انواع مدل‌های سقف کاذب آشپزخانه و مزایای استفاده از آن

ساختمانتعمیرات ساختماندیوار و سقف کاذب

آشپزخانه بخش مهمی از خانه، به ویژه خانه‌های ایرانی است. افراد خانه زمان زیادی را در طول روز در آشپزخانه سپری می‌کنند. به همین جهت زیبایی این فضا مهم است. یکی از کارهایی که در کنار بازسازی کابینت آشپزخانه می‌تواند زیبایی آن را دوچندان کند، استفاده از سقف کاذب آشپزخانه در طراحی است. 

مزایای استفاده از سقف کاذب آشپزخانه 

سقف کاذب، به راحتی لوله‌ها و سیم‌های الکتریکی کار شده در سقف را می‌پوشاند. همین‌طور اگر به مرور زمان نم و رطوبتی در سقف ظاهر شود، سقف کاذب آن را پوشش می‌دهد. به طور کلی می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین مزایای سقف کاذب پوشاندن معایب سقف است.  سقف کاذبآشپزخانه نوعی عایق حرارتی محسوب می‌شود که موجب صرفه‌جویی در مصرف برق و انرژیمی‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های سقف کاذب، امکان نورپردازی فضا است. 

انواع مدل سقف کاذب آشپزخانه 

1. سقف کاذب چوبی

استفاده از چوب در طراحی دکوراسیون خانه، بسیار پرطرفدار و پرکاربرد است. در این مدل از سقف کاذب، کناف آشپزخانه با پنل چوبی ترکیب و روی سقف اجرا می‌شود. سقف چوبی ظاهر زیبایی دارد و امکان ترکیب شدن با هر نوع دکوری را دارد. 

انواع سقف کاذب

2. سقف کاذب آشپزخانه pvc 

سقف pvc در رنگ‌های مختلفی وجود دارد و این امکان را برای شما فراهم می‌کند که متناسب با رنگ سایر فضاهای خانه و یا سایر فضاهای آشپزخانه، رنگ مناسب را انتخاب کنید. سقف pvc می‌تواند طرح‌های متفاوتی داشته باشد و به شکل پنجره پنجره یا برش خورده اجرا شود. ترکیب این سقف با کابینت هایگلاس، انتخاب بسیار خوبی است. 

بیشتر بخوانید : سقف کاذب کناف

سقف کاذب

3. سقف آشپزخانه آسمان مجازی 

سقف آشپزخانه آسمان مجازی، به صورت یک آسمان آبی همراه با ابرهای سفید است و ظاهر متفاوت و زیبایی به فضای آشپزخانه شما می‌بخشد. به دلیل روشن بودن این سقف، محیط آشپزخانه روشن و پر نور می‌شود. 

سقف کاذب

4. سقف آشپزخانه سی ان سی 

این سقف به صورت تایل‌های 60 در 60 است و با توجه به ابعاد و اندازه آشپزخانه، می‌توانید اندازه آن را تغییر دهید. سقف کاذب سی ان سی حتماً باید با طلق اجرا شود. سقف سی ان سی در مدل‌های مختلفی از جمله گل و بوته، طرح‌های اسلیمی و طرح‌های دیگر وجود دارد. این مدل انتخاب خوبی برای فضاهای سنتی است. 

سقف کاذب

5. سقف کاذب آشپزخانه تایلی

این مدل از تایل‌هایی با ابعاد 60 در 60 تشکیل می‌شود و از جنس پی وی سی است و امکان تغییر اندازه تایل‌ها وجود ندارد. سقف تایلی قابل شستشو است و به عنوان عایق صوتی هم عمل می‌کند. تایل طرح دار، ساده، هات استمپ و روکش‌دار، همگی از زیر مجموعه همین مدل هستند. 

بیشتر بخوانید : راهنمای نقاشی سقف ساختمان

 انواع سقف کاذب آشپزخانه

سقف کاذب آشپزخانه کناف 

کناف به دلیل زیبایی و امکان استفاده از نورپردازی، همیشه مورد استقبال قرار گرفته است. امکان اجرای سقف کاذب آشپزخانه کناف در اشکال مختلف هندسی وجود دارد. 

مزایای استفاده از کناف 

  • برخورداری از مقاومت و ایمنی بالا در برابر زلزله 
  • برخورداری از وزن کم و حمل و نقل آسان 
  • عایق صوتی و حرارتی بسیار مناسب 
  • رنگ‌آمیزی آن به وسیله رنگ‌های مختلف امکان‌پذیر است 

سقف کاذب آشپزخانه کشسان

سقف کشسان یکی از گران‌ترین انواع سقف‌های کاذب است. این مدل از سقف از مواد نانوی ضد آب و ضد باکتریال تشکیل می‌شود. سقف کاذب آشپزخانه کشسان نوعی پارچه کششی است و می‌تواند بهترین نوع سقف را ارائه کند. این سقف از هتل‌های لوکس و مجتمع‌ها تجاری و سرویس بهداشتی، قابل اجرا است. 

بیشتر بخوانید : بازسازی آشپزخانه

سقف آشپزخانه

سقف کاذب اشپزخانه رابیتسیا راویز 

سقف کاذب آشپزخانه رابیتس جزو یکی از قدیمی‌ترین سقف‌های اجرایی است و باعث زیباتر و پر حجم‌تر شدن سقف می‌شود. رابیتس مجموعه‌ای از ورقه‌های فولادی و فلزی است که به هم جوش داده شده‌اند و به شکل سقفی پایین‌تر از سقف اصلی قرار می‌گیرد. رابیتس با گچ تزیین می‌شود و علت استفاده از گچ، چسبندگی خوب آن به ورقه‌ها است. در واقع، ورقه‌های رابیتس رابط بین سقف اصلی و گچ‌بری‌های بیرونی آن هستند. رابیتس از جنس چوب هم وجود دارد که کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

بیشتر بخوانید: مراحل تمیز کردن 6 نوع سقف کاذب

مزایای استفاده از سقف کاذب آشپزخانه رابیتس 

  1. در دسترس بودن تمام مصالح لازم برای اجرا
  2. اجرای راحت آن نسبت به برخی از مدل‌های دیگر
  3. امکان اجرای طراحی‌های ظریف و چشمگیر 
  4. انعطاف‌پذیری بالا 
  5. مقاومت در برابر آتش‌سوزی 
  6. نتیجه نهایی کار، سقفی صاف و یکدست. بدون ترک خوردگی است 

سقف کاذب آشپزخانه پلکسی گلاس

جنس سقف کاذب پلکسی گلاس از پلاستیک ترمودینامیک است و از ظاهری شفاف برخوردار است. سقف آشپزخانه پلکسی گلاس مقاومت و دوام بالایی دارند و جایگزین خوبی برای سقف کاذب شیشه‌ای هستند. 

برای از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

مزایای استفاده از پلکسی گلاس 

  • نصب در مدت زمان کوتاه 
  • تعویض راحت و آسان طرح‌ها 
  • برخورداری از ثبات رنگی 
  • ارزان بودن نسبت به برخی از سقف‌های کاذب دیگر 
  • عبور نور بیشتر به دلیل شفاف بودن 

سقف آشپزخانه

سقف رنگی 

در این مدل از تایل ها و شیشه‌های رنگی استفاده می‌شود. موقع استفاده از سقف کاذب رنگی، باید در انتخاب رنگ دقت کنید و از تأثیر رنگ آن بر فضا غافل نشوید. هر چه رنگ مورد استفاده تیره‌تر باشد، فضای شما را کوچک‌تر و تاریک‌تر و هر چه رنگ انتخابی شما روشن‌تر باشد، 

سقف کاذب آشپزخانه ساده 

این مدل به سقف کاذبی گفته می‌شود که صاف و یکدست و بدون تزیین باشد. معمولاً هدف اصلی در استفاده از سقف کاذب آشپزخانه ساده، پوشاندن ابزار و لوازم عبور کرده از سقف، مانند لوله کشی‌های آب، گاز و تهویه و سیم‌کشی برق است. سقف کاذب ساده، هزینه خیلی پایین‌تری نسبت به سایر سقف‌های کاذب دارد. 

سقف معرق 

سبک معرق یکی از لوکس‌ترین سقف کاذب‌های آشپزخانه است. جنس سقف معرق از چوب یا پی وی سی است و به وسیله دستگاه سی ان سی طرح دار می‌شود. سقف معرق می‌تواند در هر طرح دلخواهی که شما بخواهید، به طور سفارشی ساخته شود. 

سخن پایانی

در این مقاله با انواع سقف کاذب آشپزخانه، ویژگی و مزایای هریک آشنا شدیم. اگر برای ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر آشپزخانه خود نیاز به خدمات حرفه‌ای دارید می‌توانید از تیم‌های حرفه‌ای بازسازی ساختمان آچاره کمک بگیرید. استعلام قیمت بازسازی آشپزخانه و ارزیابی اولیه پروژه شما در آچاره رایگان است و شما می‌توانید با انجام چند مرحله ساده ثبت سفارش و بدون پرداخت هزینه با متخصصین چت کنید و از مشاوره آنها بهره‌مند شوید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا