تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس در 10 قدم!

لوازم خانگی

یکی از وسایلی که از زمان ساخت تابه‌حال برای آقایان بسیار پر‌کاربرد بوده، ریش‌تراش است. زیبایی و آراستگی تنها مختص خانم‌ها نیست و آقایان هم باید برای زیبایی آراستگی صورت خود تلاش کنند. ریش‌تراش دارای برند‌های مختلف است اما می‌توان از برند فیلیپس به‌عنوان یکی از بهترین مارک‌های این وسیله نام برد. ریش‌تراش‌ها معمولاً در 2 نوع برقی و شارژی در بازار موجود هستند و تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس در‌صورتی لازم است که باتری دستگاه خراب شده یا از کار افتاده باشد.

به‌طور معمول ریش‌تراش برای افرادی مناسب است که دوست دارند همیشه روی صورت خود ته‌ریش داشته باشند؛ در غیر اینصورت، افرادی که طرفدار صورت‌ صاف و صیقلی هستند باید از تیغ استفاده کنند. مارک فیلیپس یکی از مشهور‌ترین مارک‌هایی است که افراد زیادی در سر‌تا‌سر جهان از محصولات آن استفاده می‌کنند. چنانچه مجبور به تعویض باتری ریش‌ تراش philips شدید، بهتر است کار را به یک کاردان بسپارید.

برای تعمیر یا تعویض باتری یک ریش‌تراش لازم است که از چند وسیله برای باز‌ کردن ریش‌ تراش استفاده کنید. البته این کار آن‌قدر که به‌نظر می‌رسد پیچیده نیست که نتوان از پس آن برآمد؛ اما شایسته‌ترین حالت این است که دستگاه را به یک تعمیرکار واگذار کنید.

نحوه باز کردن ریش تراش فیلیپس

پیش از آن‌که با چگونگی تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس آشنا شوید، لازم است که ساختار آن را مطالعه کنید. ساختار‌های فویلی و چرخشی ریش‌تراش، معمول‌ترین نوع ساختار ریش‌تراش فیلیپس هستند که طرفدار زیادی دارند. همین شکل دستگاه باعث به‌وجود‌ آمدن دو حالت باز‌ کردن و تعویض می‌شود.

شما برای باز کردن دستگاه به منظور تعمیر ریش تراش یا تعویض باتری آن، لازم است یک پیچ‌گوشتی متناسب با پیچ‌ها و یک وسیله محکم و باریک برای جدا‌ کردن بدنه از قسمت داخلی ریش‌تراش داشته باشید.تعویض باتری ریش تراش فیلیپس

برای تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس ابتدا باید شیوه باز‌ کردن دستگاه را یاد بگیرید و سپس اقدام به انجام کار کنید؛ بهتر است برای این کار در ادامه تمامی اطلاعات را به‌خوبی به ذهن بسپارید:

  1. ابتدایی‌ترین مرحله این است که باید پیچ پشت بدنه را با استفاده از یک پیچ‌گوشتی باز کنید.
  2. پس از باز‌ کردن پیچ پشت باید دستگاه را در دست بگیرید؛ به‌صورتی که جلوی ریش‌تراش رو‌به‌روی شما باشد.
  3. دکمه‌ای که روی ریش‌تراش وجود دارد را فشار دهید تا سر آن باز شود.
  4. تا این بخش از کار امکان تعویض باتری ریش‌ تراش وجود ندارد؛ چراکه هنوز به بخش باتری دسترسی ندارید.
  5. با باز‌ کردن سر ریش‌تراش دو پیچ را می‌بینید که باید با پیچ‌گوشتی آن‌ها را باز کرده و بردارید.
  6. حال نوبت این است که از آن ابزار محکم و باریک استفاده کنید.
  7. ابزار مخصوص را در دست گرفته و قسمت‌های مختلف بدنه را جدا کنید. در این زمان باید دقت داشته باشید که ابزار را به‌آرامی فشار دهید تا به بخش‌های داخلی ریش‌تراش آسیب وارد نشود.
  8. چنانچه با برداشتن لایه رویی هنوز هم یک لایه دیگر وجود دارد، آن لایه را به‌آرامی جدا کنید.
  9. برای تعویض باتری ریش‌ تراش philips باید به باتری دسترسی داشته باشید؛ برای همین باید قاب شیشه‌ای روی مدار را کنار بزنید.
  10. باتری دقیقاً در پشت مدار قرار دارد.

 0 تا 100 تعویض باتری ریش تراش فیلیپس

مهم‌ترین مرحله در تعویض باتری ریش‌ تراش همان باز‌ کردن ریش تراش است. توصیه ما به شما این است که چون قیمت ریش‌تراش بالا است، خود‌تان به‌تنهایی اقدام به تعویض باتری آن نکنید؛ چراکه با یک ایراد کوچک در کار، دیگر نمی‌توانید از آن ریش‌تراش باری کوتاه کردن مو یا اصلاح صورت استفاده کنید. بدبینانه‌ترین حالت ممکن این است که خود‌تان باتری را عوض کنید و باز هم یک جای کار‌تان مشکل داشته باشد و مجبور شوید دوباره برای انجام این کار هزینه کنید و آن را به تعمیر‌کار بسپارید. چه بهتر که از همان ابتدا این کار را انجام دهید.

برای تعویض باتری باید باتری مناسب دستگاه را خریدار کنید. پس از باز‌ کردن دستگاه و جدا‌ کردن بدنه آن از قسمت داخلی، می‌توانید به‌راحتی به باتری دسترسی داشته باشید. برای ادامه کار باید باتری را از جای خود خارج کرده و باتری جدید را جایگزین کنید. بسیاری از افراد گمان می‌کنند که کافی است پس از تعویض باتری تمامی مراحل باز‌ کردن ریش‌تراش را به‌صورت بر‌عکس انجام دهند. این شرایط تا حدودی درست است؛ اما ممکن است در برخی مراحل مجبور به لحیم‌کاری ریش‌ تراش شوید.

لحیم‌کاری برای این است که در زمان قرار‌دادن باتری جدید در دستگاه، باتری خراب را جدا کرده و باتری نو را به زبانه قدیمی لحیم کنید.

آیا امکان تعمیر باتری ریش تراش فیلیپس در خانه وجود دارد؟

تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس در خانه امکان‌پذیر است اما بهتر است که از این کار خودداری کنید. این موضوع در مورد تعمیر آن هم صدق می‌کند. وقتی صحبت از تعمیر باتری به میان می‌آید، باید در ذهن خود وسایل و ابزار زیادی را جای دهید که برای به‌پایان‌رساندن کار نیاز دارید. اگر مهارت کافی برای تعمیر باتری ریش‌تراش را ندارید، بهتر است اصلا سراغ انجام این کار نروید و تعمیر را به یک فرد متخصص واگذار کنید.

اگر یک تعمیر‌کار ساده هستید و ابزار کافی برای انجام کار را دارید، می‌توانید تعمیر باتری را در خانه هم انجام دهید. حداقل مهارت لازم این است که با اجزای باتری ریش‌تراش آشنایی داشته باشید. ممکن است هنگام تعمیر مجبور به تعویض باتری ریش‌ تراش شوید؛ این موضوع در‌ صورتی ممکن است که کار از کار گذشته باشد.

مشکلات رایج ریش تراش فیلیپس

با پدیدار‌شدن هر مشکلی ممکن است این وسیله الکترونیکی دیگر کار نکند. چنانچه با مشکلات ذیل مواجه شدید، باید ریش‌تراش را خاموش کرده و آن را تعمیر یا بخش‌هایی را تعویض کنید. معمول‌ترین نوع خرابی این دستگاه، وجود عیب در باتری آن است که معمولاً افراد دارای آن مجبور به تعویض باتری ریش‌ تراش می‌شوند.

  • صداهای غیر‌معمول در زمان کار‌ کردن
  • خرابی باتری
  • داغ‌ شدن بدنه دستگاه در زمان استفاده
  • روشن‌ نشدن دستگاه
  • خراب‌ شدن برد الکترونیکی ریش‌ تراش
  • کار‌ نکردن دکمه‌های ریش‌ تراش
  • شکستن پایه نگهدارنده
  • خراب‌ شدن یا شکستن بدنه دستگاه و وجود مشکل در زمان استفاده
  • پاره‌ شدن سیم ریش‌ تراش
  • شکستن چرخ‌دنده دستگاه
برای تعمیر ریش‌تراش و اپیلیدی از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

قیمت باتری ریش تراش فیلیپس

چنانچه باتری دستگاه شما خراب شده و قصد تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس را دارید، باید قیمت باتری را هم در‌ نظر بگیرید. از آنجایی که گفته شد ریش‎‌تراش این مارک دارای دو مدل فویلی و چرخشی است و هر‌کدام باز هم به چند دسته دیگر تقسیم می‌شوند، باتری‌های موجود در بازار انواع گوناگون دارند. لازم است در هنگام تعویض، اندازه باتری ریش‌تراش خود را مورد بررسی قرار دهید و باتری جدید را با همان اندازه تهیه کنید. قیمت باتری ریش‌تراش بسته به اندازه یا مقدار کارکرد آن متفاوت است.

باتری‌های ریش‌تراش فیلیپس قیمت چندان زیادی ندارند و می‌توان گفت که بیشترین قیمت مربوط به باتری قلمی 900 میلی‌آمپری است که در بازار به قیمت 97.650 تومان به فروش می‌رسد. می‌توانید برای تعویض باتری ریش‌ تراش و خرید باتری جدید، به سایت‌های آنلاین مراجعه کرده و خرید خود از آن‌جا انجام دهید.

مدل‌های مختلف ریش تراش فیلیپس

قطعاً در این بخش می‌دانید که منظور ما از انواع مدل‌های این ریش‌تراش چیست! هر‌کدام از ریش‌تراش‌های فویلی و چرخشی فیلیپس دارای مزایایی هستند که مختص به خود‌شان است.

  • مدل چرخشی

ریش‌تراش مدل چرخشی فیلیپس دارای وزن پایینی است که کار را برای مصرف‌کننده راحت می‌کند. سرعت بالا، کارایی زیاد و صدای کم از ویژگی‌های بارز این نوع ریش‌تراش است که سبب محبوبت بیشتر شده است. تعویض باتری ریش‌ تراش در این مدل آن‌چنان سخت نیست؛ چراکه به دلیل سبک‌ بودن ریش‌تراش می‌توان آن را به‌راحتی در دست گرفت. سری این مدل به‌صورت چرخشی کار کرده و اصلاح صورت را در کمترین زمان ممکن انجام می‌دهد.

  • مدل فویلی

ریش‌تراش فویلی بر‌خلاف مدل چرخشی دارای حرکت رفت‌و‌برگشتی است و در این حالت اصلاح را انجام می‌دهد. در‌ صورت استفاده از این نوع ریش‌تراش باید وقت بیشتری را صرف اصلاح صورت کنید. مدل فویلی کاملاً برعکس مدل چرخشی بوده، وزن بیشتری داشته و در زمان کار‌ کردن صدای نسبتاً زیادی را از خود تولید می‌کند. تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس در مدل فویلی با مدل چرخشی تفاوت دارد.

این نوع از ریش‌تراش مناسب افرادی است که می‌خواهند خط ریش‌های صاف داشته باشند، صورت خود را روزانه اصلاح می‌کنند، موهایی کوتاه داشته و جنس موهای‌شان نازک است. قدرت این دستگاه زیاد بوده و از این جهت می‌تواند موهای کوتاه و نازک را به‌خوبی اصلاح کند. با استفاده از ریش‌تراش فویلی می‌توانید خط ریش‌های متنوع و خاصی را در صورت خود ایجاد کنید.

سخن پایانی

مارک فیلیپس یکی از محبوب‌ترین مارک‌هایی است که وسایل الکترونیکی زیادی را ساخته و وارد بازار کرده است. یکی از این محصولات که برای آقایان کارایی زیادی دارد، ریش‌تراش است. امکان خراب‌ شدن این دستگاه هم همانند دیگر دستگاه‌های برقی وجود دارد. بیشترین مشکلی که ممکن است در این وسیله به‌وجود بیاید، خراب‌ شدن باتری آن است. برخی افراد گمان می‌کنند که تعویض باتری ریش‌ تراش فیلیپس کاری هزینه‌بر است؛ اما باتری این دستگاه معمولاً بسیار کوچک بوده و قیمت چندان زیادی ندارد.

اگر خود‌تان در این حوزه اطلاعات کافی را دارید می‌توانید به تعویض باتری پرداخته و هزینه‌های اضافی را کم کنید؛ هزینه نهایی تعویض یا تعمیر باتری مربوط به نوع ریش‌تراش می‌شود. البته بهتر است برای تعویض باتری ریش تراش فیلیپ از متخصصین خبره کمک بگیرید. کارشناسان مجرب آچاره به این منظور در کنار شما خواهند بود.

2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا