تعمیر یخچال تعمیر یخچال فریزر

فن یخچال دوو کجاست: [بررسی انواع فن در یخچال دوو]

لوازم خانگییخچال و فریزر

برند دوو، برند معروفی است و لوازم خانگی آن، به خصوص یخچال دوو، در خیلی از خانه‌ها استفاده می‌شود. یخچال دوو یخچالی پر استفاده و باکیفیت است.

اما حتی باکیفیت‌ترین یخچال‌ها هم هر چند وقت یکبار ممکن است دچار مشکلی شوند و لازم باشد اقداماتی برای تعمیر آن صورت بگیرد. بیشترین مشکلات و خرابی‌های یخچال دوو به خاطر خراب شدن فن آن است.

اما فن یخچال دوو کجاست؟ آیا این یخچال فقط یک فن دارد؟ در گذشته فقط یک فن در هر یخچال وجود داشت. اما امروزه خیر. در اجزای مختلف یخچال دوو فن‌های متعددی به‌کار رفته که در این مقاله همه آن‌ها را بررسی و جای دقیق آن‌ها را به شما می‌گوییم. اگر شما هم به این اطلاعات برای تعمیرات یخچال نیاز دارید، همراه ما در این مقاله باشید.

از کجا بفهمیم فن یخچال دوو خراب شده است؟

هر یک از فن‌های یخچال دوو کار به‌خصوصی را در این دستگاه انجام می‌دهند. صداهای غیر معمول و اضافه‌ای که در یخچال می‌شنوید، می‌توانند یکی از نشانه‌های خراب شدن فن یخچال باشند. 

بررسی فن کندانسور یخچال دوو

خراب شدن فن یخچال دوو می‌تواند علل‌ گوناگونی، از جمله به پایان رسیدن عمر مفید این قطعه، سوختن آن، کثیف شدن آن و یا کم و زیاد شدن فشار برق باشد. در ادامه با انواع فن یخچال دوو آشنا خواهید شد.
تعمیر یخچال
تعمیر یخچال فریزر

فن کندانسور یخچال دوو کجاست و چکار می‌کند؟

فن کندانسور یخچال دوو، در پشت آن قرار گرفته است. کار این فن، خنک کردن شلنگ‌ها یا کویل‌های کندانسور است. اگر پشت یخچال را نگاه کنید این فن را خواهید دید. فن کندانسور یک موتور دارد و اگر خراب شود، سر و صدا خواهد کرد. بنابراین اگر صدایی از یخچال شنیدید می‌تواند به علت خرابی موتور فن کندانسور باشد. برای پیش‌گیری از خراب شدن این فن، در یخچال را طولانی مدت باز نگذارید و حواستان باشد که پیش از انتقال مواد غذایی به یخچال، به دمای محیط رسیده باشند و حرارت آنها افتاده باشد.

1. فن کندانسور

پیشنهاد ما به شما این است که برای تعویض قطعاتی مانند فن کندانسور، از متخصصین این کار کمک بگیرید چون اگر موفق نشوید این کار را به‌درستی انجام دهید، ممکن است صدمات بیشتری به یخچال وارد کنید. اما چنانچه از توانایی‌ها و مهارت‌های فنی خود آگاه هستید و فکر می‌کنید که از پس چنین کاری برمی‌آیید، طبق توضیحات زیر اقدام نمایید:

برای تعویض فن، نیاز به دستکش ایمنی، پیچ گوشتی، آچار، سوکت‌ها و انبردست دارید. برای این که به فضای پشت یخچال دسترسی داشته باشید آن را کمی جلو بکشید. پوششی که پشت یخچال می‌بینید را باید جلو بکشید.

برای این کار از پیچ‌گوشتی کمک بگیرید. سپس گرد و غبار رویش را با دستمالی خشک پاک کنید و پیچ‌هایی که رویش می‌بینید را جدا کنید. برای نصب فن جدید، پروانه فن را دقیق و با توجه کامل روی موتور قرار دهید و تمامی اتصالات آن را وصل کنید. موتور را نیز روی براکت موتور سوار کنید و به کمک پیچ گوشتی تمام پیچ‌ها را محکم کنید. سپس تیغه فن، سوکت فن، و چیپ‌های موتور را به ترتیب نصب کنید و پیچ‌های پایه را سر جای خود ببندید.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 

مراحل تعویض فن کندانسور

حال دیگر کار تمام شده و می‌توانید پوشش پشتی یخچال را مجددا وصل کنید و یخچال را سر جای اولش برگردانید.

مطلب پیشنهادی:تعمیر کمپرسور کولر گازی دوو

محاسبه رایگان هزینه نصب و تعمیر یخچال!

2. فن کمپرسور

پشت یخچال، و پایین آن، فن کمپرسور قرار گرفته. فن درست نزدیک خود کمپرسور است و سیم‌پیچ موتور را خنک می‌کند. از فن کمپرسور باید خوبی نگهداری شود، چرا که خرابی آن می‌تواند منجر به خرابی موتور یخچال شود.

فن کمپرسور

3. فن اواپراتور

اواپراتور یخچال نیز یک فن دارد که درون یخدان یا قسمت فریزر آن جای گرفته است. فن اواپراتور، گرمای هوا را می‌گیرد و آن را به گاز یخچال منتقل می‌کند. این فن نیز در صورت خرابی، صداهای زیادی ایجاد می‌کند.

نصب و تعمیرات تخصصی یخچال با تیم آچاره 

فن اواپراتور یخچال دوو کجاست

4. فن داخلی یخچال دوو کجاست و چکار می‌کند؟

فن داخلی یخچال دوو، هوای سرد را در یخچال به گردش وا می‌دارد و کارش، پایین آوردن دما با سرعتی منظم است. اما این فن یخچال دوو کجاست؟ این فن، داخل خود یخچال قرار گرفته است و اگر نتواند به‌خوبی کار کند، داخل یخچال گرم می‌شود و مواد خوراکی درونی خراب می‌شوند.

برای تعمیر یخچال از بهترین متخصصین شهر خود قیمت بگیرید.

 

مطالب پیشنهادی: صدای فن و تنظیم درجه یخچال دوو

اگر فن یخچال دوو کار نکند چه می‌شود؟

همانطور که متوجه شدید در یخچال چندین فن وجود دارد که هر کدام بار بخشی از کار یخچال را به دوش می‌کشند. فن تبخیر یا اواپراتور، در فریزر قرار دارد و سرمای کلی محیط یخچال را مدیریت می‌کند. در صورت آسیب دیدن این فن، دما بالا می‌رود و هر چیزی که داخل یخچال و فریزر است آب می‌شود. آب شدن یخ‌ها، می‌تواند به برق یخچال نیز آسیب بزند و به کل یخچال را بسوزاند. 

فن کمپرسور، از داغ شدن موتور جلوگیری می‌کند، چرا که اگر این قطعه داغ شود، می‌سوزد و هزینه‌ی زیادی را باید صرف تعمیر آن کنید. 

فن کندانسور نیز، گرمای محیط را می‌گیرد و باعث می‌شود که کویل‌های کندانسور خنک شوند. اگر فن کندانسور آسیب ببیند، کویل‌ها خنک نمی‌شود و در نتیجه، هوای یخچال نیز سرمای استاندارد و مورد نیاز خود را نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید: بررسی علت بوق زدن یخچال دوو

پایان

تمامی قطعات یخچال، از جمله فن آن، برای کارکرد درست یخچال ضروری هستند و آسیب دیدن هر کدام از قطعات، منجر به خرابی قطعات دیگر نیز می‌شود. در صورتی که متوجه شدید یکی از فن‌ها آسیب دیده، سریعا از یک متخصص بخواهید که نگاهی به وضعیت یخچال بیاندازد و هر مشکلی وجود دارد را رفع کند.

چنانچه یکی از فن‌ها آسیب ببیند و به وضعیت آن بی‌توجه باشید، ممکن است مدتی بعد مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری شوید. 

به این پست امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ممکن است به این مطالب هم علاقمند باشید

دانلود اپلیکیشن دانلود آچاره

با نصب اپلیکیشن آچاره بیش از 256 خدمت مورد نیاز در جیب شماست.

  • دانلود مستقیم آچاره
  • آچاره در گوگل‌ پلی
  • آچاره در کافه بازار
  • آچاره در  مایکت
دکمه بازگشت به بالا

تعمیر یخچال

درخواست تعمیر انواع یخچال فریزر!

 

کلیک کنید