سمپاشی سمپاشی

سمپاشی حشرات موذی با شناخت آن‌ها

باغبانی و سمپاشیسمپاشی

فاضلاب‌ها همواره محل تجمع جانوران و حشرات موذی بوده که از آن جا تغذیه می‌کنند. یکی از دلایل اصلی سمپاشی حشرات موذی از بین بردن آن‌ها است. گفتیم که حشرات از طریق فاضلاب وارد خانه می‌شوند و ممکن است برای سلامتی مضرر باشند. از این رو باید با آن‌ها مبارزه کنیم و جاهایی که فکر می‌کنیم می‌توانند ورود کنند را ببندیم یا سمپاشی کنیم.

سمپاشی کردن امروزه به یک موضوع مهم در خانه‌ها تبدیل شده است. انجام آن می‌تواند تا حد زیادی از استرس و اضطراب افراد بکاهد. حشرات دیگری هم مانند مورچه‌ها هستند که شاید آسیب نزنند اما باعث ایجاد مشکلات جدی می‌شوند. پس هنگام سمپاشی این جانوران را نیز لحاظ کنید.

سمپاشی کردن چند مرحله دارد؟

برای سمپاشی حشرات موذی بهتر است از قبل با یک کارشناس مشورت کنید و سپس اقدام به این‌کار کنید. از یک سم‎پاش معمولی برای خانه استفاده کنید. حین سم‎پاشی باید لباس مناسب به تن داشته باشید. اگر هم لباس مخصوص نداشتید سعی کنید لباس‌هایی را استفاده کنید که هیچ درز و سوراخی ندارند. به تن داشتن لباس سوراخ احتمال نفوذ سم به داخل لباس را افزایش می‌دهد. در این‌صورت هم ممکن است که سم به پوست شما نفوذ کند و باعث ایجاد حساسیت و مسمومیت شود.

قبل از سمپاشی حتما عینک مخصوص تهیه کنید و به چشم بزنید. عدم استفاده از عینک باعث نفوذ سم به داخل چشم شده و درنتیجه چشم دچار حساسیت و خارش می‌شود. مورد دیگری که باید هنگام سمپاشی رعایت کنید، استفاده از ماسک فیلتردار است. استفاده نکردن از این نوع ماسک باعث وارد شدن سم به دهان و درنتیجه مسمومیت می‌شود. پیش از سمپاشی حشرات موذی، تمام جاهایی که احتمال می‌دهید لانه دارند را پیدا کنید.

تمام مسیرهایی که در آن تردد می‌کنند را هم سمپاشی کنید. این کار را حتی برای بخش‌هایی که هیچ حشره‌ای ندارد را هم انجام دهید. بخش‌هایی مثل زیر کابینت، کفپوش‌های چوبی، اطراف سیستم‌های روشنایی، پشت شوفاژ و… را از قلم نیندازید. اگر فکر می‌کنید که حشرات ممکن است در بخش خاصی تخم‌گذاری کرده باشد را سم بپاشید. برای کارآمد بودن این روش و تاثیرات بیشتر آن، این‌کار را به‌صورت دوره‌ای و هرچند ماه یک‌بار تکرار کنید.

سمپاشی
سمپاشی

سمپاشی حشرات موذی چگونه انجام می‌شود؟

حشرات انواع مختلفی دارند. بسیاری از آن‌ها وارد خانه می‌شوند و آرامش را از ساکنین خانه می‌گیرند. سمپاشی حشرات موذی بسته به نوع حشره متفاوت است و نوع سم‌ها هم تقریبا باهم فرق می‌کنند. این حشرات شامل ساس‌ها، سوسک‌ها، سوسری‌ها، موش‌ها، کنه‌ها و مورچه‌ها هستند.

مراحل سم‌پاشی خانه

1. سمپاشی مورچه

افراد قدیمی بر این باور بودند که مورچه‌ها برکت خانه هستند. اما امروزه دانشمندان ثابت کرده‌اند که وجود حشرات سخت‌کوش و ریز در منزل می‌تواند باعث جابه‌جایی میکروب‌ها بشود. از این رو اگر در منزل شاهد رفت و آمد مورچه‌ها بودید، به فکر سمپاشی باشید.

استعلام هزینه سمپاشی انواع حشرات موذی

2. سوسک فاضلاب

سوسک فاضلاب با نام اصلی سوسک آمریکایی است که علاقه زیادی به رفت و آمد در زندگی انسان و سیستم فاضلاب خانه‌ها دارند. معمولا ساختمان‌هایی که در طبقه اول یا همکف مستقر هستند، بیش‌ترین درگیری را با سوسک فاضلاب دارند.سوسک فاضلاب

به طورمعمول طبقات همکف و اول به دلیل نزدیکی به چاه فاضلاب، بیشتر دچار این مشکل می‌شوند. اگر در ساختمان شما مشکل سوسک آمریکایی وجود دارد نگران نباشید! چون این مشکل با همکاری تمامی واحدها قابل حل است. برای سمپاشی حشرات موذی باید با همکاری واحدها تمامی مکان‌هایی که در آن مشترک هستید را سمپاشی کنید.

سمپاشی موش

موش‌های فاضلاب صحرایی از انواع موش‌های پر رفت و آمد در شهرها به‌شمار می‌روند. البته اصطلاح سمپاشی موش زیاد بین مردم استفاده می‌شود اما در واقع سمپاشی برای موش‌ها کارساز نیست. طعمه‌گذاری برای این پستان‌داران و جوندگان بهترین راه‌حل است. امروزه سم‌هایی برای مرگ موش‌ها تولید شده‌اند که از لحاظ رنگ و طعم مانند غذای موش است. اما دراصل این‌ها سم‌های غذانما هستند که پس از خورده شدن توسط موش‌ها باعث مرگشان می‌شود.

 سمپاشی کنه

کنه‌ها موجودات موذی هستند که در فصول بهار و تابستان به خانه می‌آیند. این حشرات در پاییز و زمستان به خواب زمستانی فرو می‌روند. کنه‌ها برای تبدیل تخم‌ها به لارو، مشغول فراهم کردن محیط مناسب می‌شوند. برای سم ‌پاشی حشرات موذی مانند کنه از سم مخصوص مقابله با کنه استفاده می‌کنند.

زمانی که منزل شما یا یک جایی گرفتار کنه می‌شود، نگران نشوید که آیا با سمپاشی؛ ریشه آن برکنده می‌شود یا نه. چون جواب این سؤال قطعا مثبت است. شما برحسب یک اتفاق دچار ریزش کنه به داخل خانه شده‌اید اما دلیل نمی‌شود که تا آخر عمر مجبور به تحمل کردن آن‌ها باشید. بعضی موقع ها، ورود این حشره به منزل به‌خاطر آوردن این جانور توسط پرندگان است. دلیل دیگر آن می‌تواند باز بودن درب و پنجره‌ها در فصل بهار و تابستان باشد. برای جلوگیری از آن می‌توانید از تور مخصوص در و پنجره استفاده کنید.

ثبت سفارش سمپاشی خانه و محل کار

سمپاشی ساس

ساس‌ها از مخرب‌ترین جانوران موذی به‌شمار می‌روند. حضور این جانور در جامعه شهرنشین با افزایش مسافرت‌ها به روستاها و مناطق شمال کشور رخ داده است و باعث مختل‌کردن آسایش مردم شده است. ورود ساس‌ها به زندگی شهری اول از طریق دام‌ها انتقال پیدا کرد.

اما رفته‌رفته با حضور مردم در وسایل حمل‌ونقل عمومی و رفتن به خانه اشخاصی که در لباسشان ساس دارند هم باعث پر و بال دادن به این موضوع شد. بعضی از اشخاص تصور می‌کنند که با تهیه‌کردن سم از عطاری می‌توانند اثدام به سمپاشی ساس کنند این حشره سخت‌جان را از بین ببرند.

پیشنهاد ما به شما این است که با هماهنگی با یک شرکت سمپاشی معتبر از آن‌ها درخواست کنید و آن شرکت به حرفه‌ای‌ترین روش ممکن، این جانور را ریشه‌کن می‌کند. خودپاشی سرخودی نه تنها باعث از بین رفتن ساس تختخوابی نمی‌شود حتی در مواردی هم باعث مقاوم شدن این حشره نسبت به سموم شده است.

لانه ساس تختخوابی

سوسک آلمانی یا سوسک آشپزخانه

سوسک‌ها امروزه جزو لاینفک زندگی ما شده است و اکثر ما در منازل با آن ها دست و پنجه نرم می‌کنیم. طبق آماری که گرفته شده از هر پنج ساختمان، یکی از آن‌ها دارای سوسک آلمانی یا همان سوسک ریز آشپزخانه است. سوسک آلمانی از عمده‌ترین گونه‌های سوسک است. عمده فعالیت این سوسک‌ها در آشپزخانه است زیرا این سوسک‌ها علاقه زیادی به غذا دارند. البته سوسک آلمانی هیچ علاقه‌ای به سیستم فاضلاب و جابه جا شدن توسط سیستم فاضلاب را ندارد.

آشنایی با  چند نوع سم برای از بین بردن حشرات موذی

برای سمپاشی حشرات موذی، سم‌های مختلفی وجود دارد که هرکدام کاربرد منحصربه‌فرد خودشان را دارند.

1. خمیر سوسک‌کش

از این خمیر برای از بین بردن جانوران مزاحم به‌خصوص سوسک استفاده می‌شود. اگر می‌خواهید از این خمیر نتیجه بگیرید بهتر است آن را در مسیر رفت و آمد سوسک‌ها استفاده کنید. این خمیر را می‌توانید بیشتر برای جاهای تاریک مثل زیر کابینت و مکان‌های خلوت استفاده کنید. این خمیر هیچ‌گونه آسیبی به حیوانات و محیط‌زیست نمی‌زند و مخرب نیست.

مطلب پیشنهادی:سمپاشی آشپزخانه

2. اسپری حشره‌کش

از اسپری حشره‌کش برای از بین‌بردن موجودات و حشرات استفاده می‌کنند. این اسپری برای نابودکردن حشرات مخصوصا پشه و مگس تاثیر دارد. عملکرد اسپری این‌گونه است که حشرات را گیج می‌کند و آن‌ها ناخودآگاه به پایین میفتند. سپس شما می‌توانید به‌راحتی آن‌ها را جمع‌آوری کرده و دور بریزید.

اسپری حشره‌کش

3. سم سایپرمترین

سمپاشی حشرات موذی برای جانورانی مثل عقرب، برخی سوسک‌ها و جیرجیرک‌ها تاثیر ندارد. برای از بین بردن این جانوران باید از سم‌های قوی استفاده کرد. مناسب‌ترین و بهترین روش برای از بین بردن آن‌ها استفاده از سم سایپرمترین است. برای استفاده از این سم قوی باید مقداری از آن را با آب قاطی کنید و با اسپری به گوشه‌های متفاوت خانه بپاشید.

مطلب پیشنهادی:جوش شیرین برای از بین بردن سوسک

ورود جانوران موذی به منزل

بهترین زمان سمپاشی حشرات موذی کی است؟

معمولا بهترین زمان سمپاشی حشرات موذی شب است. حشرات معمولا شب ها فعالیت می‌کنند و روزها به استراحت می‌پردازند. سمپاشی در بعضی فصل‌های سال هم تاثیر بیشتری دارد. برای مثال فصل پاییز و زمستان حشرات تخم‌گذاری می‌کنند. بنابراین این فصل‌ها جزو بهترین زمان برای سمپاشی است تا آن‌ها را از بین ببرید.

قیمت سمپاشی منزل چقدر است؟

قیمت سمپاشی برای منازل را نمی‌توان به‌طور دقیق ارائه داد و برای آن قیمت دقیقی وجود ندارد. قیمت‌ها با توجه به سم و مقداری که استفاده می‌کنید متغیر خواهد بود. برای اطلاع دقیق از قیمت سمپاشی می‌توانید از استعلام قیمت رایگان آچاره استفاده کنید. برای این کار کافی است از طریق اپلیکیشن و یا سایت آچاره به‌صورت رایگان ثبت سفارش کنید و با توجه به متراژ خانه و نوع حشره موذی قیمت سمپاشی دریافت کنید.

قیمت سم‌پاشی منزل

نتیجه‌گیری

امروزه سمپاشی حشرات موذی به یک معضل تبدیل شده است. حشرات تقریبا از هرجایی به‌خصوص فاضلاب وارد خانه می‌شوند و آسایش را از افراد خانواده می‌گیرند. این حشرات غیر بهداشتی هستند و با حضورشان در خانه باعث تولید مرض و حمل باکتری می‌شوند. روش‌های زیادی برای از بین بردن این جانوران وجود دارد.

اما پیشنهاد می‌کنیم خودتان هرگز این‌کار را انجام ندهید و به یک متخصص بسپارید. چون سمپاشی دارای اصول خاص خود است و عدم رعایت آن‌ها باعث مسمومیت و اتفاقات بدتر می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سمپاشی حشرات موذی
سمپاشی انواع حشرات موذی با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید