تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

کولر مولتی اسپلیت چیست؟ تفاوت آن با کولر گازی

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

اگر نمی‌دانید کولر گازی مولتی اسپلیت چیست یا چه تفاوتی با کولرگازی تک اسپلیت دارد  در این مقاله از مجله آچاره شما را با مشخصات کولر مولتی اسپلیت و تفاوت آن با کولر گازی آشنا خواهیم کرد.

کولر مولتی اسپلیت چیست؟

کولر مولتی اسپلیت در مقابل کولر گازی تک اسپلیت

در حالی که کولر گازی اسپلیت تنها یک اتاق را در یک زمان خنک می‌کند این کولر گازی به شما امکان می‌دهد چندین اتاق را همزمان خنک کنید. این فرآیند نتیجه ساخت متفاوت این نوع کولر است. کولر گازی تک اسپلیت از یک کمپرسور و یک خروجی هوا تشکیل شده است در حالی که کولر مولتی اسپلیت دارای چندین خروجی هوا گاهی تا پنج خروجی است که همه به یک کمپرسور متصل هستند.

واحدهای داخلی کولر مولتی اسپلیت می‌توانند به صورت دیواری، روی زمین یا سقفی نصب شوند و توسط خطوط لوله و کابل‌های مبرد به یک واحد خارجی متصل می‌شوند.

نحوه عملکرد کولر گازی مولتی اسپلیت

این کولر دارای یک کمپرسور در فضای باز است که به جای یک سیستم مجرای پیچیده به چهار تا پنج خروجی هوای داخلی از طریق خطوط مبرد متصل است. به غیر از لوله مبرد، خروجی‌های هوای داخلی با خطوط تخلیه میعانات و کابل‌های برق به واحد خارجی متصل می‌شوند. اگرچه هر خروجی هوای داخلی را می‌توان به طور جداگانه کنترل کرد اما آنها به یک واحد پمپ حرارتی در فضای باز متصل می‌شوند تا گرما را جذب یا پخش کنند.

یک پمپ حرارتی با حذف گرما از محیط بیرون و انتقال آن به داخل خانه کار می‌کند. کولر مولتی اسپلیت دارای یک کندانسور تک است که بزرگتر از کندانسور کولر گازی اسپلیت هم از نظر فیزیکی و هم ظرفیت خنک کنندگی است. کندانسور مولتی اسپلیت دارای یک برد کنترل هوشمند است که سیگنال‌ها را از هر یک از اواپراتورهای خود دریافت می‌کند.

کندانسور مولتی اسپلیت قادر به برقراری ارتباط و کنترل تمام اواپراتورهای مرتبط با خود است. کولرگازی مولتی اسپلیت همیشه دارای کمپرسور اینورتر می‌باشد. کندانسور کولر گازی مولتی اسپلیت بر اساس سیگنال‌های داده شده توسط هر یک از اواپراتورها، مبرد را به هر یک از اواپراتورهای خود توزیع می‌کند. کولرگازی مولتی اسپلیت حتی با روشن بودن تنها یکی از اواپراتورهای خود قادر به کار است.

مزایای کولر گازی مولتی اسپلیت

کولر گازی مولتی اسپلیت برای چه مکانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید بیش از یک مکان در خانه خود را تهویه کنید و نیاز به کنترل مستقل دمای هر اتاق دارید یک واحد کولر مولتی اسپلیت می‌تواند انتخابی ایده آل برای شما باشد.

سیستم مولتی اسپلیت در مقابل کولر کانالی

در حالی که کولر کانالی هوای خنک یا گرم را از طریق کانال‌ها توزیع می‌کند سیستم کولر مولتی اسپلیت از چندین واحد داخلی متصل به یک واحد خارجی استفاده می‌کند. هر دوی این واحدها سرمایش و گرمایش منطقه‌ای را ارائه می‌دهند اما از روش‌های مختلفی استفاده می‌کنند. در ادامه درباره مزایا و معایب کولر اسپلیت در مقابل کولر کانالی صحبت خواهیم کرد.

کولر گازی مولتی اسپلیت

مزایای سیستم کولر مولتی اسپلیت

دلایل بسیار خوبی برای انتخاب کولر گازی مولتی اسپلیت برای خنک نگه داشتن خانه در تابستان و گرم نگه داشتن خانه در زمستان وجود دارد. در اینجا چند مزیت عمده استفاده از مولتی اسپلیت آورده شده است:
تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

1. انعطاف‌پذیری و راحتی

سیستم این کولر انعطاف‌پذیری و راحتی بی‌نظیری را ارائه می‌دهد و این امکان را خواهید داشت تا واحد داخلی مناسب را برای هر اتاق خانه خود انتخاب کنید. شما می‌توانید سیستم تهویه مطبوع با ظرفیت بالا برای اتاق‌های نشیمن بزرگ‌تر و کولرهای کوچک‌تر و ساکت‌تر برای اتاق‌خواب‌ها نصب کنید که همگی توسط یک واحد بیرونی تغذیه می‌شوند. این به شما این امکان را می‌دهد تا دما و محیط خانه خود را به صورت اتاق به اتاق کنترل کنید.

2. صرفه‌جویی در انرژی

تنظیمات صرفه جویی در انرژی، همراه با توانایی گرم کردن یا خنک کردن اتاق‌های جداگانه، به کاهش هزینه‌های برق و انرژی کمک می‌کند. انتخاب واحد خروجی متناسب با هر اتاق تضمین می‌کند که برق هدر خواهد رفت. نصب واحد اشتباه در یک اتاق می‌تواند به خنک نشدن مناسب هوا و هدر رفتن انرژی منجر شود.

واحدی که برای اتاق کوچک‌تر خیلی بزرگ است هر بار که روشن می‌شود در مقایسه با واحد کوچک‌تری که برای مدت زمان طولانی‌تری کار می‌کند انرژی بیشتری مصرف می‌کند. با استفاده از چند سیستم کولر داخلی از یک کمپرسور هوای خارجی، سیستم‌های مولتی اسپلیت یکی از کم مصرف ترین‌ها در بین تمام سیستم‌های تهویه مطبوع هستند. برای حداکثر صرفه جویی در قبض برق خود، کارآمدترین واحدهای خروجی هوای داخلی را انتخاب کنید.

3. بی صدا بودن

سیستم‌های کولر مولتی اسپلیت آرام و بی صدا هستند. از این رو بهترین گزینه برای اتاق خواب به حساب می‌آیند.

4. کنترل مستقل

با تنظیم جداگانه دما در هر اتاق، در هزینه‌ها صرفه جویی کرده و راحتی را بهینه می‌کنید. شما می‌توانید حداکثر پنج خروجی هوای داخلی مجزا داشته باشید که همگی توسط یک کمپرسور بیرونی تغذیه و توسط یک کنترل از راه دور بی سیم کنترل می‌شوند.

معایب کولر گازی مولتی اسپلیت

1. مصرف برق

مولتی اسپلیت معمولاً انرژی بیشتری نسبت به کولر تک اسپلیت مصرف می‌کند بنابراین مهم است که ظرفیت هر کولر گازی اسپلیت را با دقت انتخاب کنید تا بهره وری انرژی حفظ شود.

2. محدودیت نصب

کمپرسورهای هوای بیرون باید تا حد امکان نزدیک به واحدهای خروجی هوای داخلی قرار گیرند. همچنین واحدهای خروجی برای نصب به فضای آزاد نسبتاً زیادی نیاز دارند.

3. بزرگ بودن

یونیت‌های بیرونی کولر مولتی اسپلیت حجیم هستند و می‌توانند از نظر ظاهری بد شکل باشند. بنابراین باید آنها را دور از اتاق خواب، مکان‌های تفریحی در فضای باز و دید همسایگان خود نصب کنید. بسته به اندازه و طراحی خانه شما، ممکن است به بیش از یک واحد خارجی نیاز داشته باشید.

اگر مشکلی در یونیت خارجی رخ دهد تمام خروجی‌های هوای داخلی متصل به آن تحت تأثیر قرار می‌گیرند. این بدان معناست که اگر کمپرسور بیرونی در اواسط تابستان خراب شود تا زمانی که تعمیر نشود نمی‌توانید خانه خود را خنک کنید.

کولر مولتی اسپلیت

نصب کولر مولتی اسپلیت

سیستم مولتی اسپلیت باید به دست فردی حرفه‌ای نصب شود. با توجه به گاز مبرد تخریب کننده لایه ازن که در سیستم مولتی اسپلیت هوا و سایر سیستم‌های تهویه مطبوع استفاده می‌شود باید توسط متخصص دارای مجوز نصب شوند. واحد خروجی هوای داخلی باید تا حد امکان نزدیک به سقف در هر اتاق نصب شوند.

 

هوای خنک سنگین‌تر از هوای گرم است بنابراین برای حداکثر بازده خنک‌کنندگی لوورهای دستگاه را مستقیماً به سمت بیرون یا کمی به سمت بالا کج کنید. برای گرم کردن اتاق، آنها را به سمت پایین بگیرید.

باید در مورد محل قرار دادن یونیت کمپرسور در فضای باز دقت داشته باشید. در حالت ایده آل باید از نور مستقیم خورشید دور بوده و روی یک سطح محکم مانند یک دال بتنی نصب شود یا با براکت‌های محکم به دیوار متصل شود. همچنین باید تا حد امکان نزدیک به خروجی‌های هوای داخل ساختمان نصب شود. در خانه‌های بزرگ و چند طبقه ممکن است به بیش از یک واحد بیرونی نیاز داشته باشید تا بتوانید کانال کشی را از واحد بیرونی به خروجی هوای داخلی منتقل کنید.

کولر گازی مولتی اسپلیت در مقابل کولر گازی اسپلیت

کولر گازی مولتی اسپلیت فقط یک کندانسور دارد در حالی که کولر گازی اسپلیت دارای چند واحد کندانسور با ظرفیت خنک کنندگی یکسان است. کولر گازی مولتی اسپلیت همیشه از نوع اینورتر بوده و به این ترتیب اکثر عملکردهای آن مانند کولر گازی اسپلیت اینورتر می‌باشد. مقایسه کولر مولتی اسپلیت با کولر گازی اسپلیت غیر اینورتر منصفانه و درست نیست.

بیشتر مزایای کولر مولتی اسپلیت نسبت به کولر گازی اسپلیت غیر اینورتر به دلیل خود فناوری اینورتر است نه به دلیل سیستم چند قسمتی آن. تفاوت اصلی این دو سیستم در عنصر یک یونیت خارجی و تعداد واحدهای داخلی است. با این حال در برخی موارد سیستم مولتی اسپلیت نمی‌تواند به طور همزمان همه واحدهای داخلی را با ظرفیت کامل خود راه‌اندازی کند زیرا راندمان به دلیل اندازه یونیت خارجی کاهش می‌یابد.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

این کاهش راندمان به این دلیل است که یونیت خارجی برای همه واحدهای داخلی به اندازه کافی بزرگ نیست. سیستم‌های اسپلیت جداگانه می‌توانند با ظرفیت کامل کار کنند.

چرا سیستم کولر مولتی اسپلیت کارآیی بیشتری دارد؟

سیستم‌های مولتی اسپلیت دارای مزایای زیادی هستند. از توانایی کنترل مستقل واحدها تا صرفه جویی در فضا، می‌توان آن‌ها را نسبت به سایر سیستم‌ها در اولویت قرار داد.

1. برای خانه‌های بزرگتر مناسب است

سیستم‌های این کولر برای خانه‌های بزرگتر عالی هستند زیرا می‌توانید بیش از یک واحد داخلی متصل به یونیت خارجی داشته باشید. بسته به اینکه کدام مدل کولر گازی را انتخاب می‌کنید می‌توانید 8 واحد داخلی را به یک واحد خارجی متصل کنید!

2. باعث صرفه جویی در فضا می‌شوند

از آنجایی که شما فقط به یک واحد بیرونی نیاز دارید در فضای خارج از خانه به طور چشمگیری صرفه جویی می‌کنید. همچنین راه حلی بسیار مرتب تر از داشتن چندین واحد در فضای باز است.

کولر مولتی اسپلیت

3. واحدهای داخلی می‌توانند با هم متفاوت باشند

سیستم کولر مولتی اسپلیت گزینه بسیار متنوعی است زیرا همه واحدهای داخلی می‌توانند متفاوت از هم باشند. فرض کنید یک واحد فوق العاده آرام برای یک دفتر کار کوچک می‌خواهید. اما واحدی با ظرفیت بالاتر مطابق با زیبایی اتاق استراحت شما هم برای هدف شما قابل اجرا است!

در نصب این کولر  می‌توان از طیف وسیعی از واحدهای داخلی استفاده کرد که در ادامه آن‌ها را فهرست می‌کنیم.

  • واحد پنهان در دیوارپوش

این واحد در دیوار قرار می‌گیرد و فقط هوای مکش و توری تخلیه قابل مشاهده است.

  • واحد سقفی

گزینه سقفی برای زمانی مناسب است که هیچ دیوار مناسبی برای سیستم اسپلیت یا فضای دیگری برای کانال وجود ندارد.

  • واحد کف اتاق

یک گزینه کمتر نفوذی نسبت به سیستم‌های نصب شده روی دیوار است زیرا روی دیوار در سطح زمین نصب می‌شود.

  • واحد دیواری

روی دیوار نصب می‌شود و دارای گزینه‌های شیک و متنوعی است.

4. هر واحد را می‌توان به طور مستقل کنترل کرد

یکی از ویژگی‌های عالی این سیستم  این است که توانایی کنترل دمای هر واحد داخلی را به صورت جداگانه برای مطابقت با تمام سطوح دارد. همچنین ضرورتی ندارد همه واحدها به کار همزمان کار کنند و روشن باشند.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

5. کنترل وای فای

کنترل Wi-Fi به شما این امکان را می‌دهد که با لمس یک دکمه روی گوشی هوشمند خود سیستم کولر گازی را کنترل کنید. با استفاده از برنامه می توانید هر واحد داخلی جداگانه را کنترل کنید. بنابراین می‌توانید قبل از رسیدن به خانه گرمایش را در اتاق خواب خود روشن کنید.

تعمیر و نگهداری سیستم

سیستم کولر مولتی اسپلیت باید سالانه سرویس شود. خدمات توسط یک تعمیرکار کولر گازی و اسپلیت انجام می‌شود تا اطمینان حاصل شود که سیستم کولر شما در بهترین حالت خود کار می‌کند. سرویس منظم سیستم تهویه مطبوع شما را تا مدتی طولانی کارآمد، ایمن و کارآمد نگه می‌دارد.

سیستم این کولر  دارای فیلترهایی است که برای هر واحد داخلی نیاز به تمیز کردن دارد. بسته به تعداد دفعات استفاده از واحدها باید هر 3 تا 6 ماه یکبار تمیز شوند. فیلترها را می‌توان به راحتی تمیز کرد و این کاری است که خودتان می‌توانید انجام دهید اگر مراحل آن را بدانید.

جمع بندی

اگر می‌خواهید بیش از یک اتاق در خانه خود را خنک کنید و نیاز به کنترل مستقل دمای هر اتاق دارید کولر مولتی اسپلیت یک انتخاب عالی است. همچنین اگر فضای سقف یا زیر زمین محدود باشد یک جایگزین عالی برای سیستم کانالی محسوب می‌شود. از آنجایی که مولتی اسپلیت دارای چندین واحد داخلی است امکان منطقه بندی آسان تهویه مطبوع را فراهم می‌کند.

صاحب خانه می‌تواند دمای اتاق‌های مختلف را به گونه‌ای تنظیم کند که با نیازهای اعضای خانواده مطابقت داشته باشد. یکی دیگر از مزایای مولتی اسپلیت این است که می‌توانید برای صرفه جویی در مصرف برق، خنک کننده را به طور کامل در یک فضای بلااستفاده خاموش کنید. با تمام توضیحاتی که در این مقاله خواندیم کولر مولتی اسپلیت می‌تواند بهترین گزینه برای خانه‌های بزرگ محسوب شود.

3/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید