای کوتاهی مو زنانه در خانه

همان‌طور که گفتیم وجود وسایل مناسب برای کوتاهی مو در خانه از اهمیت بسزایی برخوردار است. به طور کلی وسایلی که شما برای کوتاه کردن مو نیاز دارید، عبارتند از:

  • قیچی مخصوص آرایشگری
  • آینه دیواری
  • آینه دستی ( این آینه برای دیدن پشت مو مورد استفاده قرار می‌گیرد.)
  • کش مو
  • شانه مو

موارد بالا جزو وسایل الزامی برای کوتاه کردن مو هستند‌. اما شما می‌توانید برای بهتر و دقیق‌تر شدن نتیجه کار از وسایل دیگری استفاده کنید که عبارتند از:

  • شانه‌های مخصوص آرایشگری که برای تقسیم مو استفاده می‌شود‌.
  • کلیپس
  • اسپری آب
  • پیش‌بند
  • اتو مو برای صاف کردن موها

توجه داشته باشید که مدل وسایلی که در بالا ذکر کردیم، می‌تواند برای افراد متفاوت باشد. به‌طور مثال برای موهای موج‌دار و فر بهتر است که از شانه آرایشگری بزرگ استفاده شده و برای موهای بی‌حالت و صاف بایستی از شانه‌های کوچک با دندانه‌های ریز استفاده شود. همچنین استفاده از کش، اسپری آب، کلیپس و… نیز باعث می‌شود تا نتیجه کوتاهی مو زنانه در خانه بسیار بهتر و دقیق‌تر باشد.

برای کوتاهی مو بانوان از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

برای کوتاهی مو زنانه موها باید خیس باشند؟

شاید این سوال برای اکثر کسانی که می‌خواهند در خانه موهایشان را کوتاه کنند پیش بیاید که مو‌‌ باید حتما خیس شود؟ بسیاری از آرایشگر‌های حرفه‌ای قبل از کوتاهی، تمامی سطح مو را مرطوب می‌کنند. زیرا زمانی که مو خیس باشد، می‌توان خیلی دقیق‌تر آن را حالت داده و کوتاه کرد.

اما بای مبتدی‌ها بهتر است که موها خشک باشد. چراکه در این حالت افراد تازه‌کار می‌توانند وضعیت موهای خشک شده را بهتر ببینند. علاوه‌بر این مو‌های خیس از حالت خشک کمی بلندتر نشان می‌دهد که باعث شده تا افراد آماتور به اشتباه بیفتند و مو را بیش‌تر کوتاه کنند. اما به‌طور کلی خشک بودن یا خیس بودن  مو کاملا به میزان تسلط شما بستگی دارد.

بیشتر بخوانید : بهترین رنگ موهای ایرانی

آموزش کوتاهی انواع مدل مو زنانه در خانه

همان‌طور که می‌دانید کوتاهی مو زنانه در انواع مختلف و بسیار متنوعی انجام می‌شود. ما در ادامه رایج‌ترین مدل‌های کوتاهی مو زنانه را به‌طور دقیق به شما آموزش خواهیم داد.

کوتاه کردن مو بلند در خانه

  1. در ابتدا باید از این‌که موهایتان کاملا خشک و مرتب هستند، اطمینان حاصل کنید.
  2. سپس یک صندلی صاف را روبروی آینه قرار داده و روی آن بنشینید.
  3. موها را از فرق وسط باز کرده و به دو بخش کاملا مساوی تقسیم کنید.
  4. به وسیله یک شانه مناسب انگشت‌های خود روی نصفی از مو قرار داده و از بالا به طرف پایین بکشید.
  5. توجه داشته باشید که شانه باید به‌صورت افقی باشد. همچنین نباید به هیچ وجه سر یا بدنتان را تکان دهید.
  6. دقیقا در همان حالتی که با استفاده از شانه انگشتان خود را روی قسمت پایین مو نگه داشتید، قیچی را به حالت زاویه­‌دار در دست بگیرید و مو را کوتاه کنید. اگر مطمئن شدید که مو کاملا صاف و مرتب قیچی شده است، برای قسمت دیگر نیز همین کار را انجام دهید.

آموزش کوتاهی مو زنانه در خانه برای موهای متوسط

آموزش کوتاهی مو زنانه در خانه برای موهای متوسط کمی پیچیده‌تر است. برای این‌کار باید به شکل زیر عمل کنید:

  • قسمتی از مو که کاملا مرتب است را به عرض ۱ سانتی‌متر از سر جدا نمایید.
  • سپس بخشی از موی جدا شده را بین انگشت اشاره و میانی نگه داشته و بعد به دور انگشت حلقه بپچانید. در این حالت مو باید به شکل عدد 3 انگلیسی باشد. این کار باعث شده تا شما انتهای تکه مو را به خوبی ببینید.
  • برای کوتاه کردن موهای متوسط بهتر است که از قیچی‌های بسیار ریز استفاده کنید که کار با ظرافت بیش‌تری انجام شود.
  • پس از این مرحله باید انگشتان خود را روی مو از بالا به سمت پایین بکشید. توجه کنید که در این مرحله شکل عدد سه همچنان حفظ شود تا تمام قسمت‌های انتهایی مو به یک‌دیگر بچسبند.
  • قیچی را برداشته و مو را کوتاه کنید.
  • شما باید این مراحل را تا زمانی که به اندازه مورد نظر خود برسید، تکرار کنید.

آموزش کوتاهی مو مدل چتری در خانه

مدل مو چتری یکی از مدل‌های بسیار پرطرفدار در میان خانوم‌ها است. اما باید به این موضوع توجه داشته که موی چتری به هرکسی نمی‌آید. لازم است بدانید که بسیاری از افراد بعد از کوتاه کردن موهای خود در خانه به مدل چتری پشیمان می‌شوند. بنابراین اگر از این‌کار کاملا مطمئن هستید، اقدام کنید.

در مدل چتری به هیچ‌وجه نباید موهای خود را خیس کنید. زیرا همانطور که گفته شد موی خیس از حالت معمولی کمی بلندتر است. این موضوع باعث شده تا شما موی خود را بیش از اندازه‌ای که مد نظر دارید کوتاه کنید.

خوبی کوتاهی مو زنانه به مدل چتری این است موها کاملا در دید شما قرار دارند.  برای داشتن یک چتری زیبا باید به‌صورت زیر عمل کنید:

  • مو را به خوبی شانه زده و دو طرف آن را با استفاده گیره مو محکم ببندید.
  • از قسمت فرق سر به صورت مثلثی یک تیکه از مو را جدا کنید.
  • حال آن دسته مویی را که جدا کرده‌اید بین انگشت اشاره و میانی قرار داده و تا قسمتی که می‌خواهید کوتاه کنید رو به پایین بکشید.
  • قیچی را عمود بر مو نگهداشته و به هر اندازه‌ای که می‌خواهید کوتاه کنید.

بلندی موی چتری نیز کاملا به سلیقه شما بستگی دارد. اما اندازه مناسب برای این مدل مو معمولا تا زیر ابروها است.

جمع بندی

امروزه با وجود شیوع ویروس کرونا و همچنین قیمت بالای آرایشگاه‌ها افراد دوست دارند که خود موهایشان را در خانه کوتاه کنند. توجه داشته باشید که این‌کار نیازمند رعایت نکاتی همانند استفاده از وسایل مناسب، مدل مو، حالت مو و… است.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا