دستورالعمل تقویت ناخن‌ها با استفاده از سیر

زیبایی و سلامتمراقبت از ناخنناخن

با افزایش سن همه ما در تلاش برای حفظ و افزایش زیبایی خود هستیم. برخی از ترفندهای زیبایی واقعاً تاثیرگذارند، در حالی که برخی دیگر صرفا یک آزمایش سرگرم‌کننده هستند که ترجیح می‌دهیم هرگز آن‌ها را تکرار نکنیم. در این میان یکی از بهترین کارهای زیبایی تقویت ناخن‌ها با سیر است. در این مقاله از مجله آچاره با ما همراه باشید تا با شیوه تقویت ناخن‌ها با استفاده از سیر آشنا شویم. داشتن ناخن‌های شکننده برای بسیاری افراد یک کابوس است. اما اکنون با استفاده از داروهای مبتنی بر سیر که به سفت شدن ناخن‌های شما کمک می‌کنند، ناخن‌هایی زیبا و سالم خواهید داشت.

مزایای سیر

سیر ماده‌ای خوراکی است است که هر غذایی را خوش طعم می‌کند، به علاوه برای سلامتی افراد هم عالی است. سیر دارای خواص ضدالتهابی و ادرارآور است و مطالعات علمی نشان می‌دهند که حتی برای پیشگیری از برخی انواع سرطان نیز مفید است. اما درباره ناخن‌ها چطور؟ آیا تا به حال در مورد استفاده از سیر به عنوان یک تقویت‌کننده طبیعی ناخن چیزی شنیده‌اید؟ اعتقاد بر این است که مالیدن سیر خام روی ناخن‌ها به تقویت و رشد آن‌ها کمک می‌کند اما ممکن است بوی تند آن برای شما آزاردهنده باشد. به همین دلیل است که روش‌های درمانی سیر به بازار آمده‌اند. در ادامه این مقاله به این که سیر چگونه می‌تواند به تقویت ناخن‌های شما کمک کند، نگاهی خواهیم داشت. همچنین درباره نحوه تقویت ناخن‌ها با سیر نیز با شما صحبت خواهیم کرد.

4 روش استفاده از سیر برای سفت شدن ناخن‌ها

ناخن‌های ما در معرض مواد زیادی هستند که آن‌ها را ضعیف می‌کنند. بنابراین سیر یک گزینه طبیعی عالی برای کمک به سفت شدن ناخن‌ها است. اگرچه بوی آن بسیار قوی است اما ارزش آن را دارد که کمی از آن را به ناخن‌های خود بزنید تا آن‌ها را سالم و قوی نگه دارید. در ادامه درباره نحوه استفاده از سیر برای محکم شدن ناخن‌ها صحبت خواهیم کرد.

1. ناخن‌های خود را در آب سیر خیس کنید!

مواد لازم:

  • آب (به مقدار لازم)
  • 2 حبه سیر
  • ظرف

زمانی که جلسه مانیکور خود را در خانه انجام می‌دهید، ابتدا ناخن‌های خود را با کمی سیر تغذیه کنید. اگر پوست سیر را جدا کردید، دو حبه سیر را پوست بگیرید و برش دهید و داخل یک کاسه آب بریزید و سپس بگذارید 15 یا 20 دقیقه بماند. حالا سیر را از آب خارج کرده و دستان خود را به مدت 15 دقیقه در آن فرو کنید. دقت کنید که حبه‌های سیر کامل را داخل آب نریزید. شما باید آن‌ها را برش دهید تا مایعی ترشح شود که تمام خواص مفید سیر را درون خود دارد. دلیل حذف سیر از آب این است که دستان شما درنهایت بوی بدی ندهند. شما همچنین می‌توانید دست‌های خود را بشویید و به مانیکور خود مانند حالت عادی ادامه دهید. زیرا سیر کار خود را در این 15 دقیقه انجام می‌دهد.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

2. سیر در لاک ناخن

مواد لازم:

  • 1 حبه سیر
  • هاون برای له کردن سیر
  • لاک ناخن بی‌رنگ

تقویت ناخن ها با استفاده از سیر

یک حبه سیر را پوست بگیرید و آن را با هاون آسیاب کنید. سپس شیشه لاک را بردارید و سیر له‌شده را به آن اضافه کنید. حالا آن را مستقیماً روی ناخن‌هایتان بمالید و تا زمانی که مانیکورتان سالم است، بگذارید بماند. البته نگران نباشید! سیر روی ناخن‌های شما لکه ایجاد نمی‌کند و پوست شما را تحریک نخواهد کرد. در حالت ایده‌آل شما می‌خواهید سیر با ناخن‌های شما تماس مستقیم داشته باشد. این یک گزینه بسیار ساده است که فقط زمانی که پولیش جدا شد باید آن را تکرار کنید.

3. روغن زیتون و سیر

مواد لازم:

  • روغن زیتون
  • 1 حبه سیر
  • یک هاون
  • پاک‌کننده لاک ناخن یا استون
  • یک شیشه خالی لاک ناخن

ظرف خالی پولیش را بردارید و لاک باقیمانده را با استون کاملا پاک کنید. سیر را پوست بگیرید و با هاون له کنید. سپس در یک ظرف تمیز، سیر له‌شده را بریزید و روغن زیتون را به آن اضافه کنید.

حالا مخلوط را مستقیماً روی ناخن‌های خود بمالید. بگذارید 15 دقیقه بماند و آن را بردارید.

دو ماده موجود در این روش درمانی هر کدام فواید خاصی دارند. سیر ناخن‌های شما را سفت و روغن زیتون آن‌ها را مرطوب می‌کند. اگر دوست دارید این روغن را با روغن بادام عوض کنید، زیرا روغن بادام بوی قوی‌تری دارد که بوی سیر را تا حد زیادی خنثی می‌کند.

4. روغن زیتون، سیر و لیمو

مواد لازم:

  • 2 حبه سیر
  • روغن زیتون
  • آب از 1 لیمو
  • ظرف خالی

تقویت ناخن ها با استفاده از سیر

حبه‌های سیر را پوست بگیرید و خوب له کنید تا به شکل خمیری درآید. در یک کاسه، آب لیمو را فشار دهید و سیر له‌شده و مقداری روغن زیتون را به آن اضافه کنید. دستان خود را به مدت 10 دقیقه در مخلوط حاصل فرو کنید و سپس آن‌ها را بردارید. دستان خود را خوب بشویید و سپس یک مرطوب‌کننده به کوتیکول‌های ناخن‌های خود بزنید. این درمان به رشد سریع‌تر ناخن‌های شما کمک می‌کند.

توصیه می‌کنیم این روش را روزانه یا چندبار در هفته تکرار کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. لازم نیست هر بار که از آن استفاده می‌کنید، مخلوط را درست کنید. بلکه می‌توانید آن را برای دفعات بعدی نیز در یخچال نگهداری کنید. سفت کردن طبیعی ناخن‌ها بسیار ساده و ارزان است. بنابراین خرید آن دسته از محصولات گران‌قیمتی که گاهی اوقات می‌توانند به پوست شما آسیب بزنند را فراموش کنید! طبیعت گزینه‌های زیادی برای زیبا نگه داشتن در اختیار شما قرار می‌دهد و استفاده از سیر برای سفت شدن ناخن‌ها یکی از آن‌هاست.

چگونه با سیر و لیمو ناخن‌های خود را تقویت کنیم؟

سیر و لیمو از محصولات طبیعی هستند که به رشد قوی و سالم ناخن‌های شما کمک می‌کنند تا از ضعیف شدن و شکستن ناخن‌های شما جلوگیری شود. با پیروی از دستورات زیر می‌توانید این مخلوط درمانی را به‌راحتی در خانه تهیه کنید. امروزه طیف گسترده‌ای از محصولات آرایشی وجود دارد که وعده تقویت ناخن‌های شما و جلوگیری از ضعیف شدن و شکستن آن‌ها را می‌دهد. با این حال می‌توانید محصولات طبیعی را خودتان تهیه و استفاده کنید. تقویت ناخن ها با سیر و لیمو که تاثیرگذاری بالایی دارد نیز یکی از این نمونه‌هاست.

مانیکور و سایر روش‌های درمانی به شما کمک می‌کنند تا از ناخن‌های خود مراقبت کنید اما گاهی اوقات اقدامات اضافی برای تامین مواد مغذی موردنیاز ناخن‌ها لازم است. در این بخش از مقاله در مورد دستورالعمل مخلوط سیر و لیمو که یک محلول 100٪ طبیعی با خواصی است که به سفت شدن ناخن‌های شما کمک می‌کند، صحبت خواهیم کرد. اگر این روش به‌درستی انجام شود، ظاهر ناخن‌های ضعیف شما را به‌طور قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد.

ترکیب سخت‌کننده طبیعی ساخته‌شده با سیر و لیمو، یک درمان ارگانیک است که وضعیت ناخن‌هایی که در هنگام شروع، مستعد شکستن هستند را بهبود می‌بخشد. ترکیب این مواد مغذی لایه‌های سطحی ناخن‌ها را تقویت می‌کند، از خراب شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند و ساختار آسیب‌دیده آن‌ها را ترمیم خواهد کرد. در عین حال در این ناحیه استحکام و درخشندگی نیز ایجاد می‌کند.

سیر ترکیبات گوگردی مهمی را فراهم می‌کند که از رشد پاتوژن‌هایی مانند قارچ‌ها جلوگیری خواهد کرد. بنابراین، سیر و لیمو هم برای پیشگیری و هم برای درمان عفونت ناخن ایده‌آل هستند. لیمو میوه‌ای سرشار از ویتامین C است و به سلامت پوست و ناخن کمک زیادی می‌کند. همچنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان عمل کرده و از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند. این ویتامین همچنین در تولید کلاژن، ماده دیگری که برای سلامت پوست ضروری است، موثر خواهد بود. لیمو و سیر همچنین دارای مواد معدنی مانند کلسیم و روی هستند که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کنند.

بیشتر بخوانید: درمان قطعی عفونت گوشه ناخن دست یا پارونیشیا

تقویت ناخن ها با استفاده از سیر

درمان خانگی برای تقویت ناخن‌ها با استفاده از سیر

برای درست کردن این درمان خانگی برای تقویت ناخن‌هایتان دستور زیر را دنبال کنید و لیمو و حبه‌های سیر تازه را تهیه نمایید.

مواد لازم:

  • 2 حبه سیر
  • 1 بطری لاک ناخن شفاف
  • 3 قاشق غذاخوری از آب لیمو
  • اختیاری: 1 کپسول ویتامین E

حبه‌های سیر را له کنید و آب لیمو و ژل کپسول را به آن اضافه کنید. بگذارید 15 تا 20 دقیقه بماند و آن را با لاک شفاف مخلوط کنید. برای راحتی بیشتر می‌توانید همه چیز را درون یک شیشه کوچک بریزید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

هر نوع لاک را از روی ناخن‌های خود پاک کنید. سپس آن‌ها را با یک صابون خنثی بشویید و یک لایه نازک از این سخت‌کننده را روی ناخن‌هایتان بمالید. حتما ناخن‌های خود را کاملا بپوشانید و اجازه دهید درمان حداقل 1 ساعت بماند. پس از این مدت، محصول را بردارید و اجازه دهید ناخن‌هایتان یک روز استراحت کند و دوباره مخلوط را استفاده کنید. این درمان را به‌طور منظم تکرار کنید تا تنها در چند هفته، ناخن‌های قوی‌تر و بلندتری داشته باشید.

مطلب پیشنهادی: استفاده از جوش شیرین برای ناخن

توصیه‌های دیگر برای تقویت ناخن‌ها

این درمان خانگی یک راه‌حل موثر برای ناخن‌های شکننده است. البته این نکته مهم است که سایر جنبه‌های مراقبت را  نیز در نظر بگیرید و برای به دست آوردن بهترین نتایج در کوتاه‌ترین زمان، کمی صبر داشته باشید. اگرچه بسیاری از مردم این موضوع را نادیده می‌گیرند اما تغییر عادات زندگی برای جلوگیری از شکستن یا تغییر رنگ ناخن‌ها ضروری است. به همین دلیل استفاده از این محصول را حتما با موارد زیر تکمیل کنید:

  • یک رژیم غذایی سالم که شامل مقدار زیادی پروتئین، آنتی‌اکسیدان‌ها و مواد معدنی است
  • مصرف روزانه آب، حداقل سه لیوان در روز
  • پوشیدن دستکش‌های محافظ، به‌ویژه هنگام استفاده از محصولات تمیزکنندهِ ساخته‌شده با مواد شیمیایی
  • آبرسانی روزانه، هم روی سطح ناخن و هم روی کوتیکول

همچنین باید از این عادات مضر اجتناب کنید:

  • ناخن جویدن
  • بریدن کوتیکول‌های ناخن‌های خود
  • کثیف ماندن ناخن‌ها
  • استفاده از ناخن به عنوان “ابزار”
  • استفاده از محصولات آرایشی غیراستاندارد

بیشتر بخوانید: انواع مانیکور ناخن را بشناسیم!

جمع‌بندی

آیا ناخن‌های شما به کندی رشد می‌کنند یا زمانی که انتظارش را ندارید می‌شکنند؟ اگر هرگونه نشانه‌ای از ضعیف شدن را در ناخن‌هایتان مشاهده کردید، در تهیه درمان خانگی و تغذیه آن‌ها برای قوی نگه داشتن و رفع قارچ تردید نکنید. تحقیقات نشان داده که سیر دارای خواص ضدعفونی‌کننده و ضدباکتری طبیعی است.

ناخن‌ها در برابر رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها آسیب‌پذیر هستند و برخی افراد متوجه می‌شوند که استفاده مستقیم به پاکسازی و جلوگیری از این مشکلات کمک می‌کند. باید اضافه کنیم که استفاده از سیر به عنوان یک تقویت کننده طبیعی ناخن هیچ خطر جدی برای سلامتی شما ندارد. ممکن است رایحه آن به‌خوبی با عطر شما ترکیب نشود اما می‌توانید لاک سیر را امتحان کنید یا خودتان ترکیب ناخن سیر خود را بسازید تا از فواید آن بهره‌مند شوید. در این  مقاله از مجله آچاره به بررسی شیوه تقویت ناخن‌ها با استفاده از سیر پرداختیم. شما می‌توانید سوالات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا پاسخ خود را در زمانی کوتاه از کارشناسان زیبایی آچاره دریافت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا