نقاشی ساختمان نقاشی ساختمان

راهنمای نقاشی سقف ساختمان به سبک نقاشان حرفه‌ای ساختمان

ساختمانتعمیرات ساختماننقاشی ساختمان

رنگ سقف تأثیر زیادی بر فضای کلی، چشم‌انداز و روشنایی خانه یا آپارتمان شما دارد. نقاشی سقف ساختمان راهی عالی برای روشن و دلباز کردن خانه شما است. صرف نظر از اینکه سقف سالم را رنگ‌آمیزی می‌کنید یا سقفی که کمی نیاز به بازسازی دارد، انجام اقداماتی مانند خرید لوازم، جابجایی یا پوشاندن مبلمان و استفاده از یک لایه آستر برای شروع رنگ‌آمیزی سقف و نقاشی ساختمان واجب است.

نکات کلیدی

  • برای آماده‌سازی سقف قبل از نقاشی سقف خانه باید تمیز کردن سقف، سمباده زدن سقف و پوشاندن مبلمان و وسایل انجام شود.
  • باید یک لایه پرایمر روی سقف بزنید.
  • پس از خشک شدن پرایمر، می‌توانید رنگ‌آمیزی سقف را شروع کنید. برای رنگ‌آمیزی سقف، ابتدا باید یک لایه رنگ را به صورت خطوط زیگزاگ روی سقف بزنید. سپس، روی زیگزاگ‌ها را با حرکات مستقیم رنگ کنید. پس از خشک شدن رنگ، می‌توانید لوازم خود را جمع کنید.

مرحله اول: آماده کردن سقف

  1. یک غلتک و یک عدد دسته غلتک متناسب با ارتفاع سقف تهیه کنید. بهترین ابزاری که برای نقاشی سقف استفاده می‌شود، یک غلتک ضخیم با یک غلتک دارای قابلیت تنظیم ارتفاع است. می‌توانید تمام لوازم مورد نیاز خود را در یک فروشگاه لوازم رنگ و نقاشی پیدا کنید.
  • می‌توانید از برس‌های رنگ هم برای رنگ‌آمیزی سقف استفاده کنید، اما نتیجه کار با غلتک بهتر و تمیزتر است.
  • طول دسته غلتکی که نیاز دارید به ارتفاع سقف شما بستگی دارد. اگر دسته غلتک قابل تنظیم تهیه کنید برایتان بهتر و راحت‌تر است.

  1. رنگی را انتخاب کنید که برای نقاشی سقف‌ها فرموله شده است. این سبک رنگ با رنگ استاندارد دیوار متفاوت است. رنگ مخصوص سقف به دلیل میزان ویسکوزیته‌ای که دارد، بهترین نوع رنگ برای سقف است. رنگ سقف، هرگونه عیب و نقص سقف را پنهان می‌کند. همچنین باید یک رنگ هم برای سقف خود انتخاب کنید. معمولاً برای نقاشی سقف از رنگ سفید استفاده می‌شود، چون این رنگ باعث می‌شود اتاق روشن و بزرگ به نظر برسد.

نقاشی ساختمان
نقاشی ساختمان

  • هنگام انتخاب رنگ سفید، در نظر بگیرید که کدام نوع رنگ سفید با رنگ دیوارهای شما هماهنگی بیشتری دارد.
  1. مبلمان خود را از زیر اتاق بیرون ببرید. معمولاً موقع نقاشی سقف ساختمان، مبلمان را از اتاقی که قرار است رنگ‌آمیزی شود خارج می‌کنند و به فضای دیگری منتقل می‌کنند، چون احتمال ریختن رنگ روی زمین و مبلمان وجود دارد. مثلاً اگر سقف اتاق نشیمن را رنگ‌آمیزی می‌کنید، مبل‌ها، صندلی‌ها و میزها را به آشپزخانه یا اتاق خواب منتقل کنید.
  • اگر در یک آپارتمان کوچک زندگی می‌کنید یا مبلمان بسیار سنگین و بزرگی دارید، ممکن است نتوانید آن‌ها را به جایی دیگر منتقل کنید. در این شرایط همه مبلمان و لوازم را با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید تا از رنگی شدن لوازم جلوگیری کنید.

  1. کف اتاق را با یک پارچه یا پلاستیک بپوشانید. هنگامی که مبلمان خود را از سر راه برداشتید، یک پلاستیک ضخیم روی زمین پهن کنید. این کار از کفپوش محافظت می‌کند و از لکه‌دار شدن کاشی و کفپوش جلوگیری می‌کند. اگر نگران ریختن رنگ روی درب و پنجره هستید، می‌توانید با استفاده از روزنامه و چسب و یا پلاستیک آن‌ها را بپوشانید.
  2. قبل از نقاشی سقف خانه، سقف را سمباده بزنید و تمیز کنید. یک سمباده 180 تهیه کنید و با حرکت دایره‌ای روی تمام سقف بکشید. با این کار هرگونه گردوغبار و آلودگی که به طور طبیعی در طول زمان روی سقف ایجاد شده است را از بین می‌برید. سپس پارچه‌ای را مرطوب کنید و پارچه مرطوب را روی سطح سقف بکشید تا گردوغبار حاصل از سمباده پاک شود.

استعلام رایگان قیمت نقاشی ساختمان!

  • اگر قبل از نقاشی سقف ساختمان، گرد و غبار سنباده را پاک نکنید، به جای رنگ‌آمیزی سقف، گردوغبار را رنگ می‌کنید.
  • هرگز سقف بافت‌دار را سنباده نزنید.

سمباده کاری در نقاشی سقف

  1. لبه‌های سقف، یعنی قسمتی که دیوار شروع می‌شود را با نوار نقاشی بپوشانید. اگر دیوار شما تزئینی ندارد، لبه نوار را مستقیماً در گوشه‌ای که دیوار به سقف می‌رسد، بچسبانید. چسباندن یک لایه نوار نقاشی به دیوار کمک می‌کند تا لبه‌های کار را تمیز و بدون قلم خوردگی دربیاورید.
  • اگر می‌خواهید دیوارها را بعد از رنگ‌آمیزی سقف رنگ کنید، باید تزئینات نقاط اتصال سقف و دیوار را بپوشانید. این کار باعث حفظ یکنواختی رنگ سقف می‌شود.
  1. قبل از شروع نقاشی سقف ساختمان، تمام لوسترها و لامپ‌ها را بپوشانید و جایی که به سقف متصل می‌شوند را با نوار نقاشی محکم کنید تا رنگ از آنجا به داخل نفوذ نکند.

  • اگر تصمیم دارید قبل از نقاشی سقف خانه روشنایی‌ها را باز کنید، از قطع بودن جریان برق مطمئن شوید.
  1. قبل از رنگ‌آمیزی سقف منزل، یک لایه پرایمر روی سقف بمالید. پرایمر را در یک سینی رنگ بریزید و غلتک را روی آن بلغزانید تا زمانی که با غلتک کاملاً با پرایمر پوشیده شود. سپس با غلتاندن پرایمر در خطوط مستقیم، یک لایه یکدست و یکنواخت به سقف بزنید. قبل از اینکه رنگ‌آمیزی سقف منزل را شروع کنید، 30 دقیقه صبر کنید تا پرایمر خشک شود.

درخواست نقاشی ساختمان

  • بتونه‌کاری تضمین می‌کند که یک لایه رنگ برای نقاشی سقف خانه کافی است ولی پرایمر به بهتر چسبیدن رنگ به سقف و جذب رنگ کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید رنگ اکریلیک ساختمان

مرحله دوم: نقاشی سقف ساختمان

  1. اگر از نوار نقاشی استفاده نمی‌کنید، کنج‌ها و لبه‌ها را با یک قلمو رنگ کنید. اگر لبه‌های بالای دیوار را با نوار نقاشی نمی‌پوشانید، باید از یک قلمو برای خط انداختن در لبه سقف و دیوار، جایی که تزئینات به دیوار می‌رسد، استفاده کنید. استفاده از قلمو به شما این امکان را می‌دهد که با دقت بیشتری رنگ‌آمیزی کنید.
  2. رنگ را در یک سینی بریزید و غلتک خود را در آن فرو کنید. با ریختن حدود 500 میلی‌لیتر رنگ در سینی رنگ شروع کنید. کل غلتک را در رنگ فرو نکنید، در غیر این صورت با رنگ اشباع می‌شود. در عوض، غلتک را به‌آرامی روی سطح رنگ 3-4 بار بچرخانید تا روی غلتک پوشش داده شود.
  3. اگر سقفی با ارتفاع بیش از 2.5 متر دارید، یک نردبان بلند تهیه کنید. اگر هنگام ایستادن روی زمین نمی‌توانید به تمام قسمت‌های سقف دسترسی داشته باشید، باید روی یک نردبان بایستید. نردبان را در زیر اولین قسمت سقفی که قصد رنگ‌آمیزی آن را دارید قرار دهید. سپس، هنگامی که غلتک را با رنگ پوشاندید، روی پله دوم یا سوم نردبان بایستید تا به سقف برسید.
  4. با غلتک سقف را به صورت خطوط زیگزاگ رنگ کنید. غلتک خود را در سینی رنگ فرو کنید و به طور یکنواخت همه غلتک را بپوشانید، مطمئن شوید که رنگ اضافی از غلتک خارج شده است. سقف را با یک لایه رنگ بپوشانید. این کار را با ایجاد اشکال “W” یا “V” بدون برداشتن غلتک از سطح سقف انجام دهید. هنگامی که غلتک خود را روی سقف می‌کشید، فشار یکنواخت روی غلتک را حفظ کنید. فشار غیر یکنواخت ممکن است باعث شود که بافت غیر یکسان روی سقف ایجاد شود.
  5. نقاشی سقف خانه را تا جایی ادامه دهید که تمام سقف با زیگزاگ پوشانده شود. وقتی کارتان با رنگ‌آمیزی زیگزاگ در یک قسمت از سقف تمام شد، سراغ قسمت دیگر بروید و آن را رنگ کنید. قسمت جدید را تا جایی رنگ کنید که کاملاً با قسمت قبلی یکدست شود.

  • خیلی نگران ایجاد یک ظاهر یکنواخت نباشید. فقط مطمئن شوید که تمام سقف را با حرکت زیگزاگ غلتک پوشانده‌اید.

مراحل نقاشی سقف ساختمان

  1. سپس روی زیگزاگ‌ها را با حرکات مستقیم غلتک رنگ کنید. برای این کار، غلتک را در طول سقف و در خطوط مستقیم حرکت دهید. خطوط باید حدود 2.5 سانتی‌متر همپوشانی داشته باشند تا هنگام خشک شدن رنگ، شکافی بین خطوط وجود نداشته باشد. این به یکدست شدن رنگ کمک می‌کند و به سقف شما رنگ و بافتی یکنواخت می‌بخشد. پس از پوشاندن سقف، اجازه دهید رنگ به مدت یک شب خشک شود.
  • اگر یک لایه پرایمر زده‌اید برای نقاشی سقف نیازی به استفاده از لایه دوم رنگ ندارید.
  • اگر به رنگ‌آمیزی دوباره نیاز دارید، حتماً اجازه دهید تا رنگ قبلی کاملاً خشک شود.

  1. پس از اتمام کار نقاشی سقف ساختمان، لوازم خود را تمیز کرده و بشویید. نوار نقاشی را از روی دیوارها و وسایل روشنایی جدا کنید و پارچه‌ها و پلاستیک‌های پهن شده را که جمع کنید و دور بیندازید. غلتک رنگ را با آب گرم و صابون بشویید.
  • پارچه‌ها و پلاستیکی که روی مبلمان کشیده بودید تا از رنگی شدن آن‌ها جلوگیری کنید را هم جمع کنید.

نقاشی سقف‌های غیر معمول

  • قبل از رنگ‌آمیزی سقف منزل، بخش‌های آسیب‌دیده سقف را تعمیر کنید. اگر سقفی دارید که نیاز به تعمیر دارد، قبل از رنگ‌آمیزی سقف باید عیب را برطرف کنید. اگر می‌خواهید به تنهایی این کار را انجام دهید ابتدا همه لوازم مورد نیازتان را تهیه کنید و خودتان بخش‌های آسیب دیده را تعمیر کنید. یا اگر به تنهایی نمی‌توانید از پس این کار بربیایید، از یک فرد متخصص و با تجربه کمک بگیرید.

رفع عیب در نقاشی سقف

  • اگر سقف شما بافت دارد، با برس غلتکی خود به‌آرامی یک لایه رنگ را با حرکات مستقیم از بالا به پایین رنگ کنید. لایه‌های رنگ حدود 2.5 سانتی‌متر روی هم قرار بگیرند تا به‌خوبی همپوشانی داشته باشند. این کار را با ظرافت و حوصله انجام دهید.

  • سقف طاق دار را از بالا به پایین رنگ کنید. از گوشه بالایی سقف شروع کنید و در خطوط مستقیم به سمت دیوار بروید. هر خط متوالی باید حداقل 1.3 سانتی‌متر روی خط قبلی همپوشانی داشته باشد. تمام حرکات و خطوط باید صاف و یکدست باشد تا هیچ اثری از غلتک منحنی روی دیوار باقی نماند.
  • در اصل برای نقاشی سقف طاق دار باید مثل رنگ کردن دیوار عمل کنید.

نقاشی سقف خانه با رنگ روشن یا تیره؟

انتخاب رنگ مناسب برای سقف، تأثیر زیادی بر زیبایی و روشنایی خانه دارد. با توجه به شرایط و سلیقه خود، می‌توانید رنگ مناسبی برای سقف خانه خود انتخاب کنید.

رنگ‌های روشن، نور را بیشتر منعکس می‌کنند و باعث می‌شوند سقف بلندتر و وسیع‌تر به نظر برسد. به همین دلیل، رنگ سفید محبوب‌ترین رنگ برای سقف خانه است. رنگ سفید در تقاشی سقف خانه باعث می‌شود لوستر جلوه جذاب‌تری پیدا کند.

رنگ‌های تیره، نور را کمتر منعکس می‌کنند و سقف کوتاه‌تر به نظر می‌رسد. تنها در صورتی که خانه از نورپردازی مناسبی برخوردار است می‌توانید نقاشی سقف خانه را تیره کنید.

اگر به دنبال ایجاد فضایی خلاقانه و متفاوت هستید، می‌توانید از رنگ‌های غیرمعمول برای سقف خانه خود استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید رنگ سقف را تیره‌تر یا روشن‌تر از رنگ دیوارها انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید از رنگ یکسان برای سقف و دیوارها یا رنگ‌های متضاد برای این دو سطح استفاده کنید.

نقاشی سقف کاذب، گچبری و کناف چه ویژگی دارد؟

رنگ‌های روشنی مانند سفید و کرم مات، برای رنگ آمیزی سقف کاذب و گچبری‌ها مناسب‌تر هستند. این رنگ‌ها باعث می‌شوند که سقف بلندتر و فضا روشن‌تر به نظر برسد.

قبل از رنگ آمیزی، لازم است که همه شکاف‌ها و فاصله‌های اضافی ایجاد شده روی سقف کاذب، گچبری‌ و کناف را با کمک بتونه پر کنید. این کار باعث می‌شود که رنگ به‌صورت یکدست روی سطح پخش شود و هیچ‌گونه ناهمواری و نقصی روی آن باقی نماند.

برای رنگ کردن گچبری‌ها و تزئینات، بهتر است از قلم‌مو باریک و مناسب استفاده کنید. این کار باعث می‌شود که رنگ به‌صورت دقیق و بدون پریدگی روی سطح اعمال شود. برای سقف کناف می‌توان از قلم‌مو یا غلتک استفاده کرد.

برای جلوه دادن بیشتر به بخش‌های تزئینی و گچبری، می‌توانید رنگ متضاد یا کمی متفاوت با سقف را برای آن‌ها انتخاب کنید. این کار باعث می‌شود که این بخش‌ها بیشتر به چشم بیایند و جلوه بیشتری داشته باشند.

قبل از رنگ آمیزی، لازم است که سطح کناف را کاملاً صاف کنید. برای این کار، می‌توانید از بتونه استفاده کنید. بتونه را با کمک ماله روی سطح کناف بمالید و سپس با کمک سنباده سطح را صاف کنید.

برای اینکه نقاشی سقف کناف یکدست و صاف شود، بهتر است از چند لایه رنگ استفاده کنید. هر لایه رنگ را قبل از خشک شدن کامل لایه بعدی بزنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا