تعمیر پکیج تعمیرپکیج

تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا (Perla) و کد های ارور

گرمایشپکیجسرمایش و گرمایش

آیا برای تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا به کمک احتیاج دارید؟ پکیج‌ها در فصل‌‌های سرد سال که پس از مدتی کار نکردن و استراحت دوباره روشن می‌شوند، ممکن است به‌خوبی کار نکنند و به تعمیر احتیاج داشته باشند.

پکیج بوتان مدل پرلا، یکی از بهترین و کاربردی‌ترین پکیج‌‌ها است، اما در مواردی ممکن است دچار مشکل شده و به تعمیر احتیاج داشته باشند. تعمیر پکیج دیواری بوتان مدل پرلا را می‌توانید به متخصصان و تعمیرکاران ماهر بسپارید. اما در صورتی که اطلاعات فنی در حد مطلوبی دارید، می‌توانی، خودتان دست به کار شده و تعمیر پکیج را انجام دهید.

در ادامه قصد داریم به بررسی نکاتی درباره تعمیر مدل پرلا بپردازیم که می‌تواند تا حدودی به شما در رفع مشکل پکیج کمک کند. با ما همراه باشید.

مشکلات رایج در پکیج بوتان مدل پرلا

مشکلات متعددی در عملکرد پکیج‌‌ها قابل بروز است که برخی از آن‌ها به‌راحتی رفع شده و برخی دیگر نیز، نیاز به تعمیرات تخصصی پکیج و پر هزینه داشته و گاهی نیز منجر به تعویض پکیج می‌شوند.

در ادامه به بیان برخی مشکلات که می‌تواند با تعمیر پیکج بوتان مدل پرلا، آن‌ها را رفع کنید، خواهیم پرداخت:

1. سر و صدای زیاد در پکیج بوتان پرلا

مشکلات زیادی مانند اشکال در سیستم‌‌های گرمایش مرکزی در این پکیج‌‌ها می‌تواند باعث ایجاد سر و صدا در پکیج پرلا شود. در این حالت صدایی مانند تق تق می‌تواند به دلیل فشار بالای سیستم یا شل شدن قطعات پکیج باشد.

برای تعمیر و نصب پکیج بوتان مدل پرلا در این مشکل نیاز است که پکیج را خاموش کرده و سیستم را از نظر شل بودن قطعات بررسی کنید و در صورت رفع نشدن مشکل از تعمیرکاران تخصصی کمک بگیرید.

تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا

2. کد خطای 0

کد خطای 0 در پکیج‌‌های بوتان نشان‌دهنده مشکل نیست؛ بلکه به این معنی است که پکیج پرلا در حالت آماده به کار بوده و در انتظار دستور برای به کار انداختن گرمایش مرکزی یا آبگرمکن می‌باشد.

3. ظاهر شدن خطای E1 به صورت چشمک زن

این کد خطا در پکیج بوتان نشان‌دهنده این است که فشار در پکیج پرلا کاهش یافته است و نشت آب پکیج، مانع عملکرد صحیح در سیستم پکیج شما می‌شود.

در این صورت برای تعمیر مدل پرلا، لازم است که سیستم خود را مجددا تخت فشار قرار دهید و راه اندازی کنید.

مطلب پیشنهادی: آموزش نصب پکیج بوتان مدل پارما (parma)
تعمیر پکیج
تعمیرپکیج

4. خطای چشمک زن F در پکیج بوتان

این خطا، یک خطای رایج است که نشان‌دهنده فشار پایین آب است و به راحتی می‌تواند رفع شود. در صورت عدم رفع این مشکل باید انتظار ایجاد اختلال در طرز کار پکیج را داشته باشید.

5. تنظیم دما در پکیج بوتان مدل پرلا

تنظیم دما در پکیج‌‌های بوتان معمولا با استفاده از اعدادی که روی صفحه آن قرار دارد و به صورت ماکزیمم و مینیمم مشخص شده اند، انجام می‌شود.

این درجه بندی، دمای آبی را نشان می‌دهد که در پکیج بوتان پمپ می‌شود و اگر در ماکزیمم تنظیم شود، سریعتر و موثرتر گرمایش را انجام می‌دهد.

نصب پکیج بوتان مدل پرلا

6. راه اندازی مجدد پکیج بوتان مدل پرلا

در صورتیکه برای رفع کدها یا مشکلات دیگر و برای تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا، قصد داشتید که پکیج خود را مجددا راه اندازی کنید، لازم است دکمه Restart را فشار دهید، بدین ترتیب پکیج شما مجددا راه اندازی خواهد شد.

روش‌‌های ذکر شده را می‌توانید برای موارد مختلفی مانند: تعمیر پکیج بوتان مدل Perla Pro 32RSi، تعمیر پکیج بوتان مدل Perla Pro 28Rsi، تعمیر پکیج بوتان مدل Perla Pro 24Rsi نیز به کار ببرید.

مطلب پیشنهادی: نصب سیستم گرمایش از کف با پکیج

تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا با استفاده از کدهای خطا

انواع مختلف مشکلات می‌توانند در پکیج‌‌ها رخ دهند، برخی از این مشکلات به صورت قفل‌‌های ایمنی هدایت می‌شود و اطلاعات آن‌ها روی نمایشگر پکیج نمایش داده می‌شوند.

با عیب یابی پکیج بوتان مدل پرلا و با استفاده از این کدهای خطا، می‌توانید به راحتی تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا را انجام دهید. در ادامه به برخی از این کدها، علت و راه‌حل آن‌ها خواهیم پرداخت:

FD

این خطا در نمایشگر پکیج شما، نشان‌دهنده نبود جریان آب است. این بدین معناست که در نصب پکیج شما، مشکل ایجاد شده است. این خطا را می‌تواند با راه اندازی مجدد پکیج رفع کنید.

پکیج را خاموش کرده و اجازه دهید تا خنک شود، پس از آن مجدد پکیج را راه اندازی کنید. اگر مشکل همچنان رفع نشد، می‌توانید با نصاب پکیج تماس بگیرید و از او بخواهید مشکل را بررسی کند.

F1

این خطا به معنی کم بودن فشار آب است که می‌توانید به راحتی با بالا بردن فشار آب پکیج تا 1.5، آن را رفع کنید.

F2

افت حرارت و شعله می‌تواند باعث بروز این خطا شود و آن را می‌توان با بررسی جریان گاز و تنظیم مجدد آن رفع کرد.

در صورت عدم رفع این مشکل باید انتظار خاموش شدن پکیج بوتان خود را داشته باشید.

F3

این خطا به معنی بروز اشکال فنی بوده و در این صورت تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا را می‌توانید با کمک تعمیرکاران متخصص پکیج آچاره انجام دهید.

مشاهده هزینه تعمیر پکیج!

F4 و F5 و F6

این کد به معنای خطا در ترمیستور یا مقاومت گرمایی است که به بررسی توسط تعمیرکار متخصص نیار دارد.

مطلب پیشنهادی: آموزش تعمیر پکیج بوتان مدل پارما (parma)

F7

ولتاژ پایین شبکه می‌تواند در بروز این خطا نقش داشته باشد. به طور کلی، هنگامی که ولتاژ به میزان زیادی افت کند، این خطا رخ می‌دهد.

در چنین موقعیتی با توجه به این که مشکل از سیستم الکتریکی بوده، نیاز است که علاوه بر تعمیرکار متخصص با یک برقکار ماهر نیز هماهنگ شوید. همچنین در این شرایط از برق دار شدن بدنه پکیج غافل نشوید!

F9

این مورد از خطاهای تخصصی بوده که ممکن است برای شما گران تمام شود، علت بروز این خطا می‌تواند اشکال در برد و مدارهای پکیج باشد و به تعمیر تخصصی نیاز دارد.

L1

برای رفع این خطا، لازم است که پکیج خود را ریست کنید و در صورت رفع نشدن مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید. این مشکل می‌تواند به دنبال کمبود جریان آب در پکیج اتفاق بیفتد و معمولا با ریست پکیج پرلا برطرف می‌شود.

L2

این خطا نشان‌دهنده قفل احتراق بوده و در این صورت می‌تواند پکیج خود را ریست کنید، و اگر از سیستم صدایی می‌شنوید و با صدای غیرطبیعی پکیج مواجه هستید، ممکن است لوله‌‌های گاز پکیج مسدود شده باشند که در این صورت باید با تعمیرکار متخصص تماس بگیرید.

L3

این خطا نیز به دنبال اشکال در مقاومت‌‌های گرمایی رخ داده و نیاز به تعمیر تخصصی دارد.

تعمیر پکیج دیواری بوتان مدل پرلا

خطاهای L9/H9/HA/LA

این خطاها معمولا به دلیل گرمای بیش از حد پکیج نمایش داده می‌شوند که در این صورت لازم است فشار سیستم را بررسی کرده و در صورت نیاز رادیاتورها را تخلیه کنید.

در صورت رفع نشدن خطا پس از تخلیه رادیاتور شوفاژ، با متخصصان تعمیر پکیج تماس بگیرید؛ چرا که ممکن است مشکل جدی تری در پمپ پکیج رخ داده باشد.

LF

در صورت مشاهده این خطا باید بدانید که پکیج شما اشتعال ندارد. در این صورت نیاز است که سایر وسایل گازسوز خانه را بررسی کنید و ببینید که آیا به درستی کار می‌کنند یا خیر، و سپس پکیج را ریست کرده و در صورت رفع نشدن مشکل با تعمیرکار تماس بگیرید.

L5 / L6 / C2

خطای L5 می‌تواند به دلیل اشکال در لوله برگشت پکیج، L6 به دلیل خطا در تشخیص شعله در پکیج و C2 نیز به دلیل خطا در تراشه‌‌های پکیج، باشد. در خطاهای بالا تنها کاری که می‌توانید انجام دهید ریست کردن پکیج و تماس با متخصص تعمیر است.

نکته: در صورت روشن نشدن پکیج بوتان در این شرایط، از استفاده از پکیج خود بپرهیزید!

C0

این خطا می‌تواند به دلیل بروز اشکال در سیگنال گرمایش مرکزی بوده و با کمک یک تعمیرکار متخصص می‌تواند گردش رادیاتور و ترموستات را بررسی کرده و این خطا را رفع کنید.

خطاهای بالا را می‌توانید در پکیج‌های مختلف مشاهده کرده و در موارد مختلفی مانند: تعمیر پکیج بوتان مدل Perla Pro 32RSi، مدل Perla Pro 28Rsi، مدل Perla Pro 24Rsi به کار ببرید.

خرابی پکیج بوتان مدل پرلا

 نکاتی که باید هنگام تعمیر مدل پرلا در نظر بگیرید

هنگامی‌که رادیاتور شما سرد شود و دسترسی به آب گرم نیز نداشته باشید، ناخودآگاه وسوسه می‌شوید که جعبه ابزار خود را آورده و شروع به تعمیر آن کنید.

پیدا کردن یک تعمیرکار متخصص و مورد اعتماد برای تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا می‌تواند تا حدودی زمان‌بر باشد و شما نیز برای راه‌اندازی دوباره پکیج عجله داشته باشید.

تعمیرات تخصصی پکیج با آچاره

هرچقدر هم که برای تعمیر عجله داشته باشید، باید بدانید که تعمیر پکیج به‌تنهایی و بدون داشتن دانش کافی می‌تواند منجر به مشکلات جدی‌تر و حتی بروز آسیب شود. در ادامه به برخی نکات درباره تعمیر مدل پرلا خواهیم پرداخت:

  • وسایل گازسوز مانند پکیج‌ها می‌توانند بسیار خطرناک باشند.

ممکن است تصور کنید که اگر خودتان تعمیر پکیج دیواری مدل پرلا را تعمیر کنید، می‌توانید تا حدود زیادی در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، اما در صورت نداشتن توانایی فنی و دانش کافی می‌توانند خطرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

اقدام برای نصب پکیج، تعمیر یا جابه‌جایی پکیج بدون داشتن تخصص می‌تواند به نشت گاز، آتش‌سوزی، انفجار و نشر گاز کربن مونوکسید منجر شود و خانه و اعضای خانواده را تحت شعاع قرار دهد.

تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا

  • گارانتی پکیج باطل خواهد شد.

اغلب پکیج‌ها، دارای گارانتی می‌باشد که طیف گسترده‌ای از خدمات را پوشش می‌دهد، بنابراین اگر خودتان یا تعمیرکاران غیرمتخصص تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا را انجام دهید، ممکن است گارانتی پکیج شما باطل شود.

  • تعمیر غیرتخصصی می‌تواند مشکل را تشدید کند.

مطلب پیشنهادی: نصب پکیج بوتان مدل پاویا (Pavia)

تعمیرکاران و متخصصان، زمان زیادی را صرف یادگیری و کسب مهارت می‌کنند و معمولاً دارای مدارک فنی معتبر می‌باشند و به‌صورت قانونی، تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا را برای شما انجام می‌دهند.

آن‌ها درزمینهٔ خود دارای تخصص کافی بوده و عملکرد درونی دستگاه را به‌خوبی می‌دانند و به رفع مشکل می‌پردازند، اما در صورت نداشتن تخصص و مهارت کافی، مشکل پکیج رفع نشده و حتی به آسیب‌ها و مشکلات جدی‌تری منجر خواهد شد.

جمع‌بندی

در این مطلب قصد داشتیم به بیان اطلاعاتی درباره تعمیر مدل پرلا بپردازیم. امیدواریم مطالب ذکرشده برای شما مفید بوده باشد. اگر کدهای خطا را در صفحه پکیج خود به‌صورت چشمک‌زن مشاهده کردید، بدین معناست که شما باید نسبت به تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا اقدام کنید.

بسته به نوع کد خطا و با استفاده از اطلاعات بیان‌شده در این مطلب، به‌راحتی می‌توانید تصمیم درست را برای رفع مشکل بگیرید، و در موارد جدی‌تر، از یک تعمیرکار متخصص برای تعمیر و رفع مشکل کمک بگیرید. در آخر توجه داشته باشید که بهتر است برای تعمیر پکیج بوتان مدل پرلا از تعمیرکاران ماهر و متخصص کمک بگیرید تا ایمنی شما تأمین‌شده و رفع مشکل پکیج شما تضمینی باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر پکیج

درخواست تعمیر پکیج!

 

کلیک کنید