سمپاشی سمپاشی

پشه کش خانگی با مواد اولیه در دسترس

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

وجود حشرات در خانه بسیار آزار دهنده است، مخصوصا پشه‌ها که در فصول گرم سال جمعیتشان با روند غیر قابل کنترلی زیاد می‌شود. اگر حتی یک پشه در منزل وجود داشته باشد آسایش اهل منزل را مختل خواهد کرد! همه ما تجربه ناخوشایند صدای پشه هنگام خواب و خارش ناشی از نیش حشره را داریم. برای مبارزه با این حشره از پشه کش‌های دستی نیز می‌توان استفاده کرد اما بهترین گزینه استفاده از پشه کش خانگی است. ساخت ترکیب جادویی از بین برنده پشه ساده است و مواد اولیه مورد نیاز آن در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

9 پشه کش با مواد طبیعی در خانه

حتی پشه‌ها هم بوی سیر دوست ندارند!

سیر خواص متعددی دارد که یکی از آن‌ها دور نگه داشتن پشه است. پشه‌ها گوگرد موجود در سیر را دوست ندارند، بنابراین سعی می‌کنند از آن دور شوند. پس سیر را نزدیک خود قرار دهید تا پشه‌ها نتوانند به شما نزدیک شوند. همچنین، آب سیر برای پشه‌ها کشنده است. برای آزمایش این روش، می‌توانید چند حبه سیر را له کنید و سپس در آب بجوشانید. سپس محلول را در یک بطری اسپری بریزید و آن را در اطراف اتاق اسپری کنید.

این محلول ساخته شده از سیر پشه‌ها را فورا از بین می‌برد و بوی بد آن سریعا از بین می‌رود بنابراین نیازی به نگرانی در مورد بوی بد این اسپری پشه کش خانگی نیست. می‌رسیم به آخرین مرحله و البته سریع ترین مرحله، البته که ممکن است برای همه خوشایند نباشد! مقداری سیر بخورید تا بوی نفس شما پشه‌ها را از شما دور کند؛ حتی پشه‌ها هم بوی سیر دوست ندارند!

9 پشه کش با مواد طبیعی در خانه

تفاله قهوه یک پشه کش خانگی در دسترس

تفاله قهوه یکی از پشه کش‌های خانگی قوی است و اتفاقاً یکی از بهترین راه‌های طبیعی برای خلاص شدن از شر پشه‌ها است. اگر در خانه شما آب راکدی وجود دارد که پشه در آن جمع می‌شود تنها کاری که باید انجام دهید این است که تفاله قهوه را در آن بریزید. تخم‌های پشه به سطح آب می‌آیند و می‌میرند.

مطلب پیشنهادی 13 مورچه کش خانگی
سمپاشی
سمپاشی

کافور

یکی دیگر از روش‌های پشه کشی با مواد طبیعی استفاده از کافور است. بوی کافور باعث دفع حشرات مخصوصا پشه‌ها می‌شود. کافور به اشکال مختلفی در کنترل پشه‌ها موثر است. مثلا می‌توانید آن را بسوزانید. برای سوزاندن تنها کاری که باید انجام دهید این است که تمام درها را ببندید و سپس کافور بسوزانید. پس از حدود 30 دقیقه، متوجه خواهید شد که هیچ پشه‌ای پیدا نمی‌کنید.

راه آسان‌تر برای انجام این کار خرید قرص کافور است. آن را در یک کاسه آب قرار دهید (دور از دسترس حیوانات خانگی و کودکان باشد) و سپس هر چند روز یک بار آن را تعویض کنید.

تفاله قهوه یک پشه کش خانگی

روغن اسطوخودوس

پشه کش خانگی بعدی روغن اسطوخودوس است. اسطوخدوس نیز مانند سه مورد بالا کاملا در دسترس است و به راحتی می‌توان آن را تهیه کرد. رایحه‌روغن اسطوخودوس، یکی دیگر از مواد دافع طبیعی پشه است. پشه‌ها نمی‌توانند بوی روغن اسطوخودوس را تحمل کنند، پس از این راهکار به نفع خود استفاده کنید و پشه‌های مزاحم را از خود دور کنید!استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

راه دیگر برای استفاده از اسطوخودوس، اسپری کردن آن در اطراف خانه است. همچنین می‌توانید مقداری اسطوخودوس روی بدن خود بمالید تا از نیش پشه‌ها در امان بمانید! مالیدن مقداری روغن اسطوخودوس روی قسمت گزیده، نیز کمک زیادی به تسکین درد نیش موجود می‌کند.

مطلب پیشنهادی لیست کاملی از گیاهان آپارتمانی لوکس

پشه کش خانگی با نعنا

پشه‌ها از بوی نعنا متنفرند. پس می‌توان از نعنا به عنوان پشه کش خانگی استفاده کرد. از این پاشنه آشیل پشه به نفع خود استفاده کنید. روغن نعنا تازه یا برگ تازه نعنا را بردارید و آن را در اطراف خانه قرار دهید. همچنین می‌توانید درختچه‌های نعنا را در گلدان‌هایی زیبا پرورش دهید تا برای همیشه پشه‌ها  را دور نگه دارید.

روغن درخت چای یک پشه کش خانگی قوی

روغن درخت چای دارای خواص ضد باکتریایی متعددی است که در درمان آسیب‌ها و بیماری‌های مختلف مفید است. بنابراین برای اینکه پشه‌ها مزاحم نباشند، کمی از این روغن کافی است. چطور از روغن درخت چای برای از بین بردن پشه‌ها استفاده کنیم؟ کافیست فقط چند قطره روغن درخت چای را در مقداری آب مخلوط کنید و آن را به یک بطری اسپری اضافه کنید. محلول را در اطراف خانه خود بپاشید. خانه به سرعت عاری از پشه خواهد شد!

مطلب پیشنهادی سوسک کش خانگی قوی

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

سرکه سیب

سرکه سیب یکی از معدود موادی است که تا این حد در دفع پشه مفید است. سرکه سیب را با آب مخلوط کنید و اسپری پشه کش خانگی بسازید.

پشه کش خانگی با سزکه سیب

پشه کش خانگی با یخ خشک

روش بعد برای استفاده از پشه کش خانگی، یخ خشک است. این روش کمی زمان بر است اما شک نکنید که جوابدهی آن صدرصد دارد. یخ خشک را داخل ظرف قرار دهید تا به دلیل انتشار دی اکسید کربن، پشه‌ها را جذب کند. آن‌ها به دام می‌افتند و می‌میرند.

نکته مهم در هنگام کار با یخ خشک این است که از دستکش استفاده کنید. زیرا یخ خشک بسیار سرد است و در صورت لمس طولانی مدت می‌تواند پوست شما را آزرده کند.

برگ ریحان

ریحان را فقط به عنوان یک گیاه خوش طعم و عطر که ترکیبش با کباب بی نظیر می‌شود در نظر نگیرید! این گیاه جذاب قابلیت پشه کشی نیز دارد. برگ‌های این گیاه برای پشه‌ها سمی هستند. می‌توانید به سادگی یک یا دو گیاه ریحان را در ورودی خانه خود بکارید تا به طور موثری تعداد پشه‌ها را کاهش دهید. همچنین می‌توانید بدون نیاز به سمپاشی چند برگ ریحان را جدا کنید و اسپری معطر و دافع پشه خود را بسازید.

سخن پایانی

در این نوشتار روش ساخت پشه کش خانگی با مواد طبیعی را به شما معرفی کردیم. تمام  مواد اولیه مورد نیاز کاملا در دسترس هستند و به راحتی می‌توانید برای ازبین بردن پشه از آنها استفاده کنید. پشه‌ها با وجود جثه ریزشان بسیار آزار دهنده هستند و اگر تعدادشان زیاد شود، به شدت کلافه کننده خواهد بود و خواب و آرامش را از شما خواهد گرفت.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید