تعمیر کولر گازی تعمیر کولر گازی

سرویس کولر گازی سامسونگ – تعویض و سرویس قطعات

سرمایش و گرمایشسرمایشکولر گازی و داکت اسپلیت

کولر گازی یکی از وسیله‌هایی است که می‌توانید از آن برای داشتن تابستانی خنک استفاده کنید. برند یک کولر گازی و استفاده از وسایل و تجهیزات آن امری بسیار مهم است. چنانچه از یک کولر گازی استفاده می‌کنید باید به برند آن نیز توجه کنید و از تجهیزات آن باخبر باشید. تابستان گرم و سوزاننده نیاز به یک کولر گازی سالم دارد.

در این مقاله آچاره، که یکی از موضوعات مطرح شده در مجموعه مقالات تعمیر کولر گازی است، قصد داریم در مورد تعمیر و  سرویس کولر گازی سامسونگ مواردی را ذکر کنیم که برای کسانی که از این برند محبوب استفاده می‌کنند مفید است.

سوالات رایج در مورد تعمیر و سرویس کولر گازی سامسونگ

در ادامه قصد داریم سوالات رایج در مورد تعمیر کولر گازی سامسونگ را مورد بررسی قرار داده و در مورد آن به نکاتی اشاره خواهیم کرد. اولین سوال در مورد کولر گازی سامسونگ قیمت آن است. قیمت کولرهای گازی سامسونگ بستگی به مشکلات موجود در قسمت داکت آن دارد.

تعمیر هر بخش و هر قطعه به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل قیمت های متفاوتی نیز خواهد داشت در نتیجه، هزینه مشخصی نیز برای آن در نظر گرفته نمی‌شود. با توجه به اینکه در اپلیکیشن آچاره امکان چت کردن با تعمیرکار وجود دارد می‌توانید مشکل کولر خود را به تعمیرکار کولر آچاره بگویید و از او بخواهید برآوردی از هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی به شما بدهد.


تصویر نشان دهنده یک دستگاه کولر گازی سامسونگ است - سرویس کولر گازی سامسونگ


مشکلات رایج و نیاز به تعمیر کولر گازی سامسونگ

در صورتی که هر کدام از موارد زیر برای کولر گازی پیش بیاید، می‌توانید از متخصصین مجرب آچاره کمک گرفته و برای رفع آن اقدام کنید.

کولر گازی در حالت سرمایش خوب کار نمی‌کند

در قدم اول این نکته را باید موردبررسی قرار دهیم که چرا این مشکل پیش می‌آید؟ برای انجام این مشکل باید در مرحله اول کنترل هدایتگر را بررسی کنید. با استفاده از دفترچه راهنما می‌توانید عملکرد هرکدام از دکمه‌ها را مشاهده کنید.

برای حل این مشکل لازم است که برای تنظیم درجه سرمای دستگاه با استفاده از دکمه mode به معنای حالت یا وضعیت کولر گازی، حالت سرمایشی را مشخص کنید. با انتخاب این دکمه می‌توانید تصویر برف را بر روی صفحه‌نمایش مشاهده کنید. در این حالت با استفاده از فلش‌های بالا و پایین می‌توانید درجه سرمایش را مشخص کنید. اگر نتوانستید با انجام این کار به نتیجه برسید می‌توانید موارد دیگر را بررسی کنید.

تعمیر کولر گازی
تعمیر کولر گازی

برای اقدام بعدی در خصوص رفع این مشکل می‌توانید کمپرسور کولر گازی سامسونگ را بررسی کنید. با روشن شدن کولر گازی کمپرسور نیز روشن می‌شود و کار کردن آن کاملاً محسوس و قابل شنیدن است. درصورتی‌که نتوانستید این صدا را دریافت کنید، باید برای تعمیر کمپرسور اقدام کنید.

در قدم بعدی ممکن است شارژ گاز کولر تمام‌شده باشد و نبودن سرمایش باعث شود شارژ گاز کولر تمام‌شده باشد. گازهای سرمایشی و مبرد، نقش اساسی در سرمایش کولر گازی دارند.


از کولر گازی سامسونگ آب خارج می‌شود و نیاز به سرویس دارد

مانند حالت قبلی، این مورد هم دلایل مختلفی را شامل می‌شود. در مرحله اول ممکن است گاز کولر کم باشد؛ درصورتی‌که این مشکل به وجود بیاید، آب درون شلنگ‌های انتقال برفک زده و این برفک‌ها به‌وسیله فن داخل اپراتور به بیرون پرتاب شده و در مسیر ذوب می‌شوند.

دلیل دیگر می‌تواند به علت سوراخ بودن یا نشتی شلنگ‌ها باشد که می‌توانید با استفاده از چسب‌های مخصوص آن را برطرف کرده و برای رفع آن اقدام کنید. پیشنهاد می‌کنیم از یک متخصص حرفه‌ای برای رفع این کار استفاده کنید.

در مرحله سوم می‌توانید شکستن حوضچه کولر گازی را بررسی کنید. این حوضچه درون اوپراتور قرار دارد و نقش نگهداری آب را برعهده‌گرفته است. این مورد معمولاً در اثر تعویض قطعات یا سنگین شدن آن باعث شکستگی یا گاهی نشتی می‌شود، درنهایت این آب به درون اپراتور منتقل‌شده و باعث می‌شود از کولر گازی سامسونگ خارج شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر کولر گازی!

دلیل دیگری که می‌توانید در مورد این مسئله بررسی کنید، گرفتگی شلنگ درین کولر گازی است. این شلنگ‌ها وظیفه تخلیه آب تقطیر شده را بر عهده دارند و با پر شدن آن‌ها، آب از قسمت‌های دیگر به بیرون منتقل می‌شود.

مردی در حال تعمیر و سرویس کندانسور کولر گازی

صدای کولر کاملا غیر نرمال است

عمده‌ترین دلیل این موضوع، می‌تواند به علت فن داخل دستگاه های کولر گازی باشد که وظیفه خنک کردن قطعات الکتریکی داخل را برعهده دارند. گاهی با جابه‌جایی دستگاه یا کارکرد زیاد آن، فن‌ها جابه‌جا شده و گاهی کج می‌شوند و با برخورد با قسمت‌های مختلف کولر باعث ایجاد سر و صدا می‌شوند.

مشکلات دیگری که می‌تواند باعث این اتفاق شود، معیوب بودن شفت بیرونی، معیوب بودن فن موتور، نیم سوز بودن رله برد، عدم کار کردن سنسور و ترموستات و سوزن‌های خازن فن است.

ثبت رایگان درخواست تعمیر کولر گازی

کار نکردن کولر گازی

این مشکل نیز مانند حالت‌های دیگر به دو دلیل اتفاق می‌افتد. در مرحله اول می‌تواند این مشکل از سیم‌کشی داخلی ساختمان بوده و قطعی برق باعث نرسیدن برق به دستگاه شود. قبل از این که این مورد را بررسی کنید، لازم است برق واحد و همچنین دوشاخه پریز را بررسی کنید.

در مرحله دوم می‌توانید کار نکردن یا اتصالی سیم‌های ورودی برق به درون کولر گازی سامسونگ را بررسی کنید. درصورتی‌که به‌طور کلی، برق رسانی انجام نشود، قطعات مختلف کولر به‌هیچ‌عنوان کار نخواهند کرد.


نکاتی که باید برای تعمیر و سرویس کولر گازی سامسونگ به آن توجه کنید


نکاتی که باید برای تعمیر و سرویس کولر گازی سامسونگ به آن توجه کنید

کولرهای گازی و سیستم‌های سرمایشی سامسونگ دارای برچسب مصرف بهینه و به معنای عامیانه کم‌مصرف هستند. درصورتی‌که مصرف برق کولرگازی‌تان از حد متعادل بیشتر باشد، لازم است سایر گزینه‌های جانبی را بررسی کنید و درصورتی‌که مشکل همچنان ادامه داشت، از یک تعمیرکار کمک بگیرید.

درصورتی‌که یخچال سامسونگ انرژی بسیار زیادی مصرف می‌کند و بازده متعادلی ندارد، به این موضوع دقت کنید که چه مدت است از دستگاه خود استفاده می‌کنید و درصورتی‌که بالاتر از ۵ سال باشد، ابتدا عوامل جانبی مانند شارژ گاز و سلامت قطعات داخلی را بررسی کنید و درنهایت اگر نتوانستید به نتیجه برسید، مکان کندانسور را بررسی کنید. تعبیه کندانسور باعث عدم کارکرد بهینه سیستم سرمایشی می‌شود.

اگر به این نتیجه رسیده‌اید که دستگاه سالم بوده و به طور منظم سرویس شده است اما نیاز شما را برطرف نمی‌کند، به این نکته فکر کنید که ممکن است این مدل موردنیاز محل زندگی شما نبوده و پاسخ گوی گرمای محل زندگی نباشد.


سرویس دوره‌ای و تعمیر کولر گازی سامسونگ


سرویس دوره‌ای و تعمیر کولر گازی سامسونگ

یکی از سؤالاتی که معمولاً برای هر فردی پیش می‌آید این است که سرویس دوره‌ای یا تعمیر کولر گازی سامسونگ شامل چه مواردی می‌شود و تعمیرکار آن چه کارهایی را می‌تواند برای شما انجام دهد. این موارد عبارت‌اند از:

  1. تعمیر برد
  2. شارژ گاز
  3. تعویض و جایگزینی خازن و کمپرسور در صورت سوختگی
  4. تعویض و جایگزینی لوله‌کشی و شلنگ کولر گازی
  5. رفع مشکل و ایرادات موتور فن
  6. رفع مشکل و ایرادات عدم باد گرم کولر گازی سامسونگ
  7. رفع مشکل و ایرادات صدای زیاد کولر گازی
  8. رفع مشکل و ایرادات اتصال برقی در کولر
  9. کاهش کیفیت دستگاه
  10. آب ریزی کولر گازی سامسونگ
  11. برطرف کردن کدهای خطای دستگاه
  12. یخ زدن کولر گازی در زمستان
  13. تعمیر و سرویس کولر گازی اینورتر سامسونگ
  14. تعمیر و سرویس کولر گازی پرتابل سامسونگ
  15. تعمیر و رفع مشکلات اسپیلت پنجره‌ای سامسونگ
  16. تعویض فن بلوئر پنل داخلی

و سخن پایانی…

اولویت ما در تیم تعمیر و سرویس کولر گازی سامسونگ این است که تا حد ممکن با کمترین هزینه کولر گازی شما را تعمیر کنیم. مطمئن باشید تعمیرکاران آچاره اگر امکان تعمیر قطعه کولر گازی شما وجود داشته باشد هرگز آن را تعویض نخواهند کرد تا کولر شما با کم‌ترین هزینه ممکن دوباره خانه شما را خنک و مطبوع کند.

 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر کولر گازی
خدمات تخصصی تعمیر کولر گازی با آچاره

 

کلیک کنید