تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

آیا مدتی است که کولر گازی میتسوبیشی شما کار نمی‌کند؟ آیا به فکر تعمیر کولر گازی میتسوبیشی خود افتاده‌اید؟ جای نگرانی نیست. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم. خبر خوب این که کولر گازی میتسوبیشی در رده خود بهترین است و همیشه خدمات عالی را به مردم ارائه می‌دهد. اما گاهی اوقات ممکن است با مشکلی در کولر گازی میتسوبیشی خود مواجه شوید و سیستم شما از کار بیفتد.

استفاده مداوم از کولر گازی میتسوبیشی با وجود کارایی بالا برای مقابله با آب و هوای گرم و مرطوب اگر چه گزینه‌ای ایده‌آل است اما ممکن است به دستگاه فشار وارد کرده و مشکلات مختلفی را در پی داشته باشد. در نتیجه برای افزایش عملکرد و بازدهی این سیستم سرمایش و گرمایش، عیب‌یابی و تعمیر کولر گازی میتسوبیشی امری ضروری و مهم محسوب می‌شود.

درباره کولر میتسوبیشی بیشتر بدانیم

کولرهای گازی میتسوبیشی به طور کلی بادوام هستند. تمامی مدل‌های آن‌ها ساخت ژاپن و وارداتی بوده و کیفیت آن‌ها در کل بسیار خوب است. میتسوبیشی الکتریک سیستم‌های کولر گازی مطمئن، با کیفیت بالا، بادوام و بی‌صدا را در سراسر جهان ارائه می‌دهد. اما ممکن است به دلایل مختلف این کولر گازی دچار مشکل شود و نیاز باشد برای تعمیر کولر گازی میتسوبیشی اقدام کنید.

اگر انتخاب شما از بین برندهای مختلف کولر گازی برند محبوب میتسوبیشی بوده جا دارد به شما تبریک بگوییم. کولر گازی میتسوبیشی به عنوان یکی از بهترین کولرهای موجود در بازار، انتخابی محبوب در میان ساکنان و صاحبان خانه است. برند کولر گازی میتسوبیشی که به طور گسترده به عنوان بهترین برند در رده خود شناخته می‌شود، طی سالیان متمادی مهر تأیید کارشناسان و کاربران را نیز به خود اختصاص داده است.

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

10 دلیل برای اینکه کولر گازی میتسوبیشی شما کار نمی‌کند

در صورتی که کولر گازی شما کار نمی‌کند و دلیل آن را نمی‌دانید برای سهولت در تعمیر کولر گازی میتسوبیشی در ادامه 10 دلیل احتمالی از کار افتادن کولر گازی و همچنین راه‌حل‌های ممکن برای این مشکل را برایتان ذکر می‌کنیم.
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

1. کثیف شدن فیلتر هوای قدیمی

ممکن است این واقعیت ساده را باور نکنید که یک فیلتر کثیف می‌تواند مانع عملکرد عادی کولر گازی میتسوبیشی شما شود. اما باید بدانید که فیلتر کولر گازی تمام ذرات گرد و غبار و کثیفی را از اتاق شما جذب می‌کند و هوای بهتر و تمیزی را به شما هدیه می‌دهد.

اما اگر فیلتر را به طور منظم تعویض نکنید بار اضافی به کولر گازی میتسوبیشی شما وارد می‌شود و در نهایت ممکن است به طور کامل از کار بیفتد.

بنابراین اگر کولر گازی میتسوبیشی شما کار نمی‌کند پیشنهاد می‌کنیم فیلتر هوا را چک کنید و اگر کثیف شده یا بیش از یک ماه از عمر آن می‌گذرد قبل از استفاده مجدد آن را تعویض کنید. برای سرویس و تمیز کردن فیلتر کولر گازی فیلم آموزش نحوه شستشوی پنل خارجی کولر گازی (کندانسور) و آموزش تمیز کردن فیلتر ماشین ظرفشویی | محل قرارگیری -روش باز کردن فیلتر و جا زدن آن را مشاهده کنید.

2. مسدود شدن کندانسور کولر کازی میتسوبیشی

کندانسور یکی از مهم‌ترین قطعات کولر گازی شماست و اگر هر نوع انسدادی در آن وجود داشته باشد ممکن است دستگاه شما به دلیل این مشکل از کار بیفتد. گرد و غبار، خاک و سایر ذرات ریز به راحتی می‌توانند کندانسور را مسدود کنند و در این صورت ممکن است کولر گازی شما به درستی کار نکند و در بیشتر موارد به طور کامل از کار بیفتد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

بنابراین زمانی که متوجه شدید کولر گازی میتسوبیشی شما کار نمی‌کند و مشکل از فیلتر دستگاه نیست باید مسدود شدن کندانسور را بررسی کنید. اگر انسدادی وجود دارید، باید قبل از استفاده از کولر گازی این گرفتگی را برطرف نمایید.

3. تعمیر کولر کازی میتسوبیشی هنگام انجماد کندانسور

اگر کولر گازی میتسوبیشی شما به درستی کار نمی‌کند ممکن است کندانسور دستگاه یخ زده باشد و تهویه مطبوع شما به طور کامل از کار بیفتد. فقط با مراقبت خوب از کولر گازی خود با کمک تعمیر و نگهداری و سرویس‌های منظم می‌توانید به راحتی از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

اما اگر کندانسور دستگاه شما یخ زده است می‌توانید برای تعمیر کولر گازی میتسوبیشی با تکنیسین متخصص صحبت کنید و از او بخواهید که این مشکل را برای شما برطرف کند. در اکثر مواقع، تکنسین در عرض چند دقیقه مشکل را حل می‌کند و شما می‌توانید از هوای خنک کولر گازی خد لذت ببرید.

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

4. رفع مشکلات مربوط به نشتی کولر گازی میتسوبیشی

یکی از دلایل اصلی که تعمیر کولر گازی میتسوبیشی را ضروری می‌کند مشکلات نشتی است. اگر متوجه علائمی شدید که نشان می‌دهد کولر گازی شما نشتی دارد نگران نباشید. تنها با انجام چند مرحله ساده می‌توانید نشتی کولر گازی میتسوبیشی را برطرف کنید. اولین قدم این است که کولر گازی خود را با دقت و ظرافت از دیوار جدا کنید.

از آنجایی که کولر بسیار سنگین است سعی کنید برای اطمینان از برداشتن صحیح آن از افرادی کمک بگیرید. در مرحله دوم لوله اصلی تخلیه را تمیز کنید تا آبی که در آن متراکم شده خارج شود. اگر لوله تخلیه مسدود شود خروج آب به سختی انجام می‌شود. بنابراین می‌توانید از شلنگ معمولی برای تمیز کردن با فشار قوی آب استفاده کنید.

پس از آن می‌توانید با استفاده از سفید کننده لوله را به طور کامل تمیز کنید. مرحله آخر این است که همه قطعات را زیر نور خورشید خشک کنید و دستگاه را دوباره به هم متصل نمایید. با این حال اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید این فرآیند را خودتان انجام دهید می‌توانید از یک شرکت خدمات کولر گازی و تکنسین کمک بگیرید.

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی - نشتی

5. کولر گازی میتسوبیشی هوا را خنک نمی‌کند

مشکلات مربوط به خنک‌کنندگی ممکن است برای هر سیستم کولر گازی از هر مارکی اتفاق بیفند. این رویداد زمانی رخ می‌دهد که دستگاه کار می‌کند اما هوای سرد را بیرون نمی‌دهد. اگر متوجه این علامت در کولر گازی خود شدید شاید وقت آن رسیده که برای تعمیر کولر گازی میتسوبیشی خود به این 2 قسمت آن نگاهی بیندازید: قسمت فن کویل داخلی و کندانسور بیرونی.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

وظیفه کندانسور در فضای باز ورود هوای خنک دمیده شده توسط بخش داخلی است. زمانی که چنین مشکلی پیش می‌آید بهتر است برای تعمیر کولر گازی خود از متخصص حرفه‌ای کمک بگیرید. این کار کاملاً تخصصی است چون واحد خارجی دارای قطعات پیچیده است و ولتاژ زیادی دارد. بنابراین توصیه می‌شود به متخصصان اجازه دهید این کار را برای شما انجام دهند.

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

6. خنک‌کنندگی کولر گازی کافی نیست

این مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که دستگاه شما برای ساعت‌های زیادی کار می‌کند اما سطح سرمایی که می‌دهد آن‌طور که انتظار دارید نیست. بنابراین تمام مدت زمانی که برای خنک شدن آن صرف شده بی اثر و به طور بالقوه اتلاف انرژی بوده است. برای رفع این مشکل واحد داخلی را بررسی کنید و هر گونه ذرات ریز گرد و غبار و کثیفی که ممکن است هوای سرد را مسدود کرده باشد تمیز نمایید.

همچنین می‌توانید به کندانسور فضای باز نگاهی بیندازید و بررسی کنید که آیا کثیف است یا خیر. اگر چنین است وقت آن رسیده که برای تمیز کردن آن برنامه‌ریزی کنید. ممکن است مقدار مبرد در سیستم کولر گازی شما کم شده باشد. بهتر است این مرحله از تعمیر کولر گازی میتسوبیشی را به کارشناسان حرفه‌ای واگذار کنید.

7. مشکلات تأمین برق در کولر گازی میتسوبیشی

گاهی اوقات به دنبال مشکلات بزرگ‌تر می‌گردیم و در نهایت متوجه می‌شویم که مشکل بسیار جزئی است. همین اتفاق ممکن است در مورد کولر گازی میتسوبیشی نیز رخ دهد. اگر هر نوع مشکلی در تأمین برق در خانه خود دارید ممکن است کولر گازی شما به همین دلیل از کار بیفتد.

برای اینکه متوجه مشکل برق شوید می‌توانید سایر وسایل برقی سنگین مانند یخچال، ماشین لباسشویی یا مایکروفر را بررسی کنید. اگر متوجه شدید که این وسیله‌ها هم دچار مشکل شده‌اند منبع برق منزل خود را بررسی کنید. ممکن است مسائل مربوط به قطعی برق دلیل از کار افتادن کولر گازی میتسوبیشی شما باشد.

8. اضافه بار روی دوشاخه پریز

افراد اغلب تمایل دارند از یک پریز برای چند وسیله برقی استفاده می‌کنند و این کار مشکلات زیادی را برای آن‌ها ایجاد می‌کند. اگر متوجه شدید که کولر گازی میتسوبیشی شما کار نمی‌کند و شما نیز همین اشتباه را انجام داده‌اید قبل از هر کاری بهتر است محل اتصال وسایل برقی به پریز را تغییر دهید.

زمانی که تمام دوشاخه‌های دیگر را جدا کرده و فقط واحد کولر گازی میتسوبیشی را به پریز وصل کردید احتمال اینکه این مشکل برطرف شود زیاد است.

9. وجود بار اضافی در کولر گازی Mitsubishi

شاید این یک دلیل غیرعملی به نظر برسد اما اگر بار اضافی زیادی به کولر گازی میتسوبیشی خود وارد کنید ممکن است از کار بیفتد. اگر کولر گازی کوچکی دارید و می‌خواهید یک سالن بزرگ را با آن خنک کنید نه تنها محیط مورد نظر شما خنک نمی‌شود بلکه کولر گازی شما بی‌وقفه به کار خود ادامه می‌دهد.

در نتیجه بعد از مدتی داغ می‌شود و خیلی زود از کار می‌افتد. بنابراین اگر با این مشکل روبرو شدید باید به فکر حل این مشکل باشید. با انتخاب اندازه کولر گازی متناسب با محیط می‌توانید از بروز مشکلات بیشتر در کولر گازی خود جلوگیری کنید.

تعمیر کولر گازی میتسوبیشی

10. مشکلات مکانیکی

اگر کولر گازی میتسوبیشی شما مشکل مکانیکی دارد مطمئناً کار آیی خوبی نخواهد داشت. بزرگ‌ترین مسئله در حل مشکلات مکانیکی این است که شما نمی‌توانید  مشکل را ردیابی کرده یا در هر شرایطی مشکل را برطرف کنید.

در چنین شرایطی باید با مکانیک تماس بگیرید و تعمیر کولر گازی میتسوبیشی را به فردی متخصص بسپارید. با این حال پیشنهاد می‌کنم تنها در صورتی که تمام راه‌حل‌های بالا را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید از کار افتادن کولر را یک مشکل مکانیکی در نظر بگیرید.

نتیجه‌گیری

کولر گازی میتسوبیشی بدون شک یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار هستند. با وجود سال‌ها فناوری و تخصص در تولید این دستگاه‌ها، جای تعجب نیست که چرا بسیاری از صاحبان خانه‌ این برند را ترجیح می‌دهند. با این حال انجام اقدامات نگهداری و تعمیر کولر گازی میتسوبیشی به بهتر شدن عملکرد این دستگاه کمک می‌کند.

برنامه تعمیر و نگهداری از کولر گازی میتسوبیشی شامل بررسی و پاک‌سازی فیلتر هوا از هر گونه زباله و گرد و خاک است. درون فضای داخلی کولر گازی نباید آب راکد وجود داشته باشد زیرا رطوبت منبع رشد کپک است. اگر متوجه شدید که واحد کولر گازی شما کار نمی‌کند برای جلوگیری از بروز مشکلات بزرگ‌تر می‌توانید برای تعمیر کولر گازی خود از تکنسین حرفه‌ای آچاره کمک بگیرید و مشکل را برطرف کنید.

3.8/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید