بررسی کدهای خطای ماشین ظرفشویی موریس و روش رفع خطا

لوازم خانگیماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی شستن ظرف‌ها را بسیار راحت‌ کرده است. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، امکانات این ماشین‌ها بیشتر شده و راحتی بیشتری را برای ما فراهم کرده است. اما برای استفاده از این دستگاه باید در نگهداری و سرویس آن دقت کرد. به عنوان مثال ماشین ظرفشویی موریس دارای صفحه نمایشی است که هنگام وجود مشکل، ارورهای گوناگونی روی آن نمایش داده می‌شود. هرکدام از کدهای خطای ماشین ظرفشویی موریس نشانگر یک مشکل  در ماشین ظرفشویی است.

گاهی اوقات مشکل ماشین ظرفشویی جدی نیست و می‌توان با چند تغییر کوچک مسئله را حل کرد. اما گاهی برای رفع خطای ماشین ظرفشویی موریس باید از تعمیرکاران ماهر کمک گرفت. در چنین مواقعی تعمیرکاران آموزش‌دیده و باتجربه آچاره آماده ارائه خدمات اقتصادی و متعهدانه در اقصی نقاط کشور به شما هستند.

معرفی کدهای خطای ماشین ظرفشویی موریس و روش برطرف کردن آنها

کدهای خطای مختلفی برای ماشین ظرفشویی وجود دارد که هر کدام معنای خاصی دارند و نشان‌دهنده یک مشکل هستند. در ادامه این مقاله انواع آنها را بررسی کرده و دلایل  به وجود آمدن و روش رفعشان را شرح می‌دهیم.

معرفی کدهای خطای ماشین ظرفشویی موریس

کد خطای E1

زمانی که با ارور E1 ماشین ظرفشویی موریس در نمایشگر ماشین ظرفشویی موریس خود مواجه شدید، به این معناست که درب آن باز است یا به خوبی بسته نشده است. برای رفع این خطا باید درب ماشین ظرفشویی خود را بررسی کنید تا کاملا بسته باشد. اگر درب اصلی بسته بود و باز هم کد خطا از بین نرفت، ممکن است مشکل از قفل باشد و نیاز به تعویض داشته باشد که در این صورت باید در اولین فرصت برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود اقدام کنید.

کد خطای  E2

ارور E2 ماشین ظرفشویی موریس نشان‌دهنده مشکل در شیر ورودی آب در ماشین ظرفشویی موریس است. اگر آب به اندازه کافی وارد دستگاه شما نشود، نمایشگر ماشین ظرفشویی ارور E2 را نشان می‌دهد. برای رفع این خطا باید شیر ورودی آب به ماشین ظرفشویی را بررسی کنید. در این شرایط باید شلنگ ورودی آب را چک کنید تا نشتی نداشته باشد و مطمئن شوید که آب به‌قدر کافی وارد ماشین ظرفشویی می‌شود.

کد خطای E1 ماشین ظرفشویی Morris

کد خطای E3

اگر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی ارور E3 ماشین ظرفشویی موریس را مشاهده کردید، نشانگر آن است که دستگاه شما در تخلیه آب از ماشین مشکل دارد و آب به طور کامل خارج نمی‌شود. به احتمال زیاد ممکن است پمپ تخلیه آب صدمه دیده باشد. بنابراین برای رفع این خطا در ابتدا پمپ تخلیه را بررسی کنید، سپس شیر خروجی آب را چک کنید. ممکن است شیر خروجی آب دچار گرفتگی شده باشد. در نهایت فیلترهای ماشین ظرفشویی را نیز بررسی کنید و در صورت نیاز آن‌ها را تعویض کنید.

کد خطای E1 ماشین ظرفشویی Morris

کد خطای E4

ارور E4 ماشین ظرفشویی موریس ماشین ظرفشویی می‌تواند نشانه ایراد در سنسور دمای دستگاه شما باشد. گاهی ممکن است سنسور دما و اتصالات آن دچار مشکلات جزئی شده باشند، آن‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز تعویض کنید. اغلب اوقات این کد خطا به دلیل خرابی برد الکتریکی دستگاه است. اگر این مشکل را حل نکنید ممکن است کل دستگاه شما به مرور از کار بیفتد.

کد خطای E5

ارور E5 ماشین ظرفشویی موریس به معنای مشکل در اتصالات برق دستگاه شماست. بهتر است در ابتدا مطمئن شوید که دستگاه شما به برق متصل است و برد الکتریکی آن نیز سالم است. در این شرایط ممکن است موتور ماشین ظرفشویی نیز دچار صدمه شده باشد. بهتر است برای تعمیر آن با تکنسین مشورت کنید چون در صورت اقدام اشتباه و آسیب به موتور باید هزینه زیادی پرداخت کنید.

 کد خطای E7

ارور E7 ماشین ظرفشویی موریس نشانه یکی از مشکلات رایج در ماشین‌های ظرفشویی است. این ارور به معنای مشکل در عملکرد کلی دستگاه است. برای رفع این خطا باید در ابتدا برد الکترونیکی دستگاه خود را بررسی کنید. مشکل حتی می‌تواند از نمایشگر نیز باشد.

خدمات تعمیر ماشین ظرفشویی در محل

 

کد خطای E8

زمانی که دمای اجزای داخل ماشین ظرفشویی بالا رود و تمام قطعات داخلی آن داغ کند، ارور E8 ماشین ظرفشویی موریس بر روی نمایشگر ماشین ظرفشویی موریس نشان داده می‌شود. در ابتدا باید سنسور دما و سنسور گرم‌کننده را بررسی کنید تا بتوانید ریشه مشکل را پیدا کنید و اگر نیاز به تعویض داشت حتما برای تعویض آن اقدام کنید. در نهایت ممکن است برد آن نیز آسیب دیده باشد که بهتر است آن را نیز بررسی کنید.

کد خطای E1 ماشین ظرفشویی Morris

کد خطای E9

ارور E9 ماشین ظرفشویی موریس زمانی نشان داده می‌شود که ماشین ظرفشویی شما بدون آب در حال کار کردن است. گاهی اوقات ممکن است دستگاه شما به‌صورت خشک و بدون آب شروع به کار کند که این اتفاق باعث گرم شدن دستگاه می‌شود. برای رفع این مسئله در ابتدا باید شیر ورودی آب را بررسی کنید؛ چرا که ممکن است دچار گرفتگی یا خم‌شدگی باشد. در مرحله بعد سنسور دما و المنت‌ها را بررسی کنید و در صورت نیاز تعویض کنید تا مشکل از پایه رفع شود. اگر به انجام امور فنی آگاهی ندارید پیشنهاد می‌کنیم از تعمیرکار ماشین ظرفشویی کمک بگیرید چون اقدام اشتباه ممکن است باعث وارد کردن آسیب جبران‌ناپذیری به دستگاه شما شود و مجبور به تعویض آن شوید.

سخن آخر

گاهش اوقات ممکن است ماشین ظرفشویی موریس شما دچار مشکلاتی شود و خطایی روی صفحه نمایش آن ظاهر شود. در این صورت شناخت خطای ماشین ظرفشویی موریس یکی از بهترین راه‌ها برای درک ریشه مشکل و حل آن است. برای تعمیر ماشین ظرفشویی خود کافیست معنای هر یک از این ارورها را بدانید تا به بهترین شکل ممکن مسئله را برطرف کنید.

3.7/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا