لیست بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا

پرورش و نگهداری دام و طیورحیوانات خانگی

نژادهای گوسفند چندقلوزا در سراسر جهان پراکنده‌اند؛ اما در ایران تعداد نسبتاً خوبی از این نوع گوسفندها را داریم. ژن این نوع گوسفند بسیار قوی است و دامدارانی که به‌دنبال سود خوب و درآمد سریع هستند، به‌سراغ پرورش این نوع گوسفند می‌روند. 

عوامل مختلفی در چندقلوزایی گوسفند تأثیر دارد و تمام آن در نژاد و ژن گوسفند خلاصه نمی‌شود. با‌این‌حال، وقتی از این نژاد برای پرورش استفاده کنید، تا میزان زیادی خیالتان از بابت نتیجه پرورش و سرمایه‌گذاری راحت خواهد بود.

در این مطلب از مجله آچاره با ما همراه باشید تا با نژادهای گوسفند چندقلوزا بیشتر آشنا شوید.

چنانچه برای خرید و سرمایه‌گذاری در زمینه پرورش و نگهداری دام در جستجوی نژاد خاصی هستید یا برای مناسبت‌های مختلف نیاز به ذبح گوسفند دارید، برای تهیه و ذبح آن از خدمات آچاره استفاده کنید. برای ثبت سفارش و مشاهده قیمت گوسفند زنده روی لینک کلیک کنید.

نکات کلیدی

  • نژادهای گوسفند چندقلوزا هم در داخل ایران و هم در سطح جهانی پرورش می‌یابند.
  • گوسفند نژاد رومانف یکی از بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا در تمام جهان است که درصد چندقلوزایی بالایی دارد.
  • یکی از مهم‌ترین عوامل چندقلوزایی در بین گوسفندان، نژاد آن‌هاست.

بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، دامپروری هم به صنعتی بزرگ تبدیل شده است. این صنعت با کمک ماشین‌آلات پیشرفته و روش‌های نوین علم پزشکی، به‌دنبال سود و منفعت اقتصادی بالاتر است.

یکی از دلایل مهمی که دامپروران به‌سراغ پرورش نژادهای گوسفند چندقلوزا می‌روند هم همین موضوع است.

نژادهایی از گوسفند در دنیا وجود دارند که می‌توانند در یک دوره بارداری، چندقلو بره به‌ دنیا بیاورند. البته این چندقلوزایی وابسته به رژیم‌‌غذایی گوسفندها و برخی دستکاری‌های ژنتیکی است که به دام‌ها اضافه می‌شوند.

دامپزشکان توانسته‌اند با ترکیب ژن قوی چندین نوع گوسفند، به بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا دست پیدا کنند. امروزه بسیاری از دامپروران و فعالین این صنعت، ترجیح می‌دهند از این نوع نژاد برای پرورش استفاده کنند تا در مدت زمان کمتر، به سوددهی و درآمد بیشتری برسند.

استعلام قیمت گوسفند زنده

روش‌های طبیعی تولید نژادهای گوسفند چندقلوزا 

شما به‌عنوان یک دامپرور می‌توانید با انجام برخی کارها و رسیدگی‌ها، به چندقلوزایی گوسفندان خود کمک کنید.

عواملی مثل نگهداری دام‌ها در آرامش و دور از هرج‌ومرج، آب سالم، تحریک رحم مادر برای باروری، اضافه کردن موادمعدنی به غذای دام، تمیز نگهداشتن محیط زندگی و کنترل انواع بیماری و انگل در گوسفند در این عمل بسیار اهمیت دارند.

لیست انواع نژادهای گوسفند چندقلوزا

همان‌طور که گفتیم، یکی از مهم‌ترین عوامل چندقلوزایی در بین گوسفندان، نژاد آن‌هاست. این نژادها با هم تفاوت‌هایی دارند که در نوع پشم، شیر، گوشت و دیگر مواردی که از دام به‌دست می‌آیند مؤثر هستند.

 بنابراین ضروری است تا قبل از اقدام برای انتخاب دام برای پرورش، با بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا آشنا باشید و درباره‌شان بدانید. در این بخش می‌خواهیم این نژادها را به شما معرفی کنیم تا با ویژگی هرکدام بیشتر آشنا شوید.

نژاد چندقلوزا شال

این نژاد به‌دلیل گوشت خوبی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. درصد بالایی احتمال چندقلوزایی در نژاد گوسفند شال وجود دارد و به‌همین دلیل، سرمایه‌گذاری روی آن‌ها انتخاب خوبی است. این نژاد ایرانی است و بیشتر در نواحی گرم کشور پرورش پیدا می‌کند.

نژاد سافولک

نژاد سافولک احتمال به‌ دنیا آوردن بیشتر از دوقلو را هم دارد. همچنین سافولک‌ها هم از نظر پشم و هم از نظر گوشت و شیر مورد توجه هستند. ژن این گوسفند بسیار مناسب تولید نژادهای گوسفند چندقلوزا است.

بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا

نژاد افشاری

یکی دیگر از بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزای ایرانی، نژاد افشاری است. این گوسفندها درشت هستند و معمولاً گوشت خوبی دارند. از طرفی به‌دلیل پشم خوبی که دارند، می‌توان آن‌ها را در نواحی سردسیر کشور هم پرورش داد.

نژادهای گوسفند چندقلوزا

نژادهای گوسفند چندقلوزا قشقایی

نژاد چندقلوزای قشقایی جزو آن دسته از گوسفندهایی هستند که کمترین میزان مرگ در هنگام تولد را دارند. این نژاد قابلیت زایش بیشتر از دوقلو را هم دارند. این عامل به نوع رسیدگی و خوراک آن‌ها بستگی دارد.

نژاد رومانف

نژاد گوسفند چندقلوزای رومانف یکی از معروف‌ترین و بهترین نژاد در تمام جهان است. این نژاد ژن بسیار خالصی دارد و گوسفند رومانف بالغ می‌تواند تا ۹۰ کیلوگرم هم وزن داشته باشد.

 همچنین رکورد بیشترین میزان چندقلوزایی در میان گوسفندان هم در نژاد رومانف است. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاری با سود بالا هستید، بهتر است نژاد رومانف را برای پرورش در نظر داشته باشید.

بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا

نژاد مهربان

این نژاد گوسفند شاید نتواند در بین بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا قرار بگیرد، با این حال درصد احتمال چندقلوزایی بالایی دارد. همچنین محیط‌زیست ایران برای پرورش آن مناسب است.

نژادهای گوسفند چندقلوزا

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نژادهای معرفی‌شده، به جدول زیر دقت کنید.

نوع نژاد

ویژگی‌ها

نژاد رومانف بهترین نژاد گوسفند چندقلوزا است که هم وزن بالایی دارد و هم درصد چندقلوزایی زیادی دارد.
نژاد مهربان این نژاد برای پرورش در محیط ایران مناسب است و معمولی به‌حساب می‌آید.
نژاد شال نژاد شال گوشت زیادی دارد و برای پرورش و فروش مناسب است.
نژاد قشقایی نژاد قشقایی در بین نژادهای گوسفند چندقلوزا مقاومت بدنی بالایی دارند.
نژاد افشاری این نژاد برای تولید پشم هم مناسب و پرسود است.
نژاد سافولک سافولک‌ها توانایی زایش بیشتر از دوقلو را هم دارند و بسیار سودآور هستند.

قیمت نژادهای گوسفند چندقلوزا 

عوامل مختلفی در به‌دست آمدن قیمت گوسفند زنده مؤثر هستند. یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین قیمت گوسفند، همین چندقلوزا بودنش است. گوسفندهایی که این ژن را دارند از قیمت بالاتری هم برخوردار خواهند بود. 

همچنین بد نیست بدانید که بسیاری از نژادهای گوسفند چندقلوزا را فقط برای فروش به‌عنوان گوشت تازه پرورش نمی‌دهند.

بلکه پشم و میزان شیردهی آن‌ها هم تا میزان زیادی بر روی قیمت‌گذاری نهایی تأثیر دارند. به‌طورکلی، عوامل زیر برای قیمت گوسفند زنده تعیین‌کننده هستند:

  • نژاد و اصالت گوسفند
  • وزن گوسفند
  • میزان شیردهی
  • حجم پشم گوسفند
  • ژن چندقلوزا داشتن

ثبت سفارش خدمات فروش و ذبح گوسفند

جمع‌بندی

بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا در ایران و بسیاری از منطقه‌های جهان پرورش می‌یابند. این نوع گوسفندها را به‌دلیل سود خوبی که دارند، پرورش می‌دهند.

نژادهای گوسفند چندقلوزا قیمت بالاتری هم نسبت به گوسفندهای معمولی دارند. این گوسفندها را به‌دلایل مختلفی مثل استفاده از گوشت،‌ پشم یا پوست مرغوب پرورش می‌دهند.

نکته مهم درباره پرورش نژادهای گوسفند چندقلوزا این است که سرعت کار دامپروران را بیشتر می‌کند و کار آن‌ها را به نتیجه بهتری می‌رساند.

سوالات متداول

گوسفندهای چندقلوزای ایرانی از کدام نژادها هستند؟

در میان نژادهای گوسفند چندقلوزا چندین نژاد ایرانی مثل قشقای و شال را داریم.

چرا گوسفند چندقلوزا قیمت بالاتری دارد؟

این گوسفندها به‌دلیل ژن خاص و نژاد خوبی که دارند، از قیمت بالاتری هم برخوردار هستند.

آیا نژادهای گوسفند چندقلوزا برای سرمایه‌گذاری مناسب هستند؟

یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این نژاد گوسفندها به‌دلیل سرعت بخشیدن به تولید و سریع‌تر بازگرداندن سرمایه اولیه به دامپرور است.

بهترین نژاد گوسفند چندقلوزا کدام است؟

گوسفند نژاد رومانف یکی از بهترین نژادهای گوسفند چندقلوزا در تمام جهان است که درصد چندقلوزایی بالایی دارد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا