تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

علت سوختن لامپ یخچال چیست

لوازم خانگییخچال و فریزر

آیا یخچال شما درست کار می‌کند اما لامپ آن روشن نیست؟ معمولاً این بدان معنی است که لامپ خراب یا سوخته است. این اتفاق ممکن است ساده به نظر برسد اما بسیاری اوقات می‌تواند مربوط به مشکل دیگری باشد و تعویض لامپ یخچال مشکل را حل نمی‌کند.

چراغی که روشن نمی‌شود در واقع می‌تواند علامت هشدار دهنده‌ای از مشکلات الکتریکی بزرگتر یخچال باشد. برای کمک به شما در تشخیص و حل این مشکل و تعمیرات یخچال اطلاعاتی در مورد علت سوختن لامپ یخچال را برایتان جمع آوری کرده‌ایم.

بررسی علت سوختن لامپ یخچال

برای بسیاری افراد، یخچال پرکاربردترین وسیله در آشپزخانه است. یخچال شما شرایط بهینه مورد نیاز برای نگهداری تمام غذاها و نوشیدنی‌های تازه را فراهم می‌کند و حتی مشکلات جزئی در عملکرد آن می‌تواند باعث نگرانی شما شود.

لامپ سوخته

بارزترین علت کار نکردن چراغ یخچال، سوختن لامپ است. این لامپ مانند هر لامپ دیگری در خانه شما نیاز به تعویض منظم دارد اما این واقعیت که این منابع نور معمولاً برای مدت طولانی کار می‌کنند باعث می‌شود بسیاری از صاحبان خانه این واقعیت را به طور کامل فراموش کنند. اگر مشکوک هستید که لامپ یخچال شما سوخته است باید ابتدا آن را از دستگاه جدا کنید. از نظر نقاط تاریک در لامپ یا رشته شکسته بررسی کنید که هر دو نشانه‌ای از تعویض لامپ یخچال هستند. اگر به نظر می‌رسد که لامپ در شرایط خوبی است پریز خالی را بررسی کنید.

سوکت کثیف یا شکسته می‌تواند منجر به روشن نشدن لامپ یخچال شود. قبل از انجام هرگونه تعمیر و نگهداری حتما یخچال خود را از برق بکشید. بازرسی یا قرار دادن هر چیزی در پریز با برق روشن می‌تواند منجر به برق گرفتگی و مرگ احتمالی شود.

بعد از اینکه مطمئن شدید برقی به دستگاه نمی‌رسد می‌توانید به سادگی پریز را با یک پارچه گرم و مرطوب پس از جدا کردن یخچال از برق تمیز کنید تا از برق گرفتگی جلوگیری شود. اما اگر خراب باشد ممکن است برای تعویض آن به تعمیرکار لوازم خانگی نیاز داشته باشید.

 گیر کردن کلید چراغ؛ علت سوختن لامپ یخچال

اگر لامپ یخچال شما عادی به نظر می‌رسد مشکل ممکن است به خاطر گیر کردن کلید چراغ باشد. دکمه‌ای پیستونی نور یخچال را کنترل می‌کند و وقتی در باز می‌شود دکمه رها می‌شود تا چراغ روشن شود. با گذشت زمان، گرد و غبار، خاک یا سایر زباله‌ها می‌توانند در اطراف دکمه جمع شده و باعث گیر کردن آن و در نتیجه لامپ یخچال شوند.

قبل از اقدام به تعمیر ضروری است که یخچال خود را از برق بکشید تا از برق گرفتگی یا صدمات احتمالی جلوگیری شود. زمانی که مطمئن شدید برق به دستگاه نمی‌رسد می‌توانید سوئیچ را با آب گرم تمیز کنید. اگر سوئیچ پس از تمیز کردن همچنان کار نمی‌کند ممکن است لازم باشد برای خدمات تخصصی به یک متخصص حرفه‌ای تعمیر یخچال مراجعه کنید.

آیا یخچال شما برق دریافت می‌کند؟

گاهی اوقات خرابی چراغ یخچال نشانه اولیه این است که یخچال شما برق مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند. اگر لامپ و پریز یخچال شما عادی به نظر می‌رسد و کلید چراغ آن در موقعیت مناسب قرار دارد ممکن است مشکل بزرگتری در تامین برق آن وجود داشته باشد.

اگر مشکوک هستید که دستگاه شما برق مورد نیاز خود را دریافت نمی‌کند ابتدا باید بررسی کنید که یخچال به برق متصل باشد. هنگام بازرسی دوشاخه باید مطمئن شوید که سیم برق دستگاه شما آسیب ندیده یا فرسوده نشده باشد. کابل معیوب می‌تواند باعث ایجاد مشکلات الکتریکی در یخچال شود.

همچنین باید تابلوی برق اصلی خانه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا قطع کننده مدار قطع شده یا خیر. فیوز سوخته در یک خانه قدیمی یا قطع کننده قطع شده یخچال شما را بدون برق می‌کند و در نتیجه چراغی کار نمی‌کند و دستگاه نمی‌تواند دمای سرد را حفظ کند.

اگر مشکوک هستید که یخچال شما برق دریافت نمی‌کند اما هیچ یک از این راه حل‌ها مشکل را حل نکرد از یک متخصص تعمیر لوازم خانگی دارای مجوز کمک بگیرید.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 علت سوختن لامپ یخچال

چرا یخچال کار می‌کند اما نور یخچال روشن نمی‌شود؟

آیا نیمه‌های شب به یخچال خود سر زده‌اید و متوجه شده‌اید که نور داخل آن روشن نمی‌شود؟ اگر این اتفاق برای شما افتاده با ما همراه باشید تا علت سوختن لامپ یخچال را با هم مورد بررسی قرار دهیم. با پیروی از توصیه‌هایی که در ادامه توضیح می‌دهیم امیدواریم بتوانید یخچال خود را بازیابی کنید و از خوراکی‌های لذیذ در وعده شبانه لذت ببرید.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

لامپ‌های یخچال را تعویض کنید

اگر چراغ یخچال شما کار نمی‌کند بدیهی است که اولین کاری که باید انجام دهید این است که چراغ را بردارید و آن را با یک لامپ جدید جایگزین کنید.

اگر لامپ اضافی برای یخچال خود ندارید به سادگی لامپ را بررسی کنید تا با بررسی فیلامنت ببینید که آیا خراب است یا خیر. لامپ را به آرامی تکان دهید صدای حرکت تکه های کوچکی را می‌شنوید؟ اگر اینطور باشد لامپ سوخته است. لامپ را تعویض کنید. اگر با تعویض لامپ، نور داخل یخچال روشن نشد مطمئن شوید که لامپ درست است. اگر چنین است سوکت لامپ خراب شده یا مشکل سوییچ در یا سیم‌کشی در جایی در یخچال وجود دارد.

علت سوختن لامپ یخچال چیست؟

سوکت‌های لامپ یخچال را بررسی، آزمایش و یا تعویض کنید

سوکت لامپ را بررسی کنید تا از سالم بودن آن مطمئن شوید. معمولاً می‌توانید با جستجوی ترمینال‌های رنگ پریده یا خمیده، سیم‌های آسیب دیده‌، سیم‌هایی که متصل نیستند، سوکت چراغ ترک خورده یا آسیب‌دیده بخاطر گرما در طول زمان، آن را به صورت چشمی بررسی کنید. این مشکلات باعث می‌شوند که اتصال ناقص از سوکت به لامپ اجازه روشن شدن چراغ را ندهد. به یاد داشته باشید که قبل از بررسی سوکت چراغ یخچال خود، برق را قطع کنید زیرا حتی اگر درست کار نکند همچنان ولتاژ به آن می‌رسد.

برای تعمیر یخچال فریزر از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

بررسی کنید که کلید درب یخچال معیوب نباشد

کلید درب یخچال قطعه‌ای است که در زمان باز کردن درب یخچال ولتاژ را به لامپ‌های یخچال منتقل می‌کند. اگر پس از تعویض لامپ هیچ نوری دریافت نکردید و سوکت چراغ سالم بود باید کلید درب یخچال را بررسی کنید. ممکن است لامپ‌ها و سوکت‌ها درست باشند اما اگر سوئیچ در معیوب باشد به نظر می‌رسد که لامپ داخل یخچال کار نمی‌کند.

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

بسته به مدل یخچال شما، کلید درب آن در جایی در لبه داخلی یخچال قرار می‌گیرد. سوئیچ درب را با دقت جدا کنید و با یک مولتی متر جریان آن را بررسی کنید. این نوعی کلید فنری است و برای برقکارها یک کلید از نوع “معمولا بسته” است به این معنی که هنگام فشار دادن کلید نباید پیوستگی داشته باشد.

مطلب پیشنهادی :  چشمک زدن درجه فریزر سامسونگ

علت سوختن لامپ یخچال چیست؟

اگر لامپ‌های جدید، پریزهای روشنایی در حال کار و سوئیچ درب یخچال سالم هستند ممکن است مشکل سیم کشی داشته باشید و نیاز به عیب یابی بیشتری است. اگر تا اینجا پیش رفته‌اید و همچنان با “یخچال بدون چراغ” مشکل دارید لطفاً با مرکز تخصصی تعمیرات یخچال تماس بگیرید. متخصصان مشکل یخچال شما را بررسی می‌کنند و اقدامات لازم برای رفع مشکلات را انجام خواهند داد.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره

جمع‌بندی علت سوختن لامپ یخچال

به راحتی می‌توان تصور کرد که روشن نشدن چراغ یخچال فقط یک مشکل جزئی است. اما در واقعیت این مسئله می‌تواند به مشکلات بزرگتری در منبع تغذیه یخچال شما مربوط باشد. با داشتن اطلاعاتی در مورد علت سوختن لامپ یخچال حل این مشکل آسان تر خواهد شد. با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر کردیم یخچال خود را بازسازی کنید و از کارکرد مناسب آن در طول شبانه روز لذت ببرید.

ارائه بیش از 300 سرویس در 30 شهر ایران

در آچاره به شما کمک می‌کنیم در کمترین زمان ممکن خدمات موردنظرتان را دریافت کنید. آچاره گسترده‌ترین ارائه‌دهنده خدمات و تعمیرات منزل است که علاوه بر تهران، در ۳۰ شهر دیگر خدمات ارائه می‌دهد. خدمات تعمیر پکیج یکی از این خدمات است که در کرج،‌ اصفهان، شیراز،‌ تبریز و … ارائه می‌شود. اگر ساکن شهر مشهد هستید و به تعمیر یخچال مشهد نیاز دارید روی لینک کلیک کنید.

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید