آموزش لیفت مژه و ابرو در خانه با مواد طبیعی و در دسترس!

زیبایی و سلامتلیفت و لمینت مژه و ابرومژه و ابرو

تقریباً نمی‌توانید خانمی را پیدا کنید که از داشتن ابروی پرپشت و مژه‌های بلند و حالت‌دار هیجان‌زده نشود. افراد زیادی برای داشتن ابرو و مژه‌هایی بلند و ضخیم به کاشت مژه یا ابرو روی می‌آورند. این کار اگر چه چهره شما را زیبا و جذاب می‌کند، اما عوارضی نیز دارد. جایگزین بهتر برای رسیدن به مژه‌هایی زیبا و دلربا، لیفت مژه و ابرو با مواد طبیعی است. در این مقاله با آموزش لیفت مژه در خانه و لیفت ابرو در خانه در خدمت شما خواهیم بود. به ‌یاد داشته باشید که اگر از حالت مژه‌های خود ناراضی هستید، چند لایه ریمل اضافی چیزی نیست که بتواند مشکل شما را حل کند! در ادامه راه حل بهتری به شما معرفی خواهیم کرد.

برای اطلاع از قیمت لیفت مژه و ابرو می‌توانید به این صفحه از آچاره مراجعه کنید و از هزینه ارائه این خدمات در منزل مطلع شوید.

لیفت مژه چیست؟

لیفت یا لمینت مژه از جمله روش‌های آرایشی است که تأثیر زیادی در تغییر چهره دارد. لیفت مژه اگر با مواد طبیعی انجام شود، هیچ گونه عوارضی بر جای نخواهد گذاشت. اگر مژه‌هایی نازک یا کم پشت دارید، راه حل مشکلتان این جا است. لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی کمک می‌کند در مدتی کوتاه مژه‌های خود را به شکل شگفت‌انگیزی زیباتر کنید.

لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی

لیفت مژه با اکستنشن مژه تفاوت دارد. بیشتر خانم‌ها این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند. صادقانه بگوییم اکستنشن مژه را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا ظاهر غیر طبیعی به مژه‌های شما می‌دهد. از طرف دیگر هزینه زیادی نیز دارد. لیفت مژه روشی است که هم ظاهر طبیعی مژه را حفظ می‌کند و هم در خانه توسط خودتان قابل انجام خواهد بود. لیفت مژه به مدت 8 هفته دوام می‌آورد و می‌توانید روی آن از ریمل نیز استفاده کنید. دیگر چه می‌خواهید؟! چه چیزی بهتر از این؟!

اکنون که از شگفتی‌های لیفت مژه آگاه شدید، شما را به خواندن ادامه مطلب و آشنایی با چگونگی انجام لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی دعوت می‌کنیم.

فیلم آموزش لیفت مژه و مزایا و معایب آن

برای لیفت مژه در خانه چه مواردی را باید مد نظر قرار داد؟

قبل از انجام این کار باید ببینید آیا لیفت مژه برای شما مناسب است یا خیر. اگر از جمله افرادی هستید که پوست حساسی دارید این روش برای شما چندان مناسب نیست. لمینت مژه ممکن است باعث حساس شدن و قرمزی پوست شما شود. اگر مژه‌های کوتاهی دارید نیز بهتر است از روش‌های دیگری برای زیبایی مژه‌ های خود استفاده کنید. لیفت مژه  برای افرادی مناسب است که مژه‌های بلند اما صاف و بی‌حالت دارند. در واقع این روش بیشتر برای حالت دادن و ضخیم کردن مژه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد تا بلند کردن آن.

مراحل لیفت مژه در خانه در 8 گام

در ادامه با آموزش گام به گام لیفت مژه در خانه به کمک کیت لیفت مژه که در فروشگاه‌های لوارم آرایشی به فروش می‌رسد همراه ما باشید.

1.      مژه‌های خود را تمیز کنید

در اولین مرحله از لیفت مژه در خانه باید مژه‌های خود را از هر گونه گرد و غبار پاک کنید. برای این کار از پاک‌کننده بدون روغن یا پاک‌کننده موجود در داروخانه استفاده کنید. پنبه‌ای مرطوب روی مژه‌ها بکشید تا تمیز شوند. پلک‌ها را نیز پاک کنید تا کل چشم شما تمیز شده و آماده قدم بعدی شود. می‌توانید از مژه‌های خود عکس بگیرید تا بعد از لیفت تغییرات را بهتر متوجه شوید.

نکته: اگر پلک شما چرب باشد عمل لیفت با مشکل مواجه خواهد شد.

2.     زمینه را آماده کنید

یکی از پدهای لیفت داخل کیت را انتخاب کنید. در کل 5 سایز پد وجود دارد که از بین آنها یکی را بردارید. چسب را به پشت پد لیفت بمالید و 30 ثانیه صبر کنید. سپس پد را تا جایی که می‌توانید نزدیک به خط مژه خود قرار دهید. کمی فشار به پد اعمال کنید و آن را به مدت 30 ثانیه در جای خود نگه دارید.

روش لیفت مژه در خانه

3.     چسب را روی مژه‌هایتان بمالید

سومین گام در لیفت مژه در خانه با کیت لیفتینگ، مالیدن چسب روی مژه‌ها است. همزمان با اینکه مژه‌ها را روی پد لیفت می‌چسبانید، با استفاده از چوب مخصوص روی مژه‌ها چسب بزنید. حدود 30 ثانیه صبر کنید تا چسب جا بیفتد و سپس مژه‌ها را شانه بزنید تا بلند شوند. مطمئن شوید که فاصله مژه‌ها از یکدیگر یکسان باشد. در صورت نیاز مقدار بیشتری چسب بمالید. تا جایی چسب را اضافه کنید که همه مژه‌ها پوشش داده شوند. سپس صبر کنید تا خشک شوند.

4.     لوسیون پرم (Perming Solution) بمالید

در چهارمین مرحله از مراحل انجام لیفت مژه در خانه، یک قطره لوسیون پرم (Perming Solution) از کیت لیفت مژه را به پنبه بزنید و در امتداد ریشه‌های مژه بمالید. اگر لوسیون روی تمام مژه زده شود، مژه‌ها شل می‌شوند. مژه‌ها را با یک نوار چسبناک بپوشانید و بسته به ضخامت مژه بین 12 تا 15 دقیقه صبر کنید.

5.    از لوسیون فیکس استفاده کنید

در گام پنجم به کمک پنبه‌ای تمیز لوسیون پرم را بدون دست زدن به نوک مژه‌های خود بردارید. برای لوسیون فیکس هم همین کار را تکرار کنید. یک نوار چسبان روی مژه قرار دهید و 8 دقیقه صبر کنید.

6.     مژه‌های خود را تمیز کنید

با استفاده از پنبه و پاک‌کننده، مژه‌ها را از هر گونه ماده باقی‌مانده روی آنها پاک کنید. مطمئن شوید که مژه‌ها به طور کامل از چسب پاک شده‌اند. به‌آرامی پدها را از پلک خود جدا کنید.

7.    از لوسیون تقویت مژه استفاده کنید

در این مرحله لوسیون تغذیه‌کننده را به مژه خود بمالید و مژه‌هایتان را شانه بزنید. مراحل 1 تا 7 را برای چشم دیگر نیز تکرار کنید.

8.    تبریک!

تبریک می‌گوییم! شما موفق شدید کار لیفت مژه در خانه با کیت لیفت مژه را به‌پایان برسانید. صورت خود را با آب ولرم بشویید و به‌آرامی با دستمال کاغذی خشک کنید. از مژه‌های حالت‌دار خود لذت ببرید.

لیفت مژه در خانه با ژلاتین

لیفت مژه در خانه با ژلاتین یکی از روش‌های لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی است که آلرژی و حساسیت کمی ایجاد می‌کند. حتی خانم‌های باردار هم می‌توانند از این روش برای زیبا کردن مژه‌های خود استفاده کنند. مراحل این کار نیز تا حد زیادی از مراحل کلی انجام لیفت مژه در خانه با کیت پیروی می‌کند.

  • ابتدا صورت و مژه‌ها را بشویید تا سطح آنها تمیز شده و عاری از هر گونه آلودگی شوند.
  • ژلاتین را در آب ریخته و حرارت دهید تا زمانی که محلول یکدستی تشکیل شود.
  • اطراف چشم را کرم مرطوب‌کننده بزنید و پد سیلیکونی را در قسمت زیرین پلک پایینی قرار دهید.
  • ژلاتین را به مژه‌ها بمالید، به طوری که تمام آنها آغشته شوند. صبر کنید تا به مدت 30 دقیقه روی مژه‌ها بماند. سپس با آب گرم بشویید.

لیفت مژه در خانه با کراتین

یکی دیگر از روش‌های لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی، استفاده از کراتین است. برای لیفت مژه در خانه با کراتین مراحل زیر را انجام دهید:

  • ابتدا مژه‌ها را به‌خوبی تمیز کنید تا اثری از چربی یا گرد و غبار روی آنها نماند.
  • پد سیلیکونی را زیر پلک پایین بچسبانید.
  • سرم مخصوص مژه را به مژه‌ها بمالید و تا جذب شدن کامل آن توسط مژه‌ها صبر کنید.
  • از یک قلم مو برای زدن رنگ به مژه‌ها استفاده کنید. مژه‌ها را شانه بزنید تا رنگ به‌خوبی روی آنها پخش شود. در نهایت رنگ را از روی مژه پاک کنید.
  • سرم کراتین را روی مژه‌ها بمالید. برای بهتر جذب شدن آن کمی روغن روی آن بزنید. مژه‌ها را با ملایمت شانه بزنید. بعد از چند دقیقه با استفاده از پنبه مژه‌ها را تمیز کنید تا هر گونه ماده باقی مانده روی آن پاک شود. سپس با آب گرم بشویید.

نکته: برای اینکه لیفت مژه به مدت طولانی‌تری پایدار بماند، از ریمل و پاک‌کننده‌های آرایشی روی مژه استفاده نکنید. لیفت مژه به قدر کافی مژه‌های شما را جذاب می‌کند، پس دیگر نیازی به استفاده از ریمل نخواهید داشت!

لیفت مژه و ابرو در خانه با وازلین

وازلین یکی دیگر از موادی است که به‌منظور لیفت مژه و ابرو در خانه با مواد طبیعی می‌توانید از آن استفاده کنید. مراحل لیفت مژه در خانه با وازلین بسیار شبیه به ژلاتین و کراتین است. فقط به جای ماده لیفت‌کننده از وازلین استفاده می‌شود.

لیفت مژه در خانه با وازلین

مزایای لیفت مژه در منزل

لیفت مژه در منزل مزایای زیادی دارد، از جمله:

  • مژه‌ها را به طور طبیعی زیبا و خوش حالت می‌کند.
  • باعث می‌شود مژه‌ها پررنگ‌تر به‌نظر برسند.
  • اثرگذاری بهتر نسبت به ریمل
  • ماندگاری بالا
  • عدم آسیب به مژه‌ها
  • با انجام لیفت مژه در منزل دیگر نیازی به استفاده از فرمژه نخواهید داشت.
  • لمینت مژه بر خلاف روش‌های اکستنشن و کاشت در صورتی که به‌درستی انجام شود، عوارض جانبی خاصی نخواهد داشت.

عوارض لیفت مژه در منزل

لمینت مژه با وجود تمام مزایا برخی محدودیت‌ها نیز دارد، از جمله:

  • لمینت مژه روشی است برای حالت دادن به مژه‌ها و در بلند کردن آنها چندان اثرگذار نیست.
  • برخی افراد نسبت به این کار آلرژی دارند و بعد از انجام لیفت با حساسیت‌های پوستی مواجه می‌شوند.
  • اگر در انجام این کار زیاده‌روی کنید در بلند مدت ممکن است باعث ریزش مژه شود.

لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی

علاوه بر لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی، لیفت ابرو را نیز می‌توانید با مواد طبیعی موجود در خانه‌ها انجام دهید. لیفت ابرو یک روش درمانی آرایشی است که موهای ابروی شما را تغذیه می‌کند و به آن شکل می‌دهد تا ضخیم‌تر، تیره‌تر و سالم‌تر دیده شوند.

لیفت ابرو برای همه انواع ابرو جوابگو است و حتی سرسخت‌ترین آنها را نیز رام می‌کند. ابروهای باریک یا بیش از حد نازک از لیفت ابرو منفعت زیادی می‌برند. در کل به روش لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی می‌توانید انواع ابرو را به فرم دلخواه درآورید، فارغ از اینکه آنها چقدر نازک یا نامنظم هستند.

برای لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی ابتدا باید از سالم بودن پوست زیر ابروها مطمئن شوید. چک کنید که زیر ابروها هیچگونه جوش، خراشیدگی، بریدگی، آفتاب سوختگی و … وجود نداشته باشد. همچنین هنگام لیفت ابرو توجه کنید که باید از زمان لایه‌برداری شما مدتی گذشته باشد. بعد از میکروبلیدینگ یا بعد از تاتوی دائمی ابرو نباید ابرو را لیفت کرد. باید از زمان میکروبلیدینگ یا تاتو ابرو حداقل دو ماه گذشته باشد تا بتوان عمل لیفت را روی آن انجام داد.

مهم است که برای لیفت ابرو از لوسیون مخصوص ابرو استفاده کرد و نه از لوسیون مژه؛ زیرا موهای ابرو و مژه با هم متفاوتند. لوسیون لیفت ابرو به طور خاص برای تغییر شکل دادن موهای ابرو طراحی شده است. هیچ یک از این دو را نباید به جای یکدیگر به‌کار برد.

یکی از روش‌های راحت که با استفاده از آن می‌توانید در منزل خود به لیفت ابرو بپردازید، استفاده از ژل ابرو است. ابتدا فرم ابروهای خود را مشخص کنید. مداد ابرو برای این کار به شما کمک زیادی می‌کند. بعد از اینکه فرم ابرو مشخص شد، برس را به ژل ابرو آغشته کنید و روی ابروها بکشید. ابروها را در جهت بالا حالت دهید. مدتی صبر کنید تا مواد خشک شوند.

ژل ابرو خانگی با اسطوخودوس و ژلاتین

با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن اسطوخودوس و ژلاتین می‌توانید ژل ابرو تهیه کنید. حدود 1 یا 2 قاشق ژلاتین را در آب گرم بریزید. ژلاتین باعث تقویت موهای ابروی شما می‌شود. بعد از حل شدن ژلاتین در آب، روغن اسطوخودوس را به آن اضافه کنید. به همین راحتی ژل ابروی شما آماده شد! مواد حاصل را درون تیوپ خالی ریمل بریزید و اجازه دهید به مدت چند ساعت در یخچال باقی بماند. درب تیوپ را محکم ببندید. بعد از چند ساعت می‌توانید از آن استفاده کنید.

ژل ابرو خانگی با اسطوخودوس و ژلاتین

نکات پایانی در مورد لیفت مژه و ابرو در خانه با مواد طبیعی

در این مقاله در مورد روش‌های متفاوت لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی صحبت کردیم. علاوه بر لیفت مژه در خانه با مواد طبیعی، لیفت ابرو در خانه با مواد طبیعی را نیز می‌توان انجام داد. یادگیری این کار تا حد زیادی در هزینه‌های آرایشگاه شما صرفه‌جویی خواهد کرد. ژلاتین، کراتین و وازلین برخی از مواد طبیعی هستند که می‌توانند در منزل برای لیفت مژه مورد استفاده قرار گیرند. امیدواریم با خواندن این مطلب بتوانید در خانه مژه‌ها و ابروهای خود را لیفت کنید و از دیدن آنها لذت ببرید!

4.2/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا