انواع پدیکور خیس|مراحل انجام و فواید پدیکور خیس

ناخنزیبایی و سلامتمانیکور و پدیکور

همیشه گفته شده که پای انسان به عنوان قلب دوم آن محسوب می‌شود. معمولاً روزانه افراد بصورت متوسط حدود ۸ الی ۱۰ هزار قدم بر ‌می‌دارد. اگر بخواهیم این مقدار پیاده‌روی را در طی سال‌های زندگی یک فرد در نظر بگیریم؛ مقداری حدود ۱۸۵ هزار کیلومتر خواهد شد! از همین رو میزان اهمیت مراقبت از پاها مشخص می‌شود. از آن جایی که اغلب ما تایم زیادی از روز را کفش به پا داریم، بنابراین قطعا دچار خشکی و ترک پوست در پای خود، خواهیم شد. یکی از راه‌های زیبا نگه داشتن پاها پدیکور خیس است. پدیکور روشی است که می‌توانید پوست‌های اضافه کف پای خود را گرفته، گوشت اضافه دور ناخن‌های خود را برداشته و به تمیز‌شدن پای خود کمک کنید. جالب است بدانید که؛ یک روش استریل و علمی، پدیکور پا با کوکتل می‌باشد. با این مقاله از مجله آچاره همراه باشید تا با این سبک پدیکور بیشتر آشنا شوید.

مراحل پدیکور خیس با کوکتل

انجام پدیکور در سالن‌های زیبایی صورت می‌گیرد. پس از انجام پدیکور پاکسازی، سوهان‌کشی و فرم دهی نیز انجام می‌شود. انجام این کار یک نوع لایه برداری محسوب خواهد شد. و ابزارهای مختلف برای پدیکور خیس مورد نیاز است. این ابزار‌ها شامل رنده پا، کاسه آب یا حوضچه آب گرم، سوهان پا، صابون یا شامپو و حوله تمیز هستند. می‌توانید با استفاده از رنده پینه‌هایی که به پای شما چسبیده‌اند را جدا کرده، و از هرگونه گوشت اضافه خلاص شوید.

سوهان پا همان طور که همه شما می‌دانید، موجب صاف و یکدست‌شدن پوست کف پا می‌شود. در صورتی که پوست پای شما دارای ریشه‌های عمیقی نباشد، بدون رنده و تنها با استفاده از سوهان، پدیکور آن صورت می‌گیرد. یک کاسه یا یک حوض پر از آب گرم باید موجود باشد تا برای مرطوب‌شدن پاهای خود از آن بهره ببرید. توجه کنید که آب موجود در کاسه نباید داغ باشد، زیرا پای شما را می‌سوزاند برای ضدعفونی کردن پا، کمی نمک نیز به آب ولرم اضافه کنید. آب ولرم موجب نرم شدن پوست شما می‌شود.

این امر موجب می‌شود برای صاف شدن پا به راحتی پوست پا را سوهان بکشید. استفاده از صابون یا شامپو نیز برای نرم کردن پا به کار می‌رود. پس از اتمام روند پدیکور، باید با یک حوله تمیز پای خود را خشک کنید. انجام پدیکور خیس پا با کوکتل شامل چند روش می‌باشد، که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. در ابتدا قبل از هر چیز سعی کنید به هیچ عنوان لاک و یا برق ناخن بر روی ناخن خود نداشته باشید.

  • روش اول آب درمانی هنگامی که به یک سالن زیبایی برای پدیکور پا مراجعه می‌کنید، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه پای شما را در آب قرار می‌دهند. متناسب با پوست شما عصاره گیاهانی همچون رزماری، اکالیپتوس و مقداری روغن را به آب اضافه می‌کنند.
  • در مرحله دوم پدیکور خیس از اسکراب برای سطح پا و ساق پا استفاده خواهند کرد.
  • در مرحله سوم نوبت به آبکشی پاها می‌رسد. جهت آبکشی مواد اسکراب از روی سطح پا، این کار را انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید : آموزش مرحله به مرحله پدیکور فرانسوی در منزل

دیکور خیس

بیشتر بخوانید: آموزش پارافین تراپی در منزل + مزایای آن

فواید پدیکور خیس

انجام پدیکور و مانیکور می‌تواند برای زیبا به نظر رسیدن نقش بسزایی ایفا کند. احتمالا شما نیز تا به حال تجربه استفاده از این سرویس را داشته‌اید. در غیر این صورت با ما همراه باشید تا مزایای انجام پدیکور پا را به شما معرفی کنیم.

  1. به افزایش گردش خون شما کمک می‌کند: انجام ماساژ و ریلکس کردن دست و پا می‌تواند یک درمان عالی برای افزایش جریان خون در رگ‌ها باشد. این امر باعث از بین‌رفتن تنش در ماهیچه‌ها خواهد شد. از دلایل اصلی محبوبیت پدیکور خیس پا همین موضوع می‌باشد.
  2. سلامتی ناخن‌ها را افزایش می‌دهد: رسیدگی منظم به ناخن‌های دست و پا برای استحکام و افزایش رشد آن‌ها بسیار عالی می‌باشد. همان طور که می‌دانید؛ روزانه دست‌ها و پاهای ما در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار دارند. انجام پدیکور خیس جهت از بین بردن انواع آلودگی‌های سطح دست و پای ما گزینه منحصر به فردی است. همچنین کوتاه کردن و تمیز کردن ناخن‌ها از ایجاد عفونت‌های قارچی جلوگیری خواهد کرد. این کار باعث از بین رفتن سلول‌های مرده پوست می‌شود.
  3. استرس را کاهش می‌دهد: گفته شده طبق تحقیقات انجام شده در اروپا انجام پدیکور خیس دست و پا باعث کاهش استرس خواهد شد، و بسیار آرامش بخش است. می‌توانید با یک ماساژ حرفه‌ای تمامی خستگی‌های ناشی از ساعت‌ها و هفته‌های فعالیت روزانه خود را رفع کنید. این روش برای استراحت اعصاب بدن، بسیار مناسب است. برخی افراد به جویدن ناخن‌های خود عادت دارند. این کار نواحی اطراف ناخن را خشک ‌می‌کند.

یک روش عالی برای جوانسازی پوست مانیکور و پدیکور است. به دست‌ها و پاهای شما نرمی و لطافت می‌بخشد. علاوه بر زیبایی، این روش می‌تواند یک روش درمانی نیز محسوب شود. برای مثال افرادی که در زمستان با خشکی پوست دست و پا مواجه می‌شوند. مناسب‌ترین روش برای آن‌ها انجام پدیکور خیس است. به طور کلی پدیکور به چند روش انجام می‌شود، و مواد مورد استفاده در آن‌ها متناسب با پوست شما متفاوت است.

برای خدمات ناخن از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 دیکور خیس

انواع مختلف پدیکور

  • پدیکور فرانسوی: گوشت‌های اضافی موجود در کنار ناخن را در روش پدیکور فرانسوی توسط ابزارهای مخصوص گرفته و با زدن یک لاک ناخن مخصوص و مستحکم انجام پدیکور شروع می‌شود.
  • پدیکور با موم پارافین: برای اینکه رطوبت را در تمامی سطح پوست ایجاد کرده، و پوست را نرم نگه دارند، موم را حرارت می‌دهند و بر روی ناخن‌ها و سطح پوست می‌گذارند.
  • پدیکور ژل: در این روش توسط دستگاه یووی و یک ژل مخصوص باعث درخشان‌تر شدن و نرم‌تر شدن پاها و دست‌ها می‌شوند.
  • پدیکور کوکتل: کوکتل پدیکور ماده‌ای است که با قرار دادن آن در آب موجب خوشبو‌شدن و لطیف شدن پاها می‌شوند. این ماده دارای حالتی روغنی می‌باشد. از مزایای کوکتل پدیکور می‌توان به خنثی کردن باکتری‌ها، ایجاد تعادل بین تولید چربی در پوست، کوچک کردن منافذ پوستی، آبرسانی قوی، از بین بردن جوش و سوزش، سم زدایی، لایه برداری و به عنوان ضدعفونی کننده اشاره کرد. و همان طور که در بالا به آن اشاره کردیم، جهت درمان ترک کف پاها ‌ بسیار عالی می‌باشد.

بیشتر بخوانید : طرز استفاده از ست مانیکور

پدیکور

جمع‌بندی

بدون شک امروزه یکی از بهترین روش‌های زیباسازی و درمانی پاها روش پدیکور خیس است. برعکس افرادی که انجام پدیکور خیس را یک سرویس لوکس می‌دانند، شما به جنبه بهداشت آن نگاه کنید. معمولاً همه ما پای خود را ساعات زیادی در طول روز درون کفش محبوس می‌کنیم. این امر موجب تعریق پاها خواهد شد، و رفته رفته مشکلات دیگری همچون عفونت‌های قارچی در سطح پوست و حتی زیر ناخن‌ها به وجود خواهد آمد. بنابراین توصیه می‌شود برای سلامت پاهای خود از این روش درمانی استفاده کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا