تعمیر تلویزیون در محل تعمیر تلویزیون در محل

نصب تلویزیون بالای شومینه؛ درست یا غلط؟

لوازم خانگیتلویزیون

برای شما هم پیش آمده که در خانه‌های کوچک این روزگار، با محدودیت در چیدمان وسایل روبرو شده باشید؟ و بعد از کلی بالا و پایین‌کردن، چاره‌ای جز قرار دادن تلویزیون بالای شومینه نداشته باشید؟ لذت تماشای تلویزیون کنار گرما وصف‌نشدنی است ولی نصب تلویزیون بالای شومینه چه چالش‌هایی پیش روی شما دارد؟

مهم‌ترین مساله در هنگام نصب تلویزیون بالای شومینه، بیشتر از ترس آسیب بخش‌های الکترونیک دستگاه، حول کیفیت و تجربۀ کاربری شما می‌چرخد. با این وجود دمای شومینه، نیز در صورتی که از حدی فراتر رود می‌تواند موجب خطراتی برای تجهیزات داخلی تلویزیون شود.

محدودیت‌های دمایی در نصب تلویزیون بالای شومینه

بر خلاف تلویزیون‌های اشعه کاتدی گذشته، که در بازۀ 65 تا 133 وات بسته به ابعاد ساخته می‌شدند، دستگاه‌های فعلی، حرارت بسیار کمتری را تولید می‌کنند. برای یک تلویزیون 50 اینچ، به طور متوسط 100 وات حرارت تولید می‌شود. تلویزیون‌های پلاسما، که عموماً دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند بعضاً به 300 وات تولید گرما هم می‌رسند. جداره‌های هر کدام به شکلی طراحی شده‌اند که باعث ارتباط مستقیم حرارت و تجهیزات حساس داخل دستگاه شوند.

حالا قرارگیری تلویزیون در کنار حرارت اضافی، می‌تواند آغاز شرایط هشداردهنده باشد. محدودۀ دمایی عملکرد گروهی از تولیدکننده‌های تلویزیون به قرار زیر است:

  • ال‌سی‌دی سامسونگ: 50 تا 104 درجه فارنهایت(10 تا 40 درجه سانتیگراد)
  • ال‌سی‌دی سونی: 32 تا 104 درجه فارنهایت(0 تا 40 درجه سانتیگراد)
  • ال‌ای‌دی 4k ال‌جی: 32 تا 104 درجه فارنهایت(0 تا 40 درجه سانتیگراد)

این حرارت در واقع، با حرارت دستگاه‌های گرماساز مثل شومینه و بخاری ترکیب می‌شوند و مجموع گرمایی را به وجود می‌آورند که توسط ساکنین خانه، قابل لمس است.

محدودیت‌های دمایی در نصب

چالش‌های نصب تلویزیون بالای شومینه چه مواردی است؟

ارتفاع بالای تلویزیون و مشکل تجربه کاربری

  • به علت اینکه در این شرایط تلویزیون در ارتفاعی خیلی بالاتر از سطح زمین قرار می‌گیرد، شما برای تماشای آن، بایستی ارگونومی خاصی از بدن را تجربه کنید. به طور استاندارد، مرکز تلویزیون، بایستی در ارتفاع چشم آدم باشد به شکلی که شما در حالت عادی روبروی آن هستید و شروع به تماشا می‌کنید.
  • در نسل تازه تلویزیون‌ها، زاویۀ تماشا هم افزایش پیدا کرده است. یک تلویزیون استاندارد 55 اینچ، نباید از 83 اینچ(210 سانتیمتر) نزدیک‌تر قرار داده شود. اما با رشد تعداد پیکسل ها در تلویزیون‌های 4kو 8k ، این حداقل فاصله به نصف این مقدار یعنی 39 اینچ(نزدیک به 1 متر) کاهش پیدا کرده است. در این شرایط به دلیل ارتفاع نصب تلویزیون بالای شومینه، شما مجبور به کج‌کردن گردن و خم‌کردن کمر خود به شکل مداوم هستید که در درازمدت موجب آسیب به اندام حرکتی شما می‌شود.

نبود فضای کافی برای تلویزیون در نصب تلویزیون بالای شومینه

ارتفاع معمول دیواره‌های شومینه، بین 50 تا 60 اینچ(127 تا 152 سانتیمتر) در نظر گرفته می‌شود. با توجه به فرض ارتفاع معمول سقف‌ها در بازۀ 7.5 تا 8 فوت (225 تا 250 سانتیمتر) فقط 2.5 تا 3 فوت فضا(76 تا 92 سانتیمتر) برای نصب تلویزیون باقی می‌ماند.

تعمیر تلویزیون در محل
تعمیر تلویزیون در محل

آسیب شعله‌های شومینه به تجربۀ بصری

خوره‌های فیلم، اگر از هر چیز بگذرند، از اینکه چیزی حواسشان را در حین تماشای فیلم پرت کند، به راحتی نمی‌گذرند! یکی از مشکلات نصب تلویزیون بالای شومینه، مساله وجود حرارت و تاثیر آن بر تجربۀ تماشای شما است. به طور معمول، نور محیطی و فضای پس‌زمینه، بهترین شرایط را برای ایجاد یک تجربۀ ناب سینمایی فراهم می‌سازند. شعله‌های شومینه هم در این فرایند، باعث افزایش نور محیط می‌شوند. همین موضوع باعث می‌شود که این شرایط مطلوب شما برای تماشای تلویزیون، با روشن‌بودن شومینه، تحت‌الشعاع قرار بگیرد و موجب اخلال در ایجاد تجربۀ کاربری شود. این موضوع یکی از آسیب‌های نصب تلویزیون بالای شومینه است.

چالش‌های نصب تلویزیون بالای شومینه

آسیب حرارت در نصب تلویزیون بالای شومینه

گرمای مطبوع شومینه و صدای ملایم سوختن چوب‌ها برای شما می‌تواند پر از احساس‌های خوب باشد، اما تلویزیون ممکن است در این بعد با شما هم‌نظر نباشد!

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر تلویزیون!

شعله چوب‌ها می‌تواند نزدیک به 60 هزار Btu حرارت تولید کند(نزدیک به 63 هزار کیلو ژول). در این شرایط حتی اگر خود حرارت هم موجب آسیب به تلویزیون نشود، دود ناشی از فرایند اشتعال، می‌تواند موجب اخلال در فرایند عملکرد دستگاه شود. در همین زمان، حرارت در بالای شومینه به صورت کمرنگ می‌شود. این موضوع از این بابت است که حرارت به شکل افقی حرکت می‌کند و شما احساس واقعی میزان گرما را در جلوی شومینه تجربه می‌کنید و نه بالای آن! به همین خاطر برای اینکه در هنگام نصب تلویزیون بالای شومینه، میزان حرارت اتاق را بسنجید، به کاتالوگ‌های دستگاه‌ها مراجعه کنید.

آسیب حرارت چوب به تلویزیون

مشکلات نصب و سیم‌کشی تلویزیون

مشکلات نصب و سیم‌کشی تلویزیون یا اتصابل کابل‌ها به محل درست خود یکی از مشکلاتی است که احتمالا در این مواقع با آن روبه‌رو خواهید شد. آجر، سنگ‌های طبیعی، سنگ‌های جلاخورده اجازه سیم‌کشی را برای نصب تجهیزات الکترونیکی به شما نمی‌دهند. بر طبق دستورالعمل اجرایی گروهی از سیم‌های الکتریکی، نصب آن‌ها به صورت روکار ممنوع است. در این شرایط تنها راهکار باقیمانده برای این کار، عبور سیم‌ها از طریق مجراهای سطحی است که در این شرایط، از لحاظ اجرایی بسیار سخت و طاقت‌فرسا خواهد بود. در این حالت هم نصب تلویزیون بالای شومینه، سختی‌های فراوانی را برای شما در پی خواهد داشت.

چه زمانی نصب تلویزیون بالای شومینه امکان‌پذیر است؟

پیش‌بینی محل نصب تلویزیون در ساخت خانه

خانه‌ها و آپارتمان‌های جدید بعضاً، با تعبیه طاقچه‌هایی در هنگام ساخت، محل نصب تلویزیون را پیشبینی می‌کنند. این طاقچه‌ها، خروجی‌های وسایل الکتریکی، کابل اینترنت و خروجی تلویزیون هم دارند. در دنیای پیش رو که همۀ وسایل به سمت وایرلس(بی‌سیم) پیش می‌روند، وای‌فای تلویزیون می‌تواند بدون نیاز به هرگونه سیمی برقرار شود.

نصب و تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم آچاره

با این وجود، بسیاری از مردم هنوز به استفاده از کابل برای افزایش سرعت اتصال خود به اینترنت اعتقاد دارند. اگر خانه شما از همان ابتدا، در بالای شومینه، جایی برای نصب تلویزیون در نظر گرفته، پس در استفاده از آن تردید نکنید!

پیش‌بینی محل نصب تلویزیون در ساخت خانه

تنگی فضای اتاق

زمانی که شما درصدد هستید اتاق پذیرایی کوچک خود را به حداکثر فضای کاربری تبدیل کنید، گزینۀ انتخاب نصب تلویزیون بالای شومینه، یکی از انتخاب‌های اصلی شما خواهد بود. قراردادن تلویزیون در چنین جایی، فضا را باز می‌کند تا شما بتوانید کتابخانه، مبلمان و وسایل هنری خود را به راحتی در اتاق چیدمان کنید. اتاق‌های نشیمن کوچک، به طراحی خلاقانه‌ای برای استفاده از حداکثر امکانات موجود نیاز دارند!

وجود شومینه‌های گازی و ژله‌ای

با گذشت زمان، روز به روز نقش انواع شومینه‌هایی که هنوز از چوب برای تولید گرما استفاده کنند، کمتر شد. دسترسی سخت به چوب و ملاحظات زیست‌محیطی سوختن آن، تکنولوژی شومینه‌های گازی را رشد و توسعه داد. این شومینه‌ها عموماً حرارت کمتری تولید می‌کنند. شومینه‌های ژله‌ای هم در لایه‌ پایین‌تر از مدل گازی، قرار می‌گیرند که به رغم تولید حرارت پایین‌تر، آسیب‌های کمتری در نسبت با شومینه‌های چوبی را ایجاد می‌کند. در این حالت هم نصب تلویزیون بالای شومینه، یکی از راه‌های خلاقانه و کاربردی می‌تواند تلقی شود.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

خدمات تعمیر تلویزیون در محل
تعمیرات تخصصی تلویزیون با تیم حرفه‌ای آچاره

 

کلیک کنید