نگهداری از حیوانات نگهداری از حیوانات

کدام نژاد بهترین سگ نگهبان است؟ (معرفی 15 نژاد برتر)

حیوانات خانگینگهداری از حیوانات خانگی

سگ‌های نگهبان نه‌تنها به انسان احساس امنیت می‌دهند، بلکه حیوانات خانگیِ خوبی هم هستند. انتخاب بهترین سگ نگهبان کار دشواری نیست؛ با ما همراه باشید تا 15 نژاد از بهترین سگ‌های نگهبان را بررسی کنیم و ببینیم کدام نژاد می‌تواند بهترین سگ نگهبان برای خانواده شما باشد.

سگ‌های نگهبان برای محافظت به دنیا آمده‌اند!

سگ‌ها از زمان افلاطون و ارسطو از انسان‌ها محافظت می‌کردند. نیاز انسان به امنیت، همراهی و وفاداری از آن زمان تاکنون تغییر چندانی پیدا نکرده و از این رو، سگ‌ به گزینه‌ای محبوب برای محافظت از عزیزان و دارایی‌هایمان تبدیل شده است.

سگ‌های نگهبان پارس می‌کنند تا افراد را از وجود مهاجمان آگاه کنند. سگ‌های نگهبان غریزه محافظتی دارند که طی صدها سال تقویت شده است. آن‌ها دربرابر تهاجم گاز می‌گیرند و در مقابل تهدیدات دفاع می‌کنند.بهترین سگ نگهبان

بهترین نژادهای سگ نگهبان شجاع هستند و با داشتن اندازه و ظاهری ترسناک، احتمالا به یکی از نژادهای سگ غول‌پیکر تعلق دارند. این سگ‌ها همچنین از جمله باهوش‌ترین و وفادارترین نژادهای سگ محسوب می‌شوند. نگهداری سگ نگهبان مستلزم رعایت قوانین مالکیت سگ است. حتی خشن‌ترین نژادهای سگ هم موجودات آسیب‌پذیری هستند که برای همه چیز از جمله غذا، سرپناه و محبت به انسان‌ها تکیه می‌کنند.

نگهداری از حیوانات
نگهداری از حیوانات

آشنایی با بهترین نژادهای سگ نگهبان

وقتی نوبت به معرفی بهترین سگ نگهبان می‌رسد، نژادهای مختلفی را می‌توان نام برد که می‌توانید از بین آن‌ها سگ موردنظرتان را انتخاب کنید. از بول ماستیف قوی گرفته تا دوبرمن پینچر چابک، گزینه‌های زیادی برای انتخاب پیش روی شما وجود دارد. برای کمک به شما در این روند، در ادامه بهترین سگ‌های نگهبان برای محافظت از انسان را فهرست کرده‌ایم:

1. سگ نژاد بول ماستیف

بول ماستیف که به دلیل قدرت بدنی، غریزه محافظت، شجاعت و وفاداری شدید معروف شده یکی از بهترین نژادهای سگ نگهبان است. اگر فرد مهاجمی از محوطه عبور کند، بول ماستیف معمولاً از قدرت خود برای ضربه زدن یا مسدود کردن مسیر او استفاده می‌کند.

سگ نژاد بول ماستیف

با این حال وقتی صحبت از محیط خانوادگی می‌شود این نژاد بسیار مطیع است و حیوان خانگی خوبی محسوب می‌شود.

2. سگ نژاد دوبرمن پینچر

اگر دارایی‌های زیادی دارید که می‌خواهید از آن‌ها محافظت کنید، نژاد دوبرمن بهترین سگ نگهبان برای شماست. این نژاد فوق‌العاده سریع است و می‌تواند در مدت زمان کوتاهی به فرد مهاجم برسد. سگ‌های دوبرمن به‌عنوان پنجمین نژاد سگ باهوش در جهان، سگ‌هایی شجاع، هوشیار و وفادار هستند.

سگ نژاد دوبرمن پینچر

سگ‌های نژاد دوبرمن به ورزش و تحرک زیادی نیاز دارند؛ بنابراین برای خانواده‌هایی با حیاط‌های بزرگ و سبک زندگی فعال مناسب هستند.

3. بهترین سگ نگهبان، سگ نژاد روتوایلر

روتوایلرها در اصل به‌عنوان سگ‌های محافظ گله پرورش داده می‌شوند. این سگ‌ها نژادی باهوش بوده و به صاحبان خود بسیار وفادار هستند. روتوایلرها تا زمانی که غریبه‌ها به‌درستی به آن‌ها معرفی نشده‌اند، از آن‌ها دوری می‌کنند.

سگ روتوایلر

سگ‌های نژاد روتوایلر بسیار سریع یاد می‌گیرند؛ بنابراین برای انتخاب به‌عنوان بهترین سگ‌ نگهبان برای خانواده‌ شما، بهترین گزینه به‌شمار می‌روند.

4. سگ نژاد کوموندور

نژاد کوموندور که از قدیم برای محافظت از گله گوسفند استفاده می‌شد، دارای توانایی طبیعی نگهبانی است. این نژاد فعال، شجاع، وفادار بوده و به دلیل وقار و قدرت خود شناخته شده است. اگر این نژاد به‌درستی اجتماعی شود و به‌خوبی آموزش ببیند، حیوان خانگی فداکاری خواهد بود.

سگ نژاد کوموندور

5. بهترین سگ نگهبان؛ سگ نژاد پولی

سگ‌های نژاد پولی که در اصل برای گله‌داری پرورش داده می‌شوند، بسیار باهوش هستند. سگ‌های نژاد پولی به دلیل هوش بالا یکی از بهترین سگ‌های نگهبان محسوب شده و همیشه مراقب هستند و پارس می‌کنند تا صاحبان خود را از هر چیز غیرعادی آگاه کنند.

سگ نژاد پولی

پولی‌ها به دلیل هوش بالا به همراهی دائمی نیاز دارند. این نژاد مناسب خانواده‌هایی با سبک زندگی فعال است؛ زیرا عاشق پیاده‌روی، دویدن و فعالیت‌های در فضای باز هستند.

مشاهده هزینه نگهداری از حیوانات خانگی

6. سگ نژاد جاینت اشناوزر

جاینت اشناوزر سگ‌های قوی، مسلط و قدرتمندی هستند و همین ویژگی‌ها، آن‌ها را به یکی از بهترین سگ‌ های نگهبان برای خانه و خانواده تبدیل می‌کند. این نژاد سگ از نظر غریبه‌ها بسیار ترسناک است اما به اعضای خانواده وفادار می‌ماند.

البته به خاطر داشته باشید که این نژاد به فعالیت‌های ذهنی و جسمی و همچنین توجه مداوم نیاز دارد.

بهترین سگ نگهبان

مطلب پیشنهادی: نکات مهم شستشو و حمام کردن سگ

7. سگ نژاد ژرمن شپرد

ژرمن شپرد به دلیل هوش و سرعت بالا در یادگیری دستورات، یکی از بهترین سگ‌های نگهبان است. این سگ‌ها جسور، با اعتماد به نفس و نترس هستند؛ از این رو به عنوان نژاد سگ پلیس شناخته می‌شوند.

بهترین سگ نگهبان

جالب است بدانید ژرمن شپردها وقتی در خانه هستند، رفتار آرامی دارند. اما وقتی خانواده یا خانه آن‌ها تهدید می‌شود، به‌سرعت واکنش نشان خواهند داد.

8. سگ نژاد رودیژن ریج‌بک

این نژاد سگ که در اصل برای شکار شیرها پرورش داده شده، قدرت بالایی در شکار داشته و به داشتن طبیعتی مستقل تمایل دارد. رودیژن ریج‌بک‌ها به خانواده خود وفادار هستند و در  انتخاب بهترین سگ‌ نگهبان، یکی از بهترین گزینه‌ها محسوب می‌شوند.

سگ نگهبان رودیژن ریج‌بک

این سگ‌ها به انتخابی پارس کردن معروف هستند؛ بنابراین وقتی پارس می‌کنند، باید جدی گرفته شوند. همچنین ریج بک‌های رودیژن باید به‌درستی آموزش داده و کنترل شوند؛ زیرا به‌طور طبیعی مطیع نیستند. این نژاد عاشق در آغوش گرفتن است و اغلب دوست دارد به‌عنوان سگ خانگی کوچک عمل کند.

9. بهترین سگ نگهبان، سگ نژاد کوواز

نژاد کوواز در ابتدا برای نگهبانی از دام پرورش داده می‌شد اما در طول سال‌ها، به‌عنوان نگهبان خانه‌ها به کار گرفته شد. این نژاد بسیار رام است و غریزه قوی برای محافظت از اعضای خانواده خود دارد. کوواز تمایل دارد از غریبه‌ها دوری کند اما از محبت خانواده‌اش استقبال می‌کند.

سگ نژاد کوواز

کوواز علاوه‌بر این‌که میل به همراهی دائمی دارد، بسیار پرانرژی است و به ورزش همیشگی نیاز دارد.

10. سگ نژاد استافورد شایر بول تریر

سگ استافورد شایر بول تریر که اغلب با پیت بول تریر آمریکایی اشتباه گرفته می‌شود، یکی از بهترین سگ‌های نگهبان است. این سگ‌ها در اصل برای گاوبازی پرورش داده شده‌اند؛ از این رو ماهیتی تهاجمی و محافظ دارند.

سگ استافورد شایر بول تریر

به همین دلیل این سگ‌ها باید از سنین پایین به‌درستی اجتماعی شوند و آموزش ببینند. اگرچه آن‌ها از دید غریبه‌ها ترسناک به نظر می‌رسند اما حیوانات خانگی خوبی خواهند شد. این سگ‌ها تنها زمانی تهاجمی می‌شوند که از یکی از اعضای خانواده محافظت می‌کنند.

درخواست خدمات مراقبت از حیوانات خانگی

11. سگ نژاد اپنزلر سنن هاند

سگ‌های نژاد اپنزلر سنن هاند سریع و چابک هستند و برای کار در مزارع و نگهداری از گله پرورش یافته‌اند. این سگ‌ها باهوش بوده و سریع یاد می‌گیرند. همچنین بسیار فعال هستند؛ بنابراین برای خانه‌هایی که فضای زیادی برای دویدن و بازی دارند، مناسب‌ترند.

سگ نژاد اپنزلر سنن هاند

12. سگ نژاد شپرد استرالیایی

سگ شپرد استرالیایی به لطف غرایز گله‌داری، در بین دامداران محبوبیت دارد. سگ‌های شپرد استرالیایی، سگ‌های نگهبان خوبی می‌شوند؛ چون باهوش، مطیع و محافظ خانواده هستند. شپرد استرالیایی‌ برای خانه‌هایی مناسب است که فضای زیادی برای دویدن دارند.

بهترین سگ نگهبان باغ

سگ نژاد شپرد استرالیایی دارای انرژی بالایی است و به فعالیت و ورزش روزانه زیادی نیاز دارد.

13. سگ نژاد برگاماسکو

سگ‌های نژاد برگاماسکو موجوداتی اجتماعی هستند که با انسان و حیوانات دیگر با مهربانی رفتار می‌کنند. پوشش مشخص آن‌ها موهای بلند و چندلایه است که به چند بار حمام در سال نیاز دارند.

بهترین سگ نگهبان دیوار باغ

14. بهترین سگ نگهبان، سگ نژاد باکسر

باکسر یکی از بهترین سگ‌های نگهبان است. شخصیت مشتاقان، هوشیار و نترس این سگ‌ها آن‌ها را نگهبانان خوبی تبدیل کرده است. به دلیل طبیعت صبور، محافظ و بازیگوش نژاد باکسر، برای خانواده‌هایی که بچه دارند، مناسب هستند.

سگ نژاد باکسر

15. سگ نژاد بریارد

سگ‌های نژاد بریارد به لطف طبیعت وفادار و دوست‌داشتنی، برای بچه‌ها مناسب هستند. این سگ‌ها دوست دارند فعال باشند و برای صاحبانی که به دنبال همراهان چهار پا برای دویدن یا پیاده‌روی هستند، بهترین گزینه خواهند بود.

مطلب پیشنهادی:معرفی 14 سگ آپارتمانی

بهترین سگ نگهبان

آیا هنوز به‌دنبال بهترین سگ‌های نگهبان برای محافظت از خانه خود هستید؟ در ادامه لیست بلندتری از بهترین سگ‌ نگهبان در جهان را فهرست می‌کنیم:

  • چاو چاو
  • دوگ دو بوردو
  • بلژین مالینویز
  • بلژین شیپ داگ
  • بلژین مالینویز
  • ماستیف تبتی
  • سگ آناتولی شپرد
  • بلک راشن تریر
  • گریت پیرنیز
  • ناپولیتن ماستیف
  • ماستیف برزیلی
  • آکیتا اینو
  • دوگو آرژانتینو
  • کین کورسو
  • توسا اینو
  • بوویر دس فلندرس
  • بولداگ

جمع‌بندی

مانند هر حیوان خانگی، داشتن سگ نگهبان با مسئولیت‌هایی همراه است. تمام نژادهای ذکرشده در بالا به‌عنوان بهترین سگ نگهبان شناخته شده‌اند. با این حال صاحبان آن‌ها باید این واقعیت را در نظر بگیرند که این سگ‌ها قدرت زیادی دارند.

برای اطمینان از ایمنی اعضای خانواده، مهمانان و همسایگان، سگ‌های نگهبان باید به‌درستی آموزش داده شوند. علاوه‌بر این، سگ‌های نگهبان باید یاد بگیرند که دستورات صاحبان خود را به‌صورت صحیح انجام دهند. سگ‌های نگهبان جزء باوفاترین و مهربان‌ترین نژادهای سگ هستند و برای محافظت از خانه و خانواده، جان خود را به خطر می‌اندازند. این سگ‌ها مانند حیوانات خانگی به توجه و محبت نیاز دارند و اکثرا باهوش و قوی هستند.

گاهی وجود حیوانات خانگی و شیطنتشان و مراقبت از آن‌ها یا حتی ترس بعضی از حیوانات از صدای جاروبرقی و ماشین لباسشویی مانع نظافت منزل می‌شود. خدمات آچاره این امکان را برای شما فراهم می‌کند تا با خیال راحت مراقب حیوانات خانگیتان باشید و هم به تمیزی منزلتان رسیدگی کنید.

امیدواریم که از مطالعه این مقاله بهره برده باشید.

3.6/5 - (18 امتیاز)

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

نگهداری و تربیت حیوانات خانگی
درخواست نگهداری و تربیت حیوانات خانگی!

 

کلیک کنید