نگهداری از حیوانات نگهداری از حیوانات

۷ راه آسان برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی در خانه

حیوانات خانگینگهداری از حیوانات خانگی

حیوانات خانگی همراهانی خوب و دوست داشتنی هستند و افراد زیادی دوست دارند که از آ‌نها در خانه خود نگه‌داری کنند. با این حال، ریختن موی حیوانات روی تخت، لباس، مبل، فرش و زمین می‌تواند دردسرساز باشد. همه ما مشکلات تمیز کردن موی حیوانات خانگی را به خوبی می‌دانیم.

در این مقاله سعی کرده‌ایم چند راه مفید و آسان برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی ارائه کنیم. با پیروی از این راه‌حل‌ها به‌راحتی موفق به پاک کردن موی حیوانات خانگی خود می‌شوید. جمع کردن موی حیوانات برای نظافت منزل امری ضروری به شمار می‌رود.

پاک کردن موی حیوانات فضای خانه را از نظر بصری زیباتر و هوای خانه را تمیزتر می‌کند. برای مشاهده روش‌های تمیز کردن موی حیوانات خانگی تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

روش‌های پاک کردن موی حیوانات خانگی

 

1. استفاده از شیشه‌شوی تیغه‌ای

اگر از جاروبرقی برای جمع کردن موی حیوانات استفاده می‌کنید، اما به نتیجه دلخواهتان نمی‌رسید، یک راه مؤثر برای مقابله با این مشکل وجود دارد. می‌توانید از شیشه‌شوی تیغه‌ای استفاده کنید. ابتدا یک شیشه‌شوی تیغه‌ای که دسته بلندی دارد بردارید و سپس آن را روی فرش به سمت جلو و عقب بکشید.

تیغه شیشه پاک‌کن به راحتی می‌تواند در جمع کردن موی حیوانات به شما کمک کند، چون لاستیکی که به سر تی وصل می‌شود، می‌تواند مو را از روی سطوح جدا کند. در نهایت می‌توانید دسته‌های مویی که جمع کرده‌اید را بردارید. این کار را تا زمان جمع شدن کامل موها ادامه دهید.

طی شیشه پاک کن برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی

2. استفاده از جاروبرقی مناسب

استفاده از جاروبرقی یکی از ساده‌ترین و سریع‌ترین راه‌ها برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی خانه شما است. همان‌طور که تمام موها را از روی سطوح جدا می‌کند، دیگر موهای حیوان خانگی، گرد و غبار و میکروب‌ها برخلاف گردگیری در هوا پخش نمی‌شوند.

نگهداری از حیوانات نگهداری از حیوانات

اما مطمئن شوید که جاروبرقی مناسب برای این کار را دارید زیرا وقتی صحبت از تمیز کردن موی حیوانات خانگی می‌شود، برخی از جاروبرقی‌ها اصلا مناسب نیستند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید چگونه موی گربه را از روی لباس پاک کنیم کافی است یک جاروبرقی خوب داشته باید.

جاروبرقی برای پاک کردن موی حیوانات خانگی

هرچند که قدرت مکش برای انتخاب یک جاروبرقی نکته مهی است اما استقامت تسمه و شکل‌های مختلف برس جاروبرقی هم نکات مهمی برای انتخاب یک جاروبرقی مناسب است. پس بهتر است قبل از خرید جاروبرقی به خوبی درباره مدل‌های مختلف تحقیق کنید.

بعضی از جاروبرقی‌ها برس‌هایی مخصوص برای جمع کردن موی حیوانات دارند. موقع جارو کشیدن به هیچ وجه عجله نکنید و با دقت و حوصله روی مبلمان، تخت و فرش را جارو بکشید تا جاروبرقی بتواند تمام موها را به خوبی جمع کند.

تمیز کردن موی حیوانات با جاروبرقی

3. استفاده از دستکش پلاستیکی مرطوب

می‌توانید از دستکش‌های پلاستیکی مرطوب برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی خود استفاده کنید. هنگامی که دستکش را مرطوب می‌کنید و می‌پوشید و دستان خود را به سطوح می‌مالید، اصطکاک بین پارچه و دستکش باعث ایجاد الکتریسیته ساکن می‌شود و این باعث می‌شود موهای حیوانات خانگی به دستکش بچسبند.

برای جذب موهای حیوان خانگی می‌توانید دست خود را روی تمام سطوح پارچه‌ای بکشید.

4. نوار چسب برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی

استفاده از چسب نواری یکی از ارزان‌ترین و ساده‌ترین راه‌ها برای جمع کردن موی حیوانات خانگی است. هیچ چیز بهتر از یک چسب نواری پهن نمی‌تواند این کار را انجام دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نوار چسب را روی سطحی که می‌خواهید تمیز کنید بچسبانید و سپس بردارید.

نوار چسب می‌تواند حتی موهای کوچک را نیز از روی سطوح جدا کند. بسته به قدرت چسب می‌توانید چندین بار از هر تکه استفاده کنید.

مشاهده هزینه نگهداری از حیوانات خانگی

5. اسپری آنتی استاتیک

اگر می‌خواهید موهای حیوانات خانگی خود را از روی مبلمان چوبی گران‌قیمت خود، مانند میز و صندلی مطالعه تمیز کنید، یک تکه پارچه نرم و یک اسپری پاک‌کننده ضد الکتریسیته ساکن بردارید. این اسپری باعث می‌شود موها به دستمال شما بچسبد و روی سطوح نماند.

همچنین می‌توانید از این اسپری ضد الکتریسیته ساکن روی فرش خود اسپری کنید سپس روی فرش را جاروبرقی بکشید. برای جمع کردن موهای ریز که به عمق فرش وارد شده‌اند، جاروبرقی را در جهات مخالف حرکت دهید.

6. تمیز کردن موی حیوانات خانگی با ماشین لباسشویی

برای جمع کردن موی حیوانات خانگی، میکروب‌های خانگی، باکتری‌ها و گرد و غبار، پتوها و فرش‌های حیوانات خانگی را با آب داغ در ماشین لباسشویی بشویید. یک مایع نرم‌کننده یا سرکه سفید را به چرخه شستشو اضافه کنید تا موها راحت‌تر از پتوها و پارچه‌ها جدا شوند.

در پایان چرخه شستشو، مطمئن شوید که تمام موهای قابل مشاهده حیوان خانگی شما از روی پارچه‌ها پاک شده است. این یک روش بسیار مفید است، چون نه تنها موجب جمع‌کردن موی حیوانات می‌شود، بلکه باعث می‌شود همه چیز عاری از میکروب شود.

گربه در لباسشویی

7. غلتک‌های پرزگیر برای شانه کردن موی حیوان

غلتک پرزگیر ابزاری است که جمع کردن موی حیوانات خانگی را بسیار آسان می‌کند. صرف نظر از اندازه مو، غلتک پرزگیر موها را از روی لباس و مبلمان به راحتی پاک می‌کند.

در نتیجه، همه چیز بسیار تمیز و مرتب به نظر می‌رسد. این غلتک‌ها در اشکال و اندازه‌های مختلفی در بازار وجود دارد و می‌توانید بنا به نیاز خود آن‌ها را از فروشگاه‌ها خریداری کنید.

غلتک پرزگیر برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی

نکات اضافی برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی

به طور مرتب از برس‌های نظافت گربه و سگ برای شانه کردن حیوان خانگی خود استفاده کنید تا موهای ضعیف یا شکسته را جمع کنید. این کار از پخش شدن مو در خانه شما جلوگیری می‌کند. اگر حیوان خانگی خود را دوست دارید اما از به‌هم‌ریختگی موهای آن‌ها خسته شده‌اید، به سراغ لوازمی بروید که موهای حیوانات خانگی به آن‌ها نمی‌چسبد.

درخواست خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

این حرکت می‌تواند کار شما را آسان‌تر کند؛ یعنی باید فرش‌ها را با کف سرامیک، مبل‌های مخمل را با مبل‌های چرمی یا نخی و غیره جایگزین کنید.

تمیز کردن موی حیوانات

اگر حیوان خانگی شما جای خاصی روی مبل، فرش یا تخت شما دارد، از یک پتو یا زیرانداز حیوان خانگی برای پوشاندن آن نقطه استفاده کنید. وقتی کثیف شد، آن را در ماشین لباسشویی بشورید. جاروبرقی رباتیک یکی دیگر از راه‌های عالی برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی است. زمانی که در خانه نیستید یا وقت کافی برای جاروبرقی کشیدن ندارید، این دستگاه بسیار مفید خواهد بود.

کلام آخر

تمیز کردن موی حیوانات خانگی کار سختی نیست. تنها کاری که باید انجام دهید این است که از روش‌های هوشمندانه استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید و بتوانید این کار را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. راه‌های پیشنهادی در این مقاله به شما در جمع کردن موی حیوان خانگی کمک می‌کنند و خانه شما را به فضایی تمیز و بهداشتی برای زندگی تبدیل می‌کنند.

بطور خلاصه برای پاک کردن موی گربه از مبل یا فرش، می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد. یکی از این روش‌های موثر، استفاده از چسب پهن است که با چسباندنش روی مبل و جدا کردن آن، موی سگ و گربه را از مبل جدا می‌کندبه علاوه، با استفاده از دستکش پلاستیکی مرطوب و یا شیشه‌شوی تیغه‌ای نیز می‌توانید از شر موها خسته شوید. 

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نگهداری و تربیت حیوانات خانگی
درخواست نگهداری و تربیت حیوانات خانگی!

 

کلیک کنید