رنگ کردن مو بعد از حنا – چگونه حنا را از روی مو پاک کنیم؟

زیبایی و سلامترنگ مومو

آیا می‌خواهید موهای خود را رنگ کنید؟ حنا یک گزینه است اما رنگ کردن مو بعد از حنا ممکن است؟ در این مطلب از مجله آچاره با ما همراه شوید.

حنا یک رنگ موی دائمی‌است!

قبل از اینکه تصمیم بگیرید روی موهایتان حنا بزنید باید خیلی خوب فکر کنید. تا چند ماه مطلقا از روی مو پاک نمی‌شود. حنا یک رنگ‌کننده دائمی‌است و راه از بین بردن آن فقط کوتاه کردن موهاست. شما نمی‌توانید با یک رنگ موی شیمیایی معمولی حنا را از روی موی خود پاک کنید. دلیل اینکه نمی‌توانید به رنگ کردن مو بعد از حنا بپردازید این است که حنا ساقه خارجی مو را می‌پوشاند و بر نفوذ رنگ شیمیایی تأثیر می‌گذارد.

مشکل این است که برخی از مارک‌های حنا دارای ترکیبات فلزی هستند که با فعال کننده آمونیاک موجود در رنگ موهای مصنوعی واکنش نشان می‌دهند. بنابراین اگر کمتر از شش ماه پیش موهای خود را با رنگ موی شیمیایی رنگ کردید، سپس موهای خود را با یک مارک ضعیف از حنا رنگ کردید، ممکن است دچار فاجعه موی حنایی شوید.

از آرایشگرهای آچاره رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

  • خدمات رنگ موی بانوان در محل 
  • رنگساژ مو
  • رنگ مو و رنگ ریشه
  • رفع لکه های رنگ مو
  • مش و هایلایت
  • آمبره، سامبره و بالیاژ مو
درخواست خدمت رنگ مو در منزل
از آرایشگرهای آچاره رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.
  • خدمات رنگ موی بانوان در محل 
  • رنگساژ مو
  • رنگ مو و رنگ ریشه
  • رفع لکه های رنگ مو
  • مش و هایلایت
  • آمبره، سامبره و بالیاژ مو
درخواست خدمت رنگ مو در منزل

آیا حنا به موهای من آسیب می‌رساند؟

برخی از آرایشگران به شما هشدار می‌دهند که حنا آنطور که ادعا می‌شود بی خطر نیست، زیرا “دارای نمک‌های فلزی و ترکیباتی است که به موهای شما آسیب می‌رساند”.

 حنا موهای من را چه رنگی می‌کند؟

رنگ موی حنا در دو رنگ قرمز و مشکی وجود دارد. این حنا ها توسط شرکت‌ها ترکیب شده‌اند تا طیف وسیع تری از رنگ‌ها را به شما ارائه دهند.اما حنا در واقع یک ماده گیاهی طبیعی است که موهای شما را رنگ می‌کند و طیف‌های رنگی متفاوتی از رنگ قرمز را ایجاد می‌کند.

حنا هندی

حنای سیاه یا حنا هندی موها را تیره می‌کند و این محصول عموما در رنگ سیاه و قهوه‌ای موجود است. اگر هنگام استفاده از حنای هندی اجازه دهید در موهایتان با هوا خشک شود، حنا هندی رنگ مشکی پر کلاغی به موهایتان میبخشد. اما اگر بعد از استفاده از حنا،موهایتان را در فویل پیچیدید، رنگ نهایی شما رنگ مایل به قرمز خواهد داشت.

حنای هندی اگر با حنای طبیعی ترکیب شود به موی شما جلوه‌ای قهوه‌ای می‌دهد. همانطور که به طور مکرر روی موهای خود حنا می‌زنید، رنگ موهای شما پر رنگ تر می‌شود.

به عنوان یک قانون کلی، رنگی که دریافت می‌کنید به رنگ طبیعی موهای شما بستگی دارد. حنا، موهای شما را قرمز-نارنجی رنگ می‌کند.

حنا نمی‌تواند مو را روشن کند. حنا روی موهای تیره، هایلایت های قرمز و شرابی را ایجاد می‌کند. هنگامی‌که حنا را روی موهای مشکی یا قهوه‌ای تیره بمالید، موها به رنگ قهوه‌ای تا شرابی با هایلایت های قرمز رنگ می‌شوند که در زیر نور خورشید قابل مشاهده است. حنا موهای بلوند را قرمز رنگ می‌کند. حنا روی موهای قرمز موها را قرمز تر می‌کند. حنا موهای سفید را به رنگ قرمز طبیعی یا قرمز تیره رنگ می‌کند. مزیت استفاده از حنا طبیعی بودن آن است و در نتیجه موهای شما را به صورت طبیعی رنگ می‌شوند.

نکته: چیزی به نام “حنای بلوند” وجود ندارد. برخی از رنگ‌های بلوند، قهوه‌ای، ماهاگونی و سایر رنگ‌هایی که ادعا می‌شود حنا هستند، مخلوطی از آملا، نیل، گردو، ریواس و لاوسونیا هستند که به آن رنگ‌های گیاهی یا مصنوعی اضافه شده است و ممکن است نمک‌های فلزی نیز به آن اضافه شود. بسیاری از این محصولات به هیچ وجه حنا ندارند و رنگ های شیمیایی هستند.

فواید حنا

حنا یک رنگ دهنده و تقویت کننده طبیعی است و انواع فواید مانند کاهش شوره سر، حالت دهی به مو، از بین بردن شپش سر دارد.

یکی دیگر از چیزهای عالی در مورد استفاده از حنا این است که می‌توانید خمیری متناسب با نوع موی خود درست کنید. برخی از افرادی که نگران خشک شدن موهای خود هستند، روغن های ضروری خاصی را به خمیر حنای خود اضافه می‌کنند. مردم برای ایجاد خمیر عالی، تخم مرغ و سایر رنگ‌های طبیعی را به خمیرهای خود اضافه می‌کنند.رنگ موی حنا گزینه‌ای محبوب برای بسیاری از افرادی است که می‌خواهند موهای خود را رنگ کنند اما مراقب فرآیندهای شیمیایی هستند.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

رنگ کردن مو بعد از حنا

حنا موها را مسدود می‌کند و باعث می‌شود رنگ به مو نفوذ نکند.

برخی از حنا‌ها شامل نمک‌های فلزی هستند. این املاح در برخورد با مواد شیمیایی موجود در رنگ مانند آمونیاک واکنش می‌دهند. این واکنش می‌تواند اثرات جبران ناپذیری داشته باشد. در واقع این ترکیب ممکن است باعث هر واکنشی بین حنا ومواد شیمیایی شود. از سوختن مو، آسیب دیدگی شدید تا تغییر رنگ مو. برای اطمینان حداقل تا ۴ هفته بعد از حنا زدن به موهایتان برای رنگ کردن موها با مواد شیمیایی صبر کنید تا اثرات کمتری از خود جای بگذارد.

در حالت ایده‌آل، توصیه می‌کنیم دو ماه یا بیشتر پس از آخرین استفاده از حنا صبر کنید و بعد به رنگ‌های شیمیایی پناه ببرید. مدت ماندگاری حنا در افراد مختلف بسیار متفاوت است. حنا این پتانسیل را دارد که یک رنگ موی دائمی‌باشد، به خصوص روی موهای خاکستری. با گذشت زمان حنا محو می‌شود، اما زمانی که حنا را بیش از یک بار استفاده کردید، باید به طور جدی در مورد فرصت دادن به رشد آن فکر کنید.

چگونه رنگ حنا را کمرنگ کنیم

اگر می‌خواهید رنگ موی حنا شده را کمرنگ کنید، سعی کنید موهایتان را با ماست آغشته کنید و قبل از شستن موهایتان ۲۰ دقیقه بگذارید بماند و موهایتان را تا حد امکان شامپو بزنید. از نرم‌کننده مو استفاده نکنید.

از متخصصین "آچاره" رایگان قیمت بگیرید و بهترین را انتخاب کنید.

حذف رنگ حنا با روغن‌های معدنی

صادقانه بگویم، روغن‌های معدنی نمی‌توانند حنا را از بین ببرند. اما آن‌ها ممکن است بتوانند به اندازه کافی حنا را از بین ببرند تا بتوانید به آرایشگاه بروید، به آنها بگویید چه کار کرده اید و از آنها بخواهید موهای شما را رنگ دیگری به روش شیمیایی رنگ کنند.

  1. تارهای مو را با مخلوطی از الکل 70 درصد که با توپ‌های پنبه‌ای استریل استفاده می‌شود، اشباع کنید.
  2. 5-10 دقیقه بعد روغن معدنی را بر موهای خود بمالید. روغن معدنی را روی الکل 70 درصد بمالید.
  3. موهایتان را با فویل بپوشانید.
  4. موهای خود را با یک سشوار به مدت 30 تا 45 دقیقه گرم کنید.
  5. برای از بین بردن روغن، کمی‌شامپو را کف دستان خود بمالید و سپس قبل از استفاده از آب، روغن را ماساژ دهید. بعد از اینکه شامپو را روی نواحی چرب زدید، دوش را بازکنید وموهایتان بمالید تا کف کند. شاید لازم باشد بیش از یک بار شامپو بزنید تا تمام روغن و حنا پاک شود. در صورت نیاز چند بار تکرار کنید.
  6. پس از کمرنگ شدن حنا، موهای خود را چرب کنید تا رطوبت به مو بازگردد.
  7. اگر موهای شما هنوز وحشتناک به نظر می‌رسد، وقت آن است که به آرایشگاه بروید و از آن‌ها کمک بخواهید.
3.7/5 - (66 امتیاز)

70 دیدگاه

  1. سلام.
    ممنون بابت مطالب واقع بینانه تون و مزاح گونه
    از خواندن این صفحه هم بکارم اومد وهم لذت
    بردم

      1. سلام من میخوام حنا بذارم روی موهام برای تقویت و اینکه بخوام روشن هم بشه باید چی قاطیش کنم؟رنگ موهام قهوه ای تیرس

        1. ببین عزیزم طبق چیزایی که من خوندم باید بهش بابونه اضافه کنید تا روشن کنه موهاتو ولی من حنا با قهوه میزارم خوشرنگ میشه
          اگر بخوای روشن بشه موهات هر روز جلو آفتاب بهش آبلیمو اسپری کن شونه کن و یه نیم ساعتی بمون زیر آفتاب

      2. سلام من دوست دارم حنا بزارم چون موهام بخصوص از جلو خیلی کم پشتم وموندارم مجردم میترسم اگ میزارم بعدا نمیتونم رنگ بزنم موهامو

  2. سلام وقتتون بخیر
    من تقریبا 8 ماه پیش موها حنا کردم بعد چند هفته پیش رفتم رنگ زدم میخواستم رنگ موهام قرمز آتیشی شه ولی اونی که میخواستم نشد متاسفانه و بیشتر نزدیک به رنگ نارنجی بود
    ارایشگرم گفت دوباره رنگ بزنی شاید اون رنگی که بخوای بشه میشه بگید الان من دوباره زنگ بزنم احتمالش هس همون رنگی که میخوام (قرمز آتیشی) بشه یا دوباره نارنجی میشه ؟؟

    1. با سلام، باید تست بشه،به‌خاطر حنا به طور قطعی قولی نمیشه داد که موهاتون همون رنگ بشه

      1. باسلام من یه ماه پیش حنا کردم و رنگ موهام مشکی هستش و چند دونه موی سفید داشتم که اونا رنگ خییلی کم گرفتند و رنگ مورد نظرم یخی هست بنظرتون هنوز صبر کنم رنگ نزنم و ناگفته نماند جنس موهام فر و معمولی هست

        1. سلام. زمانی که از حنا استفاده می‌کنید، تا وقتی که کل مو به اندازه قد مویی که زمان گذاشتین حنا داشت رشد نکنه و کوتاه نشه امکان روشن شدن وجود نداره و نارنجی خواهد شد.

    2. عزیزم نباید اینکارو میکردی دکلره رنگ آبی بزن بذار ۲۰ دقیقه بمونه و بعد از اون یه نیسم ساعت ب موهاتون استراحت بدین بعد یه رنگ ۳ صفر بزنید ب موهاتون و بعد از آن رنگ دلخواهتونو بزارید

      1. من یه سال پیش گذاشتم تا روشونم موهای خودم دراومده ولی اونجایی ک حنا داره خیلی خیلی کمرنگ شده اصلا نارنجی میست نسکافه اییه روش این ترکیبو بزارم میشه؟؟
        میخام یا ابی فانتزی کنم یا بنفش
        میشه؟

        1. سلام
          بطور کلی رنگ گیاهی و مخصوصا حنا وقتی روی مو گذاشته بشه تاثیر خودش داخل پیگمنت های مو رو حفظ میکنه و چون برای رنگ فانتزی حتما باید از دکلره استفاده کنید اثرات حنا مشخص میشه و ته رنگ نهایی زرد و نارنجی خواهد داشت و ترکیب رنگ آبی با زمینه باعث میشه در نهایت رنگ مو توناژ سبز داشته باشد.
          کلا قسمتی از مو که که حنا گذاشته شده بهتره اول کوتاه بشه و بعد اقدام به انجام رنگ جدید کنید مگر رنگ های تیره تر از موی خودشون انجام بدن.

    1. با سلام، بستگی دارد چندبار حنا روی مو تکرار شده باشد و بلوند مد نظر شما تا چه پایه‌ای باشد. قطعا رنگ مو به پایه 9 نخواهید رسید و ممکن است کمی رنگ نارنجی در مو باقی بماند. در هر صورت جنس‌ مو‌ها متفاوت می‌باشد و برای پاسخ قطعی رنگ باید روی مو تست شود.

  3. سلام ، من همسرم موهايش سفيد است و از حنا استفاده مي كند و رنگ طلايي و زرد شده البته حنا رو ١٠ دقيقه مي گذاري ، مي خواستم دليلش را بدونم و اينكه چگونه رنگش تيره تر و به سمت مشكي برود ؟

    1. یا سلام. با توجه به اینکه رنگ مو‌ها سفید هستند امکان اینکه رنگ روی مو تیره تر بشود و به سمت مشکی برود وحود ندارد.

    2. حنا را با قهوه دارچین زردچوبه کاکائو پودر پوست گردو سدر وبابونه ترکیب کنید و با اب جوش بزارید یکی دوساعت بمونه بعد بزنید ب سرشون تیره میشه

  4. سلام ،من حنا با ماست گذاشتم و رنگ نگرفته موهام حالا بعد هشت ماه میخوام موهامو رنگ‌کنم بنظرتون رنگ میگیره؟

    1. سلام. حنا حتی بی رنگ روی مو تاثیر می‌گذارد و باعث عدم رنگ پذیری مناسب مو می‌شود.

  5. باسلام،آیا باکرم دکلره میشه حنا راازبین برد؟من سه بار بافاصله ۶ماه گذاشتم والان هم تقریبا ۵ماه از آخرین بار گذشته

    1. سلام. خیر این امکان وجود ندارد چون ممکن است موهایتان آسیب ببیند و یکدست نشود.

        1. با سلام، متاسفانه در مورد حنا نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد و حتما باید قبل از گذاشتن روی سر تست شود. به همین دلیل استفاده از حنا را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

  6. سلام من شش ماه پیش موهامو رنگ کردم الان میخوام با حنا و وسمه موهامو مشکی کنم ،رشد ریشه داشتم که هم موی سفید دارم هم مشکی پایین موهامم رنگ شده ،به نظرتون حنا و وسمه بزارم جاهایی که رنگ داره هم مشکی میشه؟

    1. با سلام، به هیچ عنوان استفاده از حنا را توصیه نمی‌کنیم چون موهای سفید، مشکی نخواهند شد و بعد از شستشو بیرون خواهند زد. به یاد داشته باشید بعد از استفاده از حنا دیگر نمی‌توانید موهایتان را رنگ کنید.

  7. سلام حنای قهوه‌ای هندی روی موهای طلایی چه رنگی میشه؟ ینی قرمز میشه؟ و اگر قرمز میشه مشکیش چطور؟ینی حنای هندی مشکی چه رنگی میده به موهام؟

    1. با سلام، در مورد حنا به‌هیچ عنوان نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد و حتما باید قبل از گذاشتن روی سر تست شود. موهایی که دکلره داشته باشند ممکن است بعد از استفاده از حنا نارنجی شوند و حتی اگر از حنای مشکی استفاده کنید باز هم با شستشو بخش مشکی شسته شده و موها دو رنگ می‌شوند. استفاده از حنا را به هیچ عنوان توصیه نمی‌کنیم.

  8. سلام میخواستم ببینم اگه حنا مشکی بزاررم بعدا بخوام موهامو قهوه ایی کنم با حنای قهوه ایی میشه یا دیگه رو حنا مشکی رنگ نمیگره

    1. با سلام، رنگ مشکی غالب است و به احتمال زیاد موهای شما رنگ نمی‌گیرند.

  9. با سلام، همانطور که در پاسخ به دوستان دیگر هم بیان شد در مورد حنا به‌هیچ عنوان نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. در افراد مختلف نتیجه متفاوت است. حتما باید قبل از گذاشتن روی سر تست شود.

  10. سلام خستع نباشید.من تقریبا ی ماه هس ک موهامو حنا کردم الان میخام رنگ کنم.بنظر شما اگ رنگ بزنم خوب میشع؟؟

    1. درود بر شما، در مورد حنا نمی‌توان اظهار نظر قطعی کرد. در افراد مختلف نتیجه متفاوت است. حتما باید قبل از گذاشتن روی سر تست کنید. در کل استفاده از حنا اصلا توصیه نمی‌شود.

  11. سلام ببینید دوستان من تجربه زیادی دادم چون یساله درگیرشم من بخاطر تقویت موهام حنا گذاشتم اما از رنگش متنفرم طوریکه چندین باره اینکارو انجام دادم ولی بازم همون شد چون عاشق رنگ قهوه ایم پس بعد حنا رفتم موهومو قهوه ای تیره کردم ک مشکی دراومد و بعدش با روشنترین رنگ رنگش کردم ولی چون پر کلاغی بود بزور قهوه ای تیره شد و بازم رنگ کردم تا در نهایت قهوه ای روشن شد همونی ک میخوام, چارش اینه موهاتونو مشکی کنید بهدش دکلره و بعدش رنگ مورد علاقتون, تنها راه خنثی کردن قرمزیه حنی رنگ مشکیه❣

    1. سلام. میگم که من یک ماهه حنا قرمز گزاشتم موهام که خودشون مشکی هستن یه کم رنگ قهوه ای گرفتن ، هر یک روز درمیون هم میرم حموم و هربارم دوبار با شامپو موهامو میشورم الان اون قرمزیه حنا خیلی خیلی کمتر شده انگار موهام دوباره مشکی شده ولی نه مشکی پر کلاغی، بعد من رفتم رنگ مشکی پر کلاغی خریدم ک موهامو کاملااااا مشکی کنم . بنظر شما نتیجه ای ک میخام رو میگیرم؟ یا صبر کنم دو ماه دیگه هم بگزره بعد برم رنگ کنم؟ و اینکه اصلا هم نمیخام موهامو کوتاه کنم میخام بلند کنمشون

    2. سلام. من متوجه نشدم. الان من بخوام رنگ حنارو ببرم برم مشکی بگیرم یا قهوه ای تیره؟؟

  12. میخواین فقط از حنا ب عنوان دارو برا موهاتون استفاده کنین ک رنگم نده باید مثل ارد حلوا تفت بدین .
    گرچه من خودم طرفدار سرسخت حنام .موهام خرماییه با حنا شرابی قشنگی درمیاد .بدرکم ک رنگ شیمیایی روش نمیافته .سلامت پوست و مو و دندان و ناخن اولویت باید باشه .

  13. سلام
    من تازه دیشب حنا زدم موهام قرمزی گزفته میخام از بین بره این تن قرمزی😭چیکار باید بکنم

  14. سلام دوست عزیز
    ممنون میشم پاسخگو باشید🌹
    موهای من حنا شده هست و البته چن لازم رنگ قهوه‌ای گذاشتم روش
    الان می‌خوام دکلره هوشمند بزارم با اکسیدان 12
    آیا موهام به پایه میرسه؟

      1. سلام من یک ماه پیش موهامو حنا گذاشتم الان تناژ قرمزی داره اگر رنگ موی مشکی شماره یک بزارم به نظرتون از بین میره؟

        1. حنا کلا تناژ قرمزی میده . مشکی میشه گذاشت ولی مو آسیب میبینه .

  15. سلام من ۴ سال پیش حنا گذاشتم
    موهام حدود ۹۰سانته الان میخوام کوتاه کنم ارایشگرها میگن چون حنا گذاشتم قیتمش نصف میشه ایا بعد ۴ سال هنوز تاثیر داره رنگ حنا؟؟

  16. سلام
    من حدود ۵ سال پیش حنا گذاشتم والان قصد فروش موی ۹۰ سانتیم رو دارم
    ارایشگرها قیمتشو بخاطر اینکه میگم حنا گذاشتم کمتر میگن
    ایا بعد ۵ سال هنوز تاثیر داره ؟

  17. سلام وقتتون بخیر
    موهام دکلره داشت و ‌روی اون حنا گذاشتم موها خشک و سفت شده چکاری باید انجام بدم

      1. سلام خسته نباشید مو های طبیعی من خرمایی هست و حدود یک ماه پیش موهامو کلشو حنا کردم هر چقدر هم می‌شورم موهامو ولی بازم ب قرمزی میزنه
        می‌خوام موهامو رنگ صورتی کنم ،امکانش هست موهامو رنگ دلخواهم رنگ کنم؟ با تشکر

  18. سلام وقت به خیر
    من رنگ طبیعی موهام،خرمایی تیره بود آلان که حنا گذاشتم متاسفانه قهوه ای روشن متمایل به قرمز شده.
    به نظرتون با چه ترکیبی از حنا میتونم موهامو تیره تر کنم تا کمی شبیه حالت طبیعی موهام بشه؟کلا احتمالش هست که بتونم موهامو تیره تر کنم با حنا؟

  19. من ۵ ماه قبل موهامو حنا گذاشتم که شرابی شد
    الان حنا هندی بزارم جواب میده؟ میخوام مشکی بشن

  20. من دو سال پیش مقداری حنا و سدر و چند تخم مرغ رسمی برای تقویت موهام استفاده کردم الان میخوام موهامو دکلره کنم با توجه به اینکه قد موهامو کوتاه نکردم.لطفا راهنماییم کنید

  21. من شپش سر گرفتم . موهام خرماییه نمیخوام بعد حنا زدن موهام قرمز بشه یا روشن شه. چه حنایی باید بگیرم؟ و اینکه بعدت اگه خواستم رنگ فانتزی بزنم میشه با دکلره موهامو رنگ موردنظر کنم؟

  22. سلام من موهام رو ۶ ماه پیش حنا زدم ولی فقط زیر نور خورشید رنگش یکمی نارنجی و قرمز میشد و در حالت عادی اصلا رنگ نداشت، الان میخوام موهام رو رنگ کنم رنگ میگیره؟

  23. سلام
    من نزدیک به ۳ماه که موهام رو حنا کردم
    حالا میخام مشکی کنم رنگ گذاشتم جواب نداد
    اگه حنا مشکی بزارم جواب میده؟

    1. سلام وقتتون بخیر بله نسبتا جواب میده حنا مشکی رو میپوشونه اما اصلا زیبایی نداره و باعث میشه کلا هیچ رنگ دیگه ای روی مو جواب نده / بهتر هست با اکسیدان های ضعیف رنگ ببرید و یک سانت پایین تر از ریشه کم کم رنگ بذارید و بعدا ریشه بذارید و تکرار کنید

  24. سلام من تقریبا یک سال پیش موهامو حنا زدم
    الان تصمیم گرفتم موهامو رنگ شرابی بزنم
    بنظرتون جواب میره روی موهای من؟

  25. سلام من موهام خیلی موخوره داره حنا بذارم موخوره هام درمان میشه یک بار گذاشتم بهتر شده بود ولی بعضیا میگن تاثیر قطعی ندارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا