تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

عیب یابی یخچال فریزر اسنوا

لوازم خانگییخچال و فریزر

امروزه، یخچال از ملزومات زندگی محسوب شده و بدون وجود آن همه ما با مشکل مواجه خواهیم شد. این دستگاه توسط برندهای مختلف و در مدل‌های گوناگون تولید می‌شود تا نیاز همه افراد برطرف شود.

در بین این برندها، اسنوا یکی از سازندگان لوازم خانگی‌ست که محصولاتش با استقبال زیادی از سمت مردم مواجه شده است. این برند که محصولات خود را در داخل کشور تولید می‌کند، در طی این سال‌ها سهم خوبی از بازار را به خود اختصاص داده و محصولات آن در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود. یکی از تولیدات اسنوا یخچال فریزر است که با خصوصیات خاص خود، اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب کرده است.

البته یخچال فریزرهای اسنوا به یک مدل محدود نبوده و این تولیدکننده چندین مدل یخچال را در خط تولید خود ساخته و در اختیار عموم مردم قرار می‌دهد. در این مقاله به شما برای عیب یابی یخچال فریزر اسنوا کمک می‌کنیم و نکات لازم را در اختیار شما خواهیم گذاشت. پیشنهاد می‌کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

خصوصیات یخچال فریزر اسنوا

با استفاده از آخرین تکنولوژی روز سعی شده که محصولات این تولیدکننده ایرانی نسبت به محصولات مشابه ساخت خارج، ضعفی نداشته و تمامی نیازهای مصرف‌کننده را تامین کند. اسنوا در ساخت یخچال فریزرهای خود موفق شده استانداردهای بین‌المللی از لحاظ مصرف انرژی را کسب کرده و مصرف قابل قبولی داشته باشد که این نکته یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این محصولات محسوب می‌شود.

فارغ از تکنولوژی به کار رفته در این دستگاه‌ها، عمر مفید بالای یخچال‌های اسنوا نیز توانسته نظر علاقه‌مندان را به خود جلب کند. اما این نکته بدین معنی نیست که عملکرد یخچال فریزر اسنوا با اختلال مواجه نخواهد شد، بلکه صرفا نشان‌دهنده نرخ پایین بروز اختلال در محصولات ساخت این سازنده می‌باشد.

با این وجود شما در مواجه با مشکلات احتمالی یخچال فریزر تنها نیستید و خود یخچال در روند رفع مشکل به شما کمک خواهد کرد. شما می‌توانید این کمک را با استفاده از کدهای خطایی که این دستگاه در اختیار شما می‌گذارد، دریافت کنید.

یخچال فریزر اسنوا

کدهای خطای یخچال فریزر اسنوا

عیب یابی یخچال فریزر اسنوا

این کدهای خطا معمولا از ترکیب حروف و اعداد تشکیل شده و هر کدام از آن‌ها نشان‌دهنده بروز یک نوع اختلال در دستگاه می‌باشند. بنابراین شما می‌توانید از این کدها برای عیب‌یابی یخچال فریزر اسنوا استفاده کنید. شاید بپرسید که هر کدام از این کدهای خطا به چه معنی می‌باشند؟ در جواب این سوال باید گفت که سازندگان لوازم الکترونیکی این کدهای خطا را به منظور کمک به متخصصین خدمات این دستگاه‌ها طراحی کرده‌اند و معنای هر کدام از آن‌ها را به این افراد آموزش می‌دهند.

اما متاسفانه معانی کامل این کدها در دفترچه راهنمای یخچال‌ها قرار نگرفته و این موضوع باعث سردرگمی افراد هنگام بروز مشکل می‌شود. نکته دیگر نیز تفاوت معنی برخی از این کدها در مدل‌های مختلف یخچال فریزر اسنوا می‌باشد.

این تفاوت گاها ممکن است شما را گمراه کرده و نهایتا باعث آسیب دیدن دستگاه شود. در نتیجه قبل از هر گونه اقدامی از درستی تشخیص خود اطمینان حاصل کنید. در قسمت بعد توضیحات لازم راجع به این کدها را در اختیار شما گذاشته تا روند عیب یابی یخچال فریزر برای شما کمی آسان‌تر شود.

تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

همان‌طور که اشاره کردیم برخی از کدهای خطا در مدل‌های مختلف معانی متفاوتی دارند و ممکن است شما به این دلیل دچار اشتباه شوید. همچنین کدهای خطای یخچال ساید بای ساید اسنوا نیز با دیگر یخچال فریزرهای این سازنده یکسان نبوده و تفاوت دارد. به همین منظور در این قسمت ابتدا به بررسی کدهای خطای محبوب ترین یخچال فریزر این برند می‌پردازیم.

مقاله پیشنهادی جدول عیب یابی یخچال

ارورها و عیب یابی یخچال فریزر اسنوا مدل 810

کدهای خطای این مدل با پیشوند (F) یا (H) نمایش داده شده و به دنبال این حروف یک عدد قرار خواهد داشت. در ادامه علاوه بر توضیح معانی این ارورها، تلاش می‌کنیم برای رفع آن‌ها نیز به شما کمک کنیم. لازم به ذکر است که کدهای خطا و عیب یابی یخچال فریزر اسنوا مدل 270 نیز همانند عیب یابی یخچال فریزر اسنوا مدل 810 بوده و با این مدل تفاوتی ندارد.

بیشتر بخوانید تعمیر سوراخ شدن یخچال فریزر

1.     ارور F1

زمانی دستگاه شما این کد را نمایش می‌دهد که اواپراتور آن دچار یخ‌زدگی شده و توانایی خود برای سرد کردن یخچال را از دست داده باشد. یکی از دلایل دیگر بروز این اختلال وجود نشتی در مسیر حرکت گاز یخچال می‌باشد که باید مورد بررسی قرار بگیرد. رفع این مشکل باید توسط کارشناسان صورت گرفته و شما در این شرایط باید صرفا ارتباط یخچال با جریان برق را قطع کنید. در صورت عدم آشنایی با ساختار یخچال، به هیچ عنوان برای رفع عیب آن اقدام نکنید.

2.     ارور F2

اگر سنسور فریزر دستگاه شما با اختلال مواجه شده باشد، این کد خطا به شما نمایش داده خواهد شد. این مشکل به طور معمول از سوکت و یا خود سنسور می‌باشد اما در بعضی از موارد اختلال برد الکتریکی منجر به نمایش این ارور می‌شود. شما در اکثر موارد می‌توانید با تعویض سنسور و یا اتصالات آن، عملکرد دستگاه خود را بازیابی کنید.

3.     ارور F3

این ارور نشان‌دهنده وجود مشکل در سنسور یخچال بوده و با حل مشکل این قسمت برطرف خواهد شد. در اکثر موارد این مشکل با تعویض این سنسور رفع شده و تعمیر آن امکان‌پذیر نمی‌باشد. البته این کد خطا نیز ممکن است بر اثر اختلال در برد الکتریکی نمایش داده شده باشد و شما قبل از تعویض سنسور یخچال باید از سالم بودن برد الکتریکی اطمینان حاصل کنید.

4.     ارور F4

مختل شدن عملکرد سنسور اواپراتور یخچال به نمایش این کد خطا منجر می‌شود که با تعمیر و یا تعویض این سنسور برطرف خواهد شد. این روند باید توسط افراد دارای صلاحیت صورت گرفته و بدون تجربه قبلی نباید برای تعویض سنسور اواپراتور اقدام کرد.

5.     ارور F5

عیب یابی یخچال

این کد خطا هنگام خرابی سنسور اواپراتور فریزر نمایش داده می‌شود. برای رفع آن باید شرایط این سنسور بررسی و اقدامات لازم برای تعمیر یا تعویض آن در نظر گرفته شود.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

6.     ارور F6

خرابی سنسور محیط یخچال، با نمایش این کد خطا به شما اطلاع داده می‌شود. برای رفع این ارور باید عیب یابی یخچال فریزر اسنوا توسط متخصصین انجام گرفته و پس از شناسایی ریشه مشکل، برای رفع آن تصمیمات لازم گرفته شود.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

7.     ارور F7

این ارور بر اثر بروز اختلال در فن فریزر به‌وجود می‌آید و برای برطرف کردن آن باید شرایط این فن را چک کنید. ممکن است در این راستا به تعویض برخی از قسمت‌ها و یا کل فن نیاز باشد. تشخیص این نکته را حتما به افراد دارای مهارت بسپارید.

8.     ارور F8

اختلال در فن یخچال منجر به نمایش این کد خطا می‌شود و برای رفع آن باید سلامت این قسمت مورد بررسی قرار بگیرد. اگر مشکل فن با تعمیر قابل رفع شدن نباشد، باید آن را تعویض کنید. در این شرایط حتما از قطعات استاندارد استفاده کنید.

9.     ارور F9

بروز مشکل در عملکرد هیتر المنت فریزر باعث نمایش این کد خطا در یخچال فریزر اسنوا مدل 810 و 270 خواهد شد. پس از بررسی المنت، این قسمت تعویض شده و این ارور برطرف می‌شود.

10.  ارور FA

خرابی هیتر یخچال منجر به نمایش این ارور می‌شود. رفع این مشکل دشوار نبوده و شما با کمک کارشناسان آچاره می‌توانید آن را برطرف کنید.

11.  ارور FB

این کد خطا هنگام مختل شدن عملکرد آی سی برد الکتریکی اصلی نمایش داده خواهد شد. برای رفع این اختلال، باید شرایط برد الکتریکی، بررسی و در صورت نیاز، تعمیر شود. در بعضی از موارد ممکن است شما چاره‌ای جز تعویض این قسمت نداشته باشید. در صورت نیاز به تعویض برد الکتریکی حتما از قطعات مورد تایید سازنده استفاده کرده و از به کار بردن قطعات بی‌کیفیت جدا خودداری کنید.

عیب یابی یخچال ساید بای ساید اسنوا

عیب یابی یخچال فریزر اسنوا

در ادامه توضیحات مختصری راجع به ارورهای یخچال ساید بای ساید اسنوا در اختیار شما قرار خواهیم داد.

  • ارور F1: قطعی سنسور فریزر
  • ارور F3: اختلال دیفراست
  • ارور R1: قطعی سنسور یخچال
  • ارور RT: قطعی سنسور محیط
  • ارور E1: قطعی سنسور قالب یخ
  • ارور E9: اختلال در سیستم آب‌رسانی
  • ارور EA: اختلال در موتور یخ‌ساز
  • ارور ES: اختلال میکروسوئیچ
  • ارور C1: اختلال در کمپرسور و یا مبرد (گاز یخچال)
  • ارور D1: قطعی سنسور دیفراست
  • ارور D2: فعال شدن دیفراست دستی
  • ارور DF: اختلال در سوئیچ فریزر
  • ارور DR: اختلال در سوئیچ یخچال
  • ارور DH: اختلال در سوئیچ هوم بار (Home Bar)

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

ریست یخچال فریزر اسنوا 810

یخچال فریزر اسنوا

در صورتی که تنظیمات دستگاه شما نیاز به اصلاح داشته و قصد ریست یخچال فریزر اسنوا مدل 810 را دارید، کافیست ارتباط یخچال با جریان برق را قطع کرده و پس از گذشت 15 دقیقه دوباره دستگاه را به برق وصل و آن را روشن کنید. پس از روشن شدن، ریست یخچال فریزر اسنوا 810 به پایان رسیده است.

بیشتر بخوانید 11 علت اتومات نکردن یخچال فریزر

در نهایت یادآور می‌شویم که در طول عیب یابی یخچال فریزر اسنوا تمام نکات ایمنی را مدنظر داشته و در تمام مراحل این نکات را رعایت کنید. تعمیر یخچال در صورت عدم آشنایی خطرآفرین بوده و سلامت شما و دستگاه‌تان را در معرض خطر قرار می‌دهد. برای عیب یابی یخچال فریزر اسنوا و تعمیر آن حتما از کمک افراد با تجربه و دارای مهارت استفاده کنید. کارشناسان مجرب آچاره برای تعمیر این دستگاه و عیب‌یابی آن، در کنار شما خواهند بود. امیدوارم که این مطالب برای شما مفید بوده و از مطالعه آن بهره برده باشید.

بیشتر بخوانید آموزش نحوه تعویض روغن موتور یخچال 

4.7/5 - (16 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید