تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال با چند راهکار ساده

خانه‌داریلوازم خانگینظافت و شستشویخچال و فریزر

بوی آزاردهنده گوشت گندیده نشان‌دهنده این است که این ماده غذایی فاسد شده است و دیگر قابل استفاده نیست. گذشته از اینکه این بوی نامطبوع شما را آزار خواهد داد، می‌تواند زمینه‌ساز مسمومیت‌های غذایی نیز باشد. به همین دلیل باید راهکار مناسبی برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال داشته باشید.

در ادامه چند راهکار ساده برای از بین بردن این مشکل را بازگو می‌کنیم و اقدامات پیشگیرانه آن را نیز شرح خواهیم داد. توجه داشته باشید که در بعضی مواقع فاسد شدن مواد غذایی ناشی از مشکلات فنی یخچال است که به‌ خوبی فضای داخلی را سرد نمی‌کند.

اگر یخچال فریزر شما دچار چنین نقص فنی است، می‌توانید از طریق ثبت درخواست در بخش تعمیر یخچال فریزر، با متخصصان و تعمیرکاران آچاره به رایگان مشورت کنید و در صورت لزوم از این خدمات استفاده کنید.

نکات کلیدی

  • برگه‌های کربن فعال و فن تصفیه‌کننده هوا برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال و بوی ناخوشایند آن موثر هستند.
  • بسته‌بندی صحیح گوشت از فاسد شدن سریع و پخش شدن بوی نامطبوع آن در داخل یخچال جلوگیری می‌کند.
  • گوشت‌های مختلف را در ظروف نگهداری مخصوص خود قرار دهید تا مانع از انتقال بوی یک گوشت به نمونه‌های دیگر شوید.

علت گندیده شدن گوشت در یخچال چیست؟

گندیده شدن گوشت در یخچال ممکن است به دلایل و علت های مختلفی اتفاق افتاده باشد. یکی از این دلایل عدم رعایت شرایط بهداشتی در زمان و نحوه نگهداری گوشت است.

در صورتی که گوشت به درستی نگهداری نشود، باکتری‌ها و میکروارگانیسم‌های مختلف می توانند در آن رشد کنند و باعث گندیدگی و فاسد شدن آن شوند.

عوامل دیگری مانند دمای پایین یخچال، عدم تهویه مناسب، نگهداری گوشت در مدت زمان طولانی، بسته‌بندی غیرمقاوم و استفاده از یخچال قدیمی و خراب نیز می‌توانند باعث گندیدگی گوشت شوند.

از بین بردن بوی گوشت فاسد در یخچال

برای جلوگیری از گندیده شدن گوشت در یخچال، بهتر است گوشت را در شرایط مناسب و در دمای منفی نگهداری نمایید و برای آن بسته‌بندی محکمی انجام دهید.

تمیز کردن یخچال را به صورت منظم انجام دهید و در صورت نیاز، از یخچال جدید و استاندارد استفاده کنید. همچنین، بهتر است گوشت را در مدت زمان کوتاهی نگه دارید و در صورتی که به هر دلیلی مطمئن نیستید که گوشت سالم است، آن را دور بیندازید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

نحوه از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری استفاده از مواد شوینده شیمیایی بسیار رواج پیدا کرده است هر چند که نتیجه رضایت‌بخشی را در جهت از بین بردن بوی گوشت فاسد در یخچال دارد ولی از لحاظ سلامت بدن افراد تاثیر سویی خواهد داشت.

شایان ذکر است که اغلب افراد برای رسیدن به اهداف سلامت محور خواهان جایگزین کردن روش‌های کاملا طبیعی و ارگانیک هستند تا از حداقل میزان خسارت جسمی و روانی برخوردار باشند؛ لذا استفاده از این مواد را در اولویت قرار می دهند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

1. ترکیب جوش شیرین و گلاب

یکی از این مواد جوش شیرین است که باعث جذب سریع‌تر بوی گوشت بو گرفته در یخچال می شود کافیست آن را در ترکیباتی مختلفی مانند گلاب و یا آب نمک حل کنید و برای چند روز در فضای داخلی یخچال قرار داد.

2. استفاده از پودر قهوه

گزینه دیگر استفاده از قهوه یا پودر آن است که این ماده نیز می تواند به سرعت باعث از بین بردن بوی تعفن یخچال شود.

از بین بردن بوی تعفن یخچال

3. ترکیب نوشابه و وانیل

همچنین برای اینکه بوی ناخوشایند گوشت بو گرفته در یخچال را از بین ببرید می توانید نوشابه را با کمی وانیل مخلوط کرده و درون آن قرار دهید تا به مقصود خود برسید.

4. محلول سرکه

از آنجا که سرکه یک ضدعفونی کننده قوی خانگی است و می تواند هر گونه لک و آلودگی را از بین ببرد قطعا در از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال نیز کارآمد خواهد بود؛ لذا توصیه می شود که آن را جز اولویت‌ها قرار دهید.

5. ترکیب نشاسته و گلاب

البته استفاده از نشاسته و یا سیب‌زمینی نیز بسیار تاثیرگذار است برای این منظور چند حلقه سیب‌زمینی یا مقداری ترکیب نشاسته و آب یا گلاب را درون یخچال قرار دهید.

6. استفاده از محلول آب و سرکه

محلول آب و سرکه می‌تواند به شما در تمیز کردن و از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال کمک کند. برای این کار، محلول آب و سرکه را در داخل یخچال اسپری نموده و سپس با یک پارچه تمیز، یخچال را پاک کنید.

از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال

7. استفاده از برگه‌های نعناع خشک

برگه‌های نعناع خشک نیز برای این امر بسیار کارآمد است و ضمن جذب بوی نامطبوع می تواند بوی خوشی را در سطح یخچال پخش نماید. کافیست که مقداری از آن را در پارچه نمدار و یا ظرفی از آب قرار دهید. ناگفته نماند که نمونه تازه این گیاه خوشبو هم می تواند چاره‌ساز باشد.

8. استفاده از سفیده تخم مرغ

سفیده تخم مرغ می‌تواند بوی نامطبوع گوشت گندیده را جذب کند لذا برای این کار، سفیده تخم مرغ را در داخل یخچال قرار دهید و بعد از چند روز، آن را تعویض کنید.

9. استفاده از عصاره لیمو

عصاره لیمو گزینه بسیار مناسب برای از بین بردن بوی تعفن یخچال شما خواهد بود. برای این کار، عصاره لیمو را در داخل یخچال اسپری کرده و پس از چند ساعت با یک پارچه تمیز، یخچال را پاک کنید.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

چند ترفند ساده برای از بین بردن بوی تعفن یخچال

در ادامه چند ترفند ساده اما کاربردی برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال آورده شده است که قطعا انجام هر کدام از آنها در زمان پاکسازی و تمیزکاری این وسیله می تواند نتیجه مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

  • استفاده از بسته‌بندی‌های مخصوص برای گوشت

بسته‌بندی‌های مخصوص برای گوشت که اغلب از مواد نانو تشکیل شده اند می‌توانند به شما در جلوگیری از بوی نامطبوع گوشت گندیده کمک کنند.

از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال

  • استفاده از برگه‌های کربن فعال در زمان نگهداری گوشت

برگه‌های کربن فعال را در داخل بسته‌‌بندی گوشت قرار دهید تا بوی نامطبوع گوشت گندیده را جذب کنند.

  • استفاده از فن و تصفیه هوا با فیلتر خاص

این گزینه نیز مانند سایر گزینه ها از جمله راهکارهای مطلوب و مناسبی است که می توان بر روی یخچال‌های صنعتی قرار داد و از نتیجه آن رضایت کامل داشت.

  • استفاده از بوگیر یخچال

این محصول نیز می تواند در از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال مورد استفاده قرار گیرد. برای این کار، آن را در داخل یخچال قرار دهید و بعد از چند روز، تعویض کنید.

از بین بردن بوی گوشت فاسد در یخچال

موثرترین روش از بین رفتن بوی گوشت گندیده در یخچال

اگر چه روش‌های خانگی در جهت از بین بردن بوی تعفن یخچال بسیار کمک‌کننده هستند؛ ولی بهترین و سریع‌ترین روش برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال، استفاده از دو روش برگه‌های کربن فعال و برخورداری از فن تهویه هوا است.

همانطور توضیح داده شد این دو روش می توانند به خوبی با جذب و از بین بردن بوی گوشت فاسد در یخچال و نیز تصفیه هوا داخل این وسیله شما را در رسیدن به هدف و در نهایت نتیجه مطلوب کمک نماید.

اغلب به دلیل استفاده از مواد نانو در ساختار برگه‌های کربن و بهره مندی از قطعات اصلی در ساخت تهویه هوا این دو روش همپای با سایر روش‌های جدید و نوین می تواند در این زمینه موثری واقع شود.

اقداماتی که مانع از بو گرفتن گوشت در یخچال می شود

برای جلوگیری از بوی نامطبوع گوشت در یخچال، می توانید از اقدامات زیر استفاده کنید:

  • تنظیم دمای مناسب: دمای محیط در حدود ۴ درجه سانتیگراد باشد تا گوشت در شرایط مناسبی نگهداری شود.
  • استفاده از ظروف مناسب: از ظروف شیشه‌ای یا پلاستیکی با درب محکم برای نگهداری گوشت استفاده کنید.
  • جدا کردن گوشت‌های مختلف: گوشت‌های مختلف را در ظروف نگهداری مخصوص خود قرار دهید تا مانع از انتقال بوی یک گوشت به نمونه‌های دیگر شوید.
  • فویل آلومینیوم: برای جلوگیری از تماس با هوا و بوی نامطبوع، می‌توانید گوشت را در درون فویل قرار دهید.
  • نگهداری گوشت در قسمت پایین یخچال: گوشت را در قسمت پایین یخچال قرار دهید، زیرا در این قسمت دمای سردتر و پایین‌تری وجود دارد.
  • تمیز کردن یخچال: یخچال را به صورت منظم پاک و تمیز نمایید تا بوی نامطبوع در آن ایجاد نشود.

سخن پایانی

بهترین روش برای از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال، پیشگیری از بروز چنین مشکلی است. با اقدامات ساده‌ای مانند توجه به تاریخ انقضاء، بسته‌بندی صحیح و نگهداری مطلوب، به راحتی می‌توان مانع از انتشار بوی نامطبوع گوشت در فضای داخلی یخچال شد.

اما در صورتی که با چنین مشکلی مواجه شدید، توصیه می‌کنیم مواد طبیعی پاک‌کننده را جایگزین مواد شوینده شیمیایی کنید. از بین بردن بوی گوشت گندیده در یخچال با استفاده از مواد ارگانیک، بسیار موثر و ماندگار خواهد بود و مطمئن خواهید بود که از هیچ ماده شیمیایی مضری برای تمیز کردن یخچال استفاده نکرده‌اید.

سوالات متداول

آیا جوش شیرین می‌تواند بوی گوشت گندیده را کاهش دهد؟

بله جوش شیرین می‌تواند بوی گوشت گندیده را کاهش دهد. جوش شیرین یک ماده طبیعی است که می‌تواند بوی نامطبوع را از گوشت و دیگر مواد غذایی کاهش دهد. برای استفاده ازآن می‌توانید یک قاشق چایخوری از آن را در یک لیوان آب حل کرده و آن را در یخچال قرار دهید.

آیا استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن یخچال می‌تواند بوی گوشت گندیده را کاهش دهد؟

بله، برای استفاده از مواد شیمیایی برای تمیز کردن یخچال، باید از محصولاتی استفاده کنید که مناسب یخچال بوده و به داخل آن آسیب نرساند.

چگونه می توانیم بوی گوشت گندیده در یخچال را از بین ببریم؟

با استفاده از مواد طبیعی مانند جوش شیرین، لیمو، قهوه، سرکه، زغال، سیب زمینی، اسانس وانیل و همچنین برگه‌های کربن و تهویه هوا

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا