مزایا و معایب انداختن روفرشی روی فرش

قالیشویینظافت و شستشو

در این مقاله می‌خواهیم مزایا و مضرات روفرشی برای فرش را بررسی کنیم. روفرشی پارچه ضخیم قالی مانندی است که بر روی فرش اتاق پهن می‌کنند تا در برابر نور آفتاب و پا خوردگی و کثیفی، از فرش محافظت کند یا عیب قالی را بپوشاند. بیشتر والدینی که فرزندانشان کوچک و کم سن و سال هستند، ترجیح می‌دهند به‌جای اینکه به طور مداوم نگران کثیف شدن فرش و نیاز به قالیشویی باشند، از روفرشی استفاده کنند.

نکات کلیدی

  • انداختن روفرشی روی فرش روشی برای محافظت و تمیز نگه‌داشتن فرش است.
  • استفاده از روفرشی باعث جلوگیری از کثیف و لکه شدن فرش‌ها است.
  • روفرشی برای فرش ممکن است باعث پوسیده شدن فرش باشد.
  •  

انواع روفرشی

چندین و چند مدل روفرشی با طرح و نقش‌های متفاوتی در بازار موجودند:

  1. روفرشی کلاسیک
  2. روفرشی مدرن ابریشمی
  3. روفرشی مدرن
  4. روفرشی مدرن ترک کش‌دار

مضرات روفرشی برای فرش

انداختن روفرشی روی فرش، یکی از معمول‌ترین کارهایی است که خانواده‌ها برای محافظت و تمیز نگه‌داشتن فرش، انجام می‌دهند. ممکن است شما هم جزو افرادی باشید که نگران مضرات روفرشی برای فرش هستند.

اگر روفرشی که تهیه می‌کنید از کیفیت خوبی برخوردار باشد، نه تنها ضرری به فرش شما نمی‌رساند بلکه می‌تواند باعث دوام و طول عمر بیشتر فرش شما نیز بشود و معایب روفرشی کشدار یا ساده برای شما چشمگیر نخواهد بود.

روفرشی

نکته مهمی که باید موقع انداختن روفرشی روی فرش به آن دقت کنید این است که باید قبل از پهن کردن روفرشی، فرش را به طور کامل تمیز کنید. چون پوشاندن سطح فرش با روفرشی، در حالی که روی سطح فرش باکتری و میکروب وجود داشته باشد، می‌تواند باعث گسترش و رشد بیشتر آن‌ها شود.

یکی دیگر از مضرات روفرشی برای فرش ممکن است پوسیده شدن فرش باشد. زمانی که از روفرشی استفاده می‌کنید، دقت کنید که سطح فرش همیشه خشک باشد. اگر فرش یا روفرشی مرطوب باشد، می‌تواند باعث پوشیده شدن فرش شود.

مزایاب استفاده از روفرشی


خدمات پیشنهادی آچاره: نظافت منزل


مزایای انداختن روفرشی روی فرش

فرش‌ها به خصوص اگر دستبافت باشند، در اثر قرار گرفتن در برابر نور خورشید، به مرور رنگ و شفافیت خود را از دست می‌دهند. استفاده کردن از روفرشی روی فرش مانع از تابیدن نور خورشید به فرش و در نتیجه حفظ کیفیت و طول عمر فرش می‌شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از روفرشی، جلوگیری از کثیف و لکه شدن فرش‌ها، به خصوص فرش‌های رنگ روشن است. قبلا بیشتر از فرش‌های لاکی رنگ استفاده می‌شد و کثیف شدن فرش‌ها خیلی مشخص نمی‌شد؛ اما امروزه فرش‌ها در رنگ‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند و یکی از مهم‌ترین فاکتورهای دکوراسیون یک خانه هستند.

رنگ فرش بر اساس رنگ مبلمان و سایر لوازم خانه انتخاب می‌شود. انتخاب فرش با رنگ روشن، خیلی بیشتر از قبل مورد استقبال قرار گرفته است. هرچقدر فرش روشن‌تر باشد، احتمال لکه و کثیف شدن آن بیشتر است. انداختن روفرشی روی فرش، مانع از کثیف شدن و لکه شدن فرش می‌شود.

روفرشی برای فرش

انداختن روفرشی روی فرش یکی از انتخاب‌های معقول و منطقی برای خانواده‌هایی است که فرزندان کوچک و خردسال دارند. بچه‌ها در سنین رشد، احتیاج به بازی و کار با رنگ و نقاشی کردن دارند. نمی‌توانید بچه‌ها را از بازی و اکتشاف منع کنید، صرفاً به این دلیل که ممکن است فرش‌ها کثیف شوند. به راحتی با استفاده از روفرشی می‌توانید به بچه‌ها اجازه دهید تا آزادانه بازی کنند.

در این مقاله سعی کردیم هم مضرات روفرشی برای فرش را برای شما توضیح دهیم و هم مزایای انداختن روفرشی روی فرش را برای شما برشماریم. نکته مهم در استفاده از روفرشی این است که از یک روفرشی با کیفیت خوب استفاده کنید تا عمر و دوام فرش خود را زیاد کنید.

4.1/5 - (14 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا