نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی – بدون آسیب و خط و خش!

اسباب کشی

بسته بندی مبل در اسباب کشی باید یکی از اولویت‌های اصلی در زمان نقل مکان به خانه جدید باشد. بدون انجام اقدامات مراقبتی و ضروری، ممکن است مبلمان شما دچار خط و خش و آسیب‌های جدی شود که قطعاً می‌تواند تجربه تلخی از جابجایی به خانه جدید برایتان رقم بزند. خوشبختانه، شما می‌توانید در زمان اسباب کشی، مبلمان خود را تنها با رعایت چند نکته و ترفند کوچک، به سلامت و بدون آسیب و خط و خش به مقصد برسانید.

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی

بسته بندی مبل و محافظت از آن قطعاً مرحله‌ای مهم از چک لیست اسباب کشی است که نباید از آن به‌راحتی گذشت. هرگز نباید مبل‌ها را بدون بسته بندی در خاور بچینید چون قطعا در شلوغی‌های روز اسباب کشی پر از خراش‌های کوچک و بزرگ خواهد شد. بسته بندی مبل این اطمینان را می‌دهد که مبلمان در طول حمل و نقل به مکان جدید سالم خواهند ماند.

قبل از جابجایی و بسته بندی مبل برای اسباب کشی باید چند نکته را در نظر بگیرید. از اندازه‌گیری مبلمان تا جمع‌آوری وسایل و تعیین اینکه آیا مبل شما ارزش جابجایی به منزل نو را دارد یا خیر. برای بسته بندی مبلمان در اسباب کشی به وسایلی نیاز دارید که در ادامه آن‌ها را لیست می کنیم:

  • چسب پهن
  • روکش محافظت
  • کارتن محکم
  • استرچ رپ
  • بابل رپ یا پلاستیک حبابدار
  • پتوی ضخیم
  • سلفون مخصوص بسته بندی مبلمان
  • کارتن رگال دار

در ادامه آموزش بسته بندی مبلمان و آموزش بسته بندی مبل با ضربه گیر، چند نکته را در مورد نحوه بسته بندی و محافظت از اثاثیه برای جابجایی و اسباب کشی ذکر  می‌کنیم که خوب است حتما به خاطر بسپارید.

محاسبه رایگان هزینه سرویس اسباب‌کشی!

ابعاد مبلمان را اندازه‌گیری کنید

به محض این که تصمیم گرفتید چه وسایلی باید جابجا شوند و ارزش انتقال به منزل نو را دارند، ابعاد مبلمان را اندازه بگیرید. آیا فقط می‌خواهید چنتا از مبل و صندلی ‌ها را جابجا کنید یا همه آنها وارد خانه جدید خواهند شد؟ اندازه مبلمان بر هزینه جابجایی تأثیر دارد. بیشتر وقت‌ها یک کاناپه یکی از بزرگ‌ترین وسایلی است که در یک کامیون در حال حرکت قرار می‌گیرد.

روش بسته‌ بندی مبل برای اسباب‌ کشی

طول، عرض و عمق مبل خود را اندازه بگیرید. این ابعاد به شما کمک می‌کند تا بهترین راه را برای جابجایی کاناپه پیدا کنید. این اندازه‌گیری به خصوص برای وسایل بزرگ مانند میز ناهارخوری بسیار مهم است. این مرحله به شما کمک می‌کند بفهمید که آیا می‌توانید اثاثیه و وسایل خود را از درها و گوشه‌های خانه عبور دهید، بدون این که ضربه و آسیبی به آن‌ها وارد شود.

مسیر جابجایی را مشخص کنید

مبلمان اغلب باید به پهلو چرخانده شوند یا از درب بزرگ‌تر به بیرون از خانه منتقل شوند. مسیر حرکت خود را مشخص کنید، بهتر است درها، پنجره‌ها یا هر مانع دیگری بر سر راه خود را ارزیابی کنید تا در برنامه‌ریزی بعدی‌تان برای بسته بندی آن‌ها را لحاظ نمایید.

قبل از بسته بندی مبل آن را تمیز کنید

قبل از جابجایی، بررسی کنید که آیا همه بخش‌های مبلمان شما سالم هستند یا نه. در نحوه بسته بندی مبلمان به اثاثیه یا وسایلی که از قبل آسیب دیده‌اند توجه بیشتری کنید. در طول مدت بررسی، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا ارزش دارد برای انتقال مبلمان به مکان جدید هزینه کنید یا خیر. اگر به این نتیجه رسیدید که آسیب‌دیدگی مبلمان و اثاثیه قابل تعمیر نیست، وقت خود را برای بسته بندی آن‌ها تلف نکنید!

بعد از بررسی مبلمان، قبل از بسته بندی مبلمان در اسباب کشی، حتماً باید آنها را تمیز کنید. باید تمام قطعات مبلمان شما بدون گرد و غبار، خاک و ذرات درشت باشد. چون ممکن است بواسطه این ذرات، سطح ظریف برخی از مواد حساس مبلمان آسیب ببینند.

می‌توانید بعضی از اجزاء مبلمان را از هم جدا کنید

یکی از مهم‌ترین نکات در نحوه بسته‌ بندی مبل برای اسباب‌ کشی این است که ابتدا اجزاء مبلمان را از هم جدا کنید تا حمل و نقل آن در زمان اسباب‌ کشی آسان‌تر شود. جداسازی اجزاء مبلمان برای بسته ‌بندی جداگانه آن‌ها در جعبه‌های قابل حمل همیشه ایده خوبی است. با انجام این کار امکان حمل مبلمان بسیار راحت‌تر شده و آسیب‌های وارده به قطعات متحرک در حین حمل و نقل به حداقل می‌رسد.

یکی دیگر از دلایل جداسازی اجزاء مبلمان این است که فضای کمتری در کامیون حمل باربری اشغال می‌شود. دقت کنید که حین بسته ‌بندی مبل تمام اجزاء کوچک مانند پیچ ​​و مهره‌ها را در یک کیسه درب بسته نگه دارید تا در حین جابجایی گم نشوند. ابتدا از پایه‌ها، تشک‌ها، کوسن‌ها و قسمت‌های قابل جداسازی شروع کنید.

باز کردن پیچ مبلمان

کشوها را درآورده و جدا بسته‌بندی کنید. اجزای جدا شده را داخل جعبه‌هایی محکم گذاشته و روی آن‌ها را علامت گذاری کنید. در مورد نحوه صحیح جدا کردن اجزاء مبلمان می‌توانید به دفترچه راهنمای تولیدکننده مراجعه کنید. برای صرفه‌جویی در وقت، جداسازی اجزاء مبلمان را یک روز قبل از اسباب‌ کشی انجام دهید.

با بسته بندی مبل ایمنی آن را در اسباب ‌کشی بیشتر کنید

برای وسایلی مانند کمد، کشو یا هر وسیله‌ای که ممکن است در حین جابجایی باز شود، باید از استرچ رپ سلفونی و چسب پهن استفاده کنید. برای اطمینان از باز نشدن کشوها در زمان اسباب‌کشی حتما باید آن‌ها را با نوار چسب محکم کنید.

در مواردی که مبلمان دارای قطعه شکننده مانند صفحه میز شیشه‌ای، قفسه‌ها و غیره است، باید آنها را با روکش‌های حباب‌دار و چسب پهن محکم بسته‌بندی کنید. چنانچه این وسایل را در دسترس نداشتید می‌توانید از یک پتوی ضخیم برای پوشش روی شیشه استفاده کرده و به این طریق از آسیب رسیدن به آن محافظت کنید.

اگر مبلمان استیل دارید به این نکات توجه بیشتری کنید. بسته‌ بندی مبل استیل از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا مبلمان استیل جزء حساس‌ترین و گران قیمت‌ترین نوع مبلمان محسوب می‌شوند. در ابتدای بسته‌بندی باید از تاج و دسته ها و پایه‌های مبل شروع کنید. می‌توانید برای ایمنی بیشتر از پلاستیک حباب‌دار استفاده کنید.

کارتن محکم و پارچه‌های ضخیم نیز برای این کار مناسب هستند. در آخر کار هم می‌توانید روی تمام مبل را با سلفون یا استرچ رپ کاور کنید.

با وجود نکات بیان شده اگر احیانا به هر دلیلی مبلمانتان حین جابجایی آسیب دید ممکن است مقاله تعمیر پریدگی چوب مبل ضربه خورده برایتان مفید باشد.

روش درست بسته بندی مبل

نحوه بسته بندی مبل استیل برای اسباب کشی

مبلمان استیل به دلیل قیمت بالا و حساسیت بخش‌های چوبی منبت کازی شده باید با دقت بیشتری حمل شود. بهتر است دسته‌های مبل و تاج آن را با بابل رپ (نایلون حباب‌دار) و چسب پهن بپیچید.

یک ایده عالی برای جلوگیری از مبلمان استیل هنگام حمل اثاث این است که  آن را سلفون پیچی کنید.

نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی

مبلمان خود را با روکش محافظ بپوشانید

یکی از دلایل پوشاندن سطوح این است که وسایل به دور از گرد و غبار، منتقل و محافظت می‌شوند. می‌توانید روی مبلمان و وسایل شخصی خود چند روکش محافظ بچسبانید تا در حین جابجایی، بسته ‌بندی آن‌ها باز نشود. بسته به نوع پارچه مبلمان، می‌توانید با کمک پتوهای ضخیم و یا استرچ رپ از مبل خود در برابر هرگونه آسیب محافظت کنید. بسته بندی مبلمان با پتو یا پارچه ضخیم از ترفندهای متداول در اسباب کشی است.

پایه‌ها و دسته‌های مبل را می‌توانید جدا کنید. با  انجام این کار هنگام عبور از درهای ورودی آسیبی به ساختمان و مبل وارد نمی‌شود. هر پیچ، پایه و سایر قسمت‌های مبلمان را داخل یک جعبه گذاشته و روی آن را علامت‌گذاری کنید.

در این مرحله از نحوه بسته بندی مبل برای اسباب کشی، از پایه کاناپه شروع کنید. از استرچ رپ و یا پتوها برای پیچیدن مبل استفاده کنید. تمام قسمت‌ها را با نوارهای مخصوص، محکم کنید. بهتر است از پتوها روی مواد ظریف‌تری مانند چرم استفاده کنید، زیرا روکش استرچ ممکن است به پوشش چرمی آسیب برساند.

در ادامه کار می‌توانید از نوار چسب برای محکم کردن پتوها در جای خود استفاده کنید. در مورد مبل تخت خواب شو، همیشه تشک را بردارید تا وزن کاناپه در هنگام حمل و نقل به حداقل برسد.

بسته‌ بندی مبل برای اسباب‌ کشی

اثاثیه را درست در ماشین باربری بچینید

این مورد دقیقأ همان کاری است که اکثر مردم آن را اشتباه انجام می‌دهند. قرار نیست صرفاً جعبه‌ها را روی هم قرار دهید. شما باید یک برنامه استراتژیک برای جا دادن مبلمان داشته باشید تا وسایل شما در طول حمل و نقل دست نخورده و سالم باقی بماند. یادتان باشد:

همیشه جعبه‌های سنگین را روی کف کامیون بگذارید و جعبه‌های سبک‌تر را در بالای آن قرار دهید. برای جابجایی وسایل سنگین از افراد متخصص و روش‌های درست استفاده کنید. روش‌های مثل قرقره برای حرکت اجسام سنگین هم می‌تواند مفید باشد. دیواری از جعبه‌ها را در قسمت پشتی کامیون ایجاد کنید تا از جابجا نشدن اثاثیه مطمئن شوید. وسایل روکش شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. از یک طناب برای محکم کردن قطعات روی قلاب‌های کامیون استفاده کنید. به عنوان مثال استفاده از یک لایه پتو برای بسته ‌بندی همیشه ایده خوبی برای تضمین امنیت اثاث منزلتان است.

فراموش نکنید که زمان تخلیه کامیون نیز باید مراقب باشید. از باز بودن مسیر هر اتاق برای جابجایی‌ها مطمئن شوید. محل قرارگیری هر وسیله را در اتاق مورد نظر از قبل مشخص کنید. هرچه زمان کمتری برای یافتن مکان مناسب برای قرار دادن اثاثیه سنگین خود صرف کنید، احتمال آسیب دیدن آن‌ها نیز کمتر خواهد شد.

جابجایی اثاثیه نیازمند صرف زمان کافی برای آماده‌سازی آن‌ها است. هر چه برای بسته‌ بندی مبلمان در اسباب ‌کشی تلاش بیشتری کنید، احتمال آسیب دیدن آنها در جابجایی‌ها کاهش می‌یابد. در حالت ایده‌آل، شما باید مبلمان خود را قبل از روز جابجایی (تقریباً یک هفته) آماده و بسته ‌بندی کنید. حتما این نکات را دنبال کنید تا مبلمان شما با شرایط عالی به خانه جدیدتان منتقل شوند.

در پایان به یاد داشته باشید با کمک گرفتن از تیم‌های خبره و با سابقه آچاره وسایلتان در اسباب کشی آسیبی نخواهند دید و به هزینه‌ای رقابتی و منصفانه به منزل جدید نقل مکان خواهید کرد. با کلیک روی دکمه زیر می‌توانید از قیمت قطعی اسباب کشی خود قبل از روز جابجایی مطلع شوید.

اثاث‌کشی و بسته‌بندی لوازم با تیم کاربلد آچاره

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا