عیب‌یابی بخار نکردن بخارشو + راهنمای مراقبت از بخارشو

خانه‌دارینظافت و شستشو

بخار نکردن بخارشو یکی از مشکلات رایجی است که کارکرد دستگاه را مختل می‌کند و عملا نمی‌توانید از بخارشو استفاده کنید. دلایل زیادی وجود دارد که باعث می‌شود بخارشوی شما از کار بیفتد.

خوشبختانه اکثر مشکلاتی که دلیل بخار نکردن بخارشوی هستند قابل رفع می‌باشند و اکثر افراد می‌توانند بیشتر این ایرادات را خودشان رفع کنند.

اگر در زمینه تعمیرات انواع بخارشوی نیاز به مشاوره و خدمات دارید، می‌توانید از طریق ثبت درخواست در وبسایت آچاره از تعمیرکاران ممتاز مشاوره رایگان دریافت کنید.

چنانچه به‌دلیل مشغله‌های شغلی و امور روزمره فرصت کافی برای نظافت منزل و آشپزخانه ندارید، می‌توانید از مهارت و تجربه نیروهای نظافتچی آچاره در این زمینه بهره ببرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص خدمات نظافت منزل کلیک کنید یا با شماره سراسری ۱۴۷۱ تماس بگیرید.

نکات کلیدی

  • تجمع رسوبات آهکی و معدنی نازل بخارشو را مسدود می‌کند و باعث می‌شود کارایی کمتر از حد مطلوب داشته باشد.
  • دستگاه بخارشوی باید به پریز برق 120 ولت وصل شود.
  • اگر پدهای پاک‌کننده بخارشو کثیف باشند بخار و کثیفی را از کفپوش خانه شما جذب نمی‌کنند.
  • اگر بخارشوی شما بخار نمی‌دهد ممکن است لازم باشد دستگاه را رسوب‌زدایی کنید.

رفع سریع مشکل بخار نکردن بخارشو

معمولا چند روش سریع برای انواع برندهای بخارشو از جمله کرشر، تولیپس، بایترون و گوسونیک وجود دارند که می‌توانید برای حل مشکل از این روش‌ها استفاده کنید.

1. آب بیشتری اضافه کنید

اولین موردی که باید برای رفع بخار نکردن بخارشو بررسی شود مخزن آب است. اگر بعد از تمیزکاری تمام آب موجود در مخزن بخارشو را مصرف کرده‌اید باید به فکر اضافه کردن آب باشید. برای تمیز کردن خانه برنامه‌ریزی کنید که مخزن بخارشوی شما هر چند وقت یکبار باید با آب پر شود.

2. پریز برق را چک کنید

وقتی مخزن آب پر است چرا بخارشو بخار نمیده؟ برای بررسی این مشکل لازم است که جریان برق دستگاه را چک کنید.ممکن است هنگام استفاده از دستگاه، دوشاخه از دیوار جدا شده باشد. حتی می‌توانید پریز را از نظر جریان برق بررسی کنید. در بعضی از انواع پریزها باید کلید را روشن کنید تا جریان برق برقرار شود.

3. تنظیمات بخارشو را بررسی کنید

مدل‌های متعددی از بخارشو در بازار وجود دارد که هر کدام تنظیمات متفاوتی دارند. برخی از دستگاه‌های بخار شوی دارای صفحه کنترل بخار هستند که ممکن است نیاز به تنظیم داشته باشد. در بعضی مدل‌ها ممکن است بسته بودن قفل کودک دلیل بخار نکردن بخارشوی باشد.

همزمان با بررسی این تنظیمات چک کنید که درپوش مخزن آب محکم شده است. اگر این درپوش به‌درستی قرار نگیرد بخارشو فشار کافی برای تولید بخار ندارد و بخار نمی‌دهد.

اگر مخزن آب پر است مشکل اتصال به برق وجود ندارد و بخارشو به‌درستی تنظیم شده، اما همچنان مشکل بخار نکردن بخارشود وجود دارد، زمان آن رسیده که انسداد مجاری عبور بخار را بررسی کنید.

دلیل بخار نکردن بخارشوی

عیب‌یابی بخار نکردن بخارشو

قبل از اینکه به این نتیجه برسید که بخارشوی شما خراب شده است یا خیر، بهتر است آن را در خانه عیب‌یابی کنید. در ادامه شایع‌ترین دلایل بخار نکردن بخارشو را بررسی می‌کنیم.

1. نازل مسدود شده است

اگر از آب سخت برای شستشو با بخارشو استفاده می‌کنید باید دستگاه را به‌طور منظم تمیز کنید. این کار به جلوگیری از مسدود شدن سیستم به‌دلیل رسوبات معدنی کمک می‌کند. اکثر تولیدکنندگان توصیه می‌کنند از آب تصفیه شده در بخارشوی استفاده شود.

پیامد عدم رعایت این دستورالعمل انسداد نازل است. وقتی آب سخت گرم می‌شود معمولاً کلسیم آزاد می‌شود. فشار آن را به اطراف حرکت می‌دهد و باعث مسدود شدن جت‌هایی می‌شود که بخار از آن‌ها عبور می‌کند. برای رفع انسداد نازل بخارشو می‌توانید از سوزن و سرکه سفید استفاده کنید.

علت بخار ندادن بخارشوی چیست؟

2. مخزن آب ندارد

یکی دیگر از مشکلات رایج بخارشو کمبود آب در مخزن است. زمانی که مخزن آب کافی نداشته باشد دستگاه هیچ بخاری را آزاد نمی‌کند و فرآیند تمیز کردن متوقف می‌شود.

روشن کردن بخارشوی خالی می‌تواند به دستگاه آسیب برساند؛ بنابراین اگر بخارشوی شما بخار نمی‌کند دوباره بررسی کنید که آب کافی دارد یا نه. آن را به برق بزنید و زمان بدهید تا آب تا دمای مناسب برای تولید بخار گرم شود و مشکل بخار نکردن بخارشو رفع گردد.

دلیل بخار نکردن بخارشوی

3. آب به‌طور کامل گرم نشده است

وقتی عجله دارید ممکن است بدون بررسی اینکه آیا آب داخل بخارشو به‌اندازه کافی داغ است یا نه تمیز کردن را شروع کنید. دمای مناسب برای ضدعفونی و از بین بردن میکروب‌ها حدود 100 درجه سانتیگراد است.

این دما نه‌ تنها برای از بین بردن میکروب‌ها مفید است، بلکه بخار کافی برای تمیز کردن بیشتر سطوح را نیز ایجاد می‌کند.

4. بخار یا آب نشتی دارد

بخار در دستگاه‌های بخارشوی به‌دلیل افزایش فشار آزاد می‌شود. اگر این فشار در جایی از سیستم نشت کند با بخار نکردن بخارشو روبه‌رو خواهید شد.

دلایل زیادی برای کاهش فشار در بخارشوی وجود دارد. یکی از آنها نصب نادرست کلاهک پایینی است. نتیجه این اشتباه تولید بخار با فشار کم یا بخار نکردن دستگاه است.

چگونه بخار شوی که بخار نمی‌کند را تعمیر کنیم؟

راه‌حل بخار نکردن بخارشو به‌علت مشکل بستگی دارد. در 80% موارد انسداد نازل اصلی‌ترین دلیل بخار نکردن بخارشوی است. بیشتر افرادی که بخارشوی دارند راه استفاده درست از آن را نمی‌دانند؛ بنابراین ممکن است اغلب با این مشکل مواجه شوند.

  • نازل را باز کنید

در بیشتر موارد می‌توانیم رسوبات مسدودکننده نازل را به‌صورت دستی تمیز کنیم. برای انجام این کار به سواب پنبه، سرکه سفید و گیره کاغذ یا شی نوک تیز نیاز دارید. سرکه سفید ماده کلسیم‌زدایی قوی است و تقریبا در هر خانه‌ای پیدا می‌شود.

برای باز کردن انسداد نازل دوشاخه آن را از دیوار بکشید تا خنک شود. مخزن آب را خالی کنید. اسپری بخارشو را از نظر انسداد زباله یا رسوبات بررسی کنید. گیره کاغذ یا سوزن را در نوک اسپری قرار دهید و آن را به جلو و عقب حرکت دهید تا زباله‌ها خارج شوند.

چرا بخارشو بخار نمیده؟

  • هرگونه نشتی بخار را رفع کنید

دلیل دیگر بخار نکردن بخارشو این است که در جایی نشتی وجود دارد. این دستگاه‌های تمیزکننده برای آزاد کردن بخار باید فشار ایجاد کنند. اگر نشتی فشار وجود داشته باشد بخاری تولید نخواهد شد.

برای عیب‌یابی مشکل باید درپوش پایینی را بررسی و در صورت لزوم آن را تعمیر کنید. زمانی که این درپوش محکم بسته نشود احتمالاً باعث نشتی و کاهش فشار خواهد شد.

چگونه از خرابی بخارشو در آینده جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از خرابی بخارشوی، رعایت نکات ذکر شده در دفترچه راهنمای دستگاه است. علاوه‌بر این می‌توانید نکات زیر را برای مراقبت از بخارشوی خود مورد توجه قرار دهید؛

  • فقط از آب تصفیه استفاده کنید

برای جلوگیری از انسداد نازل فقط باید از آب تصفیه‌شده استفاده کنید. این آب هیچ ناخالصی مانند کلسیم ندارد. آب سخت حاوی کلسیم است که پس از مدتی نازل را مسدود می‌کند.

  • بخارشوی را به‌طور مرتب تمیز کنید

فرآیند تمیز کردن شامل حذف زباله از روی زمین است. هر یک از اینها می‌تواند در نهایت باعث مسدود شدن نازل بخارشوی شما شود. برای جلوگیری از این امر، پس از هر بار استفاده، بخارشوی خود را تمیز کنید.

شما می‌توانید با افزودن کمی سرکه به محلول پاک کن از تجمع رسوبات جلوگیری کنید. به این ترتیب مشاهده خواهید کرد که کارکرد دستگاه نیز بهبود یافته است و تمیز کردن پارکت با بخارشوی یا هر سطح دیگری با این دستگاه کاربردی بسیار راحت‌تر می‌شود.

جمع‌بندی

اگر می‌خواهید بدانید که علت بخار ندادن بخارشوی چیست؟ در گام اول بهترین راه تمیز کردن آن است. از آنجایی که انسداد نازل یکی از اصلی‌ترین دلایل بخار نکردن بخارشو محسوب می‌شود باید با تمیز کردن منظم از تجمع رسوبات معدنی در داخل آن جلوگیری کنید. به این ترتیب بخارشوی شما در بهترین حالت کار می‌کند.

اگر مشکوک هستید که مشکلی در دستگاه بخارشوی شما وجود دارد راه‌حل‌های زیادی برای حل مشکل بخار نکردن بخارشو وجود دارد که می‌توانید قبل از مراجعه به تعمیرکار خودتان در خانه امتحان کنید. با این حال اگر مشکل حل نشد بهتر است برای تعمیر بخارشوی خود اقدام نمایید.

سوالات متداول

چرا بعد از استفاده از بخارشوی کف خانه هنوز کثیف است؟

چسبندگی کف‌ اتاق پس از شستشو با بخار اغلب به‌دلیل بقایای محصولات شوینده‌ای است که استفاده شده‌اند. استفاده از پد کثیف نیز می‌تواند باعث چسبندگی کفپوش شود.

آیا بخارشوی‌ها مسدود می‌شوند؟

نازل بخارشو به‌دلیل تجمع رسوبات ممکن است مسدود شود؛ بنابراین بهتر است همیشه از آب تصفیه شده استفاده کنیم.

چرا بخارشوی من به‎درستی بخار نمی‌دهد؟

ممکن است کلسیم و سایر مواد معدنی در نازل جمع شوند؛بنابراین برای تولید بخار نیاز به تمیز کردن نازل دارید. به این ترتیب مشکل بخار ندادن بخارشوی شما رفع خواهد شد.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا