تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی

لوازم خانگییخچال و فریزر

آیا نگرانید که چرا یخساز یخچال ال جی شما کار نمی‌کند؟ آیا به دنبال یافتن علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی خود هستید؟ به روزهای گرم تابستان نزدیک می‌شویم و اولین چیزی که به ذهن می‌رسد نوشیدن آبمیوه خنک و تازه برای رفع تشنگی است. اما با یخساز خراب چه کنیم؟

روزهای گرم تابستان اگرچه با کولر لذت بخش‌تر می‌شود اما برای نوشیدنی خنک نیاز به یخ دارید. اما اگر متوجه شدید که یخساز یخچال ال جی شما کار نمی‌کند راه حل چیست؟ در این مقاله در مورد علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی صحبت خواهیم کرد.

عیب یابی یخساز یخچال ال جی

یخچال‌های ال جی دارای بهترین یخسازهای داخلی هستند. با وجود کیفیت خوب ممکن است متوجه شوید که بعد از فشار دادن چندین باره دکمه یخساز، هیچ یخی خارج نمی‌شود! شاید اولین واکنشی که به این موضوع دارید ترس باشد چون نمی‌دانید علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی چیست.عیب یابی یخساز یخچال ال جی

خوشبختانه بسیاری از مشکلات یخ ساز نیازی به تعمیر حرفه ای یخچال ندارند و با تنظیمات ساده قابل حل هستند. شایع ترین مشکلات یخساز ال جی به خاطر نوسانات دما در محفظه یخ ساز، معیوب بودن دریچه ورودی آب، خرابی یخساز، خرابی برد کنترل یا معیوب بودن فن یخساز در قسمت فریزر هستند.

اگرچه ممکن است دلایل زیادی پشت عیب یابی یخساز یخچال ال جی وجود داشته باشد اما گاهی اوقات یک بازنشانی ساده می‌تواند مشکل را برطرف کند. در این مقاله درباره علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی و تنظیم مجدد این قطعه به روشی آسان صحبت خواهیم کرد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

چرا یخساز یخچال ال جی من از کار افتاد؟

اگر یخساز ال جی شما یخ پخش نمی‌کند لازم نیست نگران باشید. این مشکلی بسیار رایج است که به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. ریست یخساز به معنای برگرداندن آن به حالت پیش فرض کارخانه است. وقتی نمی‌توانید علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی را پیدا کنید چاره‌ای جز ریست وجود ندارد.

در ادامه برخی از رایج‌ترین مشکلاتی که افراد هنگام استفاده از یخساز یخچال ال جی خود با آن مواجه می‌شوند را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مشکل 1: عدم وجود یخ

یخ درست نکردن یخسازها یک مشکل بسیار رایج است. زمانی که یک دستگاه یخساز را برای اولین بار نصب می‌کنید حدود 24 تا 30 ساعت طول می‌کشد تا به دمای درست برسد. زمانی که دما به زیر 4 درجه فارنهایت برسد آب شروع به یخ زدن می‌کند. پس صبور باشید.

مشکل 2: یخ کافی نیست

عدم تولید یخ کافی در یخچال ال جی شما می‌تواند یکی از چندین علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی باشد. این ایراد مربوط به اولین مشکلی است که به آن اشاره کردیم. اگر اجازه ندهید یخساز برای مدت زمان کافی بماند در نهایت مقدار بسیار کمی یخ خواهید داشت.

یخ کافی نیست

اگر در خانه‌ای شلوغ زندگی می‌کنید که همه دائماً یخچال را باز می‌کنند دما نمی‌تواند به حد کافی برسد. در نتیجه برای تهیه یخ دو برابر زمان لازم است. خبر خوب این که یخچال‌های ال جی دارای ویژگی Ice Plus یا Express Freeze هستند که به حفظ دمای سرد داخل یخ‌ساز کمک می‌کند.

مشکل 3: عدم توزیع یخ

اگر یخ ساز شما یخ درست می‌کند اما آن را پخش نمی‌کند ممکن است مشکل از موقعیت یخچال شما باشد. گاهی اوقات موقعیت اشتباه یخچال می‌تواند علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی باشد. عدم توزیع یخ یخساز ال جی یکی از مشکلات عنصر گرمایش باشد.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مشکل 4: بوی عجیب

اگر یخساز فریزر ال جی کار نمی‌کند و بوی عجیبی می‌دهد به دلیل عدم رعایت بهداشت است. اگر یخساز یخچال خود را به طور منظم تمیز نکنید یخ بد بو، بد مزه و بد رنگ می‌شود. تنها راه حل این مشکل این است که یخساز خود را حداقل دو بار در سال تمیز کنید.

اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید باید یخساز خود را بیشتر تمیز کنید. آب سخت تجمعاتی ایجاد می‌کند که می‌تواند منجر به تشکیل باکتری و حتی گرفتگی شود. این گرفتگی‌ها می‌توانند علت خارج نشدن یخ از یخساز ال جی باشند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

مشکل 5: یخساز یخ را به درستی پخش می‌کند

گاهی اوقات زمانی که مشکلی در مجرای آب وجود دارد سطح فشار آب تغییر می‌کند و در نهایت نوع اشتباهی از یخ پخش می‌شود. مثلا اگر یخ مکعب شکل بخواهید ممکن است تکه‌های له شده خارج شود.خارج نشدن یخ از یخساز ال جی

معمولاً این اتفاق زمانی می افتد که لوله توسط چیزی مسدود شود. برای حل این مشکل باید یخساز خود را مرتب تمیز کنید. بنابراین اگر یخساز یخچال درب فرانسوی ال جی شما یخ نمی‌ریزد شاید باید ببینید که آیا گرفتگی دارد یا خیر.

یخساز یخچال ال جی شما آب کافی را تامین نمی‌کند؟

دلایل مختلفی می‌تواند باعث شود که یخساز ال جی شما کار نکند. ما قصد داریم به پنج دلیل اصلی که می‌تواند پشت این مشکل خاص باشد اشاره کنیم.

دلیل 1: مشکلات فیلتر آب

اگر یخساز با آب پر نشود به احتمال زیاد مشکل از فیلتر آن است. اغلب اوقات فیلتر را به روش اشتباه نصب می‌کنیم که منجر به جریان نامنظم آب به یخساز می‌شود. اگر اخیراً فیلتر آب را برای تعویض یا تمیز کردن برداشته‌اید احتمالاً آن را به درستی جا ننداخته‌اید.

ممکن است یخساز یخچال شما به این تغییر جدید عادت نداشته باشد بنابراین شروع به نشت می‌کند. حتما فیلتر را برای رفع مشکل بررسی کنید. پس از تمیز کردن فیلتر، آب بهتر و سریعتر جریان می‌یابد.

دلیل 2: خرابی شیر ورودی

برای بررسی شیر ورودی از مولتی متر استفاده کنید. اگر شیر بنا به دلایلی از کار بیفتد آب به طور ناگهانی قطع می‌شود. هم شیر ثانویه و هم شیر اصلی را بررسی کنید تا ببینید چه چیزی باعث این مشکل شده است.

خرابی شیر ورودی

معمولاً شیر ثانویه بیشتر مسئولیت عملکرد یخساز را بر عهده دارد. پس بهتر است اول آن را مورد بررسی قرار دهید.

دلیل 3: پیچ خوردگی شیلنگ آب

این مشکل ممکن است ساده به نظر برسد اما چون خیلی اوقات اتفاق می‌افتد مجبور شدیم به این مورد اشاره کنیم. پشت یخچال را برای شلنگ آبی که به شیر ورودی متصل است بررسی کنید. اگر شیلنگ آب پیچ خورده باشد یا توسط چیزی سنگین تحت فشار است مانع از رسیدن آب به یخساز می‌شود.

بیشتر بخوانید : آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال

دلیل 4: خرابی موتور

اگر تمام مراحل بالا را امتحان کردید و نتیجه نگرفتید به احتمال زیاد موتور یخساز شما از کار افتاده است. برای تعویض موتور باید از شخصی با تجربه‌ کمک بگیرید. در صورتی که هنوز زمان گارانتی یخچال شما تمام نشده می‌توانید از آن استفاده کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

نحوه ریست کردن یخساز ال جی

تنظیم مجدد یخ ساز یخچال ال جی بسیار ساده است. در اینجا نحوه تنظیم مجدد یخساز یخچال ال جی را مرور می‌کنیم.

  • ابتدا کلید روشن یا خاموش یخچال خود را پیدا کنید. معمولاً در سمت چپ دستگاه قرار دارد.
  • یخ روی نماد را فشار دهید و یک چرخه را اجرا کنید. اگر چرخه شروع نشد باید سطل را بردارید.
  • سطل را عوض کنید و 30 ثانیه دستگاه خرد کننده را خاموش کنید.
  • دستگاه را دوباره روشن کنید و بگذارید 6 تا 8 ساعت بماند تا شروع به تولید یخ کند.

ریست یخساز ال جی به همین سادگی است. اگر یخساز بعد از 8 ساعت یخ تولید نکند ممکن است مشکل از سخت افزار آن باشد. در این صورت نیاز به تعویض قطعه خواهد داشت.نحوه ریست کردن یخساز ال جی

نحوه نگهداری از یخساز ال جی

  • یخساز یخچال خود را به طور منظم تمیز و ضدعفونی کنید.
  • فیلترهای آب را تعویض یا تمیز کنید. آب می‌تواند باعث گرفتگی آنها شود.
  • هر از چند گاهی شیر آب ورودی را چک کنید.
  • پره‌های فن کندانسور را تمیز کنید. اجازه ندهید روغن، کثیفی یا کثیفی به سیستم آنها آسیب برساند.
  • خوردگی و نشتی را بررسی کنید.
  • همیشه بیرون یخساز را با یک دستمال نرم تمیز کنید.

جمع بندی

همیشه به خاطر داشته باشید که هدف همه مراحلی که در بالا گفتیم این است که قبل از اینکه خیلی دیر شود از مشکل مطلع شوید و علت خارج نشدن یخ از یخ‌ساز ال جی را پیدا کنید.

یافتن این که چرا یخساز ال جی کار نمی‌کند می‌تواند هزینه بسیار کمتری داشته باشد. اما اگر به دلیل سهل انگاری طولانی مدت آسیب جدی وارد شود قطعا تعویض قطعه می‌تواند گران‌تر باشد. بنابراین انجام یک بازرسی کامل هر از گاهی امری لازم است.

ریست یخساز یخچال شما همیشه آسان‌ترین راه حل است. پس با خیال راحت می‌توانید یخساز یخچال ال جی خود را ریست کنید. پس از اتمام ریست صبور باشید و بگذارید یخساز کار خودش را انجام دهد. از آنجایی که تابستان در راه است  باید از یخساز یخچال خود به خوبی مراقبت کنید!

ماهرترین و زبده ترین تعمیرکاران و سرویسکاران یخچال در شهر اصفهان آمادگی انجام سفارشات تعمیر یخچال در اصفهان شما را دارند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید