سیم کشی تلفن

نکات مهم سیم کشی تلفن برای adsl

برقکاریساختمانسیم‌ کشی تلفن

وقتی صحبت از سیم‌ کشی تلفن برای اینترنت و انتخاب کابل برای ADSL می‌شود با طیف گسترده‌ای روبه‌رو خواهیم شد و دشوار است بدانیم چه نوع کابلی برای این کار مناسب‌تر است. در این مقاله با آچاره همراه باشید تا با نکاتی درباره انتخاب کابل‌ و سیم کشی تلفن برای adsl آشنا شوید.

اهمیت کابل‌ها در سیم‌ کشی تلفن برای اینترنت

برای اکثر مردم مهم‌ترین بخش از نصب و راه‌اندازی ADSL به جهت دریافت اینترنت پرسرعت، سیم‌ کشی تلفن برای ADSL است. این موضوع نیز واضح است که مردم هیچ کنترلی بر سیم ‌کشی تلفن از نقطه مبادله اول (مخابرات) تا نقطه ورودی محل ندارند. البته، سیم استفاده شده در سیم‌ کشی داخلی تلفن و سیم مورد استفاده برای اتصال مودم به سرویس ADSL اغلب بزرگ‌ترین و اصلی‌ترین علت مشکلات اتصال و سرعت اینترنت است. درواقع درصورتی‌که سیم‌ کشی تلفن برای اینترنت مناسب نباشد، به‌طور قابل‌توجهی عملکرد اینترنت ADSL را کاهش می‌دهد.

کابل‌های تلفن و اهمیت سیم‌ کشی تلفن

آشنایی با انواع کابل تلفن و ضرورت شناخت آن‌ها 

سیم ‌کشی تلفن تا ورودی محل، مسئولیت مخابرات است و پس از آن، شروع مسئولیت مشترکین است. بنابراین سیم ‌کشی تلفن برای اینترنت از این نقطه به بعد باید بررسی شود تا اطمینان حاصل شود از استاندارد مناسبی برای اتصال مطمئن و سرعت بالا برخوردار است. قبل از بررسی کابل مخابرات شیلددار و تعداد زوج کابل‌های مخابراتی، لیستی از بهترین کابل‌های تلفن به شرح ذیل است:

سیم کشی تلفن

  1. کابل تلفن هوایی با روکش پلی‌اتیلن و مقاوم
  2. کابل تلفن زمینی با انعطاف‌پذیری بالا و با روکش پی‌وی‌سی
  3. کابل تلفن هوایی مهاردار مجهز به زره فولادی
  4. هوایی ساده
  5. کابل دوبل هوایی مهاردار
  6. و …

کابل مخابرات شیلددار

کابل مخابرات شیلددار یکی از بهترین کابل‌های تلفن است که وجود یک‌لایه محافظ اضافه، باعث تغییر نام آن شده است. وجود فویل و شیلد روی این کابل‌ها، کارایی آن را بالاتر برده است و به علت کیفیت و قدرت بالا در انتقال داده‌ها، با نام کابل تلفن ضد نویز نیز شناخته می‌شود و در کاربردهای مختلفی مانند سیم‌ کشی تلفن برای اینترنت و… استفاده می‌گردد.

استعلام قیمت سیم کشی تلفن

تعداد زوج کابل‌های مخابراتی

زوج کابل‌های مخابراتی بسته به کاربرد و استفاده آن‌ها، از ۲ زوج تا ۲۰۰ زوج در رنگ‌های مختلف ساخته می‌شوند. این رنگ‌ها در تشخیص زوج مدنظر در نقطه ابتدایی و انتهایی و جداکردن آن‌ها از یک‌دیگر کمک می‌کنند. با وجود تنوع بالا در تعداد زوج کابل‌ها، نمونه‌های ۲ زوج، ۴ زوج و ۶ زوج، جزء بهترین و از پرکاربردترین کابل تلفن‌های در حال حاضر به شمار می‌روند.

تعداد زوج کابل‌های مخابراتی

۳ نکته مهم سیم‌ کشی تلفن برای ADSL

سیم‌ کشی تلفن برای adsl دارای نکات مهمی است که رعایت این نکات باعث خواهد شد بعد از اتصال اینترنت ADSL، بهترین عملکرد را در استفاده از اینترنت داشته باشیم. در ادامه به چند نکته مهم در سیم‌ کشی تلفن برای ADSL می‌پردازیم:

1. استفاده از زوج کابل‌های به هم تابیده

توضیحی مختصر از این نوع کابل‌ها ارائه شد که با وجود رنگ‌بندی در تشخیص خط و رفع عیب‌های احتمالی به ما کمک شایانی خواهد کرد. در نظر داشته باشید که استفاده از این نوع کابل‌ها مزایایی مانند کاهش نویز و افزایش کیفیت خط را نیز به همراه دارد.

سیم کشی تلفن برای adsl

2. فاصله سیم تلفن از سیم‌های برق

متأسفانه گاهی اوقات افرادی که دانش کافی جهت سیم ‌کشی تلفن برای اینترنت ندارند، از کانال‌ها و جعبه برق جهت انتقال و عبور کابل‌های تلفن استفاده می‌کنند که این موضوع به مرور زمان باعث ایجاد نویز بر روی کابل تلفن خواهد شد که نتیجه آن سرعت کم و قطع شدن مکرر اینترنت است.

ثبت درخواست سیم کشی تلفن ساختمان

3. کاهش قطع‌شدگی بین مسیر سیم‌های تلفن

قطع‌شدگی بین مسیر سیم‌های تلفن باعث می‌شود به مرور زمان اتصال شل شده و از هم جدا شود، پس بهتر است در زمان سیم‌ کشی تلفن برای ADSL از متخصص درخواست کنید که تا حد امکان سیم‌ کشی را به‌صورت یکسره انجام داده و درصورتی‌که نیاز به قطع شدن کابل باشد، از متصل‌کننده‌ یا جوینت استفاده شود. در این صورت کاهش کیفیت کمتری را تجربه خواهید کرد.

4.6/5 - (22 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

سیم کشی تلفن
خدمات تخصصی سیم کشی تلفن با آچاره

 

کلیک کنید